very professional and quick in reply

Mr Van Wegen is a very competent, professional and scrupulous lawyer. In addition, he is very helpful and quick to respond to questions or concerns, even on weekends.

• Betrokkenheid

Quick, responsive, empathetic and patient.

I am an expat living in the Netherlands. I reached out to Mr Van Wegen initially to understand what I was entitled to for severance when my company opted not to renew my contract. It turned out I was on a permanent contract, much to my surprise, and my former employer. Mr, Van Wegen explained the situation to me and gave me my options. Every step of the process he was patient, answered my questions, and explained the process and the laws in a way that was easier for an immigrant like me to understand. I wholeheartedly encourage anyone and especially immigrants like me who are unsure of our rights and the laws to reach out to him.

• Betrokkenheid

Snel en juist advies en ook een correcte afhandeling van mijn zaak

Alles is netjes afgehandeld binnen een zeer kort termijn. Waardoor je snel zekerheid hebt hoe de zaken er voor staan en je ook snel weet waar je aan toe bent.

Uitstekende ervaring tegen bezwaar UWV

Dit is echt een topadvocaat! Luisterend oor, betrouwbaar, behulpzaam en pakt de zaken snel op. Echt een mensen mens die er ook persoonlijk voor je is. Hij heeft ook veel kennis over het UWV echt ideaal. Ben van wga naar Iva gegaan en heb nu eindelijk rust. Via deze weg wil ik Dhr Peter van Wegen nogmaals bedanken en kan hem zeker aanbevelen.

Helemaal top

Een betrokken, vriendelijke advocaat, niets op aan te merken!

Snel, duidelijk en meedenkend

Ik belde de heer van Wegen, slechts een paar uur na een onterecht en eenzijdig ontslag. Na een prettig gesprek was er binnen 4 werkuren een tegenvoorstel. Slechts een week later waren ik en mijn werkgever eruit. De heer van Wegen was heel duidelijk en meedenkend in het proces, en handelde precies in lijn zoals ik dat graag wilde zien. Ik ben hem erg dankbaar!

Zeer prettig en nauwkeurig

Snel en gedegen advies, spoelen en nauwgezette afhandeling.

• Betrokkenheid

Vakbekwame juridische bijstand en snelle communicatie.

Wie in een onvoorziene ontslagprocedure verzeild raakt, kan in de commotie die dat veroorzaakt de vlotte en deskundige hulp van de heer Van Wegen meer dan goed gebruiken. Het begrip “raadsman” wordt door hem op een professionele wijze gestalte gegeven waarbij helder advies de boventoon voert.

• Betrokkenheid

Eindelijk een advocaat die echt kundig is, meedenkt én een normaal tarief rekent!

De afgelopen jaren heb ik op meerdere juridische vlakken (familie -, civiel -, bouwkundig -, erf- en internationaal recht) gebruik mogen maken van de (advies)diensten van advocaat Van Wegen. Elke keer weer blijkt dat hij echt verstand van zaken heeft, meedenkt én een normaal tarief rekent. Met recht kan je zeggen dat hij je (juridisch) bijstaat. Hoewel hij zich nu gespecialiseerd heeft in arbeidsrecht ben ik blij dat hij toch ook nog benaderbaar is voor advies en bijstand op andere rechtsgebieden.

Een zeer slechte advocaat

Bij het ontvangen van feedback trekt de heer Van Wegen zich terug of dreigt zelfs het vertrouwen op te zeggen, met name voorafgaand aan een zitting, in plaats van een open dialoog aan te gaan. Als advocaat is het de plicht van de heer Van Wegen om zijn cliënt naar behoren bij te staan en te informeren; een verantwoordelijkheid waar hij niet aan voldoet. Tijdens de eerste aanleg heeft de heer van Wegen nagelaten mij als cliënt te informeren over essentiële stukken, wat heeft bijgedragen aan een negatief vonnis. Tijdens de zitting leek de heer Van Wegen afwezig en ongeïnteresseerd; hij nam een passieve houding aan en deed geen actieve bijdrage. Bij het hoger beroep stuitte ik wederom op ontbrekende stukken en documenten die zonder mijn toestemming naar de tegenpartij waren verzonden. De heer Van Wegen verzuimde opnieuw om relevante juridische stukken aan te leveren. Na het uiten van mijn zorgen en feedback, reageerde de heer Van Wegen opnieuw door het vertrouwen ter discussie te stellen. De communicatie met hem was minimaal, vaak beperkt tot korte, onvolledige reacties via mobiele communicatie. Daarnaast merk ik op dat er alleen een uitnodiging wordt verstuurd om een review te plaatsen wanneer er positieve resultaten zijn geboekt; bij een minder gunstige ervaring wordt deze mogelijkheid niet aangeboden. De hoge score geeft geen juist beeld van de werkelijkheid, helaas.

