Gematigd positief

Zeer tevreden met het huis. Maar de aanloop er naar toe was rommelig. Er zijn nog veel verbeterpunten mogelijk in de communicatie. Foutieve voorlichting, lang moeten wachten op antwoord, wensen die gaandeweg verdwenen van de aanneemovereenkomst. Jammer dat dat dan toch zo'n wrange nasmaak geeft. Opvallend was wel dat alle bouwvakkers met veel plezier aan het werk waren. Dat zegt vaak ook veel over de werkgever.

Hartelijk ontvangst en alles naar wens

Mijn mening over aannemers sterk veranderd na zaken te hebben gedaan met Groothuis Bouw. En ik kan verzekeren dat zelfs als je zelf de afbouw doet nog steeds alles prima verloopt. En ja logisch, se planning van Groothuis is niet bij te houden. Die verloopt zeer strak. Dus net als wij vooraf goed geregeld met Groothui en een half casco tegen zeer redelijke prijzen. Kan niet anders zeggen. Alle inbouwdozen op.de.afgesproken plekken. Kleine puntjes zonder problemen zeer snel opgelost. De bouw is degelijk en strak. Ook voor wel eens Groothuis zat in niet in ons budget maar zag achteraf bij select een hoop ellende en drama. Servicepunten die niet.opgelost werden. Wat kost dan meer? In 1 zin, wij zijn zeer blij dat we voor Groothuis hebben gekozen. Nog steeds super blij net als mensen in de omgevimg.

Voor herhaling vatbaar! Zonder enige twijfel!

Het is alweer 5 jaar terug dat wij ons huis hebben laten bouwen door Groothuis uit Emmeloord.. Rene heeft ons destijds perfect geadviseerd en de uitvoerder Arend heeft het bouwproject bijkans foutloos en logistiek uitstekend geleid. Ondertussen zijn hier veel percelen volgebouwd door andere aannemers. Wat ging dat vaak traag ....en wat ging daar veel mis....oei ...toch ook wel veel spanningen met aannemers,onderaannemers...Allez... Tja ..we hebben vaak gewezen op Groothuisbouw, de snelheid, foutkans, service... Inderdaad na vijf jaar nog ontzettend tevreden. Voorbeelden van service ten over. Gewoon uiterst betrouwbaar en goed bedrijf. Nu zijn bijna alle percelen verkocht ....en wat zien we...? er komen nog zeker drie huizen van Groothuisbouw deze kant op....wij vinden het geweldig. Wij zijn trots op ons huis, trots op onze aannemer.

Wij zijn zeer tevreden over groothuisbouw. Tijdens de bouw was bijna alles goed gegaan, en wat bijna niet goed ging is bijzonder goed en snel opgelost. En wat we nog het meest bijzonder vinden is dat ze na de oplevering altijd zonder probleem nog voor ons klaar staan! We hebben een prachtig huis. Dank jullie wel!

Goed en degelijk!

Groothuisbouw is een goede en degelijke aannemer! Vergeleken met andere huizen hadden wij bij de oplevering niet veel punten. Het bouwproces gaat zeer snel, maar ook de voorbereiding. Maar er zijn wel een paar verbeterpunten. Voor het 'puntjes op de i gesprek' moet je echt meer tijd uittrekken. Wat zou kunnen helpen als Groothuisbouw vóór dit gesprek beter communiceert waar je allemaal uit kunt kiezen. Tijdens het gesprek waren er een paar punten waar we het idee hadden dat Groothuisbouw graag andere keuzes had gemaakt (bijvoorbeeld geen kunststofkozijnen en het aanbrengen van een draadloze deurbel). Dan moet je wel wat 'tegengas' geven om het te krijgen zoals jij dat wilt. Nog een paar tips: als er een washok in de woning op de eerste verdieping is, let dan op de diepte daarvan (bij ons had deze tot wel 1 meter dieper gekund). En sommige lichtpunten voor lampen zitten op de eerste verdieping wat op vreemde plaatsen... Zouden wij weer met Groothuisbouw bouwen? Absoluut! Niet alleen vanwege de kwaliteit van de woning maar ook vanwege de aardige mensen die zich voor je inspannen om tot een mooi eindresultaat te komen!

Geweldige aannemer die daad bij woord voegt !

