Laatste paar maanden veel problemen, niet echt tevreden

Wij zijn niet tevreden over Scab, daarom hebben we onze contactpersoon gevraagd om bij ons een kop koffie te komen drinken. In dat gesprek gaf ze toe dat het een en ander niet goed loopt bij Scab en dat de team heringedeeld wordt. Helaas merken we als organisatie nog niet veel van de acties die door Scab zijn genomen. Verloning in P05 was dramatisch. Ook het doorvoeren van door ons gedane wijzigingen / mutaties worden in het systeem niet altijd (goed) doorgevoerd. Dit lijkt een ICT probleem te zijn. Voor wat betreft de bereikbaarheid en de service van de medewerkers van Scab, daar zijn we heel tevreden over. Altijd vriendelijk, behulpzaam en geduldig.

• Prijs-/ kwaliteitverhouding
  • Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie, Personeelsadvies

positief

professioneel en accuraat

Deskundig, vlot en betrouwbaar

Mijn ervaring is dat er snel wordt gehandeld, minder goede ervaring met de tickets... Voor de volledigheid zou ik graag een opmerking erbij willen, zo ook in de mail en waar de resultaten nav een tickets staan.

prima advies

tijdens corona slechter telefonisch bereikbaar maar voor de rest prima advies en kennis

zeer tevreden

Ik ben zeer tevreden. Enige minpuntje is dat ik wel eens ervaren heb dat ik geen eenduidig advies kreeg. Verschillende medewerkers, verschillend advies.

goed en doeltreffend

duidelijk en accuraat, persoonlijk advies/ contact wat moeilijker

• Bereikbaarheid (tel./ email) N.v.t.

service is prima geregeld

de zaken zijn prima geregeld en behoeft geen verdere toelichting

• Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie

De site is makkelijk in gebruik en in mailtjes goed uitgelegd waar je iets kunt vinden.

Behulpzaam en kundig.

Medewerkers zijn vriendelijk, behulpzaam en kundig.

• Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie

Deskundige partner in de bouw!

Voor ons is het een verademing om de loonverwerking door het SCAB te laten doen. Natuurlijk heeft het SCAB ook haar pieken in de loonverwerking maar ik heb het in 25 jaar nog niet meegemaakt dat ze één steek hebben laten vallen. Integendeel: men denk ik bijzondere gevallen juist mee!

• Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie

prima, geen aan- en/of opmerkingen

prima transparant bedrijf

Perfecte Loonverwerker

Al meer dan 30 jaar doen wij de Loonverwerking via Scab. In de eerste 20 jaar met de verwerking van 120 medewerkers. Na een faillissement in 2010 zijn wij met een geheel nieuwe BV opnieuw begonnen. Wederom met de loonverwerking via Scab. In eerste instantie voor 3 medewerkers, maar dat zijn er inmiddels 8. De goede samenwerking die wij hebben in deze 30 jaar zijn voor mij reden om het Scab bij een ieder aan te raden.

• Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie

Wachttijd op antwoord via ticket is lang.

Sinds het meer thuiswerken is communicatie wel lastiger. Het helpen op zich is erg verschillend. Ervaring is op het moment slordigheid.bv Verandert loon bij verkeerde persoon. Dit is niet prettig. Als iemand dit gaat oplossen is dit wel weer erg sterk en verhelderend. Dus de hulp is erg verschillend vandaar de voldoende.

altijd in oplossingen denken

altijd in oplossingen denken

• Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie

Communicatie is onduidelijk, mails worden slecht/nietbeantwoord.

Niet duidelijk wie aanspreekpunt is, was voorheen veel beter. een vaste contactpersoon voor de administratie, niet alles via de accountant hoeven regelen.

• Betrokkenheid N.v.t.
  • Advies N.v.t.
  • Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Accountancy

Persoonlijk en klantgericht

Hoewel Scab een grote organisatie is, wordt je er altijd persoonlijk als klant behandeld. Bereikbaarheid is ook zeer goed. Professionele organisatie tegen betaalbare tarieven.

Lange wachttijden

Tickets worden niet vanzelf opgepakt, er moet altijd achteraan gebeld worden. Dan gebeurt het uiteindelijk wel, maar is niet de bedoeling van de dienstverlening. Moeilijk bereikbaar.

• Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie

Reactie aan klant van Michel Brouwer, Manager Loonadministratie: 'Fijn je gesproken te hebben n.a.v. je beoordeling op Klanten Vertellen. Zoals besproken zijn de doorlooptijden afgelopen maanden langer geweest dan je van ons gewend bent. Waarvoor mijn excuses. We zijn zoals je merkte deze week, met de verwerking van een mutatie binnen een dag, weer op de goede weg/het oude pad. Fijn om te horen dat je onze deskundigheid waardeert verder. Mochten er nog zaken zijn komende tijd die niet (of juist wel) conform je wens verlopen dan hoor ik dat graag.'

een deskundig adviseur

Juist op de vlakken waarbij aanvullend advies benodigd is.

• Prijs-/ kwaliteitverhouding
  • Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie, Accountancy, Fiscaal, Personeelsadvies

Positief

Over het algemeen positief. Soms niet eenduidig . Spreek je verschillende mensen van de loonadm. dan soms ook een ander advies.

• Prijs-/ kwaliteitverhouding

Goede kennis en kunde van loonadministratie

Al jaren onze betrouwbare partner voor loonadministratie en personeelsvraagstukken.

wisselend

Bedrijfsovername, in voorbereiding, verloopt meer dan stroperig, deels wel goed maar voor een ander deel zeker niet. Hierdoor gaat er heel veel tijd inzitten met als gevolg zeer hoge rekeningen elke maand. Beloftes worden niet altijd nagekomen met name op het gebied bellen / spreken met derden die belangrijk zijn in dit proces. Onze visie is dat je mensen 'bij de hand mee moet nemen in een dergelijk traject' maar door niet reageren of onvoldoende wek je wrevel. Dit verschilt ook weer van persoon tot persoon bij het scab

niet tevreden

Dit is mijn eerste reactie. We werken al jaren met jullie en de laatste tijd is de bereikbaarheid lang niet altijd goed. Daarnaast komt het met regelmaat voor dat de loonverwerking te laat is. Controle van door ons aangeleverde correcties, mutaties is naar mijn gevoel noodzakelijk. In het verleden hadden wij één aanspreekpunt bestaat dat niet meer?

• Advies N.v.t.
  • Prijs-/ kwaliteitverhouding N.v.t.

TOP

Goede contacten

prima service

Altijd iemand bereikbaar en bereid om te helpen bij vragen of onduidelijkheden.

• Gebruik gemaakt van: (meerdere keuzes mogelijk) Loonadministratie

Over Scab accountants en adviseurs voor de bouw

In 1973 werd Scab beheer opgericht. De stichting vond haar oorsprong door het vooruitstrevende initiatief van verschillende bouwondernemers die een gezamenlijk doel voor ogen hadden: diensten voor de bouw bedacht door de bouw. Het zwaartepunt lag bij Scab van meet af aan op de bundeling van financiële dienstverlening. De doelen zijn onveranderd gebleven, ze zijn eenvoudig, effectief, kostenbesparend en efficiënt. Ook is het ideaal nooit gewijzigd. Nog steeds gaat een goede dienst voor het winstoogmerk. Deskundig zijn, eenvoudig doen.