Leuk

Wat ik niet leuk vond was het zwemmen in het meer omdat het heel erg ondiep was en het wakker gemaakt worden met lawaai

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? 4 daags kamp

het was heel leuk.

heb veel vrienden gemaakt en veel mooie ervaringen. het eten was heerlijk. (maar de boontjes niet).

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Adventure for kids Camp

Onze zoon Jack heeft genoten: het buitenzijn, de mooie lokatie en de leuke groep

Wat mijn man en ik niet zo leuk vonden was de ontvangst bij het ophalen: in de brochure werd melding gemaakt van een lunch en fotopresentatie, maar er was niets, en ook geen 'overdracht'. Dit zijn we bij andere kampen van onze zoontjes heel anders gewend (en mijn man heeft veel kampen geleid en er veel ervaring mee). Dit willen we adviseren te veranderen.

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Ardennen Adventure Camp

Avontuurlijk en leuke uitjes!

slapen in en tent, samen spelen met andere kinderen, disco en kampvuur, dat vond ik allemaal heel leuk

Een tof en leuk kamp

Ik vond het een leuk kamp omdat we veel verschillende activiteiten deden, die altijd wel leuk waren. Ik vond het heel leuk om naar het pretpark (Moviepark) te gaan. De leiding vond ik aardig. Ga zo door! Groetjes, Sven

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Fun Camp

Een gezellige week waar ik veel mensen heb ontmoet.

Ik vond het een gezellige week waar veel verschillende mensen bij elkaar komen. Wel vond ik de uitjes soms saai en er was veel tijd tussen de bezigheden. Ook begrijp ik dat dit deels komt door de warmte waar jullie natuurlijk niet aan kunnen doen. -Siebe Krijnen

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Robinson Camp

Leuk, met geweldige activiteiten.

Leuke tijd gehad, met leuke mensen en crew. Slapen op het vlot was absoluut hoogtepunt Push up-punishment voeren we nu thuis ook in! :-)

Super leuk en gezellig

Het is een leuk kamp want er zijn veel leuke dingen te doen. Het kamp is ook gezellig van er zijn leuke mensen en leuke begeleiders.

Super leuk!

Er was heel veel te doen en alles was goed geregeld, leuke activiteiten. De begeleiding was super aardig en het eten was lekker.

Leuk kamp lekker eten en aardige leiding

Leuk kamp lekker eten en aardige leiding

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Fun & Pretpark Camp

Super avontuurlijke week gehad!

Geweldige groep, superleuke begeleiders, topactiviteiten, fijne verdeling tussen activiteiten, vrije tijd, eten en slapen. Leuke en mooie locatie, lekker eten.

Leuk, maar geen chillkamp

Onze dochter heeft deelgenomen aan het chillkamp. Gelukkig houdt ze ook wel van dingen ondernemen, want is best een actief kamp uiteindelijk! Kanoën, klimmen, fietsen, bowlen, veel zwemmen, naar een stadje, etc. Het was die week ook erg warm, waardoor de activiteiten soms best pittig waren, en dat terwijl het programma hier en daar al was aangepast. Wat zij wel miste was een plek om zich even terug te trekken, doordat je met alle meiden van twee kampen in één grote tent slaapt heb je niet echt een plekje om je even af te zonderen. Het eten was redelijk, sanitair etc schoon.

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Chill Camp

Als ouder van dochter 14, fantastische verhalen en avonturen!

Wat een herinneringen, zal niet alles verklappen wat ze gedaan hebben maar ze heeft zelfs een vis schoongemaakt en op een vlot geslapen. Het was een echt stoer Robinson weekje en ze heeft ook leuke mensen leren kennen. De begeleiding was super, er zijn kadootjes gekocht bij afscheid dus dat zegt wat iets. Het was een feest dat blije koppie weer te zien. Bedankt allemaal voor super leuke week!

Heel gaaf

Ik heb het enorm naar mijn zin gehad op kamp. Ik had al vrij snel leuke vrienden waar ik de hele week mee om ging. Ook de activiteiten die we gedaan hebben vond ik erg gaaf. Het kanoen vond ik minder. De leukste momenten vond ik waterskieen, op bivak en de bonte avond. De crew vond ik ook heel gezellig. Bedankt voor het leuke kamp!

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Adventure Camp

Jammer, het kamp paste niet bij de mogelijkheden van ons kind

Onze dochter (14 jaar) deed mee aan het adventurekamp in de Ardennen. Na 2 dagen kamp belde onze dochter huilend op dat ze opgehaald wilde worden. Ze vond de activiteiten erg eng en had een keer vastgestaan aan een rots en niemand kon bij haar komen. Daarna was ze vertrouwen in zichzelf en begeleiding verloren en durfde ze niet meer mee op andere activiteiten. Ook vond ze het programma (zowel de dag als avond is vol gepland) erg druk en stressvol, waar weinig ruimte is voor eigen tijd. Ze vertelde dat de andere kinderen het wel heel leuk vonden, dus waarschijnlijk hebben we met haar een verkeerde keuze gemaakt; dit kamp was niet voor haar geschikt. Ik zou de kamporganisatie als tip meegeven om iets meer ruimte voor ontspanning te geven; zo kunnen ook de kinderen die wat meer tijd nodig hebben om hun spullen op orde te brengen etc het vol houden. Ook zou duidelijker op de website mogen staan dat de activiteiten best uitdagend zijn (op flinke hoogte klimmen bijvoorbeeld), dat hadden we van te voren niet zo ingeschat (Ik wist niet dat er in Dinant zulke hoge rotspartijen waren...). Nu was het helaas een faal ervaring voor haar (en een nachtelijke autorit van 6 uur voor een van haar ouders) wat eigenlijk een positieve, vertrouwen gevende ervaring had moeten worden.

