Zeer afstandelijk🤣👍

Heel fijn geholpen. Uitleg zeer duidelijk.

snel gedaan

Ik vind dat alles heel snel was en vriendelik.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Hoorn

Klantgericht, zakelijk, deskundig maar ook vriendelijke notaris kantoor.

Om onze testamenten na zoveel jaar te actualiseren, en voor ons beiden elk een levenstestament te laten maken, zijn we weer bij Abma Schreurs Notarissen langsgekomen. De voorbespreking verliep puntsgewijs, heel netjes en precies, zodat niets werd vergeten, met waar nodig goede uitleg, en prijsopgave, hierna ontvingen wij de ontwerpen via hun portaal om ze rustig door te kunnen nemen, waarna op afspraak alles vlot kon worden afgehandeld.

wij zijn tevreden

Over het voortraject hadden wij een minder goed gevoel door foutjes in beide aktes. Dit gaf ons vooral het gevoel dat we zelf alert moesten zijn en kwam niet heel betrouwbaar over. Dit gevoel is volledig goed gemaakt door de duidelijke uitleg van de notaris en de tijd die hij hiervoor nam.

prettig

kwam deskundig over

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

Zij hebben een goed inzicht voor de realiteit. Wisten meteen te handelen. Wij zijn zeer tevreden.

Prima server

Heel goed en overzichtelijk

• Bij welke vestiging bent u geweest? Purmerend

de advisering en uitvoering ging prima

in het algemeen een duidelijke uitleg. Als we iets niet goed begrepen konden we goed doorvragen en als het nodig was werd het soms op een andere manier uitgelegd. ging echt goed.

Alles was heel goed

Alleen corona was spel breker

Ruim de tijd genomen

Voor iets wat snel en simpel afgehandeld kon worden, vond ik het leuk om te merken dat de notaris uitgebreid de tijd nam om op het contract in te gaan en uit te leggen. Daar waar ik verwacht had binnen enkele minuten weer buiten te staan, kreeg ik geen moment de indruk dat er haast gemaakt moest worden.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

Wel adequaat, maar niet erg snel.

Uiteindelijk is het resultaat OK, maar het heeft erg lang geduurd voor niet erg van de standard afwijkende documenten. Dat komt vooral omdat je wel een e-mailbericht krijgt om te melden dat er een stuk voor je op de site staat, maar daarbij niet altijd even duidelijk wordt vermeld welke handelingen van jou verwacht worden. Overigens, op de vraag of ik U (of welke andere leverancier dan ook) aan een kennis zou aanbevelen antwoord ik altijd 'nee'. Dat heeft niet met de kwaliteit van dienstverlening te maken.

Notaris top secretariaat slordig

De notaris was adequaat en vriendelijk echter het secretariaat slordig en onzorgvuldig Voortdurend excuses : drukte

Efficiënt en redelijke prijs

Het hele proces van aanvragen tot en met ondertekening verliep zonder problemen. De communicatie was zakelijk en helder en de afspraken werden soepel gemaakt.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

Was prima , snel geholpen , netjes ontvangen alles verreld wat we moesten weten dus Prima

• Bij welke vestiging bent u geweest? Volendam

Vlotte afhandeling!! Niet zo stoffig wat ik eerder meegemaakt hebt bij andere notarissen.

Goede begeleiding en uitleg

Ervaringen als goed bevonden

Prima!!

Heldere voorbereiding. Prettige ontvangst. Goede toelichting bij de ondertekening van de akte.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

Een duidelijke uiteenzetting in een ontspannen sfeer.

vriendelijk

Vriendelijk, duidelijke uitleg, en toch zakelijk. Kortom perfect

Gemoedelijk en zeer oplettend

Heel gemoedelijke sfeer en de Notaris geeft duidelijke uitleg. Ook was de Notaris zeer oplettend over eerder besproken zaken. Aantal zaken werden meteen na goed overleg aangepast.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Purmerend

Verhogen tarief binnen nieuwbouwprojecten en verdienen geld door machtsmisbruik.

