Goede plaatsing, geen problemen en goed rendement.
Binnen enkele uren waren de zonnepanelen geplaatst en aangesloten op de meterkast. De afstemming met Hezemans Dakwerken (eerst nieuwe dakpannen en daarna de zonnepanelen) verliep goed. Om verrassingen te voorkomen is het wel nodig dat je je van te voren oriënteert over de loop van de leidingen.
Via Vereniging eigen huis bij 365zon terecht gekomen. Een scherpe prijs, duidelijke communicatie en netjes werken.
De geplande afspraak voor het plaatsen van zonnepanelen wordt enkele dagen voor plaatsing ineens geannuleerd omdat de onderdelen niet op voorraad zijn. Weken geleden voor het plaatsen van de order uitvoerig gesproken over de leverbaarheid van eea en er werd mij verzekerd dat mijn panelen onderweg waren en voor mij gereserveerd zouden worden maar dit blijkt dus nu ineens niet meer het geval te zijn. De bevestiging voor het plaatsen is op 10 mei al aan mij verstuurd Het komt nu op mij over als een goedkope truc om klanten te binden aan een product wat niet leverbaar is. Erg slecht!! Het telefonisch contact met 365zon bracht totaal geen duidelijkheid. Men kon mij geen enkele garantie geven binnen welke termijn de panelen geleverd en geplaatst kunnen worden. Uit het gesprek blijkt dat er gewoon afspraken tot plaatsing worden gemaakt terwijl de onderdelen van de installatie niet eens op voorraad zijn. Als klant zeg ik dan “ maak dan ook geen afspraken tot plaatsing”. Niet erg professioneel voor een dergelijk middelgroot bedrijf. Mijn keuze voor 365zon was gebaseerd op het feit dat zij binnen korte termijn konden plaatsen en dit in tegenstelling tot andere bedrijven die aangaven dat levering nog maanden ging duren. Zij hadden waarschijnlijk een meer realistische kijk op de marktsituatie…
Hi Peter, Dank voor je bericht, ik begrijp je frustratie. Er zijn op dit moment -in de hele zonnepanelensector- veel uitdagingen met de levering van producten. Het is op dit moment lastig plannen en het komt (helaas) voor dat aan ons toegezegde levering op het laatste moment toch niet geleverd worden. We doen ons best & het is even roeien met de riemen die we hebben, helaas. Mijn collega Wouter neemt contact met je op om je klacht te bespreken. Uiteraard gaan we er ons best voor doen om dit traject alsnog op een goede manier af te ronden. Achtergrondartikel over langere wachttijden in de zonnepanelensector op de website van Vereniging Eigen Huis: https://www.eigenhuis.nl/energie/maatregelen/zonne-energie/langere-wachttijden-zonnepanelen#/ Met hartelijke groet, Lars Buuts van 365zon
Originele beoordeling
De geplande afspraak voor het plaatsen van zonnepanelen wordt enkele dagen voor plaatsing ineens geannuleerd omdat de onderdelen niet op voorraad zijn. Weken geleden uitvoerig gesproken over de leverbaarheid van eea en er werd mij verzekerd dat mijn panelen onderweg waren en voor mij gereserveerd zouden worden maar dit blijkt dus nu ineens niet meer het geval te zijn. Het komt nu op mij over als een goedkope truc om klanten te binden aan een product wat niet leverbaar is. Erg slecht!!
