Ongelooflijke snelle bouw.

Het opbouwen. van de woning gaat zeer snel en niets wordt aan he toeval overgelaten bij het inspecteren van de woning viel op dat er een groot verschil is bij de kwaliteit van ramen en kozijnen, alle vaste ramen en kozijnen in de buitengevel zijn van onberispelijke kwaliteit! daarintegen een paar puntjes van kritiek voor alle kozijnen in het huis, ja ze zitten goed in de grondverf maar die moet je er compleet afschuren en om het hout een enigzins een fatsoenlijk aanzien te geven er zitten overal gaatjes in en er zijn duidelijke verdiepte sporen van de vlakbank? Dit geld evenzo voor de in delen gevingerlaste hardhouten trap! Wij zouden een ieder die een groothuis woning in overweging nemen willen adviseren hier uitdrukkelijk aandacht aan te schenken. Ook het beloofde behangklaar opleveren laat nogal te wensen over Er zitten nogal wat deuken en hobbels in het stucwerk. Niettemin kan ik een ieder een groothuis woning aanbevelen Alles wordt tot in de puntjes geregeld. Maar er zijn wel enkele aandachtspunten.

Hele harde werkers

Na het bezoeken van de modelwoningen in december 2019, waren we erover uit: Groothuisbouw gaat onze woning bouwen! In maart 2020 deed corona zijn intrede. We hebben het proces toen een tijd stil moeten leggen vanwege de grote onduidelijkheid. Daarbij was ons eerste ontwerp (het herenhuis) door de gemeente afgekeurd, we zouden teveel aanpassingen moeten doen. Daarop zijn we bij de GL2 uitgekomen. Al die tijd heeft Groothuisbouw heel goed met ons meegedacht. In oktober 2020 hebben we de definitieve aannemersovereenkomst getekend tijdens het puntjes-op-de-i gesprek. Groothuisbouw denkt goed mee, maar dit is wel een pittig gesprek, waarin het hele bouwplan nogmaals wordt doorlopen. Het vervelende is, is dat er dan ook nog keuzes gemaakt kunnen worden, zoals bijvoorbeeld een deur in de serre. Het maakt dat je op het laatste moment toch weer gaat twijfelen, dat is wel jammer. Verder zijn er twee bijzondere aandachtspunten tijdens dit gesprek: 1. het aansluiten van vuilwaterafvoer en hemelwaterafvoer. Als GHB dit voor je doet, kost het bij ons 1500 euro. We hebben het nu zelf gedaan en de loonwerker die ook onze oprit zou uitgraven gevraagd om een geul te graven. totale kosten incl materiaal 350 euro. 2. aanvraag van nutsvoorzieningen. Dit kost ons echt heel veel moeite. GHB geeft aan welke week ze dit nodig hebben, maar dit is echt onmogelijk te regelen met het bedrijf (A.Hak) die dit moet aanleggen. Als GHB meteen in februari 2020, toen wij de intentieverklaring tekenden) dit had gezegd hadden wij dit meteen kunnen regelen. GHB kan voor watertubs en een aggregaat zorgen, maar dit gaat ook in de duizenden euro's lopen. Gelukkig konden we water via de buren krijgen en konden we via via een aggregaat regelen. Dit heeft ons veel geld gescheeld. Over de bouw alleen maar lof! Dit loopt echt gesmeerd. Iedereen werkt keihard door en de planning is strak maar wordt ook eigenlijk altijd gehaald. Blij met Groothuisbouw!

Kwaliteit super en goeie service

Geweldig om met Groothuis te bouwen. Hoogwaardige kwaliteit, mooie afbouw en service is top! Als we ooit weer zouden gaan bouwen, dan zeker met Groothuis!

Geachte mevrouw Verbeek, beste Yvonne, Bedankt voor dit prachtige cijfer! Wat leuk om te horen dat u het bouwproces bij Groothuisbouw zo goed heeft ervaren. Mocht u in de toekomst nogmaals bouwplannen hebben…

Woningen van hoge kwaliteit en uitstekende service

Een zeer prettige ervaring, als ik ooit weer zou gaan bouwen 100% weer met Groothuis

Geachte heer Hempenius, beste Ronald, Namens het gehele team van Groothuisbouw, bedankt voor de prachtige beoordeling! Dit zien wij als een groot compliment.

