top

Peter is een heerlijke rustig duidelijke uitlegger die de tijd neemt om een 2e of zelfs een 3e x iets uit te leggen.

heel goed

Veel geleerd en een goede inleiding in Illustrator. Ik zou nu daarmee kunnen werken. Heel goed ook de informatie over hoe het zit met de kleuren en de voorbereiding voor de print. Grote dank aan de docent, heel goede uitleg en altijd hulp als ik niet verder wist.

Fijn praktijkgericht

Duidelijke informatie, veel ruimte voor vragen uit de praktijk en opdrachten die daarbij aansluiten.

Veel geleerd in 2 dagen!

De basis cursus Adobe Illustrator was zeer leerzaam. Rustig en duidelijke uitleg en toch veel verschillende tools geleerd. Nu verder zelf aan de slag :-).

• Cursus: Illustrator Basis

Wederom een ontzettend leerzame én leuke cursus!

Jazeker, omdat de eerste cursus DTP Basis mij al zo goed bevallen was, begon ik met hoge verwachtingen aan de vervolgcursus. Ook hier heeft Rudi mijn verwachtingen overtroffen. Naast alle kennis / praktische know-how, maakt Rudi het extra leuk met unieke feitjes of ervaringen die hij op een leuke, komische wijze met ons deelt. Daarnaast vond ik het ook onwijs prettig dat Rudi zijn eigen werk met ons deelt, zodat wij op deze manier inspiratie kunnen op doen. En dat is zeker het geval!

• Cursus: DTP Gevorderd

Alleen maar pluspunten

De excel basis training is mij goed bevallen. Uitleg was duidelijk en er werden ook oefeningen in de klas gedaan, wat het allemaal beter doet overkomen. De opzet is voor mij ook geslaagd het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat het lokaal wel een likje verf kan gebruiken.

• Cursus: Excel Basis

Ongekende service

Zelfs jaren nadat ik mijn opleiding DTP bij Opatel heb afgerond, is Rudi Spitzers bereid geweest mij nog te helpen met een technische InDesign vraag waar ik maar niet uit kwam (ook niet met behulp van Google). Rudi blijkt een soort Google+ te zijn en hij legt onderwerpen op een hele toegankelijke manier uit. Echt top service. Bedankt Rudi!

• Cursus: DTP Gevorderd

Duidelijk en goed

Een leerzame dag met een goed gevoel deze dag afgesloten

• Cursus: Access

Korte, heldere cursus

De basiscursus vba voor excel was zeker een aanrader! De docent nam ons rustig mee door het hele programma en nam genoeg tijd voor de basis. Ook was er veel tijd voor vragen. De cursus nodigt uit om er zelf mee aan de slag te gaan.

• Cursus: VBA Programmeren in Excel

Topdag gehad met programmeren in Excel (maatwerk)!

Als regelmatig gebruiker van Excel en zo af en toe programmeer ik in Excel had ik behoefte aan een opfriscursus Programmeren in Excel. Via Opatel werd de oplossing aangedragen om een dag 1-op-1 met de docent een maatwerkcursus te volgen bij Frank Roos. In 1 dag hebben wij in een prettig tempo de belangrijkste onderwerpen behandeld. Erg prettig vond ik dat hij ruim van te voren mijn opleidingswensen had geinventariseerd en daarop een les had gemaakt. Vooral door de interactie en de vraagstukken die wij behandeld hebben is het voor mij een zeer leerzame dag geworden. Een echte aanrader om bij deze trainer/docent programmeren in Excel een cursus te volgen!