Hi Peter, Dank voor je bericht, ik begrijp je frustratie. Er zijn op dit moment -in de hele zonnepanelensector- veel uitdagingen met de levering van producten. Het is op dit moment lastig plannen en het komt (helaas) voor dat aan ons toegezegde levering op het laatste moment toch niet geleverd worden. We doen ons best & het is even roeien met de riemen die we hebben, helaas. Mijn collega Wouter neemt contact met je op om je klacht te bespreken. Uiteraard gaan we er ons best voor doen om dit traject alsnog op een goede manier af te ronden. Achtergrondartikel over langere wachttijden in de zonnepanelensector op de website van Vereniging Eigen Huis: https://www.eigenhuis.nl/energie/maatregelen/zonne-energie/langere-wachttijden-zonnepanelen#/ Met hartelijke groet, Lars Buuts van 365zon
Via de Rabobank collectief zonnepanelen aangeschaft bij dit bedrijf. In eerste instantie kwamen de afspraken omtrent de eerste planning al niet na, hier kregen we een mail over dat in verband met de grote interesse het langer zou duren. Uiteindelijk een week na de nieuwe gecommuniceerde datum kwam er een schouwrapport binnen. echter had ik tot die tijd nog nooit iemand persoonlijk gesproken. Ik geprobeerd de organisatie te bereiken om te kijken hoe of wat, dit bleek praktisch onmogelijk te zijn dus maar een mail gestuurd. Aan de hand hiervan werd ik teruggebeld. Uitleg gehad dat een schouw altijd gebeurd aan de hand van satellietbeelden, ik heb extra gecheckt of ze zeker weten dat dit voldoende is en dat ik het prettig vond als ze toch langskamen. Er werd mij beloofd dat het goed zou komen met alleen een schouw op basis van satellietbeelden. Maanden later kwamen ze uiteindelijk bij ons voor het plaatsen van de zonnepanelen. Tussen 7:00 - 9:00 zouden ze bij ons zijn. Om 9:30 nog niemand aanwezig, maar kregen we wel een telefoontje. Ze zouden 1.5 uur later zijn Super vriendelijke vaklui. Niks op aan te merken. Ze hadden niet de juiste spullen & dus moesten ze een andere keer terugkomen. (Fout gemaakt in de schouw) 365zon gaf aan dat ze een week later zouden komen om ze alsnog te plaatsen. Telefonisch kregen WIJ nog even de schuld dat wij perse een daktoevoer wilden. Wel bijzonder, aangezien dit in onze offerte stond (extra kosten) waar we zelf niet mee gekomen waren maar ons werd verteld dat moest. De dag dat ze voor de tweede keer zouden komen, kregen we 10 minuten vantevoren een telefoontje dat in verband met ziekte ze toch niet konden komen. Overmacht, logisch. Maar wel super vervelend. Ze zouden vandaag komen, echter hele week niemand kunnen bereiken en vandaag is er nog niemand. Slechte ervaring voor mij, hopelijk komen ze uiteindelijk hun werk nog afmaken.....
Via Vereniging Eigen Huis heb ik meegedaan aan een collectieve aankoop van zonnepanelen. Op 29 december 2021 bestelde ik 40 panelen. Vanaf toen is het lange wachten begonnen, vele malen geprobeerd iemand aan de telefoon te krijgen, via emails geprobeerd om voortgang te krijgen. Uiteindelijk heeft op 16 maart de schouw plaatsgevonden. We kwamen een flinke ophoging van de overeenkomst overeen(andere omvormers, 56 panelen ipv 40). Op 10 april werd er toegezegd dat er binnen 7 werkdagen een installatiedatum met mij afgesproken zou worden. Tot de dag van vandaag (18 mei!) worden er nieuwe toezeggingen gedaan en worden ze niet nagekomen. Ik bel en mail, er is eenvoudigweg niemand die je te woord staat. Dit wekt geen vertrouwen. Inmiddels spijt dat ik zaken gedaan heb met Vereniging eigen huis en 365Zon. Jammer!
Goedemiddag Michiel, Dank voor je bericht. Ik zie dat het maken van een afspraak voor de planning niet soepel verloopt, sorry daarvoor. Inmiddels hebben we contact met elkaar gehad om dit op te lossen. Met vriendelijke groet, Lars Buuts
Via een deal van Rabobank offerte aangevraagd. Na een vragenlijst die ook ontvangen. Er moest wel een nieuwe meterkast komen waar een meerprijs aan vast zat. De uiteindelijk offerte geaccepteerd. Werd keurig op de hoogte gehouden dat het wat langer kon duren omdat ze alles voor alle aanvragen tegelijk in kochten ivm lagere prijs. Afspraak werd gemaakt. Ze waren wel wat later dan afgesproken maar kwamen met een viertal mensen. Een bleek alsnog niet nodig (ivm gat maken in het dak wat niet nodig was). Alles werd keurig geïnstalleerd binnen en buiten. Prima uitleg van de app. Gelijk samen gekeken of het werkte. Alles ook weer opgeruimd. Toen bleek de deurbel het opeens niet meer te doen!! Er bleef 1 persoon over om dat op te lossen.. heeft werkelijk alles geprobeerd en wilde ook niet stoppen voor de bel weer werkte, en uiteindelijk bleek dat er een draadje los zat! Ik zeg.... super service!!!!!
