Filters

10

Geweldig, heldere communicatie en goede begeleiding tijdens het proces van kopen en bouwen.

Enorm servicegericht. Iedereen wil meedenken op elkvlak. Snelle acties, zoals terugbellen/mailen maar ook bij indienen van een servicevraag. Het voelt altijd als een warm welkom. En wij krijgen het gevoel dat er niks teveel is voor Groothuisbouw. Wij zijn zeer tevreden over het proces en zijn erg gelukkig met ons huis.

  • Aanbevelen? Ja
9

Trots!

Nog elke dag zijn wij trots! Trots op de uitstraling van ons huis! Trots op de eigenzinnige indeling! Trots op de kwaliteit van de toegepaste materialen! Trots dat wij gekozen hebben voor Groothuisbouw! Niets is zo belangrijk als communicatie tijdens de aankoop en bouw van een huis. En hier steekt Groothuisbouw met kop en schouders boven de rest uit! Wij hopen nog lang te mogen wonen in ons thuis, maar mochten we ooit weer een nieuw huis laten bouwen, dan is de keuze voor welke bouwer een no-brainer voor ons!

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Mireille en Erwin, Wat zijn wij trots op een beoordeling als deze! Hartelijk bedankt. Wij wensen jullie veel woonplezier toe in jullie droomwoning. Met vriendelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw

9

Ons volgende huis zou zo weer Groothuisbouw zijn!

Wij zijn uitermate tevreden over Groothuisbouw. De zorgen, die we vooraf als leek hadden, zijn volledig ongegrond gebleken. Men heeft perfect conform afspraak gewerkt, én waar nodig in het belang van de klant ook daarbuiten gegaan. Van verkoop tot projectstart, van oplevering tot nazorg geen vuiltje aan de lucht. Personeel in één woord; “geweldig”. We zijn altijd met veel vriendelijkheid en professionaliteit te woord gestaan. Omdat je in een klein jaar de hele organisatie ontmoet is dit echt een belangrijk aspect. Van receptie tot serviceafdeling is iedereen enorm klantgericht! Wat had beter gekund? Het was voor ons de eerste keer. Van Groothuis hadden we iets meer “sturende” begeleiding gewild. Met name tijdens ontwerp en puntjes op de i gesprek. Voor ons gevoel hadden de ruim ervaren mensen waar we mee hebben gewerkt meer in mogen brengen. Zo zitten we nu met een dakkapelraam in een trapgat dat niet bereikbaar is, een kamer van ruim 16m2 met maar een klein luikraampje en enkele details waar we intelligentere keuzes hadden kunnen maken met beter begeleiding/inbreng of meer tijd. Puntjes op de i gesprek was voor ons een te gehaaste dag. Ons huis is 300m2 en we hadden aan één (mid)dag niet voldoende tijd om goed over zaken na te denken. Zelfs niet met de gedegen voorbereiding die we vooraf hadden gedaan. We waren ook beperkt in tijd doordat wij uit Rotterdam moesten aanrijden. Ik zou iedereen aanraden deze dag desnoods in twee te delen. Er zijn toch zaken die je op die dag hoort waar je een nachtje over wilt slapen. De opzet en indeling van deze – zeer belangrijke dag – in het gehele proces moet eigenlijk worden herzien. De punten die in onze ogen beter hadden gekund hangen heel erg samen met onze onervarenheid op moment van bouwen. Op een aantal van deze punten hebben we nu meer inzicht en zouden zo weer in zee kunnen gaan met Groothuis.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Soeradj, Wauw, wat een prachtig compliment! Bedankt voor dit mooie cijfer en de feedback. Namens alle bouwers van Groothuisbouw: veel woonplezier toegewenst in jullie droomwoning!

9

superieure efficiëntie in hoog kwalitatieve huizenbouw

Hoewel wij een ongewoon lange oplever-lijst hadden zijn alle onderdelen daarvan, zonder discussie, gecorrigeerd of hersteld. Door de krapte in het beschikbare personeel, heeft dat even geduurd, maar waren het wel de meest ervaren mensen, die met hart voor hun werk, alles piekfijn in orde hebben gemaakt. Werkelijk alle vaklui, ook van de onderaannemers, waren sympathieke bereidwillige mensen, ondanks het strakke werkschema (en de lange reistijd). Alleen de projectleider was teveel op afstand, dat heeft zeker invloed gehad op het aantal opleverpunten. De kopersbegeleider stuurde af en toe iets teveel aan op het laten vervallen van onderdelen, die voor Groothuis arbeidsintensiever zijn, waardoor achteraf spijt op een enkel punt (geen zonnepanelen) en erg blij toch doorgezet te hebben op een ander punt (de Groothuis kozijnen en deuren) Overall zijn wij zeer tevreden en bijzonder blij met ons prachtige huis!

