Deze opleiding was een verrijking op zowel persoonlijk als professioneel gebied!

Vakkundige en enthousiaste docenten. Lesstof die relevant is. Oog voor de processen die er, tijdens de opleiding, in de groep en in het individu in ontwikkeling zijn. Zowel de opleiding als de aanpak waar 'Sonnevelt' voor staat, kan ik aan iedereen van harte aanbevelen!

goed oplossingsvermogen

De lesstof die ik kreeg aangereikt kwam niet overeen met de manier van les/feedback geven, dat was een minpunt en verwarrend. Dit heb ik aangereikt binnen Sonnevelt waar goed op is gereageerd en actie in word ondernomen. Ik ben blij met het oplossend vermogen van het opleidingsinstituut en het belang hebben van een goed resultaat voor de studenten.

• Gevolgde opleiding: Basis Coach

"...persoonlijk, professioneel en liefdevol"

Ondanks corona hebben hoofddocente Loes koot en mededocenten Simone Bleumink, Arno Ramakers en Susanne Graft ons (..en mij persoonlijk) geweldig begeleid tijdens onze opleiding tot relatiecoach! We hebben gelukkig alle lessen op locatie in Hilversum kunnen volgen aangevuld met zoommeetings. De opleiding heeft mij persoonlijk verrijkt en met prachtige cijfers en dito feedback ben ik geslaagd! "vervuld en geïnspireerd vervolg ik mijn weg..."

• Gevolgde opleiding: Relatiecoach

Een prachtige opleiding met geweldige docenten

De opleiding Relatiecoach heb ik met veel plezier gevolgd. De opleiding zit goed in elkaar, is van hoge kwaliteit en wordt met hart en ziel gegeven door de docenten!

• Gevolgde opleiding: Relatiecoach

Dankbaar dat Sonnevelt op mijn pad is gekomen.

Ik ervaar het afgelopen jaar als een enorme persoonlijke groei voor mezelf. Ik groei graag nog even door en neem voorlopig nog geen afscheid van Sonnevelt.

• Gevolgde opleiding: Stress en Burn-out Coach

Niet alleen voor het coach-vak, maar ook voor je persoonlijke ontwikkeling een aanrader!

Opleiding Basis Coach geeft handvaten voor de eerste stappen als Coach, maar geeft ook groot inzicht in wie je zelf bent. Ik heb om me heen prachtige reizen gezien. De docenten waren inspirerend en betrokken. Als je jezelf beter wilt leren kennen en anderen wilt gaan coachen, is dit de opleiding.

• Gevolgde opleiding: Basis Coach

Een verdiepende opleiding die mij persoonlijk veel heeft gebracht !

Ik heb de opleiding Stress en burn-out coach opleiding met veel plezier gevolgd. De theorie en de praktijklessen hebben mij veel inzicht gegeven over stress, wat dit met je doet en hoe je hier invloed op kunt hebben. Daarnaast heb ik mijn coachvaardigheden tijdens de opleiding sterk kunnen ontwikkelen, De docenten gaven met hun persoonlijke aanpak en betrokkenheid een extra dimensie aan de opleidingsbeleving. Juist ook tijdens de lockdownperiode begin van dit jaar. Het was 'hard' werken om aan alle opleidingsopdrachten te voldoen, maar met veel plezier een een positief resultaat.

Een zeer teleurstellende ervaring

Ik heb getwijfeld of ik deze review zou schrijven maar ik denk dat ook slechte ervaringen gedeeld mogen worden. Ik heb 2019/2020 de Stress en Burn-out Coach opleiding gedaan. Ik heb me vanaf het begin van de opleiding geërgerd aan de theoriemap. Mijn inziens hangt de inhoud als los zand aan elkaar. Op een gegeven moment bleek ook dat dit gewoon de theorie van de oude Stresscounseling opleiding is waarin wat is geknipt en geplakt en zo is omgetoverd naar de, commercieel aantrekkelijkere, Stress en Burn-Out Coach opleiding. Ook de bijbehorende literatuurlijst is niet geactualiseerd. Oude boeken! Een gemiste kans! Tevens moet je veel tijd en energie stoppen in een portfolio, waarin je o.a. procesanalyses en intervisieverslagen opneemt. Voor je procesanalyses heb je een buddy uit de groep en intervisie doe je met minimaal 3 groepsleden. Deze processen worden totaal niet gemonitord. Ook moet je, als kers op de taart een, bijna wetenschappelijk, artikel schrijven om in ieder geval nog te kunnen zeggen dat het een soort van HBO niveau is. Ook hier wordt verder geen aandacht aan besteed tijdens de lessen. In mijn ogen veel zinloze “moetjes” die op deze manier niet bijdragen aan het worden van een coach. Na het maken van het theorie examen, waarvoor ik overigens een voldoende had, heb ik de handdoek toch in de ring gegooid! Ook dat was duidelijk een oud stresscounseling examen met een aantal compleet idiote vragen die mij bijna hardop in lachen deden uitbarsten. Ik hoefde dus alleen nog een praktijkexamen te doen, een coachgesprek van 20 minuten. Dat had ik zeker wel gehaald en dan zou ik het diploma hebben gehaald. Ik heb er echter voor gekozen om mezelf serieus te nemen en te luisteren naar wat mijn lichaam me te vertellen had. Klinkt haast grappig maar ik KREEG stress van de slechte kwaliteit van de opleiding! Daar hoef ik geen diploma van! Wat een teleurstellende ervaring.

