We zijn heel tevreden over het persoonlijk contact en eerlijke adviezen tijdens het gehele bouwproce

De samenwerking met Finnhouse hebben we gedurende het gehele proces als heel prettig ervaren. Er werd altijd betrokken en vriendelijk gereageerd op al onze vragen en wensen. Er werden oplossingen voorgelegd die goed pasten in onze situatie. De persoonlijke benadering zorgde voor veel vertrouwen over en weer. Ik zou Finnhouse absoluut aanraden voor iedereen die een mooi, eigentijds en duurzaam houten huis wil bouwen!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Fijne samenwerking, klantgericht en professioneel

Zonder enige kennis en ervaring op het gebied van huizenbouw zijn wij het traject begonnen. Vanaf het oriënterende gesprek tot na de oplevering van het huis was er een prima samenwerking met Finnhouse. Echt alle medewerkers, van architect tot bouwkundige tot directie, ze denken met je mee, zelfs tot in de kleinste details. Ook na oplevering was er goede nazorg. Want bij elk nieuwbouwhuis gaat er wel eens wat mis. Alle afspraken zijn keurig nagekomen. Dankzij Finnhouse en de onderaannemer J.A. van Gisbergen B.V. genieten wij nog elke dag van ons prachtige nieuwe huis.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Finnhouse heeft een prachtig duurzaam huis ontworpen en laten bouwen

We wilden een duurzaam huis naar eigen wens laten ontwerpen. Finnhouse heeft ons hierin uitstekend begeleid en de tekenaars hebben op basis van onze wensen het ontwerp samengesteld. Dat Finnhouse vervolgens het traject van de vergunningen uitvoert vonden we een prettige bijkomstigheid. De realisatie wordt door Finnhouse uitstekend begeleid en er kan gedurende het proces nog worden bijgestuurd. Wij bevelen Finnhouse van harte aan! Wietske en Arrien

Boven verwachting

De voorbereiding ging vlot, en de bouw ging nog vlotter. Na drie maanden kon de stucadoor er al in. De timmerlieden waren echte vakmensen met liefde voor hout en het product.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Een fijne, betrouwbare organisatie, waar veel mogelijk is.

Dit bedrijf heeft een schuurwoning (Finse Houtbouw) voor ons gerealiseerd. Het huis hebben we Casco laten opleveren en zijn het nu zelf aan het afbouwen. Alles wordt goed geregeld en er is een fijne manier van communiceren. Iedereen is van jouw project op de hoogte en er wordt snel gereageerd en zaken worden zo snel als mogelijk is geregeld. Ook een goede begeleiding bij de afbouw van het huis.

Professionele benadering, klant centraal

Wij hebben een dubbele Finnhouse woning in eigen beheer gebouwd, en tijdens het gehele traject goede, snelle en adequate ondersteuning gekregen. Onze vragen werden goed beantwoord.

• Orde en netheid N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Bouwen met Finnhouse: echt een aanrader!

Wij hebben de samenwerking met Finnhouse als heel plezierig ervaren. Om te beginnen waren en zijn we zeer enthousiast over hun mooie ontwerpen van duurzame woningen. Vervolgens zijn we erg goed begeleid om tot het ideale ontwerp van onze eigen woning met kantoor te komen. Gedurende de bouw was de begeleiding en projectleiding heel goed. Het bleek van grote meerwaarde, wanneer je kiest voor een Finnhouse, dat je dan gedegen projectleiding erbij krijgt. Gedegen projectleiding betekende voor ons: heldere communicatie, een goed intermediair tussen klant en aannemer met onderaannemers en dan werd er ook nog regelmatig tot op detailniveau met ons meegedacht. Uiteindelijk heeft bouwen met Finnhouse ons een duurzaam, mooi, sfeervol en praktisch eindresultaat opgeleverd.

