Het wordt niet beter dan deze dame.

Kort samengevat Wijlen mijn vader had over zijn erfenis een advocaat aangesteld als executeur-afwikkelingsbewindvoerder. Een malafide advocaat naar de laatste 3 jaar is gebleken. Eerst op aanraden van Germaine een Dekenklacht ingediend en daarna naar de Raad van Discipline. Oordeel Raad volgt binnenkort. Met het voorlopig Dekenoordeel en verder bewijsmateriaal naar de kantonrechter voor ontslag executeur. Dat is in deze fase van de executele, de executeur was al geruime tijd bijna klaar, heel moeilijk. Tot onze stomme verbazing deed de kantonrechter ter zitting uitspraak: ontslag executeur-afwikkelingsbewindvoerder op staande voet wegens gewichtige redenen. Gewichtige reden: verkoop van de ouderlijke woning aan haar dochter tegen een te lage prijs. Germaine had dit nog nooit meegemaakt, uitspraak ter zitting. De erven uiteraard ook niet. Conclusie: erfrechtzaak? Bel Germaine.

Snel, grondig, kundig advies

Snelle respons op mijn eerste verzoek. Binnen een week een advies over de aanpak en afhandeling van een (in ieder geval voor mij) zeer complex overervings-vraagstuk dat diverse landen omvatte. Complexe passages in het advies werden telefonisch uitgebreid toegelicht. Nu helder wat mijn rechten zijn en wat ik dien te doen.

• Betrokkenheid

Uitermate kundige en out of the box denkende advocaat

Door haar juiste beoordeling is ons veel leed bespaart in de toekomst

• Betrokkenheid

Germaine heeft mij ontzettend goed geholpen. Ik raakte redelijk in paniek in de omvang en ingewikkeldheid van het erven vanuit het buitenland. Germaine was meteen beschikbaar om mij gerust te stellen en mij van ontzettend praktisch advies te voorzien. Germaine bleef voor mij bereikbaar, zelfs na een aantal jaar, voor vragen en hulp. Zelfs voor belastingvragen nav het ontvangen van de erfenis kon Germaine mij helpen door mij door te verwijzen naar een geschikte Belastingadviseur. Ik hoop nooit meer in een soortgelijke situatie te komen, maar als ik daar ooit weer in terecht kom, bel ik Germaine!

• Betrokkenheid

Snel, alert en heel steunend

Vanaf het begin had ik een goed gevoel. Mijn appjes of mailtjes werden meteen beantwoord en Germaine ondernam snel en effectief actie als dat nodig was. Ik heb haar echt als steun ervaren. En even belangrijk: mijn zaak is voor 100% naar mijn tevredenheid afgehandeld. Groot voordeel daaarbij is, dat Germaine ook kandidaat notaris is.

Professioneel en vakkundig

Ik vond de website van Germaine Kuis na het zoeken van een Nederlandse advocaat gespecialiseerd in internationaal erfrecht. Ik woon in de Verenigde Staten en heb vermogen in Nederland, en wilde mijn testament goed op orde hebben. Germaine heeft uitvoerig onderzoek verricht naar het toepasselijke recht, waarna zij in een gesprek alles duidelijk heeft uitgelegd. Dankzij haar advies heb ik een estate planning constructie waar ik blij mee ben. Naast Germaine's vakkundigheid is zij ook prettig om mee te werken, en reageerde altijd snel op mijn emails. Ik zou haar zonder twijfel aan iedereen aanbevelen!

Ze doet wat ze beloofd.

CBEA neemt alles uit handen. Ze regelt alles. Je kan haar altijd bellen met vragen en geeft een goede uitleg. Heerlijk als iemand doet wat ze beloofd.

• Betrokkenheid

Goede, snelle communicatie en actie

In ons geval een complexe zaak, waar heel meedenkend en snel actie werd ondernomen door mevrouw Kuis. Dank daarvoor

mr Germaine Kuis heeft uitstekend werk verricht

In een laat stadium om advies gevraagd in een zaak met een jarenlange historie en betrokkenheid van juristen heeft mr Germaine Kuis zich met grote vakkennis en inleving snel weten in te werken en cruciale adviezen gegeven waardoor kort daarna een doorbraak mogelijk werd en de afwikkeling kon plaats vinden.

• Betrokkenheid

Goede communicatie en snelle afhandeling

Probleem met erfrecht in turkije. Germaine Kuis heeft dit prima voor mij uitgezocht, en naar ik hoop in mijn voordeel ! Communicatie was geweldig en niets was haar te veel. Bedankt Germaine

Professioneel en betrokken

Erfeniskwesties zijn altijd optelsom van geschiedenissen. Germaine weet voor de cliënt een heldere juridisch zaak te bouwen, maar houdt tegelijkertijd oog voor de bredere context waarin de zaak zich heeft opgebouwd. Een helikopterview, maar weet voortdurend ook af te dalen om het detail in het oog te houden.

• Betrokkenheid

Mijn probleem is door mevrouw Keus soepel en goed opgelost.