Het bouwen van ons droomhuis is geweldig goed begeleid door het team van groothuis zowel bij het ontwerp, vergunningstraject als de bouw zelf. Super klantvriendelijk en meedenkend !!! Met vriendelijke groet Robert en Rianne Maastricht

Zeer betrouwbaar en klantvriendelijk bedrijf.

De nazorg van Groothuisbouw ervaar ik nog steeds als uiterst flexibel. Als de firma van mening is dat een garantietermijn niet bepalend is voor een probleem dat zich na die termijn opwerpt, dan wordt daar serieus naar gekeken. Groothuisbouw stelt zich daarbij regelmatig opvallend coulant op in mijn geval. Als er ergens een bedrijf is, dat geen tuinhek hanteert voor haar garanties, dan is het Groothuisbouw.

Tot alle tevredenheid is ruimschoots binnen de planning onze villa gerealiseerd.

Prima contact in de voorbereiding en tijdens de uitvoering met de projectleider Dick.

Een hele goede keuze om met Groothuisbouw te bouwen!

De begeleiding in het verkoopproces verdient zeker een 10. Dank je wel Robin! De hele voorbereiding is goed verlopen op een enkel hardnekkig punt na, waar we het dan ook weer in goede harmonie over eens zijn geworden. Dat is toch wel de rode draad in het gehele proces dat er altijd gezocht wordt naar een bevredigende oplossing wanneer de geoliede motor toch even stokt. Het enige punt dat wij willen meegeven om te verbeteren was bij ons het vergunningsproces. We hebben hier toch wel het gevoel gehad dat we daar zelf erg hebben moeten meedenken en opletten. De bouw is perfect verlopen, zelfs met alle Corona maatregelen. Wat een feest om te zien hoe jullie teams op elkaar zijn ingewerkt en hoe dat allemaal op elkaar aansluit. Nog steeds komen er mensen langs die zeggen wat is die bouw snel gegaan zeg! En wat is het mooi geworden. Niet om ons zelf een compliment te geven maar we krijgen veel spontane reacties dat men de stenen zo mooi vinden. wat ons betreft een aanrader om op te nemen in jullie assortiment. Nu we er een paar maanden wonen kunnen we niet anders zeggen dat de kwaliteit erg goed is. Daar hebben we jullie ook op geselecteerd en dat is dus erg goed gebleken. Ook de afhandeling van de openstaande puntenlijst is zonder problemen en soms zelf met wat extra inzet perfect opgelost! Al met al zijn we erg blij met de keuze voor jullie en we zullen anderen zeker aanraden om met jullie te gaan bouwen. Met speciale dank aan Robin, Katy en Jonathan.

Super service

Onze woning is al in 2002 gebouwd. Nadat in 2020 problemen ontstonden met de keralith topgevels zijn deze zonder enige discussie en kosteloos vervangen. Na 18 jaar en ver na het verlopen van de garantietermijn. Super service!

Fijn om te horen dat jullie zo blij zijn met de geleverde service. Wat ons betreft is het hier op zijn plaats om onze Keralit leverancier Heering in het zonnetje te zetten. Zij zijn hierin zeer coulant geweest. Dus in dit geval ook namens Groothuisbouw: bedankt!

Betrouwbare aannemer die doet wat ze zegt

De verkooporganisatie is redelijk vast omlijnd. Klant specifieke wensen die afwijken van de standaard is een uitzondering. Tijdens de bouw is vooral de pragmatische instelling van de projectleider (Manon) als zeer fijn ervaren. De gehele bouwfase is door haar manier van werken zeer prettig verlopen.

Goede kwaliteit en gebreken worden netjes opgelost.

Bij Groothuisbouw denken ze met je mee. Natuurlijk is niet alles mogelijk, maar in realiteit kan je goed overleggen over zaken. Ook de (after)service is prima. Datgene wat nog niet helemaal naar wens is, of gebreken worden opgelost. Daar doet Groothuisbouw niet moeilijk over. Alles in goed overleg. De kwaliteit is prima. Vanaf het eerste moment in de verkoopfase totenmet de periode na de oplevering (service) altijd goed contact met de verschillende verantwoordelijke personen in die fase.

Doen wat ze beloven

We hebben onze huis door jullie laten bouwen en de begeleiding van A tot Z was top en proffesioneel. 1 contactpersoon, heel persoonlijk, denkt mee, ze geven je de ruimte voor ideeen en inbreng. Zal zeker weer bij Groothuis mijn droomhuis laten bouwen!

Kwalitatief hoog, afwerking matig.