Bouwen gaat nooit foutloos maar het is een manier hoe dat je het oplost

Wij zijn zeer tevreden over de totale ervaring met groothuisbouw van vanaf het moment van 1e afspraak tot oplevering van de woning zijn wij zeer content! alle wensen zijn voor ons in vervulling gegaan en ook daarbij het begrip de vragen en de wensen van ons zijn allemaal per punt afgewerkt! Onze ervaring is met name dat je dus geen nummer bent bij groothuisbouw

Geachte heer van Koulil, bedankt voor dit mooie compliment! Wat ons betreft spreek dit voor zich: wij zijn pas tevreden, als u tevreden bent. Veel woonplezier toegewenst in uw prachtige woning!

ELK DETAIL VAN KLEIN TOT GROOT WERD BESPROKEN!

Ons avontuur startte begin 2019. Wij hebben destijds de showhuizen bezocht op het terrein van Groothuisbouw. Wij hadden direct een klik met Remco P. en om heel eerlijk te zijn vonden wij ook dat Groothuisbouw de Notariswoning het mooiste bouwt. De verhoudingen, prijs, kwaliteit, symmetrie enz. alles klopt! Wat een inzet, kennis en kunde heeft Remco. Hij is erg betroken bij het gehele proces. Remco is een geweldige behulpzame verkoper en geen vraag is hem teveel. Hij zorgt voor de juiste feedback en doet zijn best om al jouw wensen mogelijk te maken. Topper ga zo door! Nadat bij Remco de knoop was doorgehakt werd het stokje overgedragen aan Maikel M. 1 van de verkoop begeleiders. Ook een Topper in zijn stukje aandeel binnen Groothuis. Maikel heeft voor ons in die cruciale begin fase het verschil gemaakt. Tijdens de puntjes op de i gesprek(en) werd alles herhaald en kwamen alle vraagstukken naar voren. Vraagstukken die met name betrekking hebben op de installaties, wensen en afwerking van de woning. Elk detail van klein tot groot werd besproken. Wij hadden een lijst met punten, schetsen en aantekeningen aangedragen. Maikel pakte deze snel op en bij vragen werd ook snel en adequaat gereageerd. In deze fase wordt er wel van je verwacht om proactief mee te doen, te denken en te handelen. Groothuis probeert zoveel mogelijk vooruit te denken en jouw wensen in te vullen en in kaart te brengen, maar daar dien jezelf ook je steentje aan bij te dragen. Je kan niet achterover leunen en denken, ach dat komt wel. It takes two to tango. Lees hier verder: ....https://www.groothuisbouw.nl/reviews/gl3-rotterdam

Beste familie Kalden, Wauw, bedankt voor jullie uitgebreide en mooie beoordeling! Wat fijn om te horen dat jullie het gehele proces bij Groothuisbouw zo goed hebben ervaren en jullie met veel plezier in jullie droomwoning wonen. Wij wensen jullie veel woonplezier voor de toekomst! Hartelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw

Een hele prettige ervaring om zo te bouwen

Alles klopte zoals afgesproken. Hele goede voorbereiding, het bouwen zelf stelt dan eigenlijk niets meer voor. Zo goed als foutloos gebouwd. Binnen 5 maand tijd van slopen tot weer wonen.....super.

Geachte heer van de Kerk, Wat leuk om te horen dat u het bouwproces bij Groothuisbouw zo goed heeft ervaren. Namens alle bouwers van Groothuisbouw: bedankt voor deze mooie beoordeling!

Ze doen wat ze beloven

Ze denken goed mee en als de planning eenmaal staat, dan wordt dat volledig nageleefd. Ook de service achteraf is prima

Beste Peter, bedankt voor de mooie beoordeling. We wensen jullie veel woonplezier voor de toekomst!

Kwaliteit gegarandeerd

Groothuisbouw heeft echt aan alle verwachtingen voldaan, danwel niet overtroffen. Een prachtig huis gebouwd en wij kunnen alleen maar lof uitspreken. Wat een geweldig team van mensen met kennis en vooral kunde. Wij zijn dolenthousiast en dankbaar. Dank specifiek aan Hans, Francois en René! Familie Koster.