• Gevolgde opleiding: Stress en Burn-out Coach

We vinden het vervelend dat je het op deze manier hebt ervaren. Dank je wel voor je feedback.

Het was heel leerzaam om de cursus te volgen

Het heeft mij veel kennis en ervaring bijgebracht

• Gevolgde opleiding: Stervensbegeleider

Hele mooie en leerzame opleiding

ik heb deze opleiding als zeer leerzaam ervaren, de docenten geven prima begeleiding en staan altijd voor je klaar.

• Gevolgde opleiding: Jongerencoach

Een investering in mezelf, zowel professioneel als persoonlijk

De reden dat ik koos voor Sonnevelt was dat je niet alleen het coachvak leert maar vooral dat je leert een coach te zijn. Omdat je als coach je eigen instrument bent, is er veel aandacht voor je eigen proces. Dit heb ik als zeer opbouwend en leerzaam ervaren.

Inzicht, bewustwording en motiverend

Wat een prachtige opleiding.! Het is nu ruim een jaar geleden dat ik de mental coach opleiding heb gevolgt. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik en anderen hier profijt van hebben. Een aanrader voor iedereen die echt, zonder adviesen te geven wil leren coachen en hierdoor zichzelf en anderen wil helpen in zijn/haar bewustzijn, motivatie en vitaliteit.

• Gevolgde opleiding: Mental Coach

Mijn keuze om deze opleiding te volgen bleek een goede keus.

De opleiding heeft mij zoveel meer gebracht dan ik voor mogelijk hield. ( waar inzichten en denkwijze over situaties versterkt werden door o.a. Oefeningen die mooie interacties opleverde) Naast de plezierige manier van les geven , met gemotiveerde en kennis overdracht gevende docenten . De persoonlijke feedback en de literatuur lijst waren een zeer welkome aanvulling bij deze opleiding .

• Gevolgde opleiding: Seniorencoach

Leerzame en leuke opleiding. Heel gevarieerd aanbod en meteen toepasbaar.

Leerzaam. Gezellig. Gevarieerd. Praktisch. Leuk

• Gevolgde opleiding: Kindercoach

Dé opleiding die je praktisch voorbereidt op het beroep van Seniorencoach!

Na de praktijkopleiding seniorencoach ben je klaar om het beroep van seniorencoach uit te oefenen. Je krijgt heel wat kennis te verwerken, je doet belangrijke inzichten op aangaande de vele aspecten van het verouderingsproces en bovenal ga je concreet aan de slag met tools- en instrumenten die je bij het coachen van de senior kan inzetten. De huiswerkopdrachten zijn erg verrijkend en al een goede voorbereiding op het uitbouwen van een relevant netwerk voor de uitoefening van het vak.

• Gevolgde opleiding: Seniorencoach

thuiskomen

Van begin tot eind een bijzondere ervaring op zowel het gebied van (ook mijn) gevoelens als de opgedane kennis. Ik heb ervan genoten! Het had van mij nog langer mogen duren. De docente(n) droegen zeker bij aan deze ervaring. Zij brachten hun kennis met passie over. Vooral dank aan Alicia!

WAARDELOOS EN COMMERCIEEL

€250,-- ANULERINGSKOSTEN IN REKENING GEBRACHT na beeindigen vd opleiding wegens onverwachte persoonlijke omstandigheden!! Slechts 1 lesdag meegedraaid. Er wordt geen rekening gehouden met de reden van beeindigen en dat noemen ze coulance.... DIT IS NAAR TEVREDENHEID OPGELOST!! ;-)

• Gevolgde opleiding: Stress en Burn-out Coach

een goede aansluiting voor mijn beroep

Mijn ervaring tijdens de opleiding Beweegcoach heb ik zeer prettig ervaren. Deze opleiding sluit prima aan bij mijn vervolg opleiding in sport en bewegen op MBO niveau 4. Vooral de theorie in coaching op het gebied van bewegen was voor mij erg handig voor mij werk in Buurtsport en Kinderopvang. De docenten waren zeer vriendelijk en open tegenover de groep en gaven duidelijke theoretische uitleg. Ook mijn medestudenten waren heel vriendelijk en konden we ook goed samenwerken tijdens de lessen.

