Het traject van voorbereiden, bouwen en opleveren is zeer soepel verlopen!

Wij waren verrast over de mogelijkheden om de woning aan te passen aan onze wensen, meer dan we vooraf hadden gedacht. De bouw is heel voorspoedig verlopen, hoewel er niet voortdurend een opzichter op de kavel aanwezig was, waren de lijnen kort. Bij de oplevering slechts een aantal openstaande (kleine) punten. Op dit moment is ons huis 5 maanden geleden opgeleverd. Als er iets is (raam dat niet goed sluit oid), dan lost Groothuisbouw het snel op. Rond de oplevering vonden we de details soms wat slordig, bijvoorbeeld een stopcontact half in het kozijn. Maar nogmaals, dat waren enkele details. We zouden het zo weer doen!

Het wachten wordt beloond!

Via vrienden zijn wij terecht gekomen bij Groothuishuisbouw. Na het bekijken van de modelwoningen waren wij helemaal verkocht. Wat een geweldig concept! Alles is tot in de puntjes geregeld van begin tot eind. Ook de service achteraf is goed geregeld. Wij zijn helemaal tevreden en wonen met veel plezier in ons nieuwe huis!

Groothuis maakt waar wat ze beloven

Het gehele traject van ontwerp tot en met de bouw en oplevering is perfect verlopen. Bovendien fijne mensen om mee te werken. Klein puntje van aandacht is de uitleg over de technische installaties, die heeft helaas nooit plaats gevonden.

snel en een goed after service

snel, professioneel, prima after service. wel wat puntjes die net naast de i staan

Niet netjes afhandelen

Vele gebreken. 46 oplever punten. 2 jaar laten tobben met de cv wat 1000den euro’s gekost heeft; afspraak daarover gemaakt dat jullie de laatste monteurs kosten zouden betalen, daarna zeggen dat het niet toegezegd is. Je koopt geen kilo suiker, naar gevoel achter gelaten. Wij hadden graag trots geweest op ons project.

Goedemiddag, Wat vervelend om te horen dat wij niet aan uw verwachting hebben kunnen voldoen. Volgens ons systeem hebben we in 2017 de laatste servicemelding van u ontvangen. Hier is een voorstel voor gedaan en deze melding is begin 2018 gesloten. Blijkbaar is hiermee uw servicevraag niet goed afgehandeld en dat spijt ons. We hebben de afgelopen dagen geprobeerd zowel telefonisch als per mail contact met u op te nemen. Helaas tot nu toe zonder gehoor. We zouden graag met u in contact komen om te bespreken hoe we alsnog de gewenste en benodigde service kunnen leveren en het nare gevoel bij u weg kunnen nemen. We willen u daarom vragen contact met ons op te nemen via service@groothuisbouw.nl.

Communicatie, snelheid en vakmanschap

Wij hebben Groothuisbouw in 2020 de opdracht en het vertrouwen gegeven om onze droomwoning in Lelystad te laten bouwen. Uiteindelijk waren de snelheid in het bouwproces, de goede recensies en het betalen bij oplevering doorslaggevend in onze keuze voor de keuze van een aannemer. Het traject voorafgaand aan de bouw hebben wij als zeer prettig ervaren. De communicatie liep soepel en we werden prettig geholpen. Vanaf de start van de bouw zijn wij constant betrokken geweest en werden we goed geïnformeerd. De projectleider was goed bereikbaar voor allerlei vragen. Groothuisbouw heeft zich aan de afspraken gehouden en in 3 maanden was onze woning gereed voor oplevering. Met de oplevering bleken er maar 2 kleine opleverpunten te zijn. We zijn ontzettend blij met onze nieuwe woning. Een tegenvaller was voor ons de duurdere funderingstechniek met schroefpalen. Maar ook de prijzen van de metselstenen en het voegwerk vonden wij vrij hoog. Achteraf zijn wij overigens niet helemaal tevreden met de combinatie van metselsteen, voegkleur en voegmethode. Ik zou Groothuisbouw daarom willen adviseren om alle combinaties metselwerk/voegwerk op grote borden als voorbeeld bij daglicht te laten zien. Dat zou een mooie aanvulling op de modelwoningen zijn en voorkomt teleurstelling achteraf. De keuze van metselwerk, voegwerk en voegtype luistert namelijk erg precies en heeft een grote impact in het uiteindelijke aanzien van de woning. Tot slot vonden wij Groothuisbouw gedurende het traject minder flexibel in mogelijkheden dan wij eerder dachten.  Concluderend kunnen wij zeggen dat we erg blij zijn met de keuze voor Groothuisbouw en het uiteindelijke resultaat.