Geachte familie Koster, Wauw, bedankt voor jullie enthousiaste beoordeling! Wat leuk om te horen dat jullie het bouwproces bij Groothuisbouw zo fijn hebben ervaren: hier doen wij het uiteindelijk voor. Wij wensen jullie veel woonplezier in jullie nieuwe woning!

Tevreden maar geen 10

Wij hebben een GL2 laten bouwen door Groothuisbouw en wonen hier nu 8 maanden met plezier. (+) De verkoper was erg vriendelijk en heeft ons goed geholpen. De projectleider was erg betrokken en vriendelijk. De bouw gaat erg snel en je mag veel kijken. De bouwvakkers werken met veel plezier en werken goed samen. De badkamer van Badkamer Studio Urk is super. Hier bleek meer maatwerk mogelijk dan wij eerst dachten. De aanwijssessie is erg fijn. Je hebt weinig stress tijdens de bouw. Je hebt standaard veel luxe in het huis en er is nog bepaalde flexibiliteit mogelijk tijdens de bouw. De app werkt echt goed. Het serviceteam van Groothuisbouw zelf is goed bereikbaar en erg vriendelijk (deze krijgen echt een 10). (-) De verkoop en het vervolg proces zijn niet goed op elkaar afgestemd. Hierdoor hebben wij bijvoorbeeld veel extra kosten gemaakt tijdens het Puntjes op de I gesprek qua elektra. Het Puntjes op de I gesprek viel ons tegen qua communicatie met de verkoopbegeleider (onbeschoft). Zeker na het Puntjes op de I gesprek hebben wij hier ons zeer onprettig bij gevoeld, bijvoorbeeld toen wij nog een wijziging wilden (kort na het gesprek) op een fout die was ontstaan door miscommunicatie. Meer mensen hadden deze ervaring. Het advies tijdens het Puntjes op de I gesprek had beter gemogen. De stekkers van de oven zaten bijvoorbeeld onder de plint waardoor standaard het snoer te kort is. Het stucwerk zet bij de prefab elementen uit wat je zelfs met daglicht ziet. De gaten van de buitenkraan worden pas na het stucen dichtgemaakt, dit blijf je altijd zien. Veel zaken zijn qua afwerking helaas minder precies. Zo zit het luik naar de zolder bij ons 2 centimeter te dicht op de deur waardoor deze nooit open kan als het luik open staat. Tijdens de oplevering van het huis was er niet opgeruimd (overal lagen nog sigaretten peuken). De service van onder aannemers is slecht. Komen afspraken niet na (of komen niet). Vorige winter hierdoor 6 weken zonder warm water.

Geachte familie Bouman, Bedankt voor de uitgebreide review. Helaas is het vervolg van het verkoopproces en de daadwerkelijk uitvoering van de details in jullie woning niet zo gelopen als jullie van ons hadden mogen verwachten. Dat had niet gemoeten en past niet binnen de hoge kwaliteit die wij binnen Groothuisbouw nastreven. We zullen jullie woning, het proces en de communicatie dan ook intern evalueren met de betrokken medewerkers om hier lering uit te trekken voor toekomstige projecten. Fijn om te horen dat jullie desondanks met veel plezier in jullie prachtige GL2 wonen. We wensen jullie dan ook veel woonplezier voor de toekomst.

Fantastisch

Top huis en super ervaring! Allemaal aardige mensen en als er iets is wordt het netjes opgelost! Ik zou het zo weer doen!

Beste Debbie, wat een prachtige beoordeling 🍾. Bedankt namens alle bouwers van Groothuisbouw!

Realistisch en integer

We kijken terug op een goede ervaring met groothuis bouw. Ze communiceren helder en transparant. Proberen problemen zo goed en snel als mogelijk te verhelpen en leveren goede producten.

Beste Thirza, hartelijk bedankt voor deze goede beoordeling! Fijn om te horen dat jullie de communicatie en service van Groothuisbouw zo fijn hebben ervaren. Wij wensen jullie veel woonplezier toe!

