Duidelijke, uiteengezette cursus

Veel bruikbare informatie, goede cursusleider die alle leerstof erg leuk overbrengt waardoor je je aandacht er goed bij kunt houden.

erg inspirend!

Ik vond dit een zeer afwisselende, inspirerende, goed opgezette, uitdagende training met fijne trainers.

Leerzaam!

Een intensieve - en zeer leerzame training met zowel praktijkvoorbeelden als theorie met de mogelijkheid IPMA-PMO examen te doen.

Is een hele fijne en leerzame dag geweest

Heel veel aan gehad en pas het in mijn dagelijks werk toe.

Goede cursus en veel geleerd in korte tijd

De cursus was heel praktijk gericht. Er werd heel goed ingegaan op de diverse situaties die werden aangedragen door de groep, wat heel fijn was en daardoor veel specifieke raakvlakken had. Zo werd soms ook een goede oplossing aangedragen voor een probleem. Ik heb veel aan de cursus gehad, 2 dagen was ook prima.

Fantasties

Uitstekende begeleiding in de leerzame leeromgeving met een geweldige groep. De dagen gingen supersnel voorbij.

Elke keer topdocenten en onwijs leuke medecursisten waardoor ik mijn krachten heb leren kennen!

De dag begint al heel 'open' waardoor je je bloot durft te geven. Docenten vertellen hun eigen ervaringen met bepaalde situaties waar je van kunt leren. Je oefent om je mindere goede punten om te zetten in kracht. Erg leerzaam door zelfstudie en de richting waar de docent je naartoe stuurt. Veel vergelijkenissen met medecursisten en je leert begrip te hebben voor iemand die het anders doet dan jij.

Een parade aan inspiratie!

Assistant Power Class editie 2018 bijgewoond met een keur aan inspirators. Nog steeds profijt van de tips om focus te houden en 'in control' te blijven.

Wat heb ik veel opgestoken, veel geleerd, veel gehoord, veel ervaren.

We hadden twee hele fijne trainsters die de groep, (met veel verschillende achtergronden) geweldig begeleid hebben. Er is me heel duidelijk geworden hoe ik met bepaalde zaken om kan gaan, hoe ik mijn opgedane kennis kan inzetten en waarom is doe wat ik doe. We hebben zelfs nu nog waardevol contact met elkaar via de app-groep, waarin je een vraag kunt stellen aan gelijkgestemden en hopen we elkaar in het najaar nog een keer persoonlijk te treffen. Ik kom heel graag nog eens een training volgen, een tien met een griffel!

Theoretische cursus.

Wat ik jammer vond is dat vooral het draaiboek doorgenomen werd. Ik had gehoopt op iets meer praktijkoefeningen.

Mooie cursus digitaal organiseren & new timemanagement

Veel inzichten gekregen en veel geleerd. Goed georganiseerd. Fijne docenten.

Verduidelijking en veel handige tips

Training Effectief lezen vanaf het beeldscherm door Frans Duijts Zeer beeldend besproken onderwerpen en heel veel tips en trucs voor het sneller aantekeningen verwerken in grotere teksten.

Op boeiende wijze door de trainer meegenomen in de bijzondere wereld van notuleren; interessant!

Ik dacht met hooguit 4 personen in een klasje te zitten voor de training notuleren & verslaglegging op strategisch niveau. Het bleken er 15 te zijn! Samen met trainster Marie-José ter Heegde twee volle dagen aan de slag gegaan. Dankzij haar sprankelende persoonlijkheid en boeiende manier van uitleggen en vertellen, werden het niet de stoffige dagen waarvoor ik had gevreesd maar twee dagen met enthousiaste medecursisten, veel plezier, goede verhalen en heel veel tips & tools om mee vooruit te kunnen. Smaakt naar meer!

Deze dag was goed georganiseerd, gezellig onder collega's en leerzaam

Het was een leuke dag, de locatie was ruim en garderobe en faciliteiten goed georganiseerd. Vooral het optreden van John v.d. Heuvel vond ik erg interessant. Hopelijk tot volgend jaar.

Een topdag die direct bijdraagt aan je werkgeluk!

Een hele gevarieerde dag en diverse sprekers, waaronder BN-ers, aansprekende onderwerpen en uitstekende catering! Bijzonder om de werkachtergronden van de sprekers te ervaren, die hun onzekerheden op dit gebied met je delen.