Aankoop en plaatsing van het huis, was top. Bij de afwerking door derden, metselaars, voegers, stucadoors, zand/cementvloeren, plafondspuiter en aftimmerwerk was onvoldoende toezicht door Groothuis. Hierdoor matige kwaliteit en veel onnodige beschadigingen en achterlaten rommel. Jammer!!!!!!! Herstel achteraf is naar tevredenheid uitgevoerd al was de nodige zelfwerkzaamheid noodzakelijk.

Kwaliteit binnen tijd en budget

De bouw is geheel volgens plan verlopen en we hebben een mooie woning van hoge kwaliteit. Stuk voor stuk gemotiveerde werknemers waar goed mee te overleggen is. Een enkel puntje waar het mis ging is snel en goed opgelost. De service na oplevering is ook perfect. We waren bij het 1e gesprek wat teleurgesteld dat ze pas over een jaar met de bouw zouden kunnen beginnen maar achteraf hebben we die tijd hard nodig gehad. Hou er bv rekening mee dat de nutsvoorzieningen al 3 maanden voor de bouw aangevraagd moeten worden. We zijn dan ook erg enthousiast over Groothuisbouw en we bevelen ze sterk aan. Waarschuwing: ga de modelwoningen niet bekijken want je bent verkocht ;-)

Fantastisch! Betrouwbaar en kwaliteit. Alles wordt opgelost!

Heel blij dat ik met Groothuis gebouwd heb. Prima kwaliteit en prettige mensen. Alleen het verkoopproces was tenenkrommend slecht waardoor er nu allerlei onnodige fouten in het huis zitten, echt heel jammer. Heel fijn dat de servicetelefoon zo goed werkt. Alleen dat raam dat open kan in de hal...dat had beter een extra raam in de woonkamer kunnen zijn. De gereedschapskist van jullie had een geweldige inhoud! Alles gebruikt! Al met al zou ik zo weer met Groothuis bouwen en zeker aanbevelen! Heel veel dank voor mijn nieuwe huis!

Ongelooflijk

De service die Groothuis heeft geboden aan ons huisadres in Almere is zonder meer uitmuntend te noemen. Uiterst gedreven en vriendelijk personeel,niets is dan ook teveel voor de mensen van Groothuis. Ik ben werkelijk in de watten gelegd en vindt de garantie en service zelf erg ver gaan,niets is hun teveel. Met vriendelijke groet, Matthew Rolfes uit Almere.

Zeer betrouwbare en klantgerichte aannemer

Vanaf het allereerste gesprek t/m de oplevering zijn we altijd erg tevreden geweest. Enige punt is dat hun partner voor het sanitair is ver beneden het niveau is wat je bij Groothuisbouw mag verwachten. Ook de service na de oplevering is zeer goed te noemen.

Nazorg door Groothuisbouw

Wij zijn beiden niet van het geven feedback / beoordelingen geven op leveranciers, hebben wel wat anders te doen. Je kent het wel bestelling gedaan en direct volgt een e-mail wat je van de service vond. Nu maak ik een uitzondering!! Vandaag 1 jaar geleden ons huis opgeleverd en zojuist een taart van Groothuis ontvangen van onze lokale bakker en dat al weer voor de 2e keer, want enige tijd na oplevering ook een lekkere taart. Gedurende dit jaar in de eerste paar weken wat issue-tjes gehad en allemaal keurig afgehandeld. Van lekkende kraan, niet goed functionerende verwarming tot compleet vervangen van binnendeur die toch te kort bleek. Zelfs na de ‘standaard’ 3 maanden nazorg konden wij nog terecht bij Groothuisbouw. Kwaliteit is een keuze en kost meer. Dank jullie wel voor de taart. Richard en Gerbry

Mooi huis, snelle degelijke bouwer.

