verrassend leuk

goed verhaal. bijzondere experience

• Indien overig, namelijk: defensie HR ecosysteem
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? -
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: AI, datagedreven HR

Nieuwe perspectieven en inspiratie, inhoudelijke ontwikkeling, netwerkmogelijkheden

Door de WST events krijg ik inzicht in onderwerpen (en sectoren) waar ik anders misschien niet zo snel over zou horen. Het zijn vaak leerzame en inspirerende sessies waar interessante mensen op afkomen.

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Top: Vaak de juiste balans tussen interactie en informatie. Fijn om de mogelijkheid te hebben even na te praten. Interessante onderwerpen. App werkt goed.
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Internet of Things

Informatief en leuke ervaring

In sneltreinvaart hebben we kennis kunnen maken met design thinking. Ik vond het leuk en nuttig.

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Tip: Iets meer ruimte creeeren voor het delen van ervaringen, om kennis te nemen van verschillende werkvelden en ervaringen. Top: goeie inhoud en praktische toepassing!
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Weet ik nog niet

Inspirerende sessie, toegankelijk voor iedereen

Deze sessie gaf op een laagdrempelige wijze een kijkje in de keuken van Design Thinking. En dat smaakt naar meer!

• Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? -
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Sessie over andere creatieve werkvormen. Of best practices waar Design Thinking centraal staan

Leuk en leerzaam gecombineerd!

• Indien overig, namelijk: Inspiratiesessie
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Top: toegankelijkheid
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: -

Inspirerend

Ik vond het event erg inspirerend, zowel het verhaal van Luca over hoe ze bij Heineken Agile werken, als de game die we aan het eind hebben gedaan. Dit maakte echt inzichtelijk wat de waarde van Agile werken is.

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Tip: agenda uitnodiging blijven checken, bij mij stond hij nog op 15:00 terwijl ik in een losse mail optijd zag dat het 16:00 was. Top: verdere organisatie, tof programma
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Change management

TOF!

Ik vond het erg leuk om eens een kijkje in de keuken te krijgen bij een instantie die ver weg staat van mijn eigen organisatie maar ook met dezelfde problemen worstelt. Ik denk wel dat de organisatie meer had kunnen ophalen aan ideeën maar ik was wel blij dat er ruim de tijd genomen werd voor de rondleiding en het beantwoorden van de vragen.

• Deelgenomen aan: Denktank
  • Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? ik vind het aanbod nu veel scrum/agile/lean en wat minder denktank achtige dingen. Wat meer afwisseling zou fijn zijn. Wel een tof initiatief!
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: denktank en kijkje in de keuken

Leuk initiatief!

Het hele concept van WeShareTalent vind ik erg goed! Het bezoek aan het NFI was erg leerzaam en goed opgezet. Tipje voor de volgende keer: er werden punten aangedragen waar de bezoekers graag meer over wilden weten en hier was eigenlijk geen ruimte voor omdat de sprekers hier niet op waren voorbereid. Misschien voorafgaand de mogelijkheid bieden wat de gasten graag willen weten, dan kunnen de sprekers hier op voorbereiden.

• Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Zie omschrijving
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Opsporing

Fantastisch om hier een keer binnen te mogen kijken

Leuke proactieve groep. Zeer interessante rondleiding

• Indien overig, namelijk: Nvt
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Iets strakker tijdschema.
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Kijkje in de keuken bij inspirerende bedrijven

Super interessante inspirerende middag

Het was een interessante dag, bijzonder om te zien. Hoe een organisatie die een soort van monopoly positie heeft omgaat met vraag en aanbod. Het was een vol programma, mogelijk bij volgende meer tijd of onderwerpen iets inkorten.

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Netjes georganiseerd.
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Events omtrent UX/ Customer Journey

Super interessant om NFI 'van binnen' te zien

Een mooie organisatie om een keer binnen te kijken. Jammer genoeg een beetje weinig tijd voor een inhoudelijke discussie (de deelnemers kwamen ook vooral voor de organisatie, meer dan voor het onderwerp :-).

• Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Geen
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Management in een zelfsturende organisatie

Inspirerend, fun, toegankelijk, leerzaam en waardevolle uitbreidingen van mijn netwerk.

Leuk, gezellig, toegankelijk, inspirerend, fun en leerzaam. Ondanks dat ik graag meer diepte had gezien, was het op zich prima dat de sessie meer focuste op spel & netwerken. Die diepgang komt die in het vervolg door de koffies die ik in ga plannen met diverse waardevolle connecties die ik hier heb opgedaan. Bedankt!

• Deelgenomen aan: Overige
  • Indien overig, namelijk: Heineken event (agile)
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Veel staat of valt met de spreker. Deze was fantastisch. Bij sommige andere sprekers heb je wellicht meer diepgang nodig (die bijv. nu vnl in de vragen terugkwam). Keep the games/playfulness.
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Events omtrent Agile, Talent, niet-traditionele vormen van Performance Management, Anders Organiseren.

Goed opgezet en een interessant onderwerp

Serieuze presentatie met humor waarbij de presentor precies wist waar het werkelijk over gaat…..en dat het niet eenvoudig is om verandering door te voeren in een grote organizatie

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Aangeven wie naar een bepaald evenement komen (als namen niet mogen (vanwege privacy) dan in ieder geval de bedrijfsnamen) om een beter beeld vooraf te hebben
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Ik krijg genoeg informatie om de keuze(s) te kunnen maken :-)

Inspirerend verhaal

Ik vond het eerste deel over the agile story van Heineken heel interessant en dat had wat mij betreft ook nog wel langer mogen duren en iets meer uitgediept. Er was voldoende tijd voor vragen maar ik was toch ook wel geïnteresseerd in de zaken waar Heineken tegenaan is gelopen tijdens deze transitie. Welke belemmeringen, wat is gaandeweg bijgesteld, de situatie van de IT afdeling die scrum /agile is gaan werken en de samenwerking met de andere bedrijfsonderdelen die nog niet op die manier werkten. Waar werd tegenaan gelopen. Maar ook aanpassing van bijv HR systemen, functiehuis, performance, opvolging etc Duidelijk was de urgentie waarom overgegaan is tot deze werkwijze en ook indrukwekkend hoe snel dat probleem van het niet kunnen aantrekken van It professionals is opgelost. Spreker was ook onderhoudend.

• Indien overig, namelijk: inspiratiesessie
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Zie tekst boven. Praktische tips, ik vond de ruimte bij Heineken op zich prima, maar wel erg gehorig, waardoor je af en toe delen van het verhaal miste en misschien handig om toch een kapstok aan te bieden?
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: divers

Inspirerende sessie waar ik zeker iets mee gaan doen.

De sessie Generatiemanagement bij YSE heeft mij niet alleen veel inzicht gegeven in de y-generatie, maar heeft mij vooral ook bewust gemaakt van mijn eigen handelen (als iemand van de x-generatie). Zonder mensen in een hokje te willen plaatsen is het belangrijk voor organisaties en bedrijven bewust te zijn generatieverschillen en vooral de 'beweegredenen' die voor een bepaalde generatie vaak gemeenschappelijk zijn. Dit met als doel medewerkers elkaar onderling beter te laten begrijpen en vervolgens op hun sterke punten in te zetten. Immers iedere generatie benadert zaken vaak op een andere wijze. De kennis die je al hebt over iemand, tezamen met inzichten als bijvoorbeeld Insight kan prima aangevuld worden met kennis uit deze workshop 'generatiemanagement'. YSE heeft met deze workshop voor mij bijgedragen aan bewustwording over 'generaties' en de nodige kennis en tools hiervoor meegegeven. Deze workshop zet aan tot nadenken en mooie ideeën voor in mijn organisatie.

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? geen
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: managementvraagstukken en HRM

leerzame dag, maar veel herkenbaar

Het groepswerk en ideeën van verschillende generaties zorgde voor een goede sfeer en een goede samenhang tussen de getrainde personen. Het was echter wel bijna volledig gefocust op generatie Y, nu ben ik zelf generatie y en was er veel herkenbaar.

