Geen moment spijt van gehad. De panelen liggen er nu 2,5 jaar. Het rendement is niet tegengevallen en de terugverdientijd is alleen maar korter geworden met de energieprijzen van nu.
prima levering en installering
Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad .En ben vriendelijk en goed geholpen.
Het enigste wat een beetje tegenzat was de tijd tussen de opdracht en de installatie maar voor de rest is de uitleg, verkoop en installatie prima verlopen. ook de vragen die ik daarna heb gesteld worden snel beantwoord. De zonnepanelen leveren meer op dan berekend en tot nu toe zonder problemen. Als ik nog een keer zonnepanelen nodig heb dan ga ik weer naar 365zon
Iets meer dan 2 jaar in bezit van 13 zonnepanelen en in 2022 veel zon. Dat heeft gezorgd dat ik veel eigen stroom heb kunnen gebruiken voor mijn 2 Airco's en nog stroom over zodat ik ook nog een vergoeding krijg van mijn leverancier wat wil je nog meer. Nu in 2023 is het erg prettig als je iets met de hoge energietarief kan doen door de zonnepanelen welke 365zon heeft geleverd ook de support is erg prettig dat geeft een goed gevoel. Ik ben nog steeds erg in mijn nopjes over het plaatsen door 365zon.
De door 365zon geleverde en geplaatste zonnepanelen geweldig. Nu al een paar jaren erg tevreden. De panelen liggen mooi en leveren heel wat stroom, dus geld, op!!
Ik wilde het maximaal aantal zonnepanelen wat mogenlijk was op mijn dak. Later bleek dat er nog twee extra op hadden gekund en het was niet meer mogenlijk om deze erbij te plaatsen.
Hi Toon, Dank voor je feedback. Over het algemeen kunnen we de opbrengst (en terugverdientijd) van zonnepanelen op voorhand (erg) goed inschatten. Als je wil dat ik nog even met je meekijk of het goed gaat met de opbrengst; stuur me dan gerust even een mailtje -> [email protected] Met hartelijke groet, Lars / 365zon
Originele beoordeling
Ik wilde het maximaal aantal zonnepanelen wat mogenlijk was op mijn dak. Later bleek dat er nog twee extra op hadden gekund en het was niet meer mogenlijk om deze erbij te plaatsen. Ook de terugverdien tijd valt tegen. Ik heb na twee jaar en vier maanden pas 1700€ terug verdiend
Hi Toon, Dank voor je feedback. Over het algemeen kunnen we de opbrengst (en terugverdientijd) van zonnepanelen op voorhand (erg) goed inschatten. Als je wil dat ik nog even met je meekijk of het goed gaat met de opbrengst; stuur me dan gerust even een mailtje -> [email protected] Met hartelijke groet, Lars / 365zon
Het afsluiten van het contract en het instaleren verliep prima. Echter met de vraag of het noodzakelijk was om optimisers te plaatsen liep het spaak. In eerste instatie word er aangegeven dat het niet noodzakelijk is en dat dit ook achteraf kan. Als je er dan om vraagt blijkt het wel mogelijk maar moet er ook een andere omvormer komen. Ja als leek weet je dat niet en had dit duidelijk gecomuniseerd moeten worden. Dan had ik zeker een andere keuze gemaakt, jammer hoor maar ook op dit bericht zal men warschijnlijk niet reageren, of je hoort dan jammer maar zo is het nu eenmaal........... Zou zo mooi zijn als men goed geïnformeerd word, helaas is het zo dat je als leek toch alles zelf moet uitzoeken en niet denken dat deze (deskundige) partij je het juiste advies geeft........
Dag Nico, Dank voor je review en fijn om te lezen dat je tevreden bent over de installatie. Als je nog behoefte hebt om van gedachte te wisselen over de optimizers; stuur mij dan gerust even een mailtje ([email protected]). Met hartelijke groet, Lars van 365zon
Goed
Ze liggen er nu ruim 2 jaar op. Plaatsing ging vlotjes met goed, capabel personeel. Duidelijke uitleg erbij gekregen. Toen ik de helpdesk een keer belde had ik snel contact en ben ik vriendelijk en goed geholpen. Dus ja, heel tevreden!!!