Prettig intakegesprek. Goede installateurs. Aanrader.
Alles ging prima en is netjes uitgevoerd en het werkt ook goed
In totaal hadden we al 5 afspraken gehad met medewerkers: 1x halfuur van tevoren afgebeld, 1x niet op komen dagen, en in de overige 3x was het nog steeds niet gelukt om de zonnepanelen werkend te krijgen. 2x de verkeerde groepenkast meegenomen, en toen die eindelijk vervangen was door de juiste bleek er op het dak weer een fout te zitten. Vervolgens stonden we eigenlijk niet vooraan in de rij om de fouten snel te repareren, maar na aandringen is de 6e afspraak de dag na de 5e gepland, en toen is alles eindelijk juist aangesloten. Op mijn energierekening was er van de zonnige lente niks te merken, want na anderhalve maand hadden mijn zonnepanelen nog geen kWh opgewekt. Nu alles eindelijk is aangesloten is wel een compensatie voor het ongemak aangeboden.
Beste Marc, Hartelijk dank voor je feedback en het telefoongesprek dat we zojuist met elkaar hebben gevoerd. Het systeem werkt (inmiddels); ik wens je er veel plezier van toe! Als ik je nog ergens mee kan helpen dan hoor dat graag. Met vriendelijke groet, Lars Buuts van 365zon
Originele beoordeling
In totaal 5 afspraken gehad met medewerkers: 1x halfuur van tevoren afgebeld, 1x niet op komen dagen, en in de overige 3x is het nog steeds niet gelukt om de zonnepanelen werkend te krijgen. 2x de verkeerde groepenkast meegenomen, en toen die eindelijk vervangen was door de juiste bleek er op het dak weer een fout te zitten. Vervolgens sta je ook niet vooraan in de rij om hun fouten snel te repareren, maar moet je weer wachten tot er een installateur tijd heeft. Op mijn energierekening is er van de zonnige lente niks te merken, want na anderhalve maand hebben mijn zonnepanelen nog geen kWh opgewekt.
365zon uit Best heeft goed gecommuniceerd en eerder dan verwacht de zonnepanelen en omvormer geïnstalleerd. De installateurs toonden vakmanschap. Wij zijn heel tevreden.
Installatie gekocht via de VEH, alles werd zeer duidelijk verteld, installatie verliep vlekkeloos en snel. Ook het terugvorderen van de btw door 365zon werd kerig behandeld, erg tevreden.
zowel de communicatie als installatie is uitstekend verlopen. De PV installatie is keurig gemonteerd en aangesloten zoals afgesproken.
In januari offerte aangevraagd, goed ontvangen en na schouw zou 4 april geplaatst worden. Die dag stormde en regende het, maar kon men wel al een montagerails aanbrengen, geen panelen vanwege de storm. Helaas bleek er een panlat verrot, dus werd het afgeblazen. Het hele dak nagekeken en 2 panlatten vernieuwd in die zelfde week. Daarna gebeld voor een nieuwe afspraak, maar niemand van de planning te bereiken. Sowieso wordt de telefoon meestal niet opgenomen en de mail niet beantwoord. Binnen 7 dagen wordt u terug gebeld, was nu 2 keer het antwoord na lang bellen. Niet dus. Ja, het is druk, begrijpelijk. Maar dit mag niet gebeuren bij zo'n bedrijf.
Beste Arend, Dank voor je bericht. Ik kom graag met je in contact om te kijken wat er niet goed gaat en (belangrijker) hoe we dit alsnog op een goede manier af kunnen gaan ronden. Ik neem daarvoor na het paasweekend telefonisch contact met je op. Met vriendelijke groet, Lars Buuts
Goede snelle service
Prima gedaan en netjes gewerkt.
Alles goed gegaan. Alleen had ik iets beter naar het legplan moeten kijken
Werkt zoals het hoort, geïnstalleerd naar mijn wensen. Geen schouwing op locatie wel een gemis.
Mooie aanbieding via Rabobank collectief, prima updates van proces en communicatie. Gisteren zijn twee monteurs langs geweest, correct en accuraat. Prima dus!
Een afspraak was zo gemaakt, binnen niet al te lange tijd vond de installatie plaats. De eerste keer leek wat problematisch vanwege de toestand van mijn dak, maar tijdens een tweede bezoek werden de panelen op een professionele manier geplaatst. Ook de elektrische installatie werd keurig verzorgd, zonder ook maar een spoortje rommel achter te laten.