Geweldige aannemer

Alles strak gepland en overzichtelijk in de app. Goeie service, en hoogwaardige materiaalgebruik

Beste Ronald, wat een prachtig cijfer, bedankt! Hier doen wij het uiteindelijk voor.

Enthousiast team, goed concept en goede service na bouw

In onze zoektocht naar een nieuwe woning kwamen we o.a. terecht bij Groothuisbouw. Het zeer enthousiaste team heeft ons goed geadviseerd en ondersteund bij het maken van keuzes, die door de manier van bouwen niet oneindig zijn, maar de snelheid van het bouwen zeer ten goede komen. Bovendien konden wij onze keuzes makkelijker maken door het meermaals bezoeken van de 5 bestaande modelwoningen. Ook het bouwconcept vinden wij geweldig, 4 maanden bouwtijd en de factuur pas als alles klaar is. Wij denken wel dat er in de afwerking nog wat winst te behalen valt om e.e.a naar een nog hoger niveau te brengen. Verder zeer tevreden en veel complimenten gekregen over ons mooie huis waarvoor dank aan het team van Groothuisbouw,

Beste Saskia en Jan, bedankt voor de mooie beoordeling en de opbouwende feedback! We zullen dit zeker meenemen in de evaluaties van ons bouwproces. We willen jullie veel woonplezier toewensen in jullie woning!

Uitstekend!

Goed en helder proces, heldere communicatie, afspraak = afspraak, service en kwaliteit is TOP!

Geachte heer Langerak, beste Kees, wat leuk om te horen dat jullie het bouwproces bij Groothuisbouw zo fijn hebben ervaren. Wij wensen jullie veel woonplezier in jullie droomwoning!

Communicatie laat te wensen over, Groothuis niet geïnteresseerd in verder zaken doen

Woning als constructie op zich is goed. Details laten te wensen over. Inderdaad alles regelen per internet, zoals bij bolcom.nl. Tweede woning die ik moet bouwen naast de gerealiseerde Groothuis woning heeft weinig interesse bij Groothuis.

Fijne partij om mee samen te werken. We zouden het zo weer doen!

Na het eerste bezoek aan Groothuis waren we eigenlijk al verkocht. Alle medewerkers zijn zeer vriendelijk, denken met je mee en komen hun afspraken na. De volledige bouw liep volgens planning en de paar restpunten zijn snel en vakkundig opgelost!

Beste Bas, wat een fantastische beoordeling, bedankt! 🤩

Het traject van voorbereiden, bouwen en opleveren is zeer soepel verlopen!

Wij waren verrast over de mogelijkheden om de woning aan te passen aan onze wensen, meer dan we vooraf hadden gedacht. De bouw is heel voorspoedig verlopen, hoewel er niet voortdurend een opzichter op de kavel aanwezig was, waren de lijnen kort. Bij de oplevering slechts een aantal openstaande (kleine) punten. Op dit moment is ons huis 5 maanden geleden opgeleverd. Als er iets is (raam dat niet goed sluit oid), dan lost Groothuisbouw het snel op. Rond de oplevering vonden we de details soms wat slordig, bijvoorbeeld een stopcontact half in het kozijn. Maar nogmaals, dat waren enkele details. We zouden het zo weer doen!

Geachte mevrouw Neven, beste Elise, wat een prachtig cijfer! Fijn om te horen dat jullie het proces bij Groothuisbouw zo goed hebben ervaren. Als er in de toekomst nog iets is: onze serviceafdeling staat voor jullie klaar, óók na oplevering!

Het wachten wordt beloond!

Via vrienden zijn wij terecht gekomen bij Groothuishuisbouw. Na het bekijken van de modelwoningen waren wij helemaal verkocht. Wat een geweldig concept! Alles is tot in de puntjes geregeld van begin tot eind. Ook de service achteraf is goed geregeld. Wij zijn helemaal tevreden en wonen met veel plezier in ons nieuwe huis!

Beste familie Rademakers, bedankt voor jullie beoordeling. Wat leuk om te horen dat jullie met veel plezier in jullie droomwoning wonen, daar doen wij het uiteindelijk voor! Op nog vele jaren vol woonplezier 🍾.

