Notaris top secretariaat slordig

De notaris was adequaat en vriendelijk echter het secretariaat slordig en onzorgvuldig Voortdurend excuses : drukte

Efficiënt en redelijke prijs

Het hele proces van aanvragen tot en met ondertekening verliep zonder problemen. De communicatie was zakelijk en helder en de afspraken werden soepel gemaakt.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

Was prima , snel geholpen , netjes ontvangen alles verreld wat we moesten weten dus Prima

• Bij welke vestiging bent u geweest? Volendam

Vlotte afhandeling!! Niet zo stoffig wat ik eerder meegemaakt hebt bij andere notarissen.

Goede begeleiding en uitleg

Ervaringen als goed bevonden

Prima!!

Heldere voorbereiding. Prettige ontvangst. Goede toelichting bij de ondertekening van de akte.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

Een duidelijke uiteenzetting in een ontspannen sfeer.

vriendelijk

Vriendelijk, duidelijke uitleg, en toch zakelijk. Kortom perfect

Gemoedelijk en zeer oplettend

Heel gemoedelijke sfeer en de Notaris geeft duidelijke uitleg. Ook was de Notaris zeer oplettend over eerder besproken zaken. Aantal zaken werden meteen na goed overleg aangepast.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Purmerend

Verhogen tarief binnen nieuwbouwprojecten en verdienen geld door machtsmisbruik.

Bij de levering van mijn woning (De Keyzer in Middenbeemster) in een nieuwbouwproject werd ik geconfronteerd met extra kosten (111,34 terwijl de levering vrij op naam is) en verhoging van het standaard tarief voor de inschrijving van de hypotheek van 400,- naar 545,-. De extra kosten zagen op het regelen van het betalingsverkeer tussen mijn eigen notaris en Abma Schreurs. Dit terwijl de levering v.o.n. zou plaatsvinden. Uit de officiële verklaring van Abma Schreurs blijkt verhoging van het standaardtarief noodzakelijk ivm werkdruk bij nieuwbouwprojecten en het anders niet uitkomen met het standaard tarief. Dit terwijl je zou denken dat het tarief juist omlaag zou kunnen als je van 69 woningen tegelijk de levering en de hypotheek zou kunnen doen. Twee medewerker van het kantoor verklaarden echter dat de verhoging kwam door afspraken tussen de projectontwikkelaar en de notaris. Ik ben van mening dat Abma Schreurs één grote denkfout maak. Ik ben geen klant van ze. De klant is namelijk de projectontwikkelaar. Dit had anders geweest als ik een volmacht had laten opmaken of mijn hypotheek door hen had laten inschrijven (uiteindelijk door mijn eigen notaris laten doe en 250,- bespaard op een tarief van 545,-). Daarnaast heb ik nooit het gevoel gehad klant te zijn geweest. Op het moment dat ik kritisch werd (ik ging uit van een tarief van 400,- zoals uit de website bleek) ging alle vriendelijkheid uit de gesprekken en het schriftelijk contact. Ik heb uiteindelijk een schikking getroffen met Abma Schreurs, omdat zij van mening waren reeds kosten voor mij gemaakt te hebben. Ik kreeg een rekening van 726,-, welke uiteindelijk na een aantal slapenloze nachten is verlaagd naar 111,34. Helaas een zeer slecht gevoel aan de levering van mijn woning overgehouden, resulterend in een erg slechte review. Ivar Luybe

• Bij welke vestiging bent u geweest? Purmerend

Geachte heer Luybe, Uiteraard vinden wij het heel vervelend dat u onze dienstverlening zo negatief heeft ervaren. De reden van het prijsverschil en van de kosten zal ik u in een privébericht graag toelichten. Met vriendelijke groet, Martien Hofland

Bijzonder partijdig

Zijn plicht is om belangen voor beide partijen te bewaken. Deze notaris gaat aan de kant van opdrachtgever (bouwbedrijf) staan. Omdat via hen mee dan 60 opdrachten gekregen heeft. Notaris volgt het principe wie betaalt die bepaalt!!! Schandalig.

Goed ontvangen en duidelijke uitleg omtrent de kwestie

Heel fijn dat je makkelijk kunt parkeren. We moesten 20 minuten wachten maar daar werd direct door de notaris excuses voor gemaakt, zodat dat voor ons geen issue meer was.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

Altijd een goede ervaring met Abma Schreurs.

Machiel van Dam heeft ons uitstekend voorgelicht!

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

goede gesprekken in een ontspannen sfeer

snelle afhandeling van besproken stukken.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Purmerend

Uitstekend, maar vooral persoonlijk advies

Zeer vriendelijk en persoonlijk advies op maat gekregen. De uitleg was gelukkig in begrijpbaar Nederlands.

Slechte start, goed einde

Na aangemeld te hebben van Abma gebruik te willen maken, naast aankoop huis ook passeren van hypotheek akte, ondanks verzoek telefonisch verzoek geen schriftelijke bevestiging gekregen van data van afspraken, ook niet in didgitaal dossier. Bij telefonische afspraak bleek medewerker niet op de hoogte te zijn van mail die een week eerder door mij was verzonden maar tijdens gesprek, na de mail opgezocht te hebben, deze wel keurig heeft beantwoord. Passage van akte en bijbehorende handelingen prima en duidelijk verlopen.

Goede ervaring

Erg attent en vriendelijk. Professioneel.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Volendam

Duidelijk verhaal, alles soepel en snel geregeld

Overdracht aangekochte woning.

Ruim voldoende

Alleen had ik bij het maken van de afspraak vernomen dat alles per post opgestuurd zou worden. Maar dat was niet zo. Alles ging via een portaal, waarbij mijn e-mail adres verkeerd gespeld was. Pas op het laatste moment alles hersteld en kon in de documenten inzien. Dit moet wel beter gecheckt worden.

Alles volgens afspraak.

Vriendelijke bejegening en alle tijd voor uitleg, Wij waren daar i.v.m. vastklikken erfpacht, wij zijn tevreden.

Snel en goed

• Bij welke vestiging bent u geweest? Hoorn

Ben heel tevreden over de hele gang van zaken

Eerst goede voorlichting en belangrijke tips gekregen over wat wij het beste konden doen en ook over de verdere afhandeling en uitleg wat betreft de juridische taal en consequenties ervan waren we erg tevreden.

Zeer goede service...

Een goede en snelle service. Prima notaris..

• Bij welke vestiging bent u geweest? Purmerend

Zeer kundige notaris die ons helder heeft uitgelegd wat er beschreven is.

Ik vond de notaris Jos Hofstee een deskundig en opgeruimd type met gevoel voor humor

Positief

Over Abma Schreurs Notarissen

Dienstverlening op een hoog niveau, maar met een laagdrempelig karakter; dát kenmerkt Abma Schreurs Notarissen. Ons kantoor, met vestigingen in Amsterdam, Hoorn, Purmerend en Volendam biedt juridische ondersteuning in elke fase van uw leven. Dat kan zowel op privé als zakelijk gebied zijn. Of het nu gaat om het opmaken van een samenlevings-overeenkomst, de oprichting van een bedrijf of een hypotheekakte; onze betrokken medewerkers staan voor u klaar. De persoonlijke aandacht van een regionaal kantoor in combinatie met de uitgebreide kennis van een landelijk netwerk stelt ons in staat u optimaal van dienst te zijn.