Geweldige service, prachtige woning. Terug voor een tweede...

Vier jaar na de bouw van onze eerste Groothuisbouw woning hebben we opnieuw een Notariswoning gebouwd met de mensen van Groothuisbouw. Op 15 Mei was er een Open Dag en we hadden meer dan 60 mensen op bezoek. Een ontzettend leuke ervaring en we hopen dat we iedereen voldoende argumenten hebben gegeven om ook met Groothuisbouw aan de slag te gaan. Welke argumenten? Nou, een geweldige service, ook als het eens even echt tegenzit. Een prachtige woning, mooie afwerking, voldoende flexibiliteit, en vooral een korte bouwtijd (en betaling bij oplevering). Maar de mensen maken uiteindelijk het bedrijf en dat zit wel goed bij Groothuisbouw. De echte complimenten gaan naar het service team. Ondanks de druk blijven ze vriendelijk, komen ze afspraken na en lossen ze probleempjes op. En wie weet, misschien over een jaar of vijf als we iets kleiner gaan wonen... Nog eentje dan?

Meer focus op after-sales (service) is nodig. De app is een goede ontwikkeling maar geeft het gevoel voor de klant dat servicepunten een spel is om zo min mogelijk op je naam te hebben en dat je ineens met allerlei partijen moet gaan afstemmen waar je dit gedurende de bouw niet gehad hebt. Je hebt een contract met 1 partij, en daar kies je ook doelbewust voor bij de keuze maken om met groothuisbouw samen te werken en dan verwacht je ook dat na oplevering ownership wordt genomen

• Bouwen met Groothuisbouw

We zijn super tevreden, complimenten voor de wijze waarop service en klantvriendelijkheid in de hele organisatie op nummer 1 staat. Heel knap hoe dat in deze tijd van schaarste toch blijft gehandhaafd. Twee tips: wat meer informatie over het exacte bouwverloop; we hebben de cruciale dag van de opbouw gemist; hadden geen idee dat het zo snel zou gaan. Hadden we graag op foto vastgelegd. Daarnaast (eerder) in het verkoopgesprek aandacht besteden aan Woningborg. op de valreep nog veel problemen over gehad met onze hypotheekverstrekker waardoor we bijna in de problemen kwamen.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|betaling bij oplevering|prijs/kwaliteit verhouding

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

- Andere bedekking plat dak (nu EPDM, erg lelijk) - Beter specificeren wat wel / niet door opdrachtgevers gedaan dient te worden (bv af/aanvoer grond tijdens graven, hekken rond bouwplaats, energie tijdens bouwproces). Dat was niet erg duidelijk; - Salesproces werd gedurende proces minder en minder. Veel vragen onbeantwoord, waardoor uiteindelijk verrassingen. Heel duidelijk erg druk op die afdeling; - Er zou een extra gesprek moeten zijn tussen verkoopgesprek en 'puntjes op de i'

• Bouwen met Groothuisbouw

Zou ik naast de bovenstaande "9" de kwaliteit van het hang en sluitwerk opkrikken.

• Bouwen met Groothuisbouw

Wij hebben zelf de bouw van de kelder moeten realiseren omdat Groothuis dit niet meer deed. Dit is jammer omdat het veel toegevoegde waarde heeft aan het huis. Bijna was dit de reden om niet te bouwen met Groothuis.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? betaling bij oplevering|korte bouwtijd|prijs/kwaliteit verhouding

Alle huizen mooi traditioneel lekker laten metselen op de bouwplaats dan weet ik zeker dat Groothuis een gouden toekomst te goed gaat .

• Bouwen met Groothuisbouw

Zorg voor een projectleider na de oplevering als het huis dan nog niet helemaal compleet is, zodat die de contacten met onderaannemers kan regelen. We hebben gemerkt dat de communicatie met deze mensen niet altijd even vlekkeloos verloopt en denken dat een projectleider meer invloed kan uitoefenen. Zorg dat alle opties bekend zijn bij de koper. Bij ons bleek tijdens het puntjes op de i gesprek pas dat er nog veel meer keuzes waren (o.a. schuifdeuren in de woonkamer en diverse verwarmingsopties). Nu moesten we overhaast nog bepaalde belangrijke dingen beslissen.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|prijs/kwaliteit verhouding|website

Communicatie over tijdstip van het aanvragen en binnenbrengen van de nutsvoorzieningen kan beter. Daar is soms onduidelijkheid over of wijzigt in de loop van de bouw. Tekening van de vloerverwarming moet nauwkeuriger en kloppen. Was nu niet het geval. Zones waren anders dan op tekening stond. Heb het zelf moeten uitzoeken hoe het nu wel zat.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|betaling bij oplevering|korte bouwtijd|referenties van derden

Het enige nadeel vonden wij de lange wachttijd voor een eerste adviesgesprek en de uiteindelijke bouw. Als dit verkort zou kunnen worden is het hele proces perfect!