• Gevolgde opleiding: Beweegcoach

Gewoon een prachtige opleider

Ja ik ben echt geraakt door Sonnevelt. Warm, super leerzaam, persoonlijk, interessant, inspirerend, ... Zeker een aanrader als je iets wilt gaan doen op het gebied van vitaliteit en gezond leven.

• Gevolgde opleiding: Stress en Burn-out Coach

Volledig en mega interessant!

De lesdagen van de opleiding hormoonfactor trainer zijn vrij lang en door de vele informatie die je ontvangt vrij vermoeiend maar ik heb geen enkele dag géén zin gehad om naar de les te gaan. Dit is puur omdat alle informatie zo bizar interessant is en de docenten stuk voor stuk enthousiaste en gepassioneerde vakmensen zijn, wat heel erg aanstekelijk werkt! Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik de opleiding heb gevolgd. Ik heb met alles wat ik geleerd heb mijn eigen (laatste) hormonale klachten onder de loep genomen en ben de afgelopen flink vooruit gegaan op gezondheidsgebied, daarnaast heb ik mijn eigen praktijk al opgezet en aan de slag gegaan als hormoonfactor trainer en vind het fantastisch! Al met al, deze opleiding heeft mij ontzettend veel gebracht.

• Gevolgde opleiding: Trainer Hormoonfactor

Een pittige opleiding met veel lesstof, diversiteit en leuke docenten. Ik heb enorm veel geleerd en genoten van de lesdagen. Dus inhoud en niveau en trainer zijn excellent. Ook de gastdocenten waren professioneel.

• Gevolgde opleiding: Trainer Hormoonfactor

Vanuit persoonlijke interesse en als ervaringsdeskundige als het gaat om hormonen was deze opleiding een soort logisch gevolg. Ik was er aan toe op uitgebreide informatie te krijgen en te leren hoe het menselijk lichaam functioneert als t gaat om de combinatie van voeding en sport en hormonen. Vanaf lesdag 1 heb ik werkelijk alle informatie opgezogen, zo ontzettend interessant. Veel aha en oh momenten ervaren. Ik was voordat ik begon al overtuigd dat ik hiermee actief iets wilde gaan doen, tijdens de opleiding kreeg ik steeds meer de overtuiging om hier, na t behalen van t diploma uiteraard, als coach te gaan starten. Nu 2 maanden verder na t behaalde examen mijn eigen praktijk aan t opstarten. Geen moment spijt gehad. Alles was goed geregeld en leuke nieuwe mensen ontmoet. Dat de opleiding afgerond was voelde als een gemis omdat de lesdagen zeer waardevol voelden.

Goede ervaring

Deze opleiding voelde als thuiskomen! De docenten zijn stuk voor stuk erg inspirerend en de medestudenten waren net zo met voeding bezig als ik! De inhoud van de opleiding is erg interessant. Je leert je gezondheid te ondersteunen met voeding; hoe werken de spijsvertering en stofwisseling, wat hebben deze processen nodig en hoe heeft dit zijn invloed op je gezondheid. Aanrader!

• Gevolgde opleiding: Natuurvoedingsadviseur

Professioneel, persoonlijk, geweldig!

De docent is heel erg gepassioneerd en kan haar vakkennis uitstekend overbrengen. Haar grote praktijkervaring deelt ze en dat is inspirerend en enorm leerzaam. Je kunt echt jezelf zijn, er is een veilige sfeer in de groep. Ik heb enorm veel kennis opgedaan en kan de opleiding echt aanraden! Eigenlijk zou iedereen deze opleiding moeten volgen om de basis te leggen voor een goede gezondheid!

• Gevolgde opleiding: Natuurvoedingsadviseur

Hele fijne opleiding met kundige docenten en duidelijk opleidingsmateriaal. Je leert praktische coachingsvaardigheden maar ook heel veel over jezelf. Deze inzichten zijn voor mij erg waardevol gebleken. Iedere les was interessant. ik ben blij dat ik voor deze opleiding heb gekozen en kan het zeker aanbevelen!

• Gevolgde training Stress en Burn-out Coach

Over Sonnevelt Opleidingen B.V.

Sonnevelt biedt opleidingen aan op het gebied van vitaliteit en gezond leven. Ons verhaal begint met Albert Sonnevelt die in 1995 Sonnevelt Cursussen & Consulten opricht. Sonnevelt onderscheidt zich met opleidingen die inspireren, raken en verrijken. Onze persoonlijke aanpak met klassikaal onderwijs zorgt voor opleidingen die wat extra’s geven: je krijgt wat je verwacht, maar er komt altijd iets bij.