Goede en prettige samenwerking gehad met de mogelijkheden.

Goede ervaringen ook in de nazorg,

zeer goed

Vanaf het begin af aan goede begeleiding! Altijd snelle reactie op onze vragen via telefoon en mails. Voor de bouw een strak schema en zelfs nog iets eerder klaar! Onze complimenten en bedankt!

Groothuisbouw doet wat het belooft: van begin tot eind!

Een nieuwe woning kiezen lastig? Niet met de modelwoningen van Groothuis en de mogelijkheid zelf on-line je woning samen te stellen. Ruime keuze in de modellen en opties. Zo kan een "standaard" woning zo worden aangepast dat het echt jouw woning wordt. Het verkoopteam denkt volop met je mee om jouw droomhuis te realiseren. Het bouwproces is strak georganiseerd en de planning wordt volgens afspraak gerealiseerd. Met vakmensen en kwalitatief hoogwaardige materialen, dus geen noemenswaardige punten bij de oplevering. De punten die er waren zijn door het service team snel en goed opgelost. Onze omplimenten aan de medewerkers en partners van Groothuisbouw om voor ons een thuis te bouwen.

Een avontuurlijk proces met uiteindelijk een goed resultaat

Het proces van een eigen woning bouwen is heel strak gestructureerd bij Groothuis. Met name in het begin lijkt alles zeer goed onder controle. Je wordt als koper goed ondersteund. Dit neemt gedurende het proces af. De aanvraag van de bouwaansluiting bv. is een nachtmerrie. Het bedrijf Baas (degene die de elektra en water moet leveren in Almere) heeft eindeloze wachttijden waar Groothuis geen rekening mee houdt. Verder wordt de bouwkast geplaatst door Groothuis maar die vindt Baas dan weer niet goed staan en gaat weer weg. Dit soort problemen veroorzaakt eindeloze telefoontjes door de klant naar de diverse partijen zonder dat hij er zelf invloed op heeft. Dit is slechts een voorbeeld hoe dingen misgaan omdat er verschillende partijen bij betrokken zijn. Maar in dit geval gaat het nog moeizamer omdat de klant het moet regelen zonder te weten hoe het moet, wat de vereisten zijn etc. Het plaatsen van het prefab casco ging zeer professioneel. Vervolgens wordt het huis afgebouwd door diverse onderaannemers. Daarbij is zeer veel fout gegaan waarschijnlijk veroorzaakt door gebrek aan adequate controle. Voorbeelden zijn een aangelegd lichtpunt inclusief lamp achter een gesloten plafond, een verkeerd om geplaatste voordeur en een zandcementvloer met hoogteverschillen van meer dan een cm. op korte afstand. Veel problemen zijn later door Groothuis opgelost en veel problemen door de klant zelf. Het probleem van de buitenunit van de verwarming is nog niet opgelost. Sommige problemen zijn ontstaan omdat de verkoopafdeling niet gedetailleerd weet wat er gebouwd (kan) worden. Zo was de verkoopafdeling niet op de hoogte welke kleur voeg van het metselwerk mogelijk was en waar de wp. inclusief boiler geplaatst kon worden. De reden dat de beoordeling, ondanks de vele probleempunten, goed is, ligt aan de service afdeling. Die werkt zeer goed, pakt de problemen professioneel op en organiseert en controleert de aanpak ervan.

Fantastisch

Levering binnen de afspraken in tijd, kwaliteit en geld

Het complete plaatje!

Van A tot Z heeft Groothuisbouw de zaakjes voor elkaar. Alles sluit vloeiend op elkaar aan en als iets niet goed is wordt het snel en goed hersteld. Ook na oplevering is er gevraagde en ongevraagde service.

Betrouwbare aannemer met een strakke planning en goede service.