Hoewel niet alles meteen goed ging kunnen we inmiddels wel zeggen dat Groothuisbouw zijn uiterste best doet om een voor de klant zo goed mogelijk product te leveren. Door corona ging het iets minder snel dan we wilden maar uiteindelijk zijn alle punten goed opgelost. Hulde voor de afhandeling uiteindelijk van onze problemen met de verwarming/koeling van ons huis. Na onze klacht kwam de directeur zelf polshoogte nemen en zette de juiste mensen aan het werk. Zoiets maak je niet vaak mee. Wij hebben ons huis in een omgeving laten bouwen waar ook door andere bouwers wordt gebouwd. Eigenlijk zie je pas echt hoe goed Groothuis is als je onze probleempjes vergelijkt met die van de andere huizen. Selecthuis is een drama, Livingstone idem. Een huis met een Duitse bouwer heeft zelfs geleid tot de gang naar de rechter om de vele openstaande punten afgehandeld te laten krijgen. Eigenlijk zijn ons huis en een ander door Groothuis gebouwde woning de enige huizen zonder echte grote problemen. Ook is de doorlooptijd van de bouw bij Groothuis heel veel korter. Ja, er zijn ook minpuntjes. Zo is in het verkooptraject het contract een flink aantal malen op details gewijzigd. Aan ons de taak om de verschillen te zoeken. Dat heeft uiteindelijk geleid tot een paar zaken die in de bouw niet goed gingen. Het zou handig zijn als bij wijzigingen wordt aangegeven op welke bladzijde er iets gewijzigd is. Heel prettig vonden we tijdens de bouw dat we nagenoeg ongelimiteerd ons huis in konden. Iedere kleine stap konden we van binnenuit vereeuwigen.

goede prijs kwaliteit verhouding

Via het speuren op internet bij Groothuisbouw terecht gekomen en een verkoopgesprek ingepland met een bezoek aan de model-woningen. De 1e indruk was positief, zowel de modelwoningen stonden ons aan en het gesprek met de verkoopadviseur (Robin). Niet opdringerig, maar vooral informatief. Gezien onze reisafstand (2 uur) werd er ruim de tijd genomen. We besloten tot een tweede afspraak met Robin in Emmeloord. Vervolgens veel mailcontact gehad en uiteindelijk een koopovereen-komst met Groothuis afgesloten. Voordat de woning wordt gebouwd moet je erg veel keuzes maken. Hierna wordt er een “puntjes op de i” gesprek (1 volledige dag) ingepland. Zeker voor mensen die van ver moeten komen geven wij het advies mee aan Groothuis om dit gesprek over 2 dagen te verdelen. De bouw verliep conform de planning. De project manager is tijdens de bouw weinig aanwezig. Wij hebben hem (Jonathan) slechts sporadisch ontmoet. Naar onze mening kan dit behoorlijk wat opleverpunten (en geld?) besparen. Tijdens de oplevering was er 1 specifiek punt waar we het met Jonathan oneens over waren. Dit betrof het feit dat er enkele leidingen zichtbaar waren in de cementdekvloer van de 1e verdieping. Na herhaaldelijk aandringen onzerzijds werd de vloer alsnog voorzien van een extra laag. De verdiepingsplafondplaten waren niet correct bevestigd, zodat na verloop van weken in het stucwerk/spuitwerk de overgangen zichtbaar werden. Dit is door Groothuis erkend en keurig hersteld. Het plafond in de woonkamer is niet gelijk, hier kwamen we ruim na de oplevering achter toen er een 2-tal taatsdeuren bevestigd moesten worden van de hal naar de woonkamer (ruim 1 centimeter verschil over een breedte van 2 meter), waardoor wij deze deuren moesten vervangen door scharnierdeuren. Hier heeft Groothuis zich beroept op het contract. Op het punt van de hoogteverschillen in het plafond na zijn wij zeer tevreden over het gehele bouwproces met Groothuis en de service die achteraf is geboden.

Tevreden!

Groothuisbouw adviseert je erg goed en kijkt naar de mogelijkheden die er zijn, soms moet je wel even iets vaker vragen of het echt niet kan, en dan kan het meestal wel. Overal hebben wij een fantastische woning gebouwd met Groothuisbouw en zijn wij tevreden!

