Weinig terugkoppeling en als je iets wilt weten ben je vervelend. De schermen zijn slecht je kunt je eigen kind niet herkennen. Ze zeggen dat ze doorschuiven indien nodig en kijken naar het niveau maar dat gebeurd niet. Als je kind 3 keer dezelfde score heeft gaan ze niet het gesprek aan of je kind extra stimuleren jammer. Ik vind dat de sticker van onderwater of hoofd in het water en drijven van badje 1 apart gegeven moet worden. Dit stimuleert meer denk ik en geeft een extra succes ervaring dan tegelijk geven. Helemaal als ze net beginnen. De aandacht van de juffen gaat uit naar de zwakkere in de groep of huilers. Dat is jammer meer aandacht verdelen. De andere hebben ook tips en aandacht nodig of even een positief compliment. Dat de kinderen toch wel vrij anoniem zijn is ook jammer. Ze worden niet gegroet met hun naam. Positief is de kwaliteit en speelsheid van de lessen. De materialen worden creatief ingezet. De kundigheid van de zweminstructeurs. Het enthousiasme. De kijkdagen en meezwemdagen zijn erg leuk en gezellig. Dat je zelf je dagen kan wisselen of inplannen is ook heerlijk.
Geachte heer of mevrouw Holzmann, Hartelijk dank voor het invullen van onze enquete. U gaf hierin een aantal punten aan waar ik graag een toelichting op wil geven. Ten eerste vind ik het erg vervelend om te lezen dat u de terugkoppeling en de reactie van ons als niet prettig heeft ervaren. Het is zeer zeker niet de bedoeling dat u het gevoel krijgt dat u vervelend bent. Onze excuses daarvoor. Wat betreft het niet goed kunnen zien van de kinderen op de schermen, dat is vanwege privacy overwegingen. De schermen geven een globaal beeld van de bezigheden in het bad en zijn niet specifiek bedoeld om de kinderen te kunnen herkennen. De reden waarom wij 2 stickers tegelijkertijd geven is omdat er in het verleden inderdaad 1 sticker werd gegeven bij drijven en 1 bij hoofd onderwater. Dat wekte verwarring bij het krijgen van de 1e sticker omdat veel kinderen dan dachten dat ze een badje verder mochten en dan zeer teleurgesteld waren dat dat niet het geval was. Vandaar dat toen besloten is om de stickers tegelijk bij doorsturen uit te delen. Wat betreft de aandacht van onze lesgevers naar de kinderen toe; ons streven is om alle kinderen evenveel aandacht en complimenten te geven. Ook word ieder kind bij het starten van de les door de lesgever bij naam genoemd. Wel is het zo dat als er net door de lesgevers is gedraaid met nieuwe badjes het een paar dagen kan duren voordat alle namen weer in de hoofden zitten. Maar over het algemeen worden kinderen met hun eigen naam aangesproken. Verder ben ik erg blij dat u de manier waarop wij de zwemlessen geven als positief ervaart! Ik hoop u met deze informatie geholpen te hebben. Met vriendelijke groet, Marion Gevers.
heel prettig zwembad
ik woon al 33 jaar in Purmerend en we missen toch echt wel een groot buitenbad. Er is zoveel ruimte waarom om dan geen buitenzwembad. iedereen wijkt uit naar andere steden dit is toch zonde.
Veel te lang over diploma A moeten doen (2 jaar), pas na aandringen door naar een volgend badje. Aangevraagd om mijn dochter te observeren en toen kon ze ineens wél afzwemmen? Aantal dames bij "het restaurant" stront chagrijnig, elke week opnieuw. Dames bij de receptie erg behulpzaam en vriendelijk. Zwembad helaas geen groot buitenbad meer, dit vind ik een heel groot gemis. Ik ga niet meer naar dit zwembad!
Kan nieuw zijn, maar kinderen moeten zoveel verschillende zwemslagen leren, dat de uiteindelijk schoolslag nergens meer op lijkt. Het duiken met een teen over de rand is leuk, maar dan wel graag een goede instructie, zodat de kinderen niet constant met hun buik op het water ploffen.
