365-Zon heeft veelmeer panelen dan nodig geplaatst. Dit lijkt niet een simpel rekenfoutje. Als je een opdracht voor heel veel huizen binnenhaalt (collectieve inkoop van Vereniging Eigen Huis) dan is overal teveel installeren natuurlijk interessant. Het is als salderen verdwijnt echt zonde om zoveel teveel stroom op te wekken. En ook in deze tijd is het al moeilijk om een energieleverancier met een redelijke terugleververgoeding te vinden. 365-zon adviseert om 110% van je verbruik te installeren, terwijl de norm is 80-90% van je verbruik. Daarnaast hebben wij uitgebreid met hen besproken dat wij een warmtepomp hebben (en dus vooral veel stroom verbruiken in de winter wanneer zonnepanelen weinig opleveren). In het geval van een warmtepomp moet je ver onder je verbruik aan zonnepanelen leggen, in ons geval waarschijnlijk de helft van het aantal geplaatste zonnepanelen. 365-zon schrijft hieronder dat wij zelf het aantal zonnepanelen hebben opgegeven, maar daarmee verdraaien ze de situatie. Zij leverden een all in pakket met een berekening van het aantal benodigde zonnepanelen, de levering, en de installatie. Ze deden het voorkomen alsof een expert een berekening van onze situatie maakte en dat daaruit kwam dat we 110% van ons verbruik aan zonnepanelen nodig hadden. Je betaalt voor dit advies dus gaat ervan uit dat het klopt. Daarnaast werd gewerkt met een aannemer die geen Nederlands sprak, die niet in het afgesproken dagdeel kwam, zich niet aan de Nederlandse veiligheidseisen voor werken op hoogte hield en die later terug moest komen omdat de afwerking benedenmaats was, er een ruit beschadigd was en de wifi niet werkte. Ook sloeg bij storm sinds het installeren van de panelen steeds de aardlekschakelaar eruit door kortsluiting in de panelen maar duurde het een tijd voordat ik zelf erachter kwam dat dit wel eens met de zonnepanelen te maken kon hebben. Uiteraard ben je in deze tijd blij met zonnepanelen, maar of je ze bij 365 zon moet bestellen, dat weet ik niet.
Dag Mads, Dank voor je feedback & review. Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over het aantal panelen dat wij hebben aangeboden. Tegelijkertijd ben ik van mening dat de conclusie die je trekt niet juist is, sterker nog; ik vind het niet zo prettig dat je de suggestie wekt dat we expres maar zo veel mogelijk panelen adviseren. Graag licht ik je via persoonlijke weg (e-mail en of telefoon) toe waarom ik me niet kan vinden in de conclusie die je trekt. In het kort / algemeen: > De manier waarop wij het aantal panelen adviseren is in lijn met het advies dat de consumentenbond daarover geeft: https://www.consumentenbond.nl/zonnepanelen/hoeveel-zonnepanelen#:~:text=Een%20gemiddeld%20huishouden%20gebruikt%20per,elektrisch%20rijdt%20speelt%20een%20rol. > Opgewekte stroom mag je (over een jaar) salderen. Deze regeling wordt in de toekomst (zeer waarschijnlijk - het moet nog door de eerste kamer) afgebouwd. Totdat de regeling is afgebouwd is er meer dan voldoende tijd om (een groot gedeelte van de investering in) je zonnepanelen terug te verdienen. Ook met minder (of niet) salderen heb je profijt van je zelf opgewerkte energie. > Stroom die je meteen in huis gebruikt op het moment van opwekken, heeft (ook zonder salderen) nog steeds dezelfde waarde als stroom die je inkoopt van het net. Hoe meer zonnepanelen je hebt liggen op het dak, hoe meer stroom je ook op donkere dagen opwekt en dus meteen in huis kunt gebruiken. Het klopt dat piekopbrengst in de toekomst mogelijk een andere (lagere) waarde (€ ) krijgt, maar dat schoffelt niet meteen de hele businesscase voor zonnepanelen onderuit. Verder zie ik dat het installeren van de zonnepanelen inderdaad niet soepel verlopen is, sorry daarvoor. Met hartelijke groet, Lars / 365zon
Mijn eerste ervaring met 365zon was goed een jaar later wil ik panelen erbij leggen en hebben ze geen tijd??? en aanvraag weg gedaan en maar wachten op respons, na contact opgenomen te hebben zou een inspecteur langs komen om dit te beoordelen, wat en hoe, terwijl de situatie bekent was bij 365zon, en wat ik wilde, dus een offerte zou zo gemaakt kunnen worden. Ik heb een andere installateur het laten maken, een 2e installatie op dak laten leggen. en met tevredenheid.