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Peter, Bedankt voor de prachtige beoordeling en opbouwende feedback. Fijn om te horen dat jullie zeer tevreden zijn met jullie nieuwe woning. Veel woonplezier toegewenst in jullie droomwoning! Een vriendelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw

10

Wij raden iedereen Groothuisbouw aan

Vanaf onze eerste ontmoeting met Robbin Willemse Die tussendoor ons wat uitleg heeft gevende toewel we geen afspraak hadden staan maar hem toevallig tegen kwamen bij de receptie is alles supper soepel en goed verlopen. We zijn door heel het traject supper geholpen van de tekeningen tot de vergunningen tot de bouw. Alles op de dag nauwkeurig in de planning via de app bij kunnen houden en alles is ook precies op de afgesproken dagen uitgevoerd. Wij zijn supper trotse eigenaar van een gl4 woning in de notaris style Het enigste puntje waar Groothuisbouw zeker in kan verbeteren is de nazorg met oplever puntjes. Hier hebben ze simpelweg gewoon niet, de capaciteit voor die ze eigelijk nodig hebben. Wel zijn alle oplever punten kundig verholpen en hebben we uiteindelijk dus ook zeker niks te klagen over de woning zelf , enkel zou de doorlooptijd van deze punten een stukje korter mogen zijn

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Richard, Bedankt voor deze mooie beoordeling! Wat fijn om te horen dat u het proces bij Groothuisbouw op deze manier heeft ervaren. Wij zullen de feedback meenemen in de evaluaties van onze nazorg. Wij wensen u veel woonplezier in uw prachtige GL4! Een hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw

6

Informatievoorziening

Wat ik een groot verbeterpunt vind, is dat Groothuis zijn informatievoorziening moet verbeteren. De adviseurs die wij hadden waren jong en hebben ons dingen niet verteld die wel van belang waren. Bijvoorbeeld de vloeren worden volgens een bepaalde code opgeleverd. De vloeren moeten echter nog extra bewerkt worden om te kunnen betegelen. Dat hadden ze moeten toelichten. Het blijkt dat het ergens staat maar daar lees je snel overheen. Dit kostte extra geld en tijd. Onnodig als ik geïnformeerd was geweest, want dan had ik dat tijdens de bouw laten weten. De manier!! waar bij ons de prijsverhoging werd doorgedrukt door de directie vond ik niet kunnen. We werden gewoon gechanteerd. Daarnaast zijn we ontevreden over de uitleg van de apparatuur die in ons huis geïnstalleerd is. Men was bijvoorbeeld niet in staat om goed uit te leggen hoe onze mechanische ventilatie precies moet worden bediend. Ik heb dit zelf moeten uitzoeken. Toen ik vroeg wat alle standen op het bedieningspaneel betekende kon dat mij niet worden uitgelegd. Eenvoudig weg omdat men het niet wist. Om de handleiding heb ik later moeten vragen. Deze was niet ter beschikking gesteld. Kortom er zijn een hoop verbeterpunten.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer van der Velden, beste Harm, Hartelijk dank voor uw uitgebreide review en feedback. Wat vervelend dat u onze informatievoorziening op deze manier heeft ervaren. Wij hebben dit besproken tijdens de evaluatie van dit project. Mochten er op dit moment of in de toekomst nog onduidelijkheden zijn, dan horen wij dat uiteraard graag! Wij vonden het erg leuk om kort geleden een foto van het prachtige eindresultaat te ontvangen en wensen u veel woonplezier toe! Een vriendelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw

8

Fijn traject!