Bij de levering van mijn woning (De Keyzer in Middenbeemster) in een nieuwbouwproject werd ik geconfronteerd met extra kosten (111,34 terwijl de levering vrij op naam is) en verhoging van het standaard tarief voor de inschrijving van de hypotheek van 400,- naar 545,-. De extra kosten zagen op het regelen van het betalingsverkeer tussen mijn eigen notaris en Abma Schreurs. Dit terwijl de levering v.o.n. zou plaatsvinden. Uit de officiële verklaring van Abma Schreurs blijkt verhoging van het standaardtarief noodzakelijk ivm werkdruk bij nieuwbouwprojecten en het anders niet uitkomen met het standaard tarief. Dit terwijl je zou denken dat het tarief juist omlaag zou kunnen als je van 69 woningen tegelijk de levering en de hypotheek zou kunnen doen. Twee medewerker van het kantoor verklaarden echter dat de verhoging kwam door afspraken tussen de projectontwikkelaar en de notaris. Ik ben van mening dat Abma Schreurs één grote denkfout maak. Ik ben geen klant van ze. De klant is namelijk de projectontwikkelaar. Dit had anders geweest als ik een volmacht had laten opmaken of mijn hypotheek door hen had laten inschrijven (uiteindelijk door mijn eigen notaris laten doe en 250,- bespaard op een tarief van 545,-). Daarnaast heb ik nooit het gevoel gehad klant te zijn geweest. Op het moment dat ik kritisch werd (ik ging uit van een tarief van 400,- zoals uit de website bleek) ging alle vriendelijkheid uit de gesprekken en het schriftelijk contact. Ik heb uiteindelijk een schikking getroffen met Abma Schreurs, omdat zij van mening waren reeds kosten voor mij gemaakt te hebben. Ik kreeg een rekening van 726,-, welke uiteindelijk na een aantal slapenloze nachten is verlaagd naar 111,34. Helaas een zeer slecht gevoel aan de levering van mijn woning overgehouden, resulterend in een erg slechte review. Ivar Luybe

• Bij welke vestiging bent u geweest? Purmerend

Geachte heer Luybe, Uiteraard vinden wij het heel vervelend dat u onze dienstverlening zo negatief heeft ervaren. De reden van het prijsverschil en van de kosten zal ik u in een privébericht graag toelichten. Met vriendelijke groet, Martien Hofland

Bijzonder partijdig

Zijn plicht is om belangen voor beide partijen te bewaken. Deze notaris gaat aan de kant van opdrachtgever (bouwbedrijf) staan. Omdat via hen mee dan 60 opdrachten gekregen heeft. Notaris volgt het principe wie betaalt die bepaalt!!! Schandalig.

Goed ontvangen en duidelijke uitleg omtrent de kwestie

Heel fijn dat je makkelijk kunt parkeren. We moesten 20 minuten wachten maar daar werd direct door de notaris excuses voor gemaakt, zodat dat voor ons geen issue meer was.

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

Altijd een goede ervaring met Abma Schreurs.

Machiel van Dam heeft ons uitstekend voorgelicht!

• Bij welke vestiging bent u geweest? Amsterdam

goede gesprekken in een ontspannen sfeer

snelle afhandeling van besproken stukken.

Over Abma Schreurs Notarissen

Dienstverlening op een hoog niveau, maar met een laagdrempelig karakter; dát kenmerkt Abma Schreurs Notarissen. Ons kantoor, met vestigingen in Amsterdam, Hoorn, Purmerend en Volendam biedt juridische ondersteuning in elke fase van uw leven. Dat kan zowel op privé als zakelijk gebied zijn. Of het nu gaat om het opmaken van een samenlevings-overeenkomst, de oprichting van een bedrijf of een hypotheekakte; onze betrokken medewerkers staan voor u klaar. De persoonlijke aandacht van een regionaal kantoor in combinatie met de uitgebreide kennis van een landelijk netwerk stelt ons in staat u optimaal van dienst te zijn.