Goede start, daarna veel steken laten vallen

Wij hebben een matige/onvoldoende samenwerking met Groothuisbouw ervaren. Vooraf: Wij hebben de afbouw van onze woning grotendeels zelf gedaan. Ga je zelf ook een deel van werkzaamheden uitvoeren, kies dan vooral niet voor Groothuisbouw. Hierop is het bedrijf niet ingesteld en levert een hoop problemen/ergenissen op. Om te beginnen de goede punten: - Goede ontvangst en kennismaking - Prijs/kwaliteit voldoende, bepaalde meerwerkopties buitensporig duur/niet in verhouding. - Planning, oplevering wordt keurig binnen de afgesproken tijd behaald. - Projectleider Jan-Pieter Bezemer heeft prima werk verricht; pakt punten snel en goed op! Punten die niet goed zijn gegaan: Helaas zijn teveel punten in het gehele traject misgegaan om ze allemaal op te noemen. De belangrijkste: Voor de bouw: - Groothuisbouw geeft in de verkoopgesprekken aan dat veel mogelijkheden zijn, ook indien je zaken zelf wilt bouwen/oppakken. Naarmate het traject vorderde kon nagenoeg niks meer en was de flexibiliteit/afstemming ver te zoeken. Hierdoor onnodige kosten moeten maken. - Onvoldoende afstemming op kantoor, interne communicatie/overdracht onvoldoende - Tekeningen onvoldoende in 1x goed, continue kwamen er nieuwe fouten naar boven/ zaken die afgesproken waren niet goed verwerkt - Aanlevering van stukken naar gemeente niet in 1x goed, hierdoor vertraging in bouwvergunning en extra kosten voor grond (bouwrente) - Door onvoldoende rekening te houden met bouw in eigen beheer van garage zijn op een haar na de boorpalen juist verwerkt (alles met spoed aangepast), door onze eigen oplettendheid hiermee een drama voorkomen. - Niet mee willen denken in goed plan van aanpak als je reeds op bouwkavel woont. Alles volgens strakke lijnen zonder flexibiliteit Tijdens de bouw: Alles wat afgesproken was, maar niet in de standaard bouwwijze zit, niet in 1x goed uitgevoerd. Diverse herstelpunten in bouwproces gehad. Na de bouw: Vragen om 5% regeling over te maken als niet alles opgelost is...

Beste familie De Haas, Bedankt voor jullie beoordeling en de uitgebreide toelichting. Zoals gezegd hebben jullie ervoor gekozen de afbouw grotendeels zelf te doen. Dit traject zou wat ons betreft net zo prettig moeten verlopen als wanneer wij de afbouw voor onze rekening nemen. Helaas hebben jullie dit niet zo ervaren. Door onze strakke planning is er zoals jullie aangeven inderdaad tijdens het bouwtraject minder ruimte voor flexibiliteit. Mochten jullie hier behoefte aan hebben, dan gaan we graag in gesprek over hoe jullie het traject beleefd hebben. Ons serviceteam neemt hiervoor binnenkort contact met jullie op. Ondanks dat het bouwtraject minder soepel is verlopen dan dat jullie van ons hadden mogen verwachten geven jullie aan dat jullie tevreden zijn met de kwaliteit van jullie woning. We hopen dan ook dat jullie de komende jaren veel plezier hebben van jullie nieuwe thuis. Een vriendelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

Fijne samenwerking en fijn huis!

Vanaf het eerste contact was er een klik. Die is daarna gebleven. Je wordt door het hele proces heen geleid en begeleid. Tijdens de bouw zou er iets meer communicatie kunnen zijn, maar het loopt allemaal wel heel soepel en gesmeerd. Natuurlijk zijn er wat puntjes die je tijdens de bouw of achteraf tegenkomt. Maar die worden in goed overleg opgelost. Ook achteraf, erg prettig. Mochten we ooit nog een huis bouwen, dan zouden we zeker weer bij Groothuisbouw aankloppen!

Beste Boudewijn, Wat ontzettend fijn om te horen! Bedankt voor de mooie beoordeling en het prachtige cijfer! De feedback wat betreft de communicatie tijdens de bouw nemen we ter harte. Voor nu wensen we jullie vooral heel veel geluk met jullie nieuwe woning! … En mochten jullie ooit nog eens bouwplannen hebben…!!! Een vriendelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord

Geweldige service, ook na 14 jaar!

Hierbij onze welgemeende complimenten Groothuis! Na 14 jaar bleek er wat mis met enkele panlatten, waardoor enkele dakpannen niet meer stevig zaten. Na n telefoontje kwam binnen n paar dagen n vakman, die het diezelfde middag nog herstelde. Wat n service, en dat na 14 jaar! Ontzettend bedankt, Fam v Overveld, Rucphen

Beste Judith, Bedankt voor dit mooie compliment! Wat ons betreft spreekt dit voor zich. Ook na 14 jaar zijn wij nog steeds ‘pas tevreden, als u tevreden bent!’ Mocht er in de toekomst iets zijn, schroom dan niet om weer contact met ons op te nemen! Een vriendelijke groet, De bouwers van Groothuisbouw Emmeloord