Onze zonnepanelen liggen nu iets meer als 2 jaar en bevallen goed. Installatie was goed en alles na wens. We hadden vragen en deze werden netjes en snel beantwoord. Dus onze mening is ga zo door 365Zon. Met vriendelijke groet Richard Tijssen
Prima bedrijf, duidelijke communicatie en kundige monteurs. Kort om niets op aan te merken.
Je wordt netjes en correct te woord gestaan. Afspraken worden goed nagekomen. Een puntje wat jammer is dat ik mijn verbruik niet terug kan zien op mijn account. Het lukt me maar niet om dit voor elkaar te krijgen ondanks de schriftelijke uitleg die ik heb mogen ontvangen. Als je hulp moet laten komen kost dit het nodige, dat vind ik dus jammer.
nette monteurs die prima werk hebben geleverd
Aankoop zonnepanelen was onderdeel van een collectieve inkoopactie van de Vereniging Eigen Huis. Prijs was niet de allerlaagste die ik kon vinden rond die tijd maar goed concurrerend. In combinatie met de extra garanties en andere zaken die de VEH regelt was dit een goede deel. Planning en uitvoering van de installatie verliep soepel, zonder problemen. Een team van 4 was snel klaar met het plaatsen van de 36 panelen en omvormer. Plaatsing gebeurde zonder gezeur op de plaats zoals door mij gevraagd, inclusief de bedrading binnendoor in het huis. Na installatie twee kleine problemen gehad: - Fluitende omvormer op zonnige dagen: via online support opgelost door een software upgrade, daarna nooit meer last gehad. - Defecte aardlek schakelaar is snel vervangen na een belletje met de klanten service.
Het systeem werkt betrouwbaar. De startstroom is rond de 100 watt voordat het systeem opstart. Bij donkere winterdagen is de opbrengst rond de 1kWu (10 panelen van 310 watpiek) in vergelijking met een piekdag van 18kWu. De bijgeleverde app om de opgewekte stroom te bekijken is traag en buggy.
Ben zeer tevreden over 365zon Geven goed advies en heel fijn personeel Top bedrijf!
heb nu een paar jaar panelen liggen ben er zeer tevreden over , de opbrengst scheelt enorm per jaar op je energierekening
Prima helaas geen advies gegeven voor extra panelen en alleen op het platte dak gedaan
De kwaliteit is prima en de installatie ging met zorg. Wat minder is dat er een screening is gedaan hoeveel zonnepanelen erop kunnen. dat zijn er 12 volgens de offerte met een daar toereikende omvormer. Toen ze erop lagen konden er nog 2 bij, deze kon ik erbij kopen (wat ik ook normaal vindt) maar dan zou er ook een andere omvormer moeten komen, Dat kon niet. Ik kon een andere kopen en de geleverde via markplaats verkopen. Dat vindt ik slecht. Ik huur expertise in via 365Zon en verwacht als daar een foute screening is gedaan ze de omvormer moeten omruilen en niet de leek met de kosten laten opdraaien.
Inmiddels 3 jaar geleden geplaatst en alles werkt nog steeds naar alle tevredenheid.
Gewoon goed
365-Zon heeft veelmeer panelen dan nodig geplaatst. Dit lijkt niet een simpel rekenfoutje. Als je een opdracht voor heel veel huizen binnenhaalt (collectieve inkoop van Vereniging Eigen Huis) dan is overal teveel installeren natuurlijk interessant. Het is als salderen verdwijnt echt zonde om zoveel teveel stroom op te wekken. En ook in deze tijd is het al moeilijk om een energieleverancier met een redelijke terugleververgoeding te vinden. 365-zon adviseert om 110% van je verbruik te installeren, terwijl de norm is 80-90% van je verbruik. Daarnaast hebben wij uitgebreid met hen besproken dat wij een warmtepomp hebben (en dus vooral veel stroom verbruiken in de winter wanneer zonnepanelen weinig opleveren). In het geval van een warmtepomp moet je ver onder je verbruik aan zonnepanelen leggen, in ons geval waarschijnlijk de helft van het aantal geplaatste zonnepanelen. 365-zon schrijft hieronder dat wij zelf het aantal zonnepanelen hebben opgegeven, maar daarmee verdraaien ze de situatie. Zij leverden een all in pakket met een berekening van het aantal benodigde zonnepanelen, de levering, en de installatie. Ze deden het voorkomen alsof een expert een berekening van onze situatie maakte en dat daaruit kwam dat we 110% van ons verbruik aan zonnepanelen nodig hadden. Je betaalt voor dit advies dus gaat ervan uit dat het klopt. Daarnaast werd gewerkt met een aannemer die geen Nederlands sprak, die niet in het afgesproken dagdeel kwam, zich niet aan de Nederlandse veiligheidseisen voor werken op hoogte hield en die later terug moest komen omdat de afwerking benedenmaats was, er een ruit beschadigd was en de wifi niet werkte. Ook sloeg bij storm sinds het installeren van de panelen steeds de aardlekschakelaar eruit door kortsluiting in de panelen maar duurde het een tijd voordat ik zelf erachter kwam dat dit wel eens met de zonnepanelen te maken kon hebben. Uiteraard ben je in deze tijd blij met zonnepanelen, maar of je ze bij 365 zon moet bestellen, dat weet ik niet.
