de bestemming is niet het doel, de reis er naar toe wel

mooie leerreis meegemaakt en inmiddels gestart met de tweede module die leidt tot een Msc. diploma. Interessante onderwerpen en leerzame deelnemers. Mooie deepdive in je eigen ontwikkeling.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Leiderschao bij Digitale Transformatie

Leergang Bestuurlijk Leiderschap "Weer waardevrij leren reflecteren".

Door de vele reflectie momenten en de brede oriëntatie van de leergang "bestuurlijk leiderschap" weer de vaardigheid kunnen omarmen van het waardevrij handelen en reflecteren. Goed om "echt" even uit de waan van de dag te komen. De leergang heeft veel inzichten en inspiratie gegeven om de benodigde "vitale samenwerkingscoalities" aan te kunnen gaan

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Bestuurlijk Leiderschap

Een ontdekkingstocht!

Afgelopen jaar deel genomen aan de leergang strategisch leiderschap. Dit was een ontdekkingsreis van bekende- en nieuwe ontwikkelingen. Diverse sprekers en docenten zorgen voor een brede academische ervaring en kennisverbreding. Leuk sparren met docenten en mede studenten. In de leergang raak je de maatschappelijke ontwikkelingen, de impact daarvan om je eigen organisatie en je eigen rol in de strategische ontwikkelingen.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Strategisch leiderschap

Deze leergang heeft mij geleerd om bewust te zijn van de waarde van anders denken.

Deze leergang heeft mij veel bewuster gemaakt en heeft mij aangezet tot nadenken over het bestaansrecht van mijn bedrijf in deze volatiele wereld. De waarde van mijn bedrijf is veel groter dan een bedrijfseconomische waarde en dat inzicht maakt ons veel rijker.

Leergang met goede balans tussen wetenschappelijke kennis en praktische toepassing

De leergang Leiderschap in Onderwijsbestuur heeft mij veel geleerd en gebracht over het Nederlandse onderwijsbestel, strategievorming, leiderschap binnen het onderwijs. Daarbij ook veel ruimte voor netwerken en reflectie.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Leiderschap in Onderwijsbestuur

AOG leert met je mee!

AOG heeft mij laten ontwikkelen wat een betere en bredere helicopterview heeft gegeven. Mooie van AOG is dat men open staat voor uiteraard goede feedback om haar diensten te blijven ontwikkelen tot beter.

Sterke academische leergang

Veel kennis opgedaan. Leergang heeft mijn leiderschap versterkt en verdiept. Conceptueel denken blijft zich ontwikkelen.

Een verdiepende ervaring in een respectvolle open sfeer.

Een ervaring die mijn wereld groter heeft gemaakt en mij persoonlijk op een leerzame manier heeft geconfronteerd met mezelf en mij daardoor andere perspectieven heeft laten ontdekken. Na de ervaring is niets meer hetzelfde. Het nadeel van de ervaring is misschien wel dat je weer een soort van afscheid moet nemen van de ervaring. Ik wilde meer, want er is nog zoveel moois te ontdekken. In de wetenschap dat het nooit af en tekortschieten eerder iets is om te accepteren dan om het in te halen.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? master strategy and leadrship

Wat een enorme gave rollercoaster was dit!

Prachtige opleiding met een geweldige groep. De mix van theorie en praktijk is prima en de docenten heel benaderbaar.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Verandermanagement

Mijn master 'Strategy & Leadership' was een mooie leerreis

Dit master traject ‘Strategy & Leadership’ ben ik jaren geleden begonnen met de leergang ‘Business Development en Innovatie’. Met het doel om een andere zienswijze en denkrichting te krijgen over hoe je nieuwe diensten en proposities kunt ontwikkelen. De leergang ‘Digitaal leiderschap’ was een logisch vervolg. De digitalisering geeft ongekende mogelijkheden voor het opzetten van nieuwe diensten en proposities maar kent ook de mogelijke risico’s van startups met zeer concurrerend platformen. Ook de leergang ‘Digitaal Leiderschap’ heb ik gevolgd om een andere zienswijze en denkrichting te krijgen, over hoe ik dan vorm kan geven aan zo’n digitale transformatie. Het afsluitende jaar van mijn master begon in Cambridge, om de sfeer te proeven van een ‘College’, geïnspireerd te raken en te werken aan een academische manier van denken. Met als doel om naast de ‘snelle managementdenker’ ook een ‘kritische denker’ te ontwikkelen. Als een ‘kritische denker’ zie ik iemand, die niet aanneemt maar onderzoekt en daarbij niet vraagt naar de bekende weg. Al met al een mooie maar intensieve leerreis. Goeie docenten en enthousiaste begeleiding.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Master 'Strategy & Leadership'

Een intense, leerzame en leuke leergang.

