365zon heeft op eigen initiatief gekozen voor een montageset waarbij er in de wintermaanden een schaduw valt over de achterste panelen met de redenering dat er in deze maanden toch weinig stroom wordt opgewekt door het systeem. Mijn argument dat iedere onnodige schaduw voorkomen moet worden tbv een zo hoog mogelijke opbrengst werd gepareerd met de belofte dat het opgegeven vermogen zonder meer gehaald zou worden. Zo niet dan zou er actie ondernomen worden door het bijplaatsen van optimizers op de achterste panelen. De beloofde opbrengst werd inderdaad dik gehaald. Neemt niet weg dat de opbrengst nog hoger zou zijn als er gen schaduw over de achterste panelen zou vallen.
Ik heb de laatste 2,5 maanden diverse e-mails gestuurd om mijn opgewekte stroom uit te kunnen lezen in mijn EARN_E app. Hiervoor moet ik een API-sleutel kunnen selecteren voor koppeling aan EARN-E. 365ZON heb ik verzocht om de 'account manager' rechten te geven op de Solar Edge Monitoring omgeving. Ik heb EEN mail van jullie gehad dat jullie de API-sleutel kunnen regelen, maar daarna geen reactie meer gehad. Ik heb nog diverse mails gestuurd zonder reactie. Toch hoop ik dat jullie dit snel voor mij aanpassen.
Hi Louis, Dank voor je bericht. Denk dat je mailtje ergens is gestrand hier, excuus. Ik zie dat we vanmorgen de API-key hebben aangemaakt + naar je hebben gemaild. Hartelijke groet, Lars van 365zon
Goed geholpen.
Ik ben zeer tevreden over de communicatie met de verkoper Rob en de vakmensen die alles gemonteerd en netjes afgewerkt hebben dikke pluim.
Plaatsing gebeurde binnen een halve dag zonder problemen. Panelen leveren inmiddels twee jaar stroom zonder een enkele storing. Bijzonder tevreden.
Contact verliep goed. Helaas waren monteurs slordig en moesten later terugkomen om e.e.a. te herstellen
Via de collectieve inkoop zonnepanelen bij vereniging eigen huis het aanbod van 365zon aangenomen. Communicatie verliep prima en mijn specifieke vragen en wensen werden beantwoord. De installatie werd uitgevoerd door een onderaannemer (voor zover ik begreep), aangezien ikzelf elektricien ben geweest had ik de installatie al klaar liggen. Als ik dat jiet had gedaan was het afmonteren niet mooier geweest. (Grijze kabel) de installatie verliep verder prima en alle afval van de materialen werden netjes meegenomen. Mijn panelen leveren meer op dan dat ik gebruik. En dat was de bedoeling :-)
Helemaal tevreden zowel over het plaatsen en de werking.
Vlotte afhandeling van de bestelling en snel bezorgd en geleverd en gemonteerd. De afhandeling van de terug ontvangen btw verliep vlekkeloos
Snel en vakkundig geïnstalleerd
Bedankt Wout!
Vroeger werkte ze met eigen personeel tegen woordig alleen te veel met zzp’ers waardoor de kwaliteit minder is geworden
Dag Frank, Dank voor je berichtje. Ik kom graag met je in contact en ben nieuwd naar je feedback. Je ontvangt zo een e-mail van me. Als er iets niet helemaal goed is gegaan met je installatie dan lossen we dat (natuurlijk) graag op. Met hartelijke groet, Lars van 365zon
Stonden zonder afspraak smorgens voor de deur, dit kwam goed omdat er iemand thuis was. Aardig en bekwame monteurs alleen merkten wij later dat de groepenkast niet goed gesloten was, niet alle schroeven geplaatst en de kast stond enkele centimeters open. Gemaild, gebeld. Beloven alles maar er gebeurt niets, en dan geven ze zelfs geen antwoord op je mail. Toen we nog moesten beslissen bestookt ze je met mails. Nu via klacht bij eigen huis weer weer een mail gekregen, beloven contact binnen 5 werkdagen, daarna binnen 2 werkdagen en raad eens: niets. De service is gewoon bagger, ik zal niemand dit bedrijf aanraden
Hi Jan, Dank voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels contact hebt mijn mijn collega Wouter. We gaan ons best doen om dit traject alsnog op een goede (betere) manier af te ronden. In het algemeen; Door de plotseling enorm toegenomen vraag naar zonnepanelen in combinatie met materiaaltekorten hebben we in de afgelopen maanden helaas niet altijd het serivce-niveau kunnen leveren dat we nastreven. Sorry daarvoor. Er starten op dit moment veel nieuwe collega's en we hebben er vertrouwen in dat we op korte termijn weer beter bereikbaar zijn (met kortere doorlooptijden). Dank voor je geduld tot zo ver. Met hartelijke groet, Lars van 365zon
Inmiddels naar tevredenheid opgelost door 365zon. Tevreden over het geleverde product.