Via kennissen zijn wij enthousiast gemaakt over het bouwen met GHB. Het traject was voor ons leuk, leerzaam, communicatief goed en een prima after-sale wat betreft de door GHB eigen opgeloste punten en een aantal externe partijen. Wat ons inziens beter kan in het traject is een completere voorlichting inzake het bouwen. Wat komt er nog bij, projectmatig en financieel (denk aan Gemeente leges) dit is weliswaar overal anders maar zou goed zijn om te benoemen bij een gesprek met mogelijke cliënten om het bouwplaatje compleet te maken.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer, mevrouw, Wat fijn om te horen dat u het bouwproces bij Groothuisbouw en de service na oplevering op deze manier heeft ervaren! Wij zullen de opbouwende feedback zeker meenemen om ons proces nog verder te optimaliseren. Wij wensen u veel woonplezier toe! Een hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw

10

Wij zijn zeer tevreden over Groothuisbouw.

De manier en de snelheid van het bouwproces zijn van absolute top kwaliteit.

  • Aanbevelen? Ja
8

Moeizaam proces maar mooi resultaat

Het begin liep niet soepel. In tegenstelling tot de onvangen informatie moest er opeens (met spoed) grond getest en afgevoerd. Onze kavel was te klein voor opslag. Dit was een onaangename extra kostenpost. Ook de geschatte lengte van de heipalen was veel te krap hetgeen wederom een extra kostenpost opleverde. Door corona-/drukte kostte het veel moeite om op tijd water en elektra-aansluitingen te realiseren. Wij mistte hierin een stukje begeleiding. Voor ons was dit proces nieuw en onduidelijk. Toch stonden we erg onder druk om alles op tijd voor elkaar te krijgen. De oplevering ging snel en het huis was voorzien van alle nieuwste apparatuur. Hierover heel positief! Ook waren er weinig opleverpunten (keuring door VEH). Wel vonden wij dat bezemschoon wel heel erg minimalistisch werd gehanteerd. Er lag inderdaad niets meer op de vloeren maar voor de rest was alles heel vies! Reden projectleider: als je in het huis aan de slag gaat wordt het toch weer vies. Voor mijn gevoel sta je 1-0 achter want je moet dus eerst beginnen met alles schoonmaken. De deurkozijnen waren (lelijke, oranje-achtige) houten latjes met veel spijkers erin die nog in zijn geheel afgewerkt en geschilderd moesten worden. Dat zou wel in de kleine lettertjes hebben gestaan maar het was ons niet bekend. Wij hadden er qua oplevering iets meer van verwacht. Maar het huis is mooi, supermoderne apparaten en ook de nazorg is uitstekend. Als er iets na oplevering wordt geconstateerd wordt dit snel en goed opgelost. Nu we al even aan kant zitten, zijn we heel blij met ons huis. Maar zelf een huis bouwen op een kavel, pfff nee voor ons niet meer. Voorzien van een waarschuwing voor kans op (behoorlijke) onvoorziene kosten en een hoop tijdrovend geregel, zou ik Groothuisbouw wel aanraden.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte mevrouw Koenhen, beste Antoinette, Hartelijk dank voor dit mooie cijfer en de opbouwende feedback! Wij vinden het erg vervelend dat u de bouw van uw droomwoning op deze manier heeft ervaren. De communicatie over de onvoorziene kosten heeft niet plaatsgevonden op de wijze die wij nastreven, dit had niet mogen gebeuren. Wij hebben dit project geëvalueerd en maatregelen genomen om deze kosten in het vervolg in een eerder stadium te tackelen. Daarnaast hebben wij uw ervaring met de begeleiding tijdens het proces besproken met de betrokken collega’s. Wat fijn om te horen dat u blij met de kwaliteit van de woning en de nazorg van onze serviceafdeling. Mocht er in de toekomst toch nog wat zijn, óók dan staat onze serviceafdeling voor u klaar. Wij wensen u veel woonplezier toe! Een vriendelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw

10

De bouw was van A tot Z een geoliede machine

Het voortraject zou nog wat geoptimalisserd kunnen worden, zoals in de eerste fase ook duidelijk krijgen welke opties er zijn (kunststof schuifpui, dakhelling, optie tuindeuren ipv pui etc) om zo een weloverwogen beslissing te maken. Daarnaast zou het stukje “vergunning aanvragen” ook al in een eerder stadium betrokken moeten worden, vooral als er een kavel in optie is waar nog “vanalles mee moet” Maar werkelijk vanaf het puntjes op de i gesprek (waar we ons zoveel meer dan alleen “opdrachtgever” voelden en we zo welkom waren, alle tijd voor ons was) tot en met de sleuteloverdracht: één grote geoliede machine die in twee maanden tijd onze droomwoning uit de grond stampt. Uiteraard waren (en zijn) er wat puntjes (grote en kleinere) geweest gedurende de bouw en nu de serviceperiode. Maar dat weet je, het blijft mensenwerk. Groothuisbouw lost alles vlot en goed op, fantastisch. Mochten wij ooit nog eens gaan bouwen, dan komen wij zeer zeker bij Groothuisbouw terug!