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Tip; kaart oudere generaties meer aan, zodat ik weet hoe ik daar beter mee om kan gaan. Top: begeleiding was echt top en het was een enthousiaste training
  • Voor herhaling vatbaar? Nee
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: De overige generaties, en hoe ik daar betere mee om kan gaan

Zwaar onderwerp speels behandeld

- mooie, inspirerende omgeving - trainers hebben verstand van zaken - trainers brengen zwaar onderwerp op speelse wijze

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? De masterclass kan uitgebreid worden met 1) uitwisselen van ervaringen op de werkvloer en 2) meer aandacht voor de behoeften van de oudere generaties die ook nog lang mee moeten draaien. De langere duur van de masterclass staat dan ook in meer verhouding tot de lange reistijd van sommige deelnemers.
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: -

Inspirerende avond

De sprekers tijdens de kick-off vond ik erg inspirerend. Het was een diverse groep en ze hadden allemaal een interessante eigen kijk op innovatie management. Wat ik de volgende keer anders zou aanpakken is de brainstorm na het eten. Op dat moment zat iedereen net in z'n 'after dinner dip' en waren de ideeën niet optimaal. Ik zou dit de volgende keer voor het diner doen. Dan kun je met het diner afsluiten.

• Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Zie verhaal hierboven
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: jullie diverse trainingsaanbod

Inspirerende en interessante bijeenkomst door de gespreksleider en varieteit aan deelnemers.

Zie zin hierboven

• Indien overig, namelijk: Agile
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Duidelijkere communicatie over de inhoud
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Zoek ik zelf wel op de app

Ik vond het een super leuk eerste event!

Het event was goed georganiseerd met een grote diversiteit aan spreker. Elke spreker heeft mij op zijn/haar eigen manier geïnspireerd.

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Het eten was heel erg lekker, maar ik zou mensen iets meer tijd geven om te eten.
  • Voor herhaling vatbaar? Ja
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Diverse inspirerende evenementen.

Leuke sprekers

leuke verhalen en nieuwe mensen ontmoet

• Indien overig, namelijk: N.v.t.
  • Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? Top: sprekers (ook mijzelf als spreker leuk om de andere verhalen te horen). Tip: geen
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Innovatie / bezoeken van startups/scale-ups

Goed voorbereid, inspirerend

Het eerste Young Community event van WST was voor mij een succes. De presentaties en sprekers waren goed voorbereid en hadden inspirerende verhalen. Ik kijk uit naar het volgende event!

• Welke tip en welke top heb jij voor WeShareTalent? , Goed georganiseerd
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Leiderschap, Sustainability, Zero Waste

Interessant en inspirerend

Erg nuttig en interessant om meer over zelfsturing/organisatie te weten. Vanuit verhalen en ervaringen zijn we meegenomen in deze onderwerpen, dat werkt inspirerend. Daarbij waren beide sessies eerlijke verhalen, zowel de positieve als negatieve punten werden benoemd. Ze deelden hun kennis zodat andere organisaties kunnen leren van evt. valkuilen en hoe dingen anders hadden gekund.

• Indien overig, namelijk: Ronde tafels
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: breed, o.a. vergelijkbare onderwerpen

Erg leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen

Ik vond het heel interessant om een inkijkje in de wereld van Philips Lighting te krijgen. Het gedeelte van Bob Mosher was niet nieuw voor mij, ik vond het jammer dat dat gedeelte uitliep, waardoor er minder tijd was voor het verhaal van Hans. Maar verder was het zeker een geslaagde sessie!

• In de toekomst ben ik geinteresseerd in: inspiratie L&D

Prima workshop, maar wel mega standaard saaie aanpak.

Ervaren spreker, leuk onderwerp, maar de werkvorm past niet zo bij mij. Weer een modelletje invullen en nogal bedenkend bezig zijn in een groepje over een nogal abstracte casus. Ik hoopte meer geinspireerd te raken en op momenten werd ik dat door mooie voorbeelden, maar niet door het deel waarin je met je groep aan de slag moest.

• Indien overig, namelijk: nvt
  • In de toekomst ben ik geinteresseerd in: Change/Org development