• Cursus: VBA Programmeren in Excel

Een nieuwe wereld werd ontsloten

Als fervent excel gebruiker zag ik eindelijk mijn kans om de VBA training te volgen. Vanwege Corona kwam trainer Frank Roos naar mijn werklocatie en kreeg ik een volledig op mijn eigen werk toegespitste introductie in VBA. De tijd tussen de trainingsdagen was wat kort om alle oefeningen te doen en te herhalen in combinatie met mijn reguliere werk, maar dankzij de instructies kan je na afloop van de training goed zelfstandig verder. Telkens werd duidelijker wat ik allemaal kon automatiseren en hoe ik mijn werk en de presentatie van mijn werk daardoor naar een hoger plan kon trekken. De trainer was zeer communicatief en paste zich goed aan aan mijn leermogelijkheden. Er ging een wereld van mogelijkheden open die ik nu langzaam maar met geweldig veel plezier aan het ontdekken ben.

• Cursus: VBA Programmeren in Excel

Informatieve dag in fijne informele sfeer

Goede cursus met een ervaren docent. De dag is redelijk vrij ingedeeld met veel ruimte voor vragen. Door het aangeboden naslagwerk heb je hier na de cursus ook nog veel plezier van.

• Cursus: Excel Expert

zeer goede en nuttige cursus

Goede cursus, goede docent, veel ruimte voor eigen inbreng, kleine groep (3 cursisten). gewoon goed.

• Cursus: Excel Expert

Duidelijke uitleg

Al meerdere trainingen hier gevolgd, ook deze training weer een duidelijke uitleg en genoeg naslagwerk. De catering vind ik wel minder geworden!

• Cursus: Toegankelijke Pdf met InDesign en Acrobat

Ondanks protocollen fijn dat training op locatie mogelijk was

Veel info en compact, cursus moet zeker niet korter

• Cursus: Toegankelijke Pdf met InDesign en Acrobat

Zeer leerzame en gestructureerde training

Fijn dat de grootte van de groep 4-5 personen is, een echte pre. De trainer geeft duidelijk en enthousiast de training. Het cursus materiaal is voldoende en handig.

Kort maar krachtige cursus

In twee dagen de basisbeginselen van InDesign geleerd. Middels de oefeningen erg fijn om dit op deze manier te leren.

• Cursus: InDesign Basis

goed uitgebreide training met veel oefenen

Intensief deze twee dagen in een klaslokaal, maar heb wel het gevoel dat ik nu wat dingen kan in Indesign en dat ik het taaltje een beetje begrijp.

• Cursus: InDesign Basis

Erg interessante en praktische training

Mooie kennismaking met Adobe InDesign gehad!

• Cursus: InDesign en Interactieve PDF

ik kan weer verder

persoonlijk, ruimte voor vragen en gewoon veel oefenen. ook mooie materialen om weer mee aan de slag te gaan.

• Cursus: InDesign Basis

Zeer leerzame training met een top trainer

Rudy Spitzers is een trainer met heel veel kennis van de Adobe programma's. In mijn geval: Indesin, Illustrator en Photoshop. Hij brengt de stof zeer goed en rustig over. Naast de standaard kennis van de programma's heeft hij ook heel veel leuke en leerzame tips en trics over de programma's, design, websites etc. Zijn naslagwerk, in de vorm van video's, is ook heel fijn. Zeker om op een later moment nog eens naar terug te kijken. Na een training van Rudy ga je naar huis vol kennis, inspiratie en energie.

• Cursus: InDesign en Interactieve PDF

een zeer goede cursus

vakkundig

• Cursus: Photoshop Basis

Duidelijk, leerzaam en luchtig

Klein groepje cursisten, goede en duidelijke uitleg, gemoedelijke sfeer, goed tempo qua stofbehandeling.

• Cursus: Photoshop Basis

Informatieve en leerzame dag (Indesign basis )

In een korte tijd veel geleerd van de basis curcus Indesign Basis. Duidelijke en heldere uitleg van Frans (leraar) die erg betrokken is tijdens de lessen. Zelf moet je ook veel doen om de stof te herkennen, dit mag je zeker niet vergeten. Overal een zeer leerzame curcus

Duidelijke uitleg

Goede informatie en materiaal om mee te oefenen