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Monique, Wauw, wat een prachtig cijfer! Bedankt voor de review en de opbouwende feedback. Wij zullen dit meenemen tijdens de evaluaties van ons bouwproces. Namens alle bouwers van Groothuisbouw: veel woonplezier toegewenst in uw droomwoning!

7

Prima planning van bouw, maar tegenvallend door beschadiging, trage afhandeling klachten

Huis is opgeleverd volgens planning. Slordige afwerking hier en daar, niet schoongemaakt, beschadigingen bij aantal deuren (opmerking bij oplevering, moet toch nog worden geschilderd), lekkage in badkamer, leveringsproblemen van badkamerdelen. Door slechte montage en afstemmingsproblemen (onze conclusie) hebben we ruim een maand in de kou gezeten door niet functionerende vloerverwarming. Een onderdeel was niet gemonteerd en aangesloten. Dat moet bekend zijn geweest, maar daar is naar ons toe niets gemeld. Ruim een maand na melding van corrosie van de inbouwspots buiten, is er nog geen reactie. Na 2 bezoeken van servicemonteurs van Hebo is er (weer) een draaikiepdeur die niet helemaal kan worden afgesloten.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer de Jong, beste Frans, Bedankt voor uw review! Wat vervelend om te horen dat u dit zo ervaren heeft en op dit moment nog niet geheel tevreden bent met uw woning. Om hier in de toekomst van te leren gaan wij dit project evalueren met de betrokkenen. Wij streven er naar om servicepunten binnen 30 dagen op te lossen. Door de levertijd van de nieuwe spots zijn hier een aantal dagen bijgekomen, dit is niet duidelijk naar u gecommuniceerd. De communicatie die heeft plaatsgevonden past niet bij hetgeen wat wij nastreven en wij hebben dit uiteraard met onze partner besproken. Er staat op dit moment een afspraak ingepland voor volgende week om deze te vervangen. Ook hebben we contact opgenomen met HEBO inzake het onjuist functioneren van het draaikiepraam. Ook hiervoor is een afspraak ingepland om dit op korte termijn op te lossen. HEBO gaat er alles aan doen om dit op de juiste wijze op te lossen. U bent inmiddels op de hoogte gesteld van de afspraken om deze laatste servicepunten te verhelpen. Wij gaan er vanuit dat u hierna zorgeloos kunt genieten van uw nieuwe woning. Wij wensen u veel woonplezier toe voor nu en in de toekomst! Een hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

9

Wat een fantastisch goed bedrijf.

Mijn ervaren zijn geweldig met dit bedrijf. Alles word correct op tijd en dag afgeleverd. Ook de bouw zelf super goed gepland. Nu een fantastische huis van Groothuisbouw.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer, mevrouw Dingenouts, Wauw, bedankt voor deze mooie beoordeling! Wij wensen u veel woonplezier toe in uw nieuwe woning. De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

9

Top Aannemer ! Zou nooit een ander zoeken...

Van begin tot het eind een hele fijne Aannemer. Alles is bespreekbaar. Gaat alles perfect? Nee, natuurlijk niet. Dat maakt Groothuisbouw ook zo bijzonder. Het gaat er niet om of je wel of niet iets fout doet, maar hoe je er daarna mee omgaat om het op te lossen. Ook gaan ze geen enkele uitdaging uit de weg als zicht een probleem voordoet wat ze nog niet eerder hebben meegemaakt. Dat is ook het continue verbeterproces wat Groothuisbouw nastreeft. Wellicht afgekeken van Toyota en/of Scania in de automobiel industrie, maar dat maakt ze juist in de woningbouw uniek

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Ron, Wat fijn om te horen dat u het bouwproces bij Groothuisbouw op deze manier heeft ervaren! Wij willen u dan ook bedanken voor deze mooie beoordeling. Mocht er in de toekomst toch nog iets zijn… óók dan staat onze serviceafdeling voor u klaar. Veel woonplezier toegewenst voor nu en in de toekomst! Hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

9

Van begin tot na oplevering uitstekende service.