Dag Mads, Dank voor je feedback & review. Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over het aantal panelen dat wij hebben aangeboden. Tegelijkertijd ben ik van mening dat de conclusie die je trekt niet juist is, sterker nog; ik vind het niet zo prettig dat je de suggestie wekt dat we expres maar zo veel mogelijk panelen adviseren. Graag licht ik je via persoonlijke weg (e-mail en of telefoon) toe waarom ik me niet kan vinden in de conclusie die je trekt. In het kort / algemeen: > De manier waarop wij het aantal panelen adviseren is in lijn met het advies dat de consumentenbond daarover geeft: https://www.consumentenbond.nl/zonnepanelen/hoeveel-zonnepanelen#:~:text=Een%20gemiddeld%20huishouden%20gebruikt%20per,elektrisch%20rijdt%20speelt%20een%20rol. > Opgewekte stroom mag je (over een jaar) salderen. Deze regeling wordt in de toekomst (zeer waarschijnlijk - het moet nog door de eerste kamer) afgebouwd. Totdat de regeling is afgebouwd is er meer dan voldoende tijd om (een groot gedeelte van de investering in) je zonnepanelen terug te verdienen. Ook met minder (of niet) salderen heb je profijt van je zelf opgewerkte energie. > Stroom die je meteen in huis gebruikt op het moment van opwekken, heeft (ook zonder salderen) nog steeds dezelfde waarde als stroom die je inkoopt van het net. Hoe meer zonnepanelen je hebt liggen op het dak, hoe meer stroom je ook op donkere dagen opwekt en dus meteen in huis kunt gebruiken. Het klopt dat piekopbrengst in de toekomst mogelijk een andere (lagere) waarde (€ ) krijgt, maar dat schoffelt niet meteen de hele businesscase voor zonnepanelen onderuit. Verder zie ik dat het installeren van de zonnepanelen inderdaad niet soepel verlopen is, sorry daarvoor. Met hartelijke groet, Lars / 365zon
Mijn eerste ervaring met 365zon was goed een jaar later wil ik panelen erbij leggen en hebben ze geen tijd??? en aanvraag weg gedaan en maar wachten op respons, na contact opgenomen te hebben zou een inspecteur langs komen om dit te beoordelen, wat en hoe, terwijl de situatie bekent was bij 365zon, en wat ik wilde, dus een offerte zou zo gemaakt kunnen worden. Ik heb een andere installateur het laten maken, een 2e installatie op dak laten leggen. en met tevredenheid.
Dag Jos, Dank voor je feedback en fijn om te lezen dat de (eerste) installatie naar tevredenheid is uitgevoerd. Dit jaar is de vraag naar zonnepanelen enorm toegenomen. Dit had lange(re) wachttijden tot gevolg. Op het hoogtepunt van de drukte hebben we zelfs helaas (tijdelijk) moeten besluiten om geen nieuwe offerte-aanvragen in behandeling te nemen. Fijn dat het inmiddels toch (ergens anders) gelukt is. Inmiddels nemen we wel weer offerte-aanvragen in behandeling. Met hartelijke groet, Lars /365zon
Prima
Bedankt Klaas!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.