Van begin tot eind een goed gevoel gehad met Groothuis bouw uit Emmeloord. Overal in de bouw wordt gewerkt met onderaannemers, zo ook bij Groothuis bouw. Sterk punt bij deze aannemer is dat de eindverantwoordelijkheid voor de volle 100% bij GHB blijft liggen. Iedere tekortkoming wordt snel en vakkundig opgelost. Het is overduidelijk dat ze een goed en degelijk product willen leveren op een eerlijke manier. Fijne partij om mee te werken!

snelle bouwproceedere maar matige qualiteit

De gehele bouw is zorgloos verlopen in 2020 zonder stress en ondanks corana. Helaas zijn wij niet zo tevreden met de elektra en warmte installatie. Pluspunten zijn: - veel opervlakte voor de koopprijs. - Serviceafdeling berijkbaar en vriendelijk maar lijkt onderbemand te zijn. Minpunten: - elektrisch verwarming 1e/2e verdieping heeft een te kleine vermogen (alleen 750W bij kamer >20m2!!) -> Als het buiten vriest krijg je de kamer temperatuur niet boven de 18.5°, Wij wachten nog steeds voor een oplossing, - Binnenunit warmtepomp welke in een installatiekast in de haal zit, maakt veel geluid. Wij begrijpen niet waarom de kast niet geluid isoleerd is!! -Geen enkel afvoer pijp van de badkamers is geluid isoleerd zodat je doorspoel geluid in de eetkamer en slaapkamer hoort. -In de meterkast was een kabel doorgebrand en de aard schakelaar lijkt nog steets niet voldoende te werken. Het is echt jammer dat Groothuis bij de verwarming en geluid isolatie een paar euro bespaart, zodat een eigenlijk positief indruk aan het eind toch tegenvalt.

Uitstekende service

In 2018 is onze woning opgeleverd. De gehele bouw is soepeltjes verlopen. Wij totaal geen stress ervaren dankzij de goede planning van Groothuisbouw. Servicepuntjes zijn na oplevering goed opgelost. Dit jaar hadden wij een probleempje met een binnendeur en ook dit is weer netjes opgelost door Groothuisbouw.

Heel mooi verkopen, maar slechte nazorg, nooit meer!

Wij zijn bijzonder ontevreden over de 'villa" die Groothuisbouw heeft gebouwd Tot de oplevering zijn ze heel vriendelijk en klantgericht, hierna snel afrekenen en als er lastige problemen zijn worden ze niet opgelost. Hierbij de grootste ergernissen - regelmatig vliegen de stoppen eruit omdat de laadpaal niet goed is aangesloten heel irritant en tijdrovend omdat alles electrisch is en dan opnieuw moet worden ingesteld. Als 6 maanden lang zijn we dit aan het melden - Onvoldoende waterdruk, waardoor je heel lang moet wachten op warm water en er een klein straaltje uit komt, terwijl alles nieuw is. - Koud water nadat je in bad bent geweest en de andere 3 mensen ook willen douchen. Boiler te klein terwijl we 3 badkamers in de tekening hebben laten opnemen is er geen enkel gesprek gegaan over capaciteit. - Bijna alle plafonds zijn gescheurd omdat Groothuisbouw op een paar meter naast ons huis ging heien, terwijk we net klaar waren met het saus en stucwerk en er reeds wonen. We wachten nu al maanden op de oplossing die maar niet komt - In het demo huis in Emmerloord geen grote electra kast in het huis maar in praktijk wel waardoor de oppervlakte voor in het huis te klein is voor een eettafel en nu alles in de woonkamer staat Echt belachelijk dat er zo slecht wordt omgegaan met klachten!!! Wij worden totaal niet serieus genomen!!! Bel gerust als je vragen hebt. Dennis van Delden 0681571056

Fijne ervaring

Verkoopproces gaat soepel en men denkt ook echt mee. Tijdens de ruwbouw gaat het snel en je staat verbaast hoe dat allemaal kan. Afwerking is goed, alleen stucwerk zou beter kunnen. Afwijkingen zijn toegestaan.....in de bouwwereld. Service achteraf is prima. Snel contact en afhandeling gaat naar tevredenheid. Conclusie: Hier en daar kan het altijd beter maar over het geheel genomen zijn we zeer tevreden.

Gematigd positief

Zeer tevreden met het huis. Maar de aanloop er naar toe was rommelig. Er zijn nog veel verbeterpunten mogelijk in de communicatie. Foutieve voorlichting, lang moeten wachten op antwoord, wensen die gaandeweg verdwenen van de aanneemovereenkomst. Jammer dat dat dan toch zo'n wrange nasmaak geeft. Opvallend was wel dat alle bouwvakkers met veel plezier aan het werk waren. Dat zegt vaak ook veel over de werkgever.

