Betere voorlichting geven aan klanten en problemen oplossen
Wij hebben in 2013 door Comatherm rolluiken bij ons bedrijf aan laten brengen en deze zouden volgens Comatherm volgens correcte maatvoering en passende adviezen geplaatst zijn.
Echter hebben wij een inspectie gehad in opdracht van de verhuurder, en daaruit blijkt dat Comatherm de electrische installatie helemaal niet correct heeft geplaatst en dat deze nu afgekeurd is.
Toen we hen daarop aanspraken kregen we onderstaand antwoord retour:
Wij leveren enkel stekkerklaar op, omdat wij geen erkent elektrisch bedrijf zijn.
Ons antwoord daarop was:
De installatie met een stekker zal voldoen aan richtlijnen voor particulier gebruik in huiselijke setting.
De NEN installatierichtlijn schrijft echter voor dat in een bedrijfsmatige situatie een vaste installatie (alles wat vast gemonteerd is zoals oa verlichting, airco, rolluiken) ook een vaste aansluiting moet hebben aan het bestaande elektriciteitsnetwerk. En een flexibel snoer met stekker op een WCD voldoet hier dus niet. Dit naast de andere geconstateerde onregelmatigheden.
Tevens stelt u dat Comatherm geen erkent elektrisch bedrijf is, maar op de website van Comatherm staat vermeld:
"... u verzekerd bent van correcte maatvoering en passende adviezen over bediening en plaatsing."
Wij boden aan de kosten voor het goed aan laten sluiten door een erkend installatiebedrijf met hen te delen.
Dit is hun antwoord:
Als wij dit zo zouden uitvoeren had destijds de offerte hoger geweest, maar daar is niet naar gevraagd, cq opdracht voor gegeven. MAW, blijkbaar geven zij geen passende adviezen over bediening en plaatsing, maar is dat een loze kreet.
Ik zou u dus 2x bedenken voor u met dit bedrijf in zee gaat, want oplossingen bieden kunnen ze dus blijkbaar niet en van juiste adviezen en plaating weten ze nu dus ook ineens niets af.