Prima samenwerking tijdens de bouw maar ook daar na. Behoorlijk flexibel binnen het concept. Kwalitatief goede materialen.
Vier jaar na de bouw van onze eerste Groothuisbouw woning hebben we opnieuw een Notariswoning gebouwd met de mensen van Groothuisbouw. Op 15 Mei was er een Open Dag en we hadden meer dan 60 mensen op bezoek. Een ontzettend leuke ervaring en we hopen dat we iedereen voldoende argumenten hebben gegeven om ook met Groothuisbouw aan de slag te gaan. Welke argumenten? Nou, een geweldige service, ook als het eens even echt tegenzit. Een prachtige woning, mooie afwerking, voldoende flexibiliteit, en vooral een korte bouwtijd (en betaling bij oplevering). Maar de mensen maken uiteindelijk het bedrijf en dat zit wel goed bij Groothuisbouw. De echte complimenten gaan naar het service team. Ondanks de druk blijven ze vriendelijk, komen ze afspraken na en lossen ze probleempjes op. En wie weet, misschien over een jaar of vijf als we iets kleiner gaan wonen... Nog eentje dan?
Meer focus op after-sales (service) is nodig. De app is een goede ontwikkeling maar geeft het gevoel voor de klant dat servicepunten een spel is om zo min mogelijk op je naam te hebben en dat je ineens met allerlei partijen moet gaan afstemmen waar je dit gedurende de bouw niet gehad hebt. Je hebt een contract met 1 partij, en daar kies je ook doelbewust voor bij de keuze maken om met groothuisbouw samen te werken en dan verwacht je ook dat na oplevering ownership wordt genomen
We zijn super tevreden, complimenten voor de wijze waarop service en klantvriendelijkheid in de hele organisatie op nummer 1 staat. Heel knap hoe dat in deze tijd van schaarste toch blijft gehandhaafd. Twee tips: wat meer informatie over het exacte bouwverloop; we hebben de cruciale dag van de opbouw gemist; hadden geen idee dat het zo snel zou gaan. Hadden we graag op foto vastgelegd. Daarnaast (eerder) in het verkoopgesprek aandacht besteden aan Woningborg. op de valreep nog veel problemen over gehad met onze hypotheekverstrekker waardoor we bijna in de problemen kwamen.
- Andere bedekking plat dak (nu EPDM, erg lelijk) - Beter specificeren wat wel / niet door opdrachtgevers gedaan dient te worden (bv af/aanvoer grond tijdens graven, hekken rond bouwplaats, energie tijdens bouwproces). Dat was niet erg duidelijk; - Salesproces werd gedurende proces minder en minder. Veel vragen onbeantwoord, waardoor uiteindelijk verrassingen. Heel duidelijk erg druk op die afdeling; - Er zou een extra gesprek moeten zijn tussen verkoopgesprek en 'puntjes op de i'
Zou ik naast de bovenstaande "9" de kwaliteit van het hang en sluitwerk opkrikken.
Wij hebben zelf de bouw van de kelder moeten realiseren omdat Groothuis dit niet meer deed. Dit is jammer omdat het veel toegevoegde waarde heeft aan het huis. Bijna was dit de reden om niet te bouwen met Groothuis.
Alle huizen mooi traditioneel lekker laten metselen op de bouwplaats dan weet ik zeker dat Groothuis een gouden toekomst te goed gaat .
Zorg voor een projectleider na de oplevering als het huis dan nog niet helemaal compleet is, zodat die de contacten met onderaannemers kan regelen. We hebben gemerkt dat de communicatie met deze mensen niet altijd even vlekkeloos verloopt en denken dat een projectleider meer invloed kan uitoefenen. Zorg dat alle opties bekend zijn bij de koper. Bij ons bleek tijdens het puntjes op de i gesprek pas dat er nog veel meer keuzes waren (o.a. schuifdeuren in de woonkamer en diverse verwarmingsopties). Nu moesten we overhaast nog bepaalde belangrijke dingen beslissen.
Communicatie over tijdstip van het aanvragen en binnenbrengen van de nutsvoorzieningen kan beter. Daar is soms onduidelijkheid over of wijzigt in de loop van de bouw. Tekening van de vloerverwarming moet nauwkeuriger en kloppen. Was nu niet het geval. Zones waren anders dan op tekening stond. Heb het zelf moeten uitzoeken hoe het nu wel zat.
Het enige nadeel vonden wij de lange wachttijd voor een eerste adviesgesprek en de uiteindelijke bouw. Als dit verkort zou kunnen worden is het hele proces perfect!
Voor de oplevering geweldig. Na de oplevering (service) erg matig tot zwak. Werk hieraan! Voor de rest super product.
Stop met de samenwerking met Badkamerstudio.
Wij hebben zelf ervaren dat afspraak afspraak is en dat er geen consessies worden gedaan op de kwaliteit. Een heerlijk huis wat door de isolatie alleen een uitdaging is voor het bereik van onze telefoons😇
Probeer wisselingen van key-personeel voor klant zo veel mogelijk te vermeiden. Bouwopzichter bij begin moet aanwezig zijn voor klant. Probeer plafond afwijkingen tussne platen en over totale lengte te verminderen.
Als verdelers vloerverwarming in de berging staat , adviseer ik geen extra slangen in de berging te leggen . Het word anders veel te warm .
Tijdens het bouwproject wat meer info over wanneer er wat gaan wordt. Er gebeurd zo veel dat het prettig is om daar een uitgebreidere planning in te krijgen.
Transparantie vooraf, wat is mogelijk en wat pertinent niet.
meer zelf als uitvoerder aanwezig zijn op de bouw en meer contact met de klant tijdens de bouw en niet alles overlaten aan de onderaannemers zeker niet in de afsluit fase.
Zorgen dat de service afdeling voldoende bemensd is. Na de oplevering was er met geen mogelijkheid telefonisch contact te leggen met de serviceafdeling. De oplevering is geweest en je wilt zoveel mogelijk zaken (opleverpunten) regelen in de weken die je daarna vrij hebt.
Het verkrijgen van een hypotheek moet aan strikte regels voldoen, één daarvan is het kunnen overleggen van een aanvraag bouwvergunning. Ons advies is om te bekijken hoe jullie het proces om tot deze aanvraag te komen kunnen bekorten. In ons geval was het 4 maanden voordat de documenten konden worden overlegd en de kavel op naam gezet kon worden. De ongelofelijke vraag zal hier zeker debet aan zijn en zullen de fluctuaties in markt over de jaren het niet makkelijk maken om dit permanent te regelen maar kijk eens of de capaciteit van de tekenkamer beter afgestemd kan worden op de wisselende vraag.
utp kabel aanleggen
Wij hebben het bouwen als uiterst prettig ervaren en goed georganiseerd. We zouden het anderen aanraden en wanneer we zelf ooit nog eens een huis bouwen, weten we jullie zeker weer te vinden. Maar voorlopig gaan we eerst van ons huidige huis genieten en dit verder afronden.
Titaniumweg 10
8304BR Emmeloord
Bij Groothuisbouw bouwen we hoogwaardige woningen door heel Nederland. Deze woningen stemmen we volledig af op de persoonlijke wensen en woonstijl van de opdrachtgever. Met een gestroomlijnd bouwproces, onze modelwoningen in Emmeloord en een unieke bouwkundige garantie geven we vertrouwen en zekerheid. Opdrachtgevers beleven de woning al vóór de bouw, terwijl een vaste opleverdatum en de betaling bij oplevering het bouwproces transparant maken.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.