Professioneel en tot in de puntjes verzorgd

Professionele organisatie, reageren snel op mails, kundige trainers, goede locaties en tot in de puntjes verzorgd.

Professionele organisatie met inhoudelijk goede trainingen

In totaal heb ik nu twee trainingen gevolgd bij SMI; Senior Management Assistent + Notuleren en Verslaglegging op strategisch niveau. De docenten zijn inhoudelijk sterk en ik heb van beide trainingen veel geleerd. Zij zorgden ook voor een leuke sfeer binnen de groep. Ook de locatie was top!

Zeer inspirerende opleiding dankzij de begeleiding van Titia Huisman!

Zeer inspirerende opleiding waarbij je aan je eigen leerdoelen werkt, maar ook zoveel leert van de medecursisten dankzij de fantastische begeleiding van Titia. De opleiding overtrof mijn verwachtingen en wat mij betreft had de cursus nog langer mogen duren.

SMI rocks! De opleidingen zijn een verrijking

Goede ervaringen met diverse opleidingen bij SMI. Kom er graag terug. Ik noem de Power Class en Projectmanagement, maar ook Meesterlijk communiceren etc. Men zorgt dat je goed wordt verzorgd, het zijn goede trainers, je ontmoet collega's en bent bezig met jouw toekomst in je vakgebied.

Leerzaam

De beide trainers scheppen een hele veilige omgeving, waarin iedereen de ruimte krijgt om te groeien. De lessen bestaan uit een hele mooie mix van theorie afgewisseld met praktijk ervaringen/voorbeelden van de trainers en hele leerzame oefeningen. Aan het eind van de training is er de mogelijkheid voor een 1 op 1 coachingsgesprek. Door het volgen van deze training is er een heel nieuw tijdperk voor mij aangebroken, waarin ik zowel in mijn privéleven als op het werk met veel pleziers de geleerde tools toepas.

Diverse keren een goede incompany training bij het SMI gevolgd

Op verzoek van de Rabobank secretaresses is door het SMI tijdens diverse incompany trainingen maatwerk geleverd. Ze beschikken over goed opgeleide trainers die op alle vragen goed in kunnen spelen. Tijdens deze trainingen is er ook altijd ruimte om ervaringen te delen. Wij zijn klaar voor de toekomst!

Een warm bad van herkenning met gelijkgestemden!

Al tijdens de eerste lesdag van de cursus Teamleider Secretariaat was het duidelijk: ik ga ontzettend veel leren van de kennis van de cursusleidster, maar ik ga evenzo veel leren van de medestudenten in de groep. De klik in de groep was er direct: allemaal voormalig secretaresses, die door hun inzet en skills waren doorgegroeid naar de functie van teamleider. Tijdens de eerste lesdag voelde de hele groep direct een enorme onderlinge saamhorigheid, waardoor de drempel al binnen een uur weg was om openlijk te praten over de behoefte om kennis te vergaren over de aanpak als leidinggevende over een team van secretaresses en/of receptionistes. Want ieder op zich had positieve en negatieve ervaringen, hindernissen en frustraties. Het maakt niet zoveel uit of je werkzaam bent in een commercieel bedrijf, een non-profit organisatie, advocatuur, de gezondheidszorg. De intermenselijke problemen waar je tegenaan loopt als teamleider zijn eigenlijk overal herkenbaar. Kortom, een heleboel geleerd, heel veel herkenning gevoeld, heel veel kunnen delen met de meiden in de groep en de vrijheid gevoeld om sterktes en zwaktes te tonen, met de bijkomende emoties die er mochten zijn in de groep. Kortom, deze cursus bood de perfecte aanvulling op mijn vaardigheden als teamleider en ik kan alle onderdelen toepassen in de dagelijkse praktijk.

Goed georganiseerd

Ik vond alles zeer goed georganiseerd. Vriendelijke organisatie en leuk programma. Enige nadeel vond ik de catering, er was weinig vega(n) eten.

Secretary Management Instituut .. Begrijpt zijn vak en geeft dat wat de buitenwereld nodig heeft!

Mijn ervaring met Secretary Management Institute is een en al positief. Ik heb nu meer zelfverzekerdheid en inzicht gekregen in mijn handelen, waar ik naar opzoek was. Ik ga meer opleidingen volgen bij dit instituut omdat ik verzekerd bent van succes en de juiste informatie krijgen op het juiste manier.

Erg positief!

Een goed onderbouwde training die perfect aansluit bij mijn behoefte aan ontwikkeling.