Ik had een probleem met een onverdeelde boedel en een onwillige ex van een van de erfgenamen. Na enige zoeken op internet en een doorverwijzing van een collega-advocaat kwam ik bij mw. Kuis terecht. Meteen in het eerste gesprek had ik het gevoel dat zij wist wat te doen. Dat heeft zij mij helder uitgelegd en is daarna aan de slag gegaan. Het resultaat is dat de onwillige ex medewerking heeft verleend, weliswaar tegen een vergoeding (daar had ik al rekening meegehouden) en aldus kan de boedel nu verdeeld worden. Tijdens de afhandeling heeft mw Kuis mij regelmatig op de hoogte gehouden zodat ik wist wat de status was. Al met al is mijn probleem goed opgelost en zijn alle betrokken partijen tevreden. En dat is wat uiteindelijk telt.

• Betrokkenheid

Hulp met vastgelopen erfenis, erfgenamen buiten Nederland

Cross Border Erfrecht heb ik gevonden met behulp van google en was nummer een op mijn shortlist. Onze oom belast met de taak executeur, heeft de erfenis laten vastlopen door misbruik te maken van het feit dat alle bekwame erfgenamen in het buitenland woonden. Dit maakten het onmogelijk om iets gedaan te krijgen, er was geen verder contact. Germaine Kuis van Cross Border Erfrecht is voor ons aan het werk gegaan om de zaken weer gestart te krijgen. Als eerst, bemiddeling werkte niet om tot een oplossing te komen, e-mails en aangetekend brieven werden ongelezen geretourneerd. Dus de executeur uit zijn functie ontslaan was de enige mogelijk optie voor ons. Ik ben zeer tevreden voor alles dat Germaine voor ons gedaan hebt, Ik vond de vlotte communicatie excellent, goed advies en kosten waren best redelijk in mijn ogen. Aanbevolen!

Een topper !!

Wat een rust zij uitstraalt. Hoe goed ze naar ons luistert. Hoe vol overgave ze voor de zaak gaat !!wat voor andere niet tedoen was heeft zij wel geklaard!!in één woord geweldig

Adequate advocate

Goed toegankelijk, deskundig advies, to the point, inlevend, slagvaardig

Samenwerken met open vizier

Mw Kuis heeft de prettige eigenschap, om to the point te zijn. Korte lijntjes, zodat alles snel duidelijk is en daardoor t snel afgehandeld kan worden.

• Betrokkenheid

goede samenwerking leidt tot een goed resultaat

Germaine heeft mij als executeur in een nalatenschap zeer deskundig geadviseerd over de mogelijkheden van verhaal op een van de erfgenamen. De op grond van haar advies gezette stappen, hebben tot het gewenste resultaat geleid.

Geweldig, top advocate

Via vele omwegen ben ik 3 jaar geleden in contact gekomen met Germaine Kuis. Na jaren te hebben geprocedeerd met diverse advocaten hebben wij de rechtbijstand in geschakeld. Na diverse gesprekken met de DAS, werd besloten om met de reeds ingeschakelde juristen door mochten gaan, omdat deze zaak te ingewikkeld was voor hun eigen juristen. Doordat onze jurist ziek was geworden, kwamen wij dus in contact met Germaine, die zich vast beet in onze zaak. Nadat ze zelfstandig was gevestigd hebben wij haar gevolgd. Wat een geluk. Wat zij in ruim 2 jaar heeft bereikt is geweldig. Deze zaak liep al 17 jaar en zij had maar 2 jaar nodig. Zij is zeer professioneel, menselijk, en vooral begaan met cliënten. Een advocate die ik een ieder zou aanbevelen. Nogmaals bedankt Germaine. Mijn naam is John Jansen belastingadviseur.

Professioneel en deskundig

Germaine Kuis is professioneel en deskundig op het gebied van internationaal erfrecht. Haar ondersteuning en advies m.b.t. de keuzes en het opstellen van onze testamenten heeft ons erg geholpen. Wij bevelen haar van harte aan!

• Betrokkenheid

Een zeer prettige en deskundige advocaat

Met hulp en advies van Germaine is in zeer korte tijd mijn levenstestament en testament tot stand gekomen. De communicatie verloopt heel prettig en je voelt je bij haar op je gemak. Ze voelt erg goed aan wat je bedoeld en denk mee wat de mogelijkheden in jou situatie zijn, zeker als dat niet standaard is. Ze is erg betrokken met jou situatie en probeert dat zo deskundig mogelijk tot tot volle tevredenheid op te lossen. Wat ik niet kan zeggen van de ervaringen die ik in het verleden met andere advocaten heb gehad. Ik zou haar zeker bij vrienden aanbevelen zeker voor gevallen die niet standaard zijn.

Tevreden!

Mr.Kuis heeft mij goed geholpen bij het tot stand brengen van een oplossing rond een testament en daarmee samenhangende onder bewind stelling. Zij is op haar gebied kundig en het aanbevelen waard. In een voorkomend geval zou mijn keuze weer op haar vallen.

• Betrokkenheid

Een doortastende advocaat met gedegen kennis van zaken en prettig in het contact.

Germaine Kuis is duidelijk goed op de hoogte van (inter)nationaal erfrecht. Haar analyses op schrift zijn zeer goed. Ik raad haar van harte aan ook al liggen de zaken complex.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

• Geholpen door: mr. G.S.A.J. Kuis

Mw. Kuis communiceert goed en helder en is terzake kundig.

• Geholpen door: mr. G.S.A.J. Kuis

Ik ben zeer tevreden over de persoonlijke en professionele manier waarop mr. Kuis mij terzijde heeft gestaan tijdens een geschil. De rechter vond haar betoog dermate overtuigend dat ik binnen 20 minuten te horen kreeg dat we de zaak hadden gewonnen.

Over Advocaatscore.nl