Leuke en leerzame lesdagen!

Rudi bevat veel kennis over de materie en kan dit zorgvuldig overbrengen naar de deelnemers. Ik kijk ernaar uit om vaker les te krijgen van Rudi. Tijdens de pauzes kan ik met Rudi ook een fijn gesprek houden over diverse onderwerpen en interesses.

• Cursus: Photoshop Gevorderd

Fantastische opleider

Fantastische opleider! Nette ontvangst, ruimtes zijn mooi en netjes ingericht en de cursussen zijn van goede kwaliteit en worden gegeven door erg goede bevlogen docenten. De docent van de fotografie cursus was enorm bevlogen en geduldig en ook de docent van de Photoshop elements cursus was fantastisch! Bevlogen, gepassioneerd en aardig. Vond het een feestje om deze cursussen bij te wonen! Het was geen moment saai en heb veel kennis opgedaan.

• Cursus: Photoshop Elements

Veel geleerd in korte tijd met duidelijke uitleg.

De uitleg was zeer duidelijk en werd dmv oefeningen nog eens herhaald. Ook het waarom en het verschil tussen bewerkingen/handelingen werd heel duidelijk uitgelegd. Ook heel fijn is het naslag in pdf uitgeprint en de videolessen.

• Cursus: Photoshop Gevorderd

Fijne locatie en docent

Paulus is een fijne enthousiaste docent met ruime ervaring. Veel ruimte voor je eigen inbreng. Leuke opleiding & locatie.

• Cursus: Content Marketing

Alles wat belangrijk is om een goede start in VBA te maken wordt op een heel begrijpelelijke manier

Zeer prettige en leerzame cursus. Onze docent (Frank Roos) is een bekwame en rustige man met verstand van zaken!

Veel geleerd!

Er wordt aan alle programma's veel aandacht besteed. En alles is ook weer terug te vinden in de online video's. Heel handig als naslagwerk. Super docent! Met zijn enthousiasme en duidelijke uitleg vliegt de les voorbij. Het is gewoon jammer dat het maar 8 lessen zijn.

Fijne cursus

Hoop geleerd, nu zelf verder oefenen

Heel leerzaam en nuttig

Onze trainer Peter legde heel begrijpelijk en met veel voorbeelden uit hoe InDesign werkt, welke bijzonderheden er zijn en heeft alle vragen vakkundig beantwoord. Ik ben heel blij deze cursus gedaan te hebben! Opatel heeft me ook voldoende informatie gegeven om goed voorbereid te zijn voor deze training.

• Cursus: InDesign Basis

Helder, rustig, zeer uitgebreid door prettige en deskundige trainer

Wat een fijne dagen hebben we gehad met trainer Peter. Heel rustig en doordacht zijn we te werk gegaan. Alle tijd, geen vraag te gek en altijd een heel heldere oplossing. Heb echt veel geleerd, waarmee ik prima vooruit kan. Peter is echt een vakman met veel kennis met onderwijshart. Ik zou het zeker aanraden.

• Cursus: InDesign Basis

Veel nieuwe kennis en ervaring opgedaan

Goede ervaren docent

top

Peter is een heerlijke rustig duidelijke uitlegger die de tijd neemt om een 2e of zelfs een 3e x iets uit te leggen.

heel goed

Veel geleerd en een goede inleiding in Illustrator. Ik zou nu daarmee kunnen werken. Heel goed ook de informatie over hoe het zit met de kleuren en de voorbereiding voor de print. Grote dank aan de docent, heel goede uitleg en altijd hulp als ik niet verder wist.

Fijn praktijkgericht

Duidelijke informatie, veel ruimte voor vragen uit de praktijk en opdrachten die daarbij aansluiten.

Veel geleerd in 2 dagen!

De basis cursus Adobe Illustrator was zeer leerzaam. Rustig en duidelijke uitleg en toch veel verschillende tools geleerd. Nu verder zelf aan de slag :-).

• Cursus: Illustrator Basis

Wederom een ontzettend leerzame én leuke cursus!