Dag Jos, Dank voor je feedback en fijn om te lezen dat de (eerste) installatie naar tevredenheid is uitgevoerd. Dit jaar is de vraag naar zonnepanelen enorm toegenomen. Dit had lange(re) wachttijden tot gevolg. Op het hoogtepunt van de drukte hebben we zelfs helaas (tijdelijk) moeten besluiten om geen nieuwe offerte-aanvragen in behandeling te nemen. Fijn dat het inmiddels toch (ergens anders) gelukt is. Inmiddels nemen we wel weer offerte-aanvragen in behandeling. Met hartelijke groet, Lars /365zon
Prima
Bedankt Klaas!
alles keurig gemonteerd en af gewerkt. Ook binnen heel netjes gewerkt wij zijn heel tevreden
Heb al eerder een positieve reactie gegeven.
zeer tevreden over de overal dienst van 365zon.
Het hele traject van aanbieden, nagaan wat de mogelijkheden zijn , leveren en installeren is perfect verlopen. Ondertussen liggen de panelen al ruim 2 jaar op ons dak en leveren de stroom die we verwacht hadden.
Snel geleverd, netjes gemonteerd en goed advies
Prima bedrijf.
Van a-z helemaal goed geholpen en begeleid. Bij vragen, maar ook hulp na plaatsing met het downloaden van de app en het account.
Zeer slechte ervaring met dit bedrijf . Na offerte te hebben getekend voor 10 panelen a 365wp. lang moeten wachten tot plaatsing. Na plaatsing van de panelen bleek dat er niet 365wp is geplaatst maar 360wp van een heel ander merk dan in de offerte staat vermeld.terwijl ons werd verteld dat het dezelfde merk panelen zijn en ook nog eens 370wp. Na inspectie blijkt dat de panelen toch van een ander merk zijn en dus ook lichter zijn dan we uiteindelijk hebben betaald.we zijn nu al 5 weken bezig om een oplossing te vinden. Maar er wordt niet gereageerd op telefoon of mail of afgesproken terugbel afspraken. ERG TRIEST DIT!!!
Dag Jan, Dank voor je bericht. Ik vermoed dat wat je schrijft (deels) een misverstand is; Op 7 December hebben jullie via de telefoon contact gehad met mijn collega Geert. Daaropvolgend heeft Geert jullie een e-mail (vanuit [email protected] 7 december om 15:36 uur) gestuurd om te bevestigen wat er besproken is. In die mail stellen we ook twee oplossingen voor. Voor zo ver ik kan zien hebben we van jullie geen reactie meer ontvangen op die e-mail. Hebben jullie deze e-mail in goede orde ontvangen (en er al op gereageerd)? Als je onze mail niet ziet dan is de mail misschien in je spambox terechtgekomen? Ik stuur Geert een berichtje met het verzoek om weer /alsnog contact te zoeken met jullie. Dan kunnen we dit dossier daarna volgens mij snel afronden samen. Met vriendelijke groet, Lars / 365zon
Het gaat duidelijk te goed met 365 zo’n. Ze zijn zeer slecht bereikbaar en klantgerichtheid staat niet hoog in het vaandel bij deze club. Men komt keer op keer hun afspraken niet na!