Groothuis maakt waar wat ze beloven

Het gehele traject van ontwerp tot en met de bouw en oplevering is perfect verlopen. Bovendien fijne mensen om mee te werken. Klein puntje van aandacht is de uitleg over de technische installaties, die heeft helaas nooit plaats gevonden.

Geachte heer van Beek, beste Willem, allereerst hartelijk bedankt voor de mooie beoordeling! Wat vervelend dat u geen uitleg heeft gehad over de technische installaties, dat is natuurlijk wel de bedoeling. Wanneer u alsnog uitleg wil ontvangen over de technische installaties, kunt u contact nemen met onze serviceafdeling: zij helpen u graag op weg!

snel en een goed after service

snel, professioneel, prima after service. wel wat puntjes die net naast de i staan

Niet netjes afhandelen

Vele gebreken. 46 oplever punten. 2 jaar laten tobben met de cv wat 1000den euro’s gekost heeft; afspraak daarover gemaakt dat jullie de laatste monteurs kosten zouden betalen, daarna zeggen dat het niet toegezegd is. Je koopt geen kilo suiker, naar gevoel achter gelaten. Wij hadden graag trots geweest op ons project.

Goedemiddag, Wat vervelend om te horen dat wij niet aan uw verwachting hebben kunnen voldoen. Volgens ons systeem hebben we in 2017 de laatste servicemelding van u ontvangen. Hier is een voorstel voor gedaan en deze melding is begin 2018 gesloten. Blijkbaar is hiermee uw servicevraag niet goed afgehandeld en dat spijt ons. We hebben de afgelopen dagen geprobeerd zowel telefonisch als per mail contact met u op te nemen. Helaas tot nu toe zonder gehoor. We zouden graag met u in contact komen om te bespreken hoe we alsnog de gewenste en benodigde service kunnen leveren en het nare gevoel bij u weg kunnen nemen. We willen u daarom vragen contact met ons op te nemen via service@groothuisbouw.nl.

Communicatie, snelheid en vakmanschap

Wij hebben Groothuisbouw in 2020 de opdracht en het vertrouwen gegeven om onze droomwoning in Lelystad te laten bouwen. Uiteindelijk waren de snelheid in het bouwproces, de goede recensies en het betalen bij oplevering doorslaggevend in onze keuze voor de keuze van een aannemer. Het traject voorafgaand aan de bouw hebben wij als zeer prettig ervaren. De communicatie liep soepel en we werden prettig geholpen. Vanaf de start van de bouw zijn wij constant betrokken geweest en werden we goed geïnformeerd. De projectleider was goed bereikbaar voor allerlei vragen. Groothuisbouw heeft zich aan de afspraken gehouden en in 3 maanden was onze woning gereed voor oplevering. Met de oplevering bleken er maar 2 kleine opleverpunten te zijn. We zijn ontzettend blij met onze nieuwe woning. Een tegenvaller was voor ons de duurdere funderingstechniek met schroefpalen. Maar ook de prijzen van de metselstenen en het voegwerk vonden wij vrij hoog. Achteraf zijn wij overigens niet helemaal tevreden met de combinatie van metselsteen, voegkleur en voegmethode. Ik zou Groothuisbouw daarom willen adviseren om alle combinaties metselwerk/voegwerk op grote borden als voorbeeld bij daglicht te laten zien. Dat zou een mooie aanvulling op de modelwoningen zijn en voorkomt teleurstelling achteraf. De keuze van metselwerk, voegwerk en voegtype luistert namelijk erg precies en heeft een grote impact in het uiteindelijke aanzien van de woning. Tot slot vonden wij Groothuisbouw gedurende het traject minder flexibel in mogelijkheden dan wij eerder dachten.  Concluderend kunnen wij zeggen dat we erg blij zijn met de keuze voor Groothuisbouw en het uiteindelijke resultaat.

Goede en prettige samenwerking gehad met de mogelijkheden.

Goede ervaringen ook in de nazorg,

zeer goed

Vanaf het begin af aan goede begeleiding! Altijd snelle reactie op onze vragen via telefoon en mails. Voor de bouw een strak schema en zelfs nog iets eerder klaar! Onze complimenten en bedankt!