Uitermate tevreden over de begeleiding van begin tot einde. Klantgericht en afspraak is afspraak. Ook zeker de nazorg nadat de woning al een tijdje is opgeleverd. Zeer transparant (een eerste goede indruk qua mogelijkheden en de kosten krijg je al via de website en ook tijdens de vervolg fase duidelijke prijslijsten) Communicatie over het algemeen goed, echter zijn er bij Groothuisbouw ook punten ter verbetering, bijvoorbeeld, zoals onverwacht extra kosten omdat de fundering aangepast moet worden ivm bodemgesteldheid. Dat dit kan gebeuren dient men duidelijker tijdens de intake fase aan te geven. Maar al met al een absolute aanrader!

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Dennis, Bedankt voor de uitgebreide review en de opbouwende feedback! Wij zijn natuurlijk hartstikke blij met zo’n prachtig cijfer. We zullen de feedback over de communicatie binnen ons bouwproces meenemen tijdens de evaluaties hiervan. Wij wensen u veel woonplezier toe! De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

9

Uitstekend.

Heel goede ervaring. Snel uitgevoerd Goede materialen. Meer info en begeleiding over nutsbedrijven was wenselijk geweest. Bijzonder geschikte werkuitvoerder.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer Dijkema, beste Wim, Bedankt voor deze prachtige review! We zullen de feedback zeker meenemen tijdens de evaluaties van ons bouwproces. Hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

10

Snel, gestroomlijnd en vriendelijk personeel

Wij hebben het hele bouw en nazorg proces als zeer positief ervaren. Groet, Bart van den Berg & Diesna Loomans

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Bart en Diesna, Namens alle bouwers van Groothuisbouw: bedankt voor deze prachtige beoordeling! Wij wensen jullie heel veel woonplezier toe.

9

Prima, zeer tevreden.

De bouw is exact volgens planning verlopen, wij zijn uitermate tevreden vooral ook over de begeleiding en het gehele bouwtraject. Wel vinden wij dat er meer uitleg gegeven kan worden betreffende luchtwarmtepomp en vloerverwarming met thermostaat. Ook denken wij er soms wat onduidelijkheden zijn betreffende zaken zoals grond afvoer. Al met al een uitstekende ervaring met Groothuisbouw, en ik zou het iedereen aan kunnen raden.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer Meijers, beste Tim, Bedankt voor de mooie beoordeling en de opbouwende feedback! We zullen dit zeker meenemen in de evaluaties van ons bouwproces. Wij wensen u veel woonplezier toe! Hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

8

Goede ervaring bij onze eerste bouw

Goede begeleiding van begin tot eind. Er wordt meegedacht en problemen worden meteen verholpen.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte mevrouw Broekhuizen, beste Ingeborg, Bedankt voor deze goede beoordeling en het mooie cijfer! Wij wensen u veel woonplezier toe voor nu en in de toekomst. Een hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

6

Erg mooie bouw maar toch niet geheel tevreden

Afgelopen jaar hebben wij een GH2 woning laten bouwen door Groothuisbouw. De bouw zelf is enorm soepel verlopen waarbij er goed contact was met de projectleider. De oplevering leek goed te gaan met een paar kleine zaken welke relatief snel opgevolgd zijn. Helaas is het vanaf dat punt toch een stuk minder geworden. Te denken aan lekkende kozijnen, missende rubbers, scheefstand muren, Scheefstand Serre, waterleidingen welke boven de vloer uitkwamen maar in het purschuim verstopt zaten, Missende CAT kabel , lekkend dak etc. Het meeste is dan wel opgelost maar ik zit nu met een lappendeken op de serre waar 14 gaten geconstateerd en geplakt zijn.... (zou je niet gewoon het EPDM membraam vervangen?) Door de lekkage is het gestucte plafond beschadigd waarvan Groothuis nu zegt dat ik het maar met de verzekering moet opnemen.... 6 maanden na oplevering?? Op de zolder lekte er een raam.. Dit is nu verholpen maar de daardoor beschimmelde kitnaden zijn ook zo achter gelaten.. Dus ondanks dat er wel actie op punten ondernomen zijn laat Groothuis ook wel steken vallen. Als ik met deze kennis mocht kiezen voor een bouwer dan zou ik waarschijnlijk weer voor Groothuis gaan alleen kan ik ze momenteel geen dikke voldoende geven.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer de Jong, beste Harm-Jan, Bedankt voor uw review! Fijn om te horen dat de bouw van uw woning en het contact met Groothuisbouw goed zijn verlopen. Wij vinden het erg vervelend dat u nog niet geheel tevreden met uw woning. Er is inmiddels contact met u opgenomen, want uiteraard zetten wij óók de laatste ‘puntjes op de i’. Zo wordt het EPDM membraam vervangen door onze dakdekker, hiervan bent u op de hoogte gesteld. U gaf aan dat u in dat geval erg blij bent met uw woning en dat u diverse bekenden van u naar ons heeft toegestuurd, wat fijn om dit te horen! Bedankt daarvoor. Wij hopen dat u hierna optimaal kunt genieten van uw nieuwe woning. Een vriendelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