Ik heb een oprettige aanvaring gehad met het baliepersoneel. Iemand achter de balie had mij de verkeerde ('koop') zwembandjes verhuurd, en toen ik die wilde inleveren (en tot overmaat van ramp het bonnetje kwijt was) werd ik aangekeken alsof ik de boel probeerde te tillen. Toen duidelijk werd hoe het zat had ik eigenlijk excuses verwacht voor deze benadering, maar er werd vol ingezet op het verloren bonnetje en ik werd uitgezwaaid met een 'Als u nu de volgende keer...' lesje over het verloren bonnetje. Ik heb toch al zeker enkele honderden euro's aan zwemlessen uitgegeven daar, en dat ze dan zo'n toon tegen je aanslaan, dat vind ik wel een beetje onbegrijpelijk. Ik vind dat er wel iets meer gezonde opties aangeboden mogen worden in het winkeltje. Ik vind het IZM op zich OK, alleen wordt hij soms nogal rommelig ingevuld waardoor je er eigenlijk niet op kunt vertrouwen dat het klopt wat er staat. Ik vind de setting met de zwemlessen wel prettig, maar 2-3 groepen per ruimte waardoor je minder het 'geschreeuw in een grote hal' effect hebt dan je bij andere zwembaden ziet. Dat geeft volgens mij veel rust voor de kinderen. Ik kan niet beoordelen of mijn zoon goed leert zwemmen. Daar zijn andere mensen beter in.
Geachte mevrouw Groothuis, Hartelijk dank voor het invullen van de enquete. Het spijt me ten zeerste te moeten horen dat u niet vriendelijk geholpen werd aan onze receptie en zal dit intern terug koppelen aan de dames van de receptie. Ons IZM score systeem vullen wij alleen in om de week en dan wel in de oneven kalender weken. Er worden dan maximaal drie onderdelen getoetst. Alle andere onderdelen worden elke les weer opnieuw geoefend. Mocht het zo zijn dat uw zoon/dochter klaar is om door te gaan naar het volgende badje, wachten wij niet meer op een volgende toetsing maar worden de kinderen gelijk doorgestuurd. Met vriendelijke groet, Algreet Spiegelaar
Wat wij heel prettig vinden is dat er altijd een luisterend oor is, als er iets is waar je info over wilt of extra tips wat betreft de zwemles dan krijg je dat direct. Super fijn!
Er zijn een aantal goede leraren maar ook een paar hele slechte die geen contact maken met mijn kinderen en kijken naar wat ze nodig hebben. Het is massa lesgeven met minimale aandacht voor de kids. Er is nauwelijks/geen mogelijkheid tot contact over de voortgang met de leraren en de zwem app wordt slecht bijgehouden en er word niet elke week gescoord. De leraren wisselen vaak van groep en er wordt tussendoor ook nog gewisseld (invalkrachten) en als de kinderen wisselen van badje is er weer een wisseling van docent. Dit lijkt mij niet in het belang van de kinderen.
Geachte heer Dinslage, Hartelijk dank voor het invullen van de enquete. Ik lees veel opmerkingen uwerzijds waar uit ik kan opmaken dat u veel informatie van onze kant hebt gemist. Misschien bent u niet naar de info avond voor ouders geweest? Mocht u graag alles duidelijk willen hebben dan ben ik bereid mondeling alle informatie aan u te verstrekken. In afwachting van uw antwoord, met vriendelijke groet, Algreet Spiegelaar
In het algemeen ben ik wel tevreden. Alleen De personeel en sommige zwem leerkrachten kunnen best wel vriendelijkheid toepassen tijdens één op één informatie wisseling.
Geachte heer/mevrouw, Het spijt me te moeten horen dat mijn collega (s) niet klantvriendelijk genoeg zijn want wij vinden dat wel heel belangrijk. Is er iets waarmee ik u nu kan helpen? Met vriendelijke groet, Algreet Spiegelaar
doordat je niet zelf mee kunt kijken blijft het allemaal maar hopen dat het goed gaat. In de meeste zwembaden kan je wel mee kijken wat je kinderen doen tijdens zwemles en kun je het er ook net ze ove rhebben. Tevens vind ik de meezwemlessen en kijkdagen overbodig want dit kost je toch weer lessen terwijl je kind toch weer afgeleid zijn omdat ze niet gewend zijn dat er mensen kijken. Kortom ondanks dat julie er alles aan doen om het transparant voor ouders proberen te maken is dit het absoluut niet. We will en graag per les weten wat onze kinderen doen.
Geachte heer de Graaf, Hartelijk dank voor het invullen van onze enquete. Ik begrijp hier uit dat u het jammer vind dat u niet iedere les kunt kijken bij uw kind. Wij hebben als zwembad voor deze constructie gekozen omdat gebleken is dat het aanwezig zijn van ouders tijdens de les afleidend werkt voor kinderen. Om toch de ouders zoveel mogelijk te informeren hebben wij iedere 6 weken kijklessen en 2x per jaar de mee zwemlessen. Ook hebben wij in de hal van ons bad schermen hangen waarop de kinderen te zien zijn. Deze verspringen regelmatig zodat alle baden te zien zijn. Mocht u evengoed toch behoefte hebben aan meer persoonlijk contact dan hebben wij ook nog de mogelijkheid van Pinguin lessen en privelessen. Hierbij is iedere zwemles contact met de lesgever. U kunt hier bij ons informatie over krijgen. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Marion Gevers.