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Adventure Camp

Beste Mare, het is natuurlijk super vervelend dat het kamp niet aansluit. Met foto's, film en teksten op de website hebben we wel het idee dat we de goede setting van het kamp uit leggen zoals ook het klimmen op hoogte etc. We vinden het wel jammer dat ze op de tweede dag is weg gegaan waardoor we ook niet de mogelijkheid hebben gehad het goed te krijgen. Vaak groei je dan ook in het kamp en komen er succesbelevingen. En met overleg met de crew kunnen we natuurlijk veel regelen, zoals bijvoorbeeld eigen rustmomenten pakken. Want voor de een is een kamp heel druk terwijl voor een ander kind er meer activiteiten gevraagd worden.

Leuke activiteiten, lekker eten, gezellig samen bezig.

Ik had oorontsteking. Gelukkig zijn ze met mij naar de huisarts gegaan. Ik vond het kamp erg leuk. Een week was een beetje lang. De bonte avond was heel leuk. Groeten jorik. Ps papa vond dat de route beter uitgelegd kan worden.

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Adventure for kids Camp

Origineel en het is het zeker waard

Leuk, omdat de activiteiten goed gepland zijn en er goed rekening wordt gehouden met mensen die ergens anders over denken

Zie hier onder

Ik vond de begeleiders, de andere kinderen en wat we deden heel erg leuk. Maar de hygiëne niet goed. Er was geen zeep en handdoeken op de toiletten, eerst was er geen afwasmiddel en na twee dagen was er een fles. En er waren bij festival een beetje te weinig douches (vier). Ik deed mee aan fun camp.

• Would you recommend us? No
  • N/A

Heel leuk

Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Al vanaf de eerste dag zat ik met een gezellige groep waarmee ik het goed kon vinden (en waarmee ik na het kamp nu nogsteeds contact mee heb). De activiteiten vond ik ook allemaal leuk, je bent veel buiten en in beweging.

Super leuk

Hele locatie. Dropping was leuk, eten was lekker, aardige crew

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? Fun for kids Camp

Activiteiten leuk, maar teveel vrije tijd

Ik vond de activiteiten superleuk, maar er was teveel tijd voor jezelf (zonder activiteiten). Wel 7 uur per dag. Dat vond ik saai. Op de website stond dat we ook zouden kanoën, maar dat hebben we niet gedaan. Dat vond ik jammer. En door blauwalg konden we helaas niet zwemmen in het meer. De tent was heel warm om in te slapen. Onze tent stond in de zon namelijk. Het eten was wel lekker en de begeleiding aardig. Er waren veel meisjes en niet zoveel jongens. Ik zou liever een kamp doen met minder vrije tijd en meer activiteiten.

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? 4 daags kamp

Hallo Boris, het vierdaagskamp volgt het programma samen met het adventure camp. Het kanovaren is op de woensdag gepland voor de woensdag - zondag 4-daagse. Maar we zien ook hier vaker wat onduidelijkheid. Voor volgend jaar gaan we dat verbeteren is onze eigen feedback. Verder hebben we ieder dagdeel 's morgens, 's middags en 's avonds een programma. De ervaringen van een vol of niet vol programma zijn wisselend, en wellicht per kinds verschillend.

Beter dan vorig jaar

Tot volgend jaar

Mixed.

My experience was really great. I met a lot of wonderful persons. At the same time I went there to speak and hear english but I was a bit disappointed that too many people were speaking ducth. Even the crew. Nevertheless, my experience was really nice

leuk.

leuk.

• Aan welk kamp heb jij deelgenomen? International Camp

het was super leuk, maar af en toe kon het wat beter

de activiteiten waren leuk helaas zat het weer soms niet mee als het bijvoorbeeld regende of te heet was. het eten was ook goed

Over Summer Camps Holland

Summer Camps Holland organiseert vanaf 2006 Zomerkampen in verschillende leeftijdsgroepen van 8 tot en met 16 jaar in Nederland ( Achterhoek en Friesland) en de Belgische Ardennen. De mooie reviews en soms een mindere beoordeling is het eerlijke verhaal! Wij besteden veel aandacht aan onze crew met opleiding en crew-coaching. En ondersteunen we continue de crew om er mooie kampweken van te maken. Het borgen van sociale veiligheid, positieve sfeer en benadering en veiligheid zijn belangrijke waarden. Met het Tuv-Veiligheids certificaat borgen wij de veiligheid op alle activiteiten. Door de diversiteit in aanbod streven wij ernaar om voor ieder kind een mooi kamp aan te bieden. De kracht van een geslaagd kamp zit in de de kunst om de juiste kampbeleving te creëren die past bij het kind.