2

Geweldig bedrijf behalve waar het gaat om Daikin installaties

Ik ben echt een enorme fan van Groothuis, laat dat duidelijk zijn ! Echter ze hebben aan ons in 2016 een Daikin Altherma 8kw installatie geleverd. Deze installatie heeft nog geen enkel jaar zonder storingen gewerkt. Jan en allemaal hebben eraan gewerkt.. Groothuisbouw en de installateur Hulst Flier uit Elburg geven niet thuis inzake de miskoop van deze installatie. Onderhoud wordt niet voorzien door de installateur. Een dealer vinden? Vergeet het maar…. Via groothuis een dealer aangeboden, maar er moest eerst 700 extra opleg ivm modificaties…betaald worden, anders geen onderhoudscontract… Dan maar op zoek naar een dealer via Daikin…vele adressen benaderd… Na 5 jaar een dealer gevonden…een landelijk werkende. En nu na 6 jaar stopt de Daikin Intergas combinatie er definitief mee.. En wat denkt u….jarenlange storingen…geen gehoor bij Groothuisbouw of Hulst Flier… Nu maar over gaan op een compleet nieuwe buitenunit van Daikin….. Conclusie: Groothuisbouw een prima partner op bouw gebied, maar een waardeloze zorg verlener op de door haar verkochte hybride ketels…. Ze laten je gewoon zwemmen …zoek het maar uit…wij weten het ook niet. …en daarom nemen wij niet onze verantwoordelijkheid..voor de onderaannemers en de installaties die u bij ons koopt…. Duurzaamheid van hybride ketels…waardeloos! Dat rot apparaat en de verdomd slechte service zijn een bron van stress en geldverkwisting! Woedend word ik wijze waarop “ managers van aftersales” en “ managers van installatie bureau’s” hun straatjes schoon vegen..slapjanussen.. HEEL SLECHT… JAMMER VOOR ZO’n VERREKTE GOED BOUWBEDRIJF!

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer Jilsink, beste Bouke, Allereerst vinden wij het fijn om te horen dat u fan bent van Groothuisbouw! Uiteraard vinden wij het erg vervelend dat uw ervaring met de hybride warmteketel van Daikin op deze manier is verlopen. Om deze reden hebben wij naast onze servicediensten binnen de garantieperiode, 3 jaar na het verlopen hiervan een ambassadeurscadeau gegeven ter waarde van de modificaties waar u naar refereert in uw review. Daarnaast hebben wij nu, 4 jaar na het verlopen van de garantieperiode, Daikin gevraagd om uw case alsnog met coulance te behandelen. Hiervan bent u op de hoogte gesteld. We gaan er vanuit dat Daikin u hierin tegemoet komt en u spoedig zorgeloos kunt genieten van uw prachtige woning! Een hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

10

Kwaliteit, service, klantgericht

Groothuisbouw komt afspraken na in alle fases van de bouw incl.de onderhandeling leidend tot de AOK alsook de service achteraf. Ik heb geen moeilijke gesprekken in herinnering, alleen maar constructieve gesprekken in de ruimste zin van het woord.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Eldrik, Bedankt voor de prachtige beoordeling! Fijn om te horen dat u het proces bij Groothuisbouw op deze manier heeft beleefd. Wij wensen u veel woonplezier toe voor nu en in de toekomst! De bouwers van Groothuisbouw