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|korte bouwtijd|prijs/kwaliteit verhouding

Voor de oplevering geweldig. Na de oplevering (service) erg matig tot zwak. Werk hieraan! Voor de rest super product.

• Bouwen met Groothuisbouw

Stop met de samenwerking met Badkamerstudio.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|korte bouwtijd|eigen servicedienst

Wij hebben zelf ervaren dat afspraak afspraak is en dat er geen consessies worden gedaan op de kwaliteit. Een heerlijk huis wat door de isolatie alleen een uitdaging is voor het bereik van onze telefoons😇

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|prijs/kwaliteit verhouding|referenties van derden

Probeer wisselingen van key-personeel voor klant zo veel mogelijk te vermeiden. Bouwopzichter bij begin moet aanwezig zijn voor klant. Probeer plafond afwijkingen tussne platen en over totale lengte te verminderen.

• Bouwen met Groothuisbouw

Als verdelers vloerverwarming in de berging staat , adviseer ik geen extra slangen in de berging te leggen . Het word anders veel te warm .

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|betaling bij oplevering|korte bouwtijd|Woningborg (bouwzekerheid)|prijs/kwaliteit verhouding|website|tevredenheidsgarantie|eigen servicedienst|referenties van derden

Tijdens het bouwproject wat meer info over wanneer er wat gaan wordt. Er gebeurd zo veel dat het prettig is om daar een uitgebreidere planning in te krijgen.

• Bouwen met Groothuisbouw

Transparantie vooraf, wat is mogelijk en wat pertinent niet.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|korte bouwtijd|Woningborg (bouwzekerheid)|eigen servicedienst

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

meer zelf als uitvoerder aanwezig zijn op de bouw en meer contact met de klant tijdens de bouw en niet alles overlaten aan de onderaannemers zeker niet in de afsluit fase.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|betaling bij oplevering|korte bouwtijd|website

Zorgen dat de service afdeling voldoende bemensd is. Na de oplevering was er met geen mogelijkheid telefonisch contact te leggen met de serviceafdeling. De oplevering is geweest en je wilt zoveel mogelijk zaken (opleverpunten) regelen in de weken die je daarna vrij hebt.

• Bouwen met Groothuisbouw

Het verkrijgen van een hypotheek moet aan strikte regels voldoen, één daarvan is het kunnen overleggen van een aanvraag bouwvergunning. Ons advies is om te bekijken hoe jullie het proces om tot deze aanvraag te komen kunnen bekorten. In ons geval was het 4 maanden voordat de documenten konden worden overlegd en de kavel op naam gezet kon worden. De ongelofelijke vraag zal hier zeker debet aan zijn en zullen de fluctuaties in markt over de jaren het niet makkelijk maken om dit permanent te regelen maar kijk eens of de capaciteit van de tekenkamer beter afgestemd kan worden op de wisselende vraag.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? modelwoning|betaling bij oplevering|referenties van derden

utp kabel aanleggen

• Bouwen met Groothuisbouw

Wij hebben het bouwen als uiterst prettig ervaren en goed georganiseerd. We zouden het anderen aanraden en wanneer we zelf ooit nog eens een huis bouwen, weten we jullie zeker weer te vinden. Maar voorlopig gaan we eerst van ons huidige huis genieten en dit verder afronden.

• Bouwen met Groothuisbouw
  • Welke 3 aspecten gaven de doorslag om te kiezen voor Groothuisbouw? korte bouwtijd|prijs/kwaliteit verhouding|referenties van derden

Zou het afwerkingsniveau wel iets om hoog mogen, je merkt nu echt dat alles minimaal is afgewerkt, met name stuc werk, spuitwerk

Over Groothuisbouw

Filter op Taal