Een droomhuis op maat

We zijn over heel erg blij met ons huis en het bouwproces. Finnhouse is duidelijk een erg ervaren partij waar kennis, klantvriendelijkheid en service voorop staat. Finnhouse weet waar ze over praten in de houtbouw, maar hebben een prettige Brabantse no nonsense houding met korte lijntjes gericht op oplossingen. Het proces tot aan de bouw was als klant soms wat onoverzichtelijk qua stappen en kosten. Het bouwproces zelf over het algemeen soepel. Communicatie met de aannemer liet nog weleens te wensen over, wat meteen het minst bevredigende aspect van de bouw was, maar waar Finnhouse zelf weinig aan kon doen. Het vakmanschap was overigens super en ook in het bouwproces was er veel ruimte voor persoonlijke aanpassingen. Ook na oplevering maakt Finnhouse zijn belofte waar, tot op detail maken ze de open eindjes in orde.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

zeer klantgericht en hoge kwaliteit materiaal en service

Onder begeleiding van Finnhouse hebben we een moderne aanbouw kunnen realiseren obv het P&B systeem. De combinatie met de jaren 30 woning is bijzonder en zeer geslaagd. De grote glazen ramen over de gehele breedte van de woning geven een indrukwekkend zicht, van zowel van binnen (op het bos) als van buiten. De houten balken zijn zwart gebeitst, wat een moderne en robuste uitstraling geeft. Het drie-dubbele glas isoleert zeer goed en voelt comfortabel aan, ook met vrieskou. Finnhouse heeft ons gedurende het gehele proces zeer professioneel begeleid, van ontwerp tot aan oplevering. Het klantcontact hebben wij als zeer prettig ervaren en we zijn zeer te spreken over de kwaliteit van het (hout)materiaal.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Prachtige woning, professionele begeleiding

Finnhouse heeft prachtige finse houtbouw concepten. Samen hebben we onze droomwoning uitgewerkt en gefinetuned naar onze wensen, de technische mogelijkheden en ons budget. Tijdens de bouw hebben ze ons geholpen een deel van de werkzaamheden zelf te doen. Ze hebben zich betrokken opgesteld, flexibel bij wijzigingen en gevraagd en ongevraagd ons van advies voorzien op basis van hun jarenlange ervaring. Wij zijn blij met het resultaat en zouden Finnhouse sterk aanbevelen!

Hoogwaardige woning in 7 maanden, prettig leefklimaat

Er wordt geen huis gebouwd zonder fouten blijkbaar. Ook niet bij Finnhouse. Maar we hebben altijd korte lijnen met Finnhouse gehad en vaak snelle oplossingen gevonden. De kop staart woning die wij hebben laten bouwen is een ideale woning voor 2 mensen. Door de speciale vormgeving een zeer prettige woonbeleving. Het post-beam systeem levert niet alleen een bijzondere woning op, maar ook een korte bouwtijd. Bij de eerste besprekingen dacht ik eerlijk gezegd dat de korte bouw iets te veel marketing gewicht had. Maar achteraf heb ik mij vaak verbaasd dat het echt in 7 maanden is gebouwd. De totaal score is wellicht gemiddeld iets hoger dan de afzonderlijke oordelen. Dat komt omdat naast het aankoop en bouwproces we daarna zeer tevreden zijn over de woonbeleving.

Professioneel, betrouwbaar en communicatief

Professioneel, kwaliteit, communicatief, korte lijnen en betrokken. Met als resultaat een schitterend huis.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

uniek traject met persoonlijke aandacht

Tijdens de bouw was het duidelijk dat we samenwerkten aan ons droomhuis. Dankzij goed persoonlijk contact hebben we mooie oplossingen uitgewerkt voor onze woonwensen. Het huis past nu goed bij ons als gezin, maar ook bij zijn omgeving. Zowel bij het kavel, als bij de wijk aan de en kant, als de weilanden aan de andere kant. Het resultaat is een prachtige mix tussen vakmanschap, expertise en goed luisteren.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Mooi huis, goed bedrijf, pittige prijs

Finnhouse is een prettig familiebedrijf met veel ervaring en aandacht voor honderden details. We konden merken dat ze tijdens de bouw van onze woning het erg druk hadden, communicatie bleef soms hangen. Maar het eindresultaat is tot volle tevredenheid (de keuze voor de uitstekende onderaannemer is hier mede bepalend geweest) en we gaan hier nooit meer weg.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prettige, duidelijke communicatie. Mooi duurzaam huis van hout.