Hi Etienne, Vervelend om te lezen dat je ons niet goed hebt kunnen bereiken en dat je onze dienstverlening als niet klantegericht ervaart. Op basis van deze review heb ik een klacht geregistreerd. We gaan er voor om dit alsnog op een goede manier af te ronden. Met hartelijke groet, Lars / 365zon
Goede begeleiding voor het plaatsen, het plaatsen en in gebruik nemen ging uitstekend, en daarna werkt alles zoals het hoort.
top
Kwamen op tijd, montage verliep goed na wat taalkundige problemen met de Roemeense montageploeg. 1 man sprak gelukkig Engels.
In overleg van te voren een goed plan gemaakt. Dit is naar volle tevredenheid en op afgesproken tijd uitgevoerd. Werkt zins dag 1 perfect.
Onze panelen zijn door 365zon zeer goed gelegd. Wij zijn er heel blij mee. Helaas was er door een foutje in de planning niet genoeg tijd om alles op 1 dag te doen, waardoor ze nog eens terug moesten komen. Tot op heden hebben de panelen boven verwachting gepresteerd. Erg blij dat we deze keus destijds hebben gemaakt.
Goed advies. Nette service. Maatwerk
Wij zijn erg tevreden met onze zonnepanelen. Ze leveren het verwachte rendement en liggen geel netjes op het dak. Erg tevreden met 365zon. De communicatie is goed. Ze reageren snel, houden zich aan de gemaakte afspraken en werken echt heel netjes. Dat is wat je verwacht naar zelden krijgt. Des te positiever de ervaring met 365zon.
De aanschaf van 24 zonnepanelen bij 365Zon in 2020 blijkt een goede aankoop geweest te zijn. Het rendement is uitstekend. Na aanvankelijke goedkeuring van het dak werd op de dag dat de panelen gelegd zouden worden, het dak toch afgekeurd. Voor dit ongemak heb ik ter compensatie betere zonnepanelen gekregen dan ik had besteld. Tevens ben ik achteraf blij met de onverwachte afkeuring. Ik heb een nieuwe dakbedekkingslaag erop laten leggen en het vuile grind laten vervangen door wit (!) grind. Nu staat alles dus op een vernieuwde dakbedekking en door het witte grind wordt de warmte weerkaatst. Interessant is dat de bovenste verdieping van ons huis (direct onder de zonnepanelen) nu een stuk koeler geworden is. De panelen vangen namelijk de zon op en het witte grind doet de rest. Nadat een onderdeel van de constructie waarop de panelen rusten was losgeraakt, heeft men dit kosteloos vernieuwd en gelijk alle andere onderdelen gecontroleerd (waren alle goed gemonteerd). Het rendement van de panelen is erg goed; het afgelopen jaar meer dan 100 % en de app die erbij hoort informeert voldoende wat er gaande is qua opbrengst.
Mooie rendementen en indien nodig hulp op afstand. Wel in het Engels.
De zonnepanelen doen het al meer dan 2 jaar zeer goed! Ben heel blij dat ik zomer 2020 heb gekozen voor zonnepanelen, zeker gezien de huidige energie prijzen. En die ene keer dat ik, na wijziging internet provider, het systeem niet meer aan de praat kreeg, ben ik ook goed geholpen door 365zon.
Via vereniging eigen huis zijn wij bij 365zon terecht gekomen. De mannen hebben keurig en vlot de panelen op t dak gelegd en daarbij de leidingen netjes weg gewerkt.
Hard werken op de plaatsingsdag. Geen verrassingen alles van te voren keurig door gesproken. Aan het einde van de dag werkte alles keuring. Tot nu toe geen enkele storing gehad.
Het plaatsen en in bedrijf nemen van de installatie heeft heel veel telefoontjes, thuis zijn gekost. Verder zijn er veel aansluitfouten gemaakt die een leek niet zou herkennen.
Hi Jan-Pieter, Dank voor je bericht en feedback. Als er nog iets is dat ik voor je kan doen; stuur me dan gerust even een mailtje naar [email protected]. Ik kijk graag met je mee. Met hartelijke groet, Lars / 365zon
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.