Jazeker, omdat de eerste cursus DTP Basis mij al zo goed bevallen was, begon ik met hoge verwachtingen aan de vervolgcursus. Ook hier heeft Rudi mijn verwachtingen overtroffen. Naast alle kennis / praktische know-how, maakt Rudi het extra leuk met unieke feitjes of ervaringen die hij op een leuke, komische wijze met ons deelt. Daarnaast vond ik het ook onwijs prettig dat Rudi zijn eigen werk met ons deelt, zodat wij op deze manier inspiratie kunnen op doen. En dat is zeker het geval!

Alleen maar pluspunten

De excel basis training is mij goed bevallen. Uitleg was duidelijk en er werden ook oefeningen in de klas gedaan, wat het allemaal beter doet overkomen. De opzet is voor mij ook geslaagd het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat het lokaal wel een likje verf kan gebruiken.

• Cursus: Excel Basis

Ongekende service

Zelfs jaren nadat ik mijn opleiding DTP bij Opatel heb afgerond, is Rudi Spitzers bereid geweest mij nog te helpen met een technische InDesign vraag waar ik maar niet uit kwam (ook niet met behulp van Google). Rudi blijkt een soort Google+ te zijn en hij legt onderwerpen op een hele toegankelijke manier uit. Echt top service. Bedankt Rudi!

Duidelijk en goed

Een leerzame dag met een goed gevoel deze dag afgesloten

• Cursus: Access

Korte, heldere cursus

De basiscursus vba voor excel was zeker een aanrader! De docent nam ons rustig mee door het hele programma en nam genoeg tijd voor de basis. Ook was er veel tijd voor vragen. De cursus nodigt uit om er zelf mee aan de slag te gaan.

• Cursus: VBA Programmeren in Excel

Topdag gehad met programmeren in Excel (maatwerk)!

Als regelmatig gebruiker van Excel en zo af en toe programmeer ik in Excel had ik behoefte aan een opfriscursus Programmeren in Excel. Via Opatel werd de oplossing aangedragen om een dag 1-op-1 met de docent een maatwerkcursus te volgen bij Frank Roos. In 1 dag hebben wij in een prettig tempo de belangrijkste onderwerpen behandeld. Erg prettig vond ik dat hij ruim van te voren mijn opleidingswensen had geinventariseerd en daarop een les had gemaakt. Vooral door de interactie en de vraagstukken die wij behandeld hebben is het voor mij een zeer leerzame dag geworden. Een echte aanrader om bij deze trainer/docent programmeren in Excel een cursus te volgen!

• Cursus: VBA Programmeren in Excel

Een nieuwe wereld werd ontsloten

Als fervent excel gebruiker zag ik eindelijk mijn kans om de VBA training te volgen. Vanwege Corona kwam trainer Frank Roos naar mijn werklocatie en kreeg ik een volledig op mijn eigen werk toegespitste introductie in VBA. De tijd tussen de trainingsdagen was wat kort om alle oefeningen te doen en te herhalen in combinatie met mijn reguliere werk, maar dankzij de instructies kan je na afloop van de training goed zelfstandig verder. Telkens werd duidelijker wat ik allemaal kon automatiseren en hoe ik mijn werk en de presentatie van mijn werk daardoor naar een hoger plan kon trekken. De trainer was zeer communicatief en paste zich goed aan aan mijn leermogelijkheden. Er ging een wereld van mogelijkheden open die ik nu langzaam maar met geweldig veel plezier aan het ontdekken ben.

• Cursus: VBA Programmeren in Excel

Informatieve dag in fijne informele sfeer

Goede cursus met een ervaren docent. De dag is redelijk vrij ingedeeld met veel ruimte voor vragen. Door het aangeboden naslagwerk heb je hier na de cursus ook nog veel plezier van.

• Cursus: Excel Expert

zeer goede en nuttige cursus

Goede cursus, goede docent, veel ruimte voor eigen inbreng, kleine groep (3 cursisten). gewoon goed.

• Cursus: Excel Expert

Duidelijke uitleg

Al meerdere trainingen hier gevolgd, ook deze training weer een duidelijke uitleg en genoeg naslagwerk. De catering vind ik wel minder geworden!

• Cursus: Toegankelijke Pdf met InDesign en Acrobat

Ondanks protocollen fijn dat training op locatie mogelijk was

Veel info en compact, cursus moet zeker niet korter

• Cursus: Toegankelijke Pdf met InDesign en Acrobat