Dag Peter, Dank voor je review. Vervelend om te lezen dat het installeren van je zonnepanelen (helemaal) niet goed verloopt. We gaan kijken wat er aan de hand is en (belangrijker); zorgen dat we dit alsnog op een goede manier af gaan ronden. Dank voor je geduld tot zo ver. Met hartelijke groet, Lars van 365zon Update 25-11: de panelen zijn inmiddels geinstalleerd. Wil je de review updaten op bais van hoe we je klacht hebben afgehandeld? :-)
Originele beoordeling
Via VEH een offerte geaccepteerd van 365zon. Na vier installatie afspraken zijn we nu 2 maanden verder en er ligt nog geen paneel op het dak. Tot drie keer toe wordt een installatie afspraak niet nagekomen zonder enige bericht. Drie vrije dagen voor opgenomen en de hele dag voor niets wachten tot er iemand komt. Service desk is waardeloos. Ze zijn slechts halve dagen open en hebben geen idee wat er speelt. Geen enkele vraag kan direct worden beantwoord. De belofte dat ze terugbellen wordt keer op keer niet nagekomen. Je moet er constant zelf achteraan bellen om antwoorden te krijgen. Op een gegeven moment staat er een elektricien op de stoep. Die was verbaasd dat er nog geen panelen op het dak waren geïnstalleerd. Weer naar 365zon gebeld waar ik de opmerking krijg dat volgens hun de panelen al op dak liggen. Planning is een puinhoop ze hebben geen idee van de status van de werkzaamheden. Afgelopen vrijdag komen er dan in ieder geval mensen opdagen om de panelen te installeren. Ik zie hun vertwijfelde blik als ze naar boven het dak bekijken. Het leg plan blijkt niet te kloppen. De panelen die ze bij zich hebben kunnen ze onmogelijk installeren op de manier zoals dit was gepland. Niet zo heel gek als de schouw is gedaan op basis van Google maps. Ik gefrustreerd maar de monteurs ook. Het was voor hun die dag de derde afspraak die niet kon worden uitgevoerd vanwege een verkeerde voorbereiding. Krijgt sterk de indruk dat 365zon alleen maar handelt. Ze werken alleen met onderaannemers en doen niets zelf. Behalve deals sluiten natuurlijk. Problemen worden structureel afgeschoven op externe partijen waar je vervolgens zelf contact mee moet opnemen. Gevalletje zoek het maar uit. Wat wel vlot en correct gaat is de factuur. Die heb ik al een tijdje geleden ontvangen. Heb ik teruggestuurd met de opmerking dat ze beter eerst de werkzaamheden kunnen uitvoeren. Natuurlijk hierop ook weer geen reactie ontvangen. Ik val van de ene verbazing in de andere.
Dag Peter, Dank voor je review. Vervelend om te lezen dat het installeren van je zonnepanelen (helemaal) niet goed verloopt. We gaan kijken wat er aan de hand is en (belangrijker); zorgen dat we dit alsnog op een goede manier af gaan ronden. Dank voor je geduld tot zo ver. Met hartelijke groet, Lars van 365zon Update 25-11: de panelen zijn inmiddels geinstalleerd. Wil je de review updaten op bais van hoe we je klacht hebben afgehandeld? :-)
Na stevige feedback is er betere communicatie mogelijk. De plaatsing ( deze was 3x gecanceld) is op de 4e afspraak goed en prettig verlopen. Nog even gedoe met verzegelen van de meterkast, uiteindelijk dit in overleg dit door Liander laten doen. Kosten zijn verrekend, afhandeling daardoor goed afgerond. T zou verbetering zijn, wanneer ze de (op de site beloofde) 1 contactpersoon ook in praktijk brengen.
Originele beoordeling
Vandaag is voor de 3e keer op rij de afspraak afgezegd voor het plaatsen van de bestelde zonnepanelen door ziekte. 1 contact persoon staat op de site van 365 zon, oh! Geen idee, maar wij spreken nooit dezelfde persoon. En wat is nu nog waar ? Ook vandaag wordt beloofd terug te bellen. Dat gebeurd eerst niet. Later zelf een eerder nummer gebeld, deze meneer belt terug en gaat er achteraan. Wij zijn echter wel radeloos en bijna 2 maanden verder.
Met zo'n zonnige zomer als 2022 is het wel heel prettig, rendabel om zonnepanelen te hebben. Eren goede investering !
Het monteren van de zonnepanelen was door de vakbekwaamheid zeer goed gedaan. De aanleg van de Ekabel binnenshuis werd ook kundig zonder beschadiging gemonteerd. Uitleg van gebruik omvormer was ook goed. De opbrengst mede door het weer was boven verwachting. 9 zonnepanelen geplaatst op het zuiden heeft een opbrengst van 3200 kWh.
Ik had al eens in juni een review geschreven en de beoordeling een 1 en kreeg een mail en telefoontje van 365Zon of ik die niet wilde aanpassen, ik heb toen gezegd dat ik dat eventueel wel zou doen als de panelen lagen en mijn mening veranderd was. UITERLIJK 29 OKTOBER WORDEN DE PANELEN GEPLAATST EN !14 DAGEN VOOR PLAATSEN LATEN WE HET U WETEN! Nu is het 14 dagen voor de UITERSTE datum van plaatsen. Mijn vorige review kan ik niet meer vinden !! Maar ik kreeg een mailtje dat ik eventueel ander panelen krijg die duurder zijn en als ik akkoord getekend heb ze uiterlijk binnen 5 maanden geplaatst worden ???? Wat voor een zaak is dat? Hoe kunnen mensen een review plaatsen van 9 of hoger?? Ik zit al weer een week te wachten op een reactie van 365Zon en de vorige keer kreeg ik als 1 reactie: "Ter compensatie voor de lange wachttijd vanuit ons kan ik u de btw teruggave aanbieden. Deze zullen wij dan wel voor u verzorgen maar voor €0,- " MAAR NU WACHTTEN ZE ZOLANG DAT ER GEEN BTW MEER OPZIT DUS OOK GEEN TERUGGAVE!! Het mailtje met het verzoek mijn review te wijzigen heb ik nog.... Beste Jan, Bedankt voor het verhelderende gesprek. Fijn om te horen dat uiteindelijk alles duidelijk is. Zoals besproken heb ik aan de offerte toegevoegd dat het kabeltraject op locatie wordt bekeken, indien dit niet volgens wens geinstalleerd kan worden kan u altijd kosteloos annuleren. Wat betreft de review, een review met een laag cijfer (een 1 in dit geval) heeft in deze digitale tijd een flinke (negatieve) impact op de bedrijfsvoering. Graag wil ik je -ter overweging- vragen of je de geplaatste review wilt verwijderen. Of en hoe je daar invulling aan wilt geven laat ik uiteraard aan jou. Kan je me via een reactie op deze mail laten weten of ik de review weg mag (laten) halen door klantenvertellen.nl? Met vriendelijke groet, Rob Verkuijlen W: www.365zon.nl Ik heb nooit geen toestemming gegeven om mijn review te laten verdwijnen!!
Hi Jan, Dank voor je bericht. Vervelend om te lezen dat je klacht na je eerste melding niet naar tevredenheid is opgelost / afgehandeld. In het algemeen; > Door de hoge Energieprijzen in combinatie met materiaalterkorten is het heel erg druk. Daardoor zijn de doorlooptijden langer en hebben we helaas wat vaker dan we zouden willen last van uitdagingen in het proces rondom het installeren. We begrijpen dat dat vervelend is, sorry daarvoor. > Meer info over de langere wachttijden en uitdagingen in de markt lees je op de website van VEH: https://www.eigenhuis.nl/energie/maatregelen/zonne-energie/langere-wachttijden-zonnepanelen#/ > Nadat we contact hebben gehad over een klacht, kan het zijn dat we je vragen of je de geplaatste review wil updaten (of verwijderen) op basis van de huidige stand van zaken. We vinden het belangrijk dat mensen die de reviews lezen zien hoe en of we met klachten om gaan. We kunnen zelf (natuurlijk) geen reviews aanpassen of verwijderen. Lang verhaal kort; we gaan weer contact met je opnemen en kijken of we dit alsnog op een goede manier af kunnen gaan ronden samen. Dank voor je geduld tot zo ver. Als alles is opgelost dan hoop ik dat we je (dit maal definitief) kunnen vragen om de review te updaten :-). Met hartelijke groet, Lars van 365zon
voor het geld dat de installatie kost zijn ze met deze prijzen snel terug verdient. Het wordt een sport om alles elektrisch te doen.
Goede voorspelling mbt opbrengst. Zonnepanelen werken goed
Geweldig effect bij de huidige energieprijzen. Gratis stroom voor licht en nu ook verwarming.
Goede levering, systeem werkt goed. Ik had jaren eerder zonnepanelen moeten nemen
In grote lijnen en zeker door de mensen op de werkvloer Communicatie kantoor kan beter
Ntv
De in januari 2021 door 365zon geïnstalleerde 38 panelen met optimizers (19 oost, 19 west) liggen er heel netjes bij en leveren zeer goed. Ik ben zeer tevreden! Een aanrader.
als ik verwachtingen had waren ze vervuld. zonnepanelen ingekocht via vereniging eigen huis, installatie door 365zon. alles liep soepel, communicatie en uitvoering. Qua prijs was het volgens mij ook prima aangezien het om een grote inkoop ging via VEH was het ongeveer 20% voordeliger van 365zon. Panelen (5.12 kW) liggen inmiddels 1 jaar, misschien heb ik maar een keer op herstarten moeten drukken. Voorlopig lijkt het een betrouwbaar systeem
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.