Nu inmiddels 5 jaar 17 panelen en installatie via 365 Zon. Het plaatsen en ging super en daar zijn we tevreden over. Echter nu werken er vijf van de 17 panelen niet naar behoren. melding is gemaakt en vandaag is men langs geweest om alles na te lopen en op te lossen. heren dank je wel we zij weer blij dat alles naar behoren werkt
Originele beoordeling
Nu inmiddels 5 jaar 17 panelen en installatie via 365 Zon. Het plaatsen en ging super en daar zijn we tevreden over. Echter nu werken er vijf van de 17 panelen niet naar behoren. We zijn al vanaf Januarie bezig voor herstel en het blijkt via de Wouter Zijlstra niet te regelen. Zelfs na verschillende beloftes van Lars. Nu hoeft hij niet meer te bellen gezien we het vertrouwen wel hard verliezen in de club. We zien ons daarom ook genoodzaakt het te gaan melden via alle csocial media kanalen. Om als het even kan mensen toch maar even verder te laten nformeren. 040 enermensegie heeft toch gelijk in deze. Dus aanbeveling toch maar even overslaan
Hoewel uitbesteed aan solarroyal kan ik zeggen dat dit zeer goed verlopen is. Hele aardige jongens, Gingen gelijk aan de slag en werkten hard door. Alles netjes opgeruimd en hebben zelfs een gebroken dakpan mee teruggenomen. Kan niet anders zeggen dat ik dik tevreden ben. Mocht er in de toekomst op het gebied van energie nog wat te doen zijn dan ga ik jullie zeker benaderen.
Via VEH meegedaan en netjes een offerte ontvangen na een schouw op afstand. Ook een foto gemaakt van mijn meterkast. Helaas kon de plaatsing niet doorgaan vanwege de storm. Helemaal prima. Vervolgens tweede afspraak gemaakt. Helaas in dezelfde week gebeld dat het verplaatst moet worden. Toen eindelijk de afspraak en zijn ze netjes op tijd gekomen. Helaas kreeg ik vrij snel te horen dat de kabel toch niet via de meterkast geplaatst kon worden want wij hadden geen extra groep of loze leiding. Ik had van te voren gevraagd of er mogelijkheden zijn in de meterkast! Anders biedt van te voren een service aan om een extra groep te laten plaatsen. Vervolgens nog meer slecht nieuws dat de panelen niet op het dak passen door de dakkapel. Jongens, ik heb duidelijk aangegeven dat er een dakkapel op ligt. Ik had in zo'n situatie toch nog even ter plekke geschouwd. Helaas konden de panelen niet geplaatst worden en zou ik een nieuwe offerte ontvangen voor kleinere panelen met een grotere vermogen. Toen weer de dag van de afspraak kreeg ik in de ochtend weer een telefoontje dat ze niet langs konden komen. Teruggebeld want ik was het echt zat en gelukkig kon er toch een groep monteurs gestuurd worden omdat de afspraak elders niet door kon gaan. Panelen geplaatst, kabel helaas via de trapopgang naar boven. Duidelijk gevraagd of de kabel wordt weggewerkt en dat was inderdaad de afspraak. Nou je kan al drie keer raden waar ik nog op zit te wachten. Precies het wegwerken van de kabel. Er zou vandaag iemand langskomen maar helaas nog niemand gezien. Ik ben erg ontevreden over de gang van zaken!
Nadat ik al 11 zonnepanelen door 366zon had laten leggen was het een eenvoudige jeus voor dit bedrijf in ook 6 panelen door hen erbij te laten leggen. Het werkt perfect
Sinds 1 maand 14 zonnepanelen op mijn dak, keurig geplaats en door een goede meedenkend elektricien alles in werking gesteld. Na een maand viel alles uit, probeer dan maar de serviceafdeling van 365 zon te bereiken, niemand staat je te woord ivm drukte, na 4 dagen bellen en mailen ook ver,eigenhuis ingeschakeld, ik wacht nog steeds op antwoord.
Goedemiddag Hen, Dank voor je bericht. Inmiddels hebben we contact gehad met elkaar en is e.e.a. op de juiste manier in gang gezet. Kan je hier een update posten zodra alles is afgerond? Als ik in de tussentijd ergens mee kan helpen dan hoor ik 't graag. Met vriendelijke groet, Lars van 365zon
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.