Er wordt zeer professioneel les gegeven. Ik kan op het advies van de zwemjuf vertrouwen. Fijne en rustige sfeer in de pinquinles.
Soms zijn de groepen erg groot waardoor er niet genoeg aandacht per kind kan worde gegeven. Ik vind ook dat ze soms te weinig ruimte krijgen om alle zwemslagen goed te oefenen. Een halve baan is te weinig om een goede slag te pakken te krijgen. Als laatste vind ik dat het systeem van de zwemscoremodule iedere week moet worden ingevuld. Mijn dichter zwemt 2 keer in de week. Nu met de meezwemweek worden de scores 4 lessen achter elkaar niet ingevuld. Verder vind ik het een mooi, ruim en overzichtelijk zwembad met aardig en netjes personeel.
Geachte mevrouw Wulder, Hartelijk dank voor het invullen van onze enquete. U geeft hierin aan dat u graag zou willen zien dat de zwemscoremodule iedere week ingevuld zou moeten worden. Ik wil u graag uitleggen waarom wij dat niet doen. Onze badjes bestaan uit maximaal 12 kinderen en er zijn gemiddeld 6 toetsvaardigheden. Bij B en C is dat meer. Als er iedere week getoetst zou moeten worden voor alle kinderen dan houden de lesgevers geen tijd over om een leuke en leerzame les te maken. Dan staan ze op de kant om te toetsen en zwemmen de kinderen alleen maar heen en weer. Ons streven is om de kinderen zo leuk en attractief mogelijk te leren zwemmen, met veel spelmaterialen op hun belevingsniveau. Dat vereist dat de lesgever dus veel in het water bezig is met de kinderen. Vandaar dat wij alleen in de oneven weken toetsen en dan ook 3 onderdelen per keer. Mocht een kijkles of meezwemweek in de toetsweek vallen dan schuift het toetsen op naar de week erna. Er wordt dus nooit langer dan 3 weken niet getoetst. Ook wil ik u hierbij verzekeren dat voor het doorsturen van een kind iedere week gekeken word naar de behaalde vaardigheden. Is een kind er klaar voor dan zal het worden doorgestuurd. Wel of geen toetsweek. Ik hoop dat ik hiermee ons toetssysteem wat duidelijker heb kunnen maken voor u. Met vriendelijke groet, Marion Gevers.
Ik ben zeer tevreden over het Leeghwaterbad, zowel voor recreatief zwemmen als de zwemlessen voor mijn zoontje. Het is wel moeilijk om te pijlen als je kindje al een aantal weken ik een bepaald badje zit en je niet weet wat er niet goed gaat. Ik zie wel de figuurtjes op de IZM maar het is best moeilijk om een 4-jarige te vragen waar hij dan extra zijn best op moet doen. Daarom vond ik de meezwemles afgelopen week ideaal en weet ik nu waar hij op moet oefenen.
Ik vind dat er nogal veel verschil zit in de aanpak van verschillende docenten. Bij de ene leerkracht zwemmen ze met alles om en bij de andere leerkracht met niks om. De ene leerkracht verteld heel duidelijk wat ze moeten doen en de andere leerkracht doet dit veel minder/bijna niet. Daarnaast vind ik dat de grootte van de groep erg kan verschillen of je nu met 5 of met 12 kinderen les krijgt is een groot verschil, maar je betaald wel allemaal hetzelfde.
Ben erg tevreden. Alleen personeel in het restaurant is tijdens de zwemlessen vaak kortaf / onvriendelijk. Mogelijk heeft dit met de drukte te maken.
Het gebruik van de app vind ik niet optimaal. Het maar scoren van slechts 3 onderdelen en slechts 1 keer in de 2 weken maakt dat het eigenlijk nauwelijks inzicht geeft in de vorderingen. Over de verdere communicatie ben ik overigens wel erg tevreden. Verder vind ik de groepen soms wel erg groot waardoor ik me afvraag hoe kinderen effectief iets kunnen leren.
Soms zijn de groepen best groot. en dan heb ik wel eens het gevoel dat er kinderen 'vergeten' worden, niet bewust, maar dan wordt er bv iets gedaan (duiken) en dan zijn er een aantal al een paar keer geweest en een kind wat het lastig of eng vind, gaat bv maar 1 keer. Dan heb ik niet het idee dat daar naar gekeken wordt. Verder vind ik dat de zwemlessen prima worden gegeven, vriendelijke instructeurs.
Leeghwaterpark 1
1445 RA Purmerend
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.