Het afgelopen jaar heb ik de leergang Verandermanagement van de AOG School of Management gevolgd en (gelukkig, succesvol) afgerond. Ik begon eraan, omdat ik wilde begrijpen hoe veranderingen in organisaties tot stand komen. En waarom dat meestal niet lukt. De leergang was intens. Want, poeh hé! Wat was het leuk en gezellig om nieuwe dingen te leren. Van en met mijn medestudenten en trainers. En wat was het soms verschrikkelijk confronterend om een goede vraag te beantwoorden. Het ging dan vaak over mijn rol in een veranderproces. Waarom doe ik de dingen die ik doe of (bewust) niet doe? En wat heeft dat voor gevolg voor het proces? Wat had ik anders kunnen doen? Wat ga ik de volgende keer anders doen? Er was geen ontkomen aan. Door de veiligheid die werd gecreëerd - en waar we als groep aan werkten - durfde ik me kwetsbaar op te stellen. En konden we onderling lekker (via de app-groep) "klagen" als een trainer weer zo'n lastige vraag stelde of doorprikte op het familiesysteem. En toch... De leergang heeft mij veel (zelf)inzicht gegeven. Niet alleen waarom en hoe verandertrajecten binnen organisaties (mis)lukken, maar ik heb juist geleerd om te kijken naar de rol die ik als persoon daarin speel. En dat bij alles wat er gebeurt, ik vanuit al mijn ervaringen uit het verleden naar een situatie kijk. En dat een ander dat dus vanuit zijn/haar ervaringen en perspectief doet. Ik besef me steeds meer hoe belangrijk ANNA is: Altijd Navragen Nooit Aannemen. We kunnen als mensen (in organisaties) samen goede dingen doen, als we elkaar meer vragen durven stellen en oprecht durven te luisteren naar het antwoord van de ander. Zonder oordeel. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik blijf oefenen.

Een prachtig reis door de psychologische aspecten binnen organisaties

Een leerzame en wetenschappelijk onderbouwde reis waarin veel aandacht was voor de diverse psychologische aspecten binnen organisaties. De opzet is praktisch, doordat je werkt aan je eigen visiedocument die je in je eigen organisatie kan toepassen. Een leuke mix aan werkvormen, waarbij je ook van elkaars ervaringen leert.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Psychologie in Organisaties

Een geweldig onderwijsinstituut!

De kruisbestuiving tussen individueel en groepsgericht studeren leveren mooie nieuwe inzichten op. En tevens is de boekenkast aangevuld met literatuur die nog vaak van pas zal komen!

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Leiderschap bij Digitale Transformaties

Inspiratie en uitdaging

AOG heeft alles goed op orde qua organisatie. De leer-groep is divers samengesteld en het concept met een kerndocent erg prettig. Door de diversiteit aan docenten wordt het programma wel enigszins een lappendeken. Daarentegen kun je je eigen leervragen goed uitwerken in een visiedocument, wat helpt om alles te integreren. Erg zinvol.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Mens en organisatieontwikkeling

opnieuw een feestje

Met relevante anderen en een bevlogen kerndocent samen op reis. Elke tweedaagse weer andere hoogtepunten (en eenmaal een dieptepuntje dat de rest opnieuw in perspectief zet) ervaren. Deze reis heeft me veel gebracht en ik bezie de wereld met andere, en veelkleuriger brillen. Mijn eindbestemming is een completer leidinggevende geworden met een team dat positieve effecten heeft ervaren. Dubbel succes!

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? mens- en organisatieontwikkeling

Tevreden en enthousiast over mijn (aanzet tot) verdere ontwikkeling

Tevreden en enthousiast over mijn (aanzet tot) verdere ontwikkeling als professional, zowel vakinhoudelijk (verbreding en verdieping) als algemeen.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Mens- en Organisatieontwikkeling

Verder denken dan eigen paradigma

Door de leergang lukte het vanuit overview analyses te maken die me verder lieten denken dan mijn eigen paradigma en dagelijkse praktijk. Het leidde tot inzichten en reflecties die essentieel bleken bij het bedenken van een gedroomde toekomstige werkelijkheid. Het plannen van de route naar die werkelijkheid wordt daardoor een feestje!

Een zinvolle, leerzame en uitdagende leergang die je aanspoort tot ontwikkeling

Een zeer leerzame tijd die mij behoorlijk aan het werk heeft gezet en er toe heeft geleid, dat ik de ontwikkeling kreeg die ik graag wou om tot een goede visie te kunnen komen met de daarbij behorende strategische denkwijzen.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Strategisch Leiderschap leergang 36

kwaliteit

opleiding met hoge kwaliteit van onderwijs!

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? leiderschap in management

Excelleren door lef te tonen

Jezelf gruwelijk tegenkomen zijn de momenten van groei. Door wrijving ontstaat er groei op zowel Persoonlijk als op zakelijk vlak.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Leiderschap in management

Top geregeld, inhoudelijk sterk

Zowel de inhoud als ook de organisatie. AOG is een instituut waar je groeit als professional, maar waar ook na wordt gedacht over en geïnvesteerd in een prettige en comfortabele leeromgeving.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Programma management

Denken, schrijven en spreken eerst ontleed en daarna oefenen

Telkens vielen puzzelstukjes op zijn plaats. Effectief denken heeft invloed op de manier waarop je in het leven kunt staan. Theorie van argumenten, de kracht van beeldend spreken en de intrinsieke wijsheid van de retorica om overtuigend te zijn. Zowel theorie als zelf steeds oefenen. En wie wil niet als klap op de vuurpijl in een theater zijn voordracht doen? Wel verschillende verwachtingen bij de cursisten.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Effectief denken

Ontwikkelen in een inspirerende omgeving door jezelf te ontdekken

Ik ben meer over mijzelf gaan nadenken in mijn vak door de verhalen van de gastdocenten en de gesprekken die daar op volgden met mijn studiegroep. Een groep bestaande uit een breed werkveld in onze maatschappij. Het heeft mij een verdieping gegeven in mijn zicht en handelen in de praktijk.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? Nieuw Leiderschap in Organisaties

Een mooi programma waarbij op het eind alle puzzelstukjes bij elkaar kwamen.

Zie het interview dat we hebben gegeven.

• Welke opleiding heeft u bij AOG School of Management gevolgd? incompany Wendbaarheid & Waardecreatie

Zeer inspirerend programma met prachtige mix van docenten.