4

Bouw gaat snel, Service daarentegen absoluut niet

Afgelopen oktober begon de bouw van onze woning. Het gaat dan ook echt als een speer. Nadat de schop de grond ging lagen binnen 2 weken de dakpannen erop. Dan gaat de snelheid er langzaam uit, vooral op installatie gebied loopt het project vertraging op. Op 13 december hadden vooroplevering. Hieruit kwam een groot aantal opleverpunten voor vooral de installatie. Stopcontacten niet afgemonteerd, warmtepomp niet aangesloten, thermostaten niet geplaatst, leidingen die boven de dekvloer uitkomen etc. De oorspronkelijke oplevering was gepland op 23 december. Op deze datum was echter nog nagenoeg niks van deze punten opgelost. De oplevering kon uiteindelijk niet doorgaan omdat de Nuts aansluiting niet geregeld was. Deze ligt volgens afspraak in eigen beheer, maar de commucatie is overgenomen door Groothuisbouw zodat ze deze perfect aan kunnen laten sluiten op hun eigen planning. Erg jammer dat dat vervolgens niet gebeurt. Tijdens de werkelijke oplevering op 13 januari is er eigenlijk nog nauwelijks iets veranderd. Nog geen verwarming, diverse zaken nog niet afgemonteerd, etc. Nu, 18 februari, nog steeds diverse zaken niet afgehandeld. Wanneer je een nieuwe service melding aanmaakt wordt duidelijk dat Groothuisbouw zelf de grootste moeite doet om een melding door te zetten naar een andere partij. Oplossen gaat daarentegen niet snel. In veel gevallen hoor je niks van die partij. Dat betekent veelal dat er dus ook niemand komt. In andere gevallen komen ze wel zonder afspraak te maken, en verwachten dan vervolgens dat je acuut vanaf je werk af komt om even de deur open te maken. Al met al, de verkoop en eerste bouwfase lopen prima. Op service gebied is er echt nog heel veel te halen. Vind je het prima dat je toch elke dag overal achteraan mag (dat geldt overigens ook tijdens en net voor de bouw), laat dan gerust een huisbouwen door Groothuisbouw. Wanneer je echt ont zorgt wil worden is Groothuisbouw misschien niet de juiste partij.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Geachte heer Schonfeld, beste Peter, Bedankt voor deze heldere en concrete feedback. Helaas is de oplevering van uw woning en de service achteraf niet gelopen zoals u van ons mocht verwachten. Het ontzorgen van onze opdrachtgevers is voor ons vanzelfsprekend: we nemen deze beoordeling dan ook uiterst serieus. Om uw serviceaanvraag zo spoedig mogelijk op te pakken, wordt deze bij binnenkomst direct gekoppeld aan de juiste partner. Onze partners konden de werkzaamheden aan uw woning niet in één keer oplossen, waardoor deze punten niet binnen onze oplostermijn zijn opgelost. Dat had niet mogen gebeuren en past niet binnen de hoge kwaliteit die wij binnen Groothuisbouw nastreven. We zullen dit proces zorgvuldig evalueren om te voorkomen dat deze vertragingen in de toekomst vaker voor zullen komen. We willen de openstaande servicepunten zo spoedig mogelijk voor u oplossen, hierover heeft onze serviceafdeling contact met u opgenomen. De afspraken voor het afronden van de openstaande punten staan op korte termijn ingepland. We wensen u alsnog veel woonplezier toe in uw nieuwe woning!

9

Snel en efficiënt.

Na melden van een item komt er snel een reactie en wordt overgegaan tot meesttijds een snelle actie. De onderaannemer komt snel in actie en het probleem snel opgelost.

  • Aanbevelen? Ja
10

Ze doen wat ze beloven!

Erg tevreden met de dienstverlening vanuit Groothuisbouw. Strakke planning, heldere communicatie mbt financiële aspecten en goede prijs/kwaliteit verhouding.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Wauw, een 10! Bedankt voor deze mooie beoordeling. Wij wensen jullie veel woonplezier toe!

9

Verrassende service/klantvriendelijkheid voor, tijdens en na de bouw.

Goed georganiseerd bedrijf dat kwaliteit levert in een hoog tempo. Ook na het plaatsen van de handtekening, geeft men jou het gevoel dat de klant koning mag blijven. Super bedankt voor de goede klantvriendelijke service.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Elisabeth, Bedankt voor dit prachtige cijfer! Veel woonplezier toegewenst in jullie droomwoning. De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd