Duidelijke uitleg. Denkt mee met moeilijke situaties
Ondanks de uitloop in tijd van de aanvangstijd van de afspraak, werd mij wel het gevoel gegeven dat er naar me werd geluisterd. Er was ruimte om te lachen en voor serieuze vragen. Fijne ervaring.
Zeer duidelijke uitleg in een prettige sfeer.
Veel waardering heb ik voor de service in het algemeen en de behandeling 'op maat' door de heer P. Hiemstra.
Zakelijk, helder, communicatie is snel
Prima geholpen!
Bij het passeren van de akte (wij waren verkopende partij) kwam de notaris er vijf minuten voor het passeren achter dat er, naast de gewone hypotheek, een overbruggingshypotheek op ons huis rustte. Deze hebben we afgesloten op 2 oktober. We konden dus niet passeren, een vervelende situatie. Als de notaris het dossier eerder had geraadpleegd, was de vervelende situatie te voorkomen geweest. Dan had de notaris immers het eindoverzicht van de overbrugging kunnen opvragen(die nu ontbrak). De notaris heeft het zo uitgelegd dat de fout aan onze kant lag, wij, of onze adviseur, of onze notaris had bij haar moeten melden dat er een overbruggingshypotheek op gevestigd was. Wij hebben dit besproken met de hypotheekadviseur. Die liet weten dit in zijn hele loopbaan nog nooit meegemaakt te hebben. Normaliter komt dit altijd tijdig boven tijdens de kadastrale recherche. Wij vragen ons af waarom uw kantoor pas enkele minuten voor het passeren de resultaten van de kadastrale recherche paraat heeft en er dus toen pas achter kwam dat er nog een overbruggingshypotheek op rustte. Onze hypotheek adviseur heeft bij ons aangegeven dat als ze vrijdag of zelfs de ochtend zelf geïnformeerd waren, zij zonder probleem en op tijd een eindoverzicht van de hypotheekverstrekker hadden kunnen organiseren. Gelukkig is alles goed gekomen en snel afgehandeld door uw kantoor. Maar het vervelende gevoel, zeker naar de kopers, was te vooromen geweest. Ook hebben wij extra kosten moeten maken voor de volmacht (100 euro). In onze ogen had dit voorkomen kunnen worden als uw kantoor 's ochtends even met ons gebeld had. Mvg Michiel Berkhout
Dank voor uw reactie. Uiteraard vinden wij het vervelend voor u dat u hier tegen aan gelopen bent bij de verkoop van uw woning. Graag maken wij van de gelegenheid gebruik om een reactie te geven. De notaris is verplicht te controleren dat een 'vrij en onbezwaarde' eigendom wordt geleverd aan de koper. Voor wat betreft kadastrale inschrijvingen, zoals hypotheken en beslagen, wordt hiervoor driemaal het Kadaster geraadpleegd. Eenmaal bij het aanmaken van het dossier, eenmaal vlak voor het ondertekenen van de akte en een laatste controle achteraf. Om geen inschrijvingen bij het Kadaster te missen is de notaris verplicht die tweede inzage zo dicht mogelijk op het moment van de ondertekening uit te voeren. Een extra inzage wordt uiteraard gedaan op het moment dat wij wetenschap hebben van het feit dat er een wijziging in de kadastrale gegevens kan zijn opgetreden, bijvoorbeeld door het vestigen van een overbruggingshypotheek. Wij zijn daarbij derhalve echt afhankelijk van de informatie die ons ter beschikking wordt gesteld. Aangezien normaal gesproken het constateren van een overbruggingslening op de dag zelf ook niet op tijd is om de aflossing daarvan te regelen, is het niet uitvoerbaar om een moment te kiezen waarop wij alle verkopers moeten gaan nabellen of misschien een overbruggingshypotheek is ingeschreven. Om deze reden is op het personaliaformulier dat u heeft ontvangen verzocht om aan te geven of een overbruggingshypotheek zal worden gevestigd. Daarnaast zijn ook de tussenpersoon en de notaris die de overbruggingshypotheek inschrijft ervan op de hoogte dat de notaris die de verkoop van uw woning in behandeling heeft moet worden ingelicht. Gelukkig heeft uw bank, buiten de gebruikelijke termijnen voor dit soort verzoeken, alsnog dezelfde dag de aflosnota aan ons ter beschikking gesteld. Op basis van de volmachten die wij ter plekke voor u en koper hebben opgesteld, hebben we uiteindelijk de overdracht toch nog op dezelfde dag kunnen passeren. De kosten daarvan overstijgen overigens ruimschoots de door u genoemde en door ons in rekening gebrachte extra kosten.
Goede ontvangst, goede uitleg en een relaxte omgeving.
Persoonlijke behandeling en meedenken
Gewoon goed
uit het cijfer blijkt mijn opvatting. Met name het nakomen van afspraken in de voorbereiding en het meedenken (kandidaat Kim) is uitstekend, waarbij "moeilijke"onderdelen zoals VVE uitstekend worden voorbereid. Ook de vriendelijkheid van de notarissen, die mij hielpen, spreekt aan. Omdat ik niet alle onderdelen zag in uw overzicht ging het het afgelopen jaar over vestiging van een VVE en de verkoop van een woning.
Duidelijke communicatie.
Het positive was dat er wel werd meegedacht over prive zaken zoals huwelijkse voorwaarden.
Op het kantoor zijn we door de notarissen uiterst vriendelijk geholpen.
x
Wij werden goed geholpen en begeleid in al onze vragen en wensen.
Postbus 575
1440AN Purmerend
Dienstverlening op een hoog niveau, maar met een laagdrempelig karakter; dát kenmerkt Abma Schreurs Notarissen. Ons kantoor, met vestigingen in Amsterdam, Hoorn, Purmerend en Volendam biedt juridische ondersteuning in elke fase van uw leven. Dat kan zowel op privé als zakelijk gebied zijn. Of het nu gaat om het opmaken van een samenlevings-overeenkomst, de oprichting van een bedrijf of een hypotheekakte; onze betrokken medewerkers staan voor u klaar. De persoonlijke aandacht van een regionaal kantoor in combinatie met de uitgebreide kennis van een landelijk netwerk stelt ons in staat u optimaal van dienst te zijn.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.