Hartelijk ontvangst en alles naar wens

Mijn mening over aannemers sterk veranderd na zaken te hebben gedaan met Groothuis Bouw. En ik kan verzekeren dat zelfs als je zelf de afbouw doet nog steeds alles prima verloopt. En ja logisch, se planning van Groothuis is niet bij te houden. Die verloopt zeer strak. Dus net als wij vooraf goed geregeld met Groothui en een half casco tegen zeer redelijke prijzen. Kan niet anders zeggen. Alle inbouwdozen op.de.afgesproken plekken. Kleine puntjes zonder problemen zeer snel opgelost. De bouw is degelijk en strak. Ook voor wel eens Groothuis zat in niet in ons budget maar zag achteraf bij select een hoop ellende en drama. Servicepunten die niet.opgelost werden. Wat kost dan meer? In 1 zin, wij zijn zeer blij dat we voor Groothuis hebben gekozen. Nog steeds super blij net als mensen in de omgevimg.

Voor herhaling vatbaar! Zonder enige twijfel!

Het is alweer 5 jaar terug dat wij ons huis hebben laten bouwen door Groothuis uit Emmeloord.. Rene heeft ons destijds perfect geadviseerd en de uitvoerder Arend heeft het bouwproject bijkans foutloos en logistiek uitstekend geleid. Ondertussen zijn hier veel percelen volgebouwd door andere aannemers. Wat ging dat vaak traag ....en wat ging daar veel mis....oei ...toch ook wel veel spanningen met aannemers,onderaannemers...Allez... Tja ..we hebben vaak gewezen op Groothuisbouw, de snelheid, foutkans, service... Inderdaad na vijf jaar nog ontzettend tevreden. Voorbeelden van service ten over. Gewoon uiterst betrouwbaar en goed bedrijf. Nu zijn bijna alle percelen verkocht ....en wat zien we...? er komen nog zeker drie huizen van Groothuisbouw deze kant op....wij vinden het geweldig. Wij zijn trots op ons huis, trots op onze aannemer.

Wij zijn zeer tevreden over groothuisbouw. Tijdens de bouw was bijna alles goed gegaan, en wat bijna niet goed ging is bijzonder goed en snel opgelost. En wat we nog het meest bijzonder vinden is dat ze na de oplevering altijd zonder probleem nog voor ons klaar staan! We hebben een prachtig huis. Dank jullie wel!

Goed en degelijk!

Groothuisbouw is een goede en degelijke aannemer! Vergeleken met andere huizen hadden wij bij de oplevering niet veel punten. Het bouwproces gaat zeer snel, maar ook de voorbereiding. Maar er zijn wel een paar verbeterpunten. Voor het 'puntjes op de i gesprek' moet je echt meer tijd uittrekken. Wat zou kunnen helpen als Groothuisbouw vóór dit gesprek beter communiceert waar je allemaal uit kunt kiezen. Tijdens het gesprek waren er een paar punten waar we het idee hadden dat Groothuisbouw graag andere keuzes had gemaakt (bijvoorbeeld geen kunststofkozijnen en het aanbrengen van een draadloze deurbel). Dan moet je wel wat 'tegengas' geven om het te krijgen zoals jij dat wilt. Nog een paar tips: als er een washok in de woning op de eerste verdieping is, let dan op de diepte daarvan (bij ons had deze tot wel 1 meter dieper gekund). En sommige lichtpunten voor lampen zitten op de eerste verdieping wat op vreemde plaatsen... Zouden wij weer met Groothuisbouw bouwen? Absoluut! Niet alleen vanwege de kwaliteit van de woning maar ook vanwege de aardige mensen die zich voor je inspannen om tot een mooi eindresultaat te komen!

Geweldige aannemer die daad bij woord voegt !

Het bouwen van ons droomhuis is geweldig goed begeleid door het team van groothuis zowel bij het ontwerp, vergunningstraject als de bouw zelf. Super klantvriendelijk en meedenkend !!! Met vriendelijke groet Robert en Rianne Maastricht

Zeer betrouwbaar en klantvriendelijk bedrijf.

De nazorg van Groothuisbouw ervaar ik nog steeds als uiterst flexibel. Als de firma van mening is dat een garantietermijn niet bepalend is voor een probleem dat zich na die termijn opwerpt, dan wordt daar serieus naar gekeken. Groothuisbouw stelt zich daarbij regelmatig opvallend coulant op in mijn geval. Als er ergens een bedrijf is, dat geen tuinhek hanteert voor haar garanties, dan is het Groothuisbouw.

Tot alle tevredenheid is ruimschoots binnen de planning onze villa gerealiseerd.

Prima contact in de voorbereiding en tijdens de uitvoering met de projectleider Dick.