In de modelwoning realistische badkamers laten zien. Nu valt de keuze voor het sanitair uiteindelijk erg tegen, als je daadwerkelijk overgaat tot bouwen. Een stukje muur inclusief voeg in de showroom neerzetten. De kleur van de voeg viel ons uiteindelijk erg tegen, omdat deze de kleur van de steen bleker maakte.
Besteed meer aandacht aan de uitvoering van de installaties tijdens de bouw. Onze installateur (vd Goorbergh) werkte slordig en rommelig tijdens de bouw en dat zorgt nog steeds voor problemen of suboptimaal functioneren. Meer netheid op de bouwplaats helpt ook en juist daar waar groothuis het erg goed doet wua logistiek maken de onderasnnemers het rommelig omdat er (te) weinig toezicht is.
n.v.t.
Installab installatiebedrijf uit Bergen op Zoom was een zwakke schakel in het geheel. Veel fouten en bovendien moeizaam contact ,mede als gevolg van de afstand Bergen op Zoom naar Noordwijkerhout. De afstand vond men maar vervelend.
Meer controle tijdens de bouw Verhogen transparantie prijsstelling (veel kosten komen er onverwachts bij) Betere kwaliteit van onderaannemers (metname vloeren, afwerking binnenmuren, elektra en verwarming)
Moeten ze op deze voet verder gaan.
Na oplevering was het moeilijk contact te krijgen over bepaalde dingen die wij graag wouden weten. ( ik weet onze oplevering was vlak voor de bouwvak, maar was toch handig geweest als er in die periode een contactpunt was geweest voor ons)
Net iets meer aandacht geven aan de klant waarvoor de woning wordt gebouwd. Tijdens het bouwproces is er zeer beperkt overleg en de projectleider is slecht bereikbaar. Er zou veel meer controle moeten zijn op de onderaannemers die werken voor Groothuisbouw. In basis zeer vriendelijke mensen, maar laten soms behoorlijk wat steken vallen. Gelukkig is alles opgelost (tot 6 maanden na oplevering). Daar komt nog bij dat als je een mail stuurt naar de directie van Groothuisbouw daar gewoon niet op wordt gereageerd.
BIJ PUNTEN OP DE I gesprek afspraken vastleggen.
geef bij de eerste offerte meteen alle kosten aan die je zeker gaat tegenkomen zoals zand hekken riijplaten etc
Kan de nazorg van een derde partij beter en zou het goed zijn om de juiste verwachtingen te managen mbt meerwerk van het sanitair. In tegenstelling tot transparantie op nagenoeg alle andere zaken is sanitair vaag en kan je voor de basisprijs geen badkamer installeren.
Iets verzinnen op de betonnen kanaalplaatvloeren, want ons plafondstuc is op nagenoeg elke overgang van de betonplaat gescheurd.
de communicatie heb ik als een probleem ervaren, een tip zou wezen zorg dat je klanten beter begeleid tijdens de bouw.
Ga zo door! Jullie onderscheiden je van een regulier bouwbedrijf door snelheid, prijs, kwaliteit en betrokkenheid. Laatstgenoemde was tijdens ons proces erg belangrijk omdat het een intensief traject is. Heel erg tevreden!
Project management verbeteren. Het kan niet zo zijn dat een project manager nooit aanwezig is, niet wenst in te gaan op klachten na afronding en hiervoor niet naar de bouw wenst te komen. Na een gevel voor de tweede keer te hebben gebouwd en het weer fout ging kreeg ik de reactie die wat mij betreft boekdelen spreekt: "Ik dacht geen bericht goed bericht". Piet Bakker is de titel "project manager" totaal niet waard.
Nuts voorzieningen zelf regelen was een drama met Stedin. Wanneer Groothuisbouw dit overneemt of hierover beter adviseert, samen met de rioolaansluiting, dan zou dat een hoop ontzorgen. Daarnaast was de installateur slordig op verschillende gebieden. Ook de herstelwerkzaamheden van de installateurs werden slordig opgelost waardoor ze nog een keer terug moesten komen. (Door die fouten ligt nu minimaal één tegel van de vloer los)
we zijn superblij met ons huis. het voortraject verliep door onverziene omstandigheden moeizaam. de bouwperiode is superfijn en zonder zorgen verlopen. we woonden zelf op de bouwplaats waar we tegen opzagen maar 100% mee gevallen.
Zou de ondersteuning m.b.t. de aanvraag van de bouwvergunning beter kunnen. Wij hebben zelf heel erg veel met de gemeente Goirle geregeld; vooroverleg, materiaal discussies etc.
zou ik qua installatiewerk nog wat strakker en duidelijker onderaannmer aansturen.
Kortere doorlooptijd. Duurde nu 11 maanden, dat had zeker 3-4 maanden korter gekund. Voor cascobouwers: melden dat de binnendeurkozijnen niet standaard zijn met 67 cm (zoektocht niet gevonden, alsnog bij Groothuis terecht gekomen). Voor cascobouwers is de zeer korte tijd van aanleg riool niet handig. Nu de kruipruimte in, terwijl een deel staand had kunnen gebeuren. Als daar net een twee uur meer was gegeven, dan wat dat wenselijk geweest. Dit had aanbevolen moeten worden om dat niet te missen. Beugels standaard toch op de fundering schieten is dan een service die standaard zou moeten. Omleiding valbuis van boven helemaal om de binnenfundering heen is niet optimaal, het riool met praktisch vlakke ligging, met mogelijkheid tot verstopping is nu twee keer zo lang. Dit had door een funderingsbalk gemoeten (extra oog in balk bij valbuis).
stem verkoop, werkvoorbereiding en bouw beter op elkaar af; met name verkoop deed erg moeilijk over bepaalde (in onze ogen eenvoudige) dingen terwijl later tijdens bouw bleek dat er geen probleem was. Zorg ervoor dat de woning klaar is bij (of tenminste kort na) oplevering. Jullie hebben zo'n mooie webportaal voor klanten, maak daar meer gebruik van (bijvoorbeeld voor de gekozen opties ed).
Geen tips.
Titaniumweg 10
8304BR Emmeloord
Bij Groothuisbouw bouwen we hoogwaardige woningen door heel Nederland. Deze woningen stemmen we volledig af op de persoonlijke wensen en woonstijl van de opdrachtgever. Met een gestroomlijnd bouwproces, onze modelwoningen in Emmeloord en een unieke bouwkundige garantie geven we vertrouwen en zekerheid. Opdrachtgevers beleven de woning al vóór de bouw, terwijl een vaste opleverdatum en de betaling bij oplevering het bouwproces transparant maken.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.