Finnhouse heeft ons huis gebouwd. Het hele proces heeft iets meer dan anderhalf jaar geduurd. We hebben dus zeer intensief contact gehad met verschillende medewerkers van Finnhouse, gedurende de tekenfase, gedurende fase van het aanvragen van de vergunningen en de uiteindelijke bouwfase. Iedereen was altijd even vriendelijk en behulpzaam. Er moest enorm veel beslist en afgewogen worden Hierin werden we altijd goed geadviseerd. De vele overleggen waren over het algemeen heel duidelijk en er werd goed gecommuniceerd, zodat we over het algemeen wisten waar we aan toe waren. Dit was vooral belangrijk in de bouwfase bij de meerkosten. De meerkosten werden altijd goed gecommuniceerd en er was ook genoeg mogelijkheid tot onderhandeling. Sommige dingen liepen wat minder goed. Er werden ook weleens fouten gemaakt. Maar deze werden hersteld of hier kwamen we steeds in goed verleg weer uit. Uiteindelijk zijn we erg blij met het huis dat helemaal is gebouwd volgens onze wensen. Helemaal van hout en van duurzame materialen gemaakt, wat een prettige atmosfeer in huis geeft en ook nog eens heel mooi is. Er zijn al verschillende mensen uit ons kleine dorpje komen vertellen dat ze het huis een echte aanwinst vinden voor de omgeving. En daar zijn wij het helemaal mee eens.

Goede begeleiding

We hebben goed advies gekregen. Er was ruimte voor onze eigen inbreng. We hebben onze droom kunnen waar maken.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Van de eerste spade in de grond tot oplevering: een half jaar.

We wonen nu anderhalf jaar in onze fijne kop-staartwoning. Het was best spannend om, als twee senioren met 0 ervaring op dit gebied, zelf te bouwen, d.w.z. te laten bouwen. Terugkijkend kunnen we ons gelukkig prijzen met de samenwerking met Finnhouse. De bouw verliep vlot en helemaal volgens schema. Een wonder in deze tijd, waar we om ons heen zien dat de bouw van huizen sosm aanzienlijke vertraging oploopt door te late levering van materialen of niet beschikbare onderaannemers. Ook bij ons verliep niet alles perfect maar uiteindelijk wel tot tevredenheid. Dat er niet overal 5 sterren staan heeft ook te maken met onderaannemers die zich niet aan afspraken hielden of het verkeerde product afleverden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Goede begeleiding door zeer vriendelijke vaklui!

Finnhouse heeft ons super begeleid met de bouw van ons nieuwe huis. Het kopen van een kavel is één ding, het realiseren van een heel huis is véél meer. Gelukkig hebben Oscar en Arjan ons professioneel geholpen met het ontwerpen en het bouwen van ons droomhuis. We wonen er bijna een jaar en we voelen ons nog iedere dag met vakantie! Hout is beautifull !! Hedy & Rob

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer prettige samenwerking met goed meedenkende ontwerpers en bouwers.

Ontwerpfase was erg goed, er is goed geluisterd naar onze wensen, en aanpassingen waren altijd mogelijk. Van eerste schets tot oplevering prima werk geleverd en meegedacht. Opleveren op de afgesproken datum: top! Ook na oplevering konden we een beroep doen op de mensen van Finnhouse.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Klantgericht wat zich vertaalt in een transparante koop- en aanneemoveenkomst

Zeer prettig familiebedrijf met expertise, klantgerichtheid, duidelijkheid over kosten, wat kan wel, wat kan niet. Goede zorg en begeleiding tijdens het bouwproces. Ook aandacht voor de klant nadat het werk is opgeleverd. Door de korte lijnen binnen het bedrijf was er tijdens de bouw veel mogelijk. Ook tussen klant, hoofdaannemer en onderaannemer. Dit leverde bij de oplevering slechts 6 aandachtspunten op. Aanzienlijk minder dat het gemiddelde wat vaak door vereniging eigen huis wordt gepubliceerd.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Van tekening tot uiteindelijk de woning, een prachtig eindresultaat

Onze wens, een houten woning met veel glas en een vide. Het resultaat, precies wat we wilde. Het hele proces van ontwerp, tot bouwen en de oplevering is zeer goed verlopen. Prima samenwerking tot het laatste moment. Als er problemen zich voor deden werden die snel opgelost en dat is prettig. Wat we ook erg prettig vonden is de mogelijkheid om casco te bouwen of tot sleutel klaar en alles wat er tussen zit. Dat maakt dat als je een aantal zaken zelf wilt doen dit absoluut geen probleem is, vooraf goed afgesproken en zo uitgevoerd. Toch later iets aanpassen of toch laten uitvoeren ook dat is dan geen probleem. Deze flexibiliteit zou ik iederen gunnen, weet inmiddels dat dat met andere bouwers/aannemers vaak anders gaat.

Professioneel, mooi eindresultaat

Fijn contact en professionele begeleiding.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Over Bouwnu