• Betrokkenheid

De eerste negatieve recensie in 16 jaar. Het gaat hier om een voormalige klant waarvoor ik tot voor kort een zaak in hoger beroep behandelde op het terrein van de sociale zekerheid. Vanwege de voortdurende geheimhoudingplicht kan ik uiteraard niet teveel in details treden, zeker nu de recensent zelf persoonlijke gegevens verstrekt. Hieronder ga ik puntsgewijs op de recensie in: - Om met de laatste kritiek van de recensent te beginnen. Aan deze recensent is geen uitnodiging voor een review gezonden. Het reviewsysteem staat open, zodat cliënten via de website op eigen initiatief een review kunnen plaatsen. Dat heeft deze voormalige klant dan ook gedaan. Er is door mij bewust voor gekozen geen gesloten systeem te gebruiken. Dat betekent dan ook dat de recensies op mijn website, in tegenstelling tot wat deze klant beweert, wel betrouwbaar zijn. De recensie van deze klant is echter inderdaad afwijkend en in het geheel feitelijk onjuist. - Zeker is het de plicht van de advocaat om de klant bij te staan. De advocaat dient een partijbelang, is opdrachtnemer. Toch ligt het in theorie en praktijk genuanceerder. Dat komt doordat de advocaat ook “dominus litis” (leider in de zaak) is. Dat leidt wel eens tot spanningen met een klant, maar meestal is daar goed uit te komen. Zo wil een klant soms een argument naar voren brengen dat niet steekhoudend is of een document toevoegen dat welbeschouwd relevantie mist. Een advocaat behoort de eigen wensen van de cliënt juist in diens belang soms bij te sturen. Indien de advocaat geen leidende rol zou hebben dan zou de rechtzoekende immers beter zelf een procedure of een onderhandeling kunnen voeren. - Deze cliënt wilde evenwel vaak niet naar mij luisteren en hij was met regelmaat onaangenaam in zijn toonzetting. Eerder in de procedure in hoger beroep waren de instructies van deze cliënt niet op te volgen, omdat die niet strookten met mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik kwam er met de cliënt niet uit en moest de zaak neerleggen. (Dit was overigens niet vlak voor een zitting.) Gelukkig draaide klant toen bij en bood hij zijn excuses aan. Nu heeft cliënt onlangs zelf het initiatief genomen de samenwerking te stoppen. Dat is jammer, omdat de zaak bijna klaar is en te winnen valt. - De recensent beweert dat ik hem niet heb gewezen op belangrijke stukken in eerste instantie en dat er stukken ontbraken in hoger beroep. Ik kan dit niet volgen. Wel is het zo dat dit een zeer ongewone zaak is. Bij de rechtbank had zich nog niet volledig uitgekristalliseerd welke stukken essentieel waren. Daar kwamen we gezamenlijk later achter. In hoger beroep is er een zo volledig mogelijk dossier bij de rechters aangeleverd. - Recensent heeft nu kritiek op mijn optreden tijdens de zitting bij de rechtbank. Daar heb ik hem eerder niet over gehoord en ik herken mij ook niet in de opmerkingen die hij nu maakt. Passiviteit ligt niet in mijn natuur. De zitting was echter online (het was nog coronatijd) en dat is niet ideaal, omdat er minder goed contact gemaakt kan worden met de cliënt, de wederpartij en de rechtbank. - Het is overigens ongerijmd dat mijn rechtsbijstand in eerste instantie zo ondermaats was aangezien cliënt mij ook weer inschakelde voor het hoger beroep. - Ook wordt beweerd dat ik een processtuk zonder toestemming van de cliënt in de procedure heb gebracht. Dit stuk is wel aan klant in concept voorgelegd en toen had hij geen opmerkingen. Ik achtte mij toen vrij het stuk te verzenden. Achteraf had de klant hier toch nog opmerkingen over. Dat kon ik niet voorzien. Ik vind dit verwijt dus niet terecht, temeer daar het ging om marginale aanpassingen in de formulering van standpunten. - De bewering over de minimale communicatie verwondert mij het meest. Voor de gelegenheid heb ik mijn mailbox nageslagen op berichten met cliënt. Gedurende de looptijd van het hoger beroep (nu ongeveer een jaar) heb ik, als ik correct heb geteld, 69 e-mails aan cliënt gezonden. Cliënt zelf heeft er nog ruim meer gestuurd. (Meestal pakte ik namelijk een aantal e-mails van cliënt achter elkaar in één keer in een antwoord op.) Er is verder uiteraard een hoger beroepschrift ingediend, een reactie op het eerste verweer van de wederpartij en een tweede reactie op het tweede verweer. Er is ook reeds een fysieke zitting geweest bij de griffie van de instantie in hoger beroep. Toen hebben wij daar uitgebreid van gedachten gewisseld. Dat cliënt verwijst naar mobiele communicatie verbaast, omdat hij juist telefonisch nagenoeg niet bereikbaar was. - Om te concluderen. Waar ging het nu mis? Deze cliënt is moeilijk, maar dat zie ik meer en ik kan er wel mee omgaan. De concrete aanleiding tot deze twist berust in mijn e-mail aan cliënt afgelopen donderdag (10 augustus 2023). Het was mijns inziens niets bijzonders. Ik stuurde een bericht van de wederpartij door dat ik had ontvangen van de gerechtelijke instantie. De wederpartij berichtte dat zij meer tijd nodig heeft om gevraagde informatie in te zenden. Dit komt vaak voor en ik had cliënt dat ook uitgelegd. Cliënt protesteerde hier echter heftig tegen en wilde in de aanval door onder andere de media op te zoeken. De vele e-mails van cliënt over enkele dagen daarna heb ik even niet beantwoord in de hoop dat de storm ging liggen en we het er later over konden hebben. Afgelopen zondag (13 augustus 2023) deelde hij mij reeds mede dat hij de samenwerking stopte. Dat kan en mag. Helaas ziet cliënt ook reden thans een, naar mijn mening, oneerlijke recensie te plaatsen. Ondanks dat blijf ik hopen dat de zaak voor cliënt met succes kan worden afgesloten.

Erg professioneel

Peter heeft echt voor mij klaargestaan van begin tot eind. Hij is erg professioneel, direct, betrouwbaar en onderneemt snel actie. Passie voor zijn vak is zeker te zien in deze man!

• Betrokkenheid

Uitstekende juridische begeleiding bij zaak tegen het UWV

Peter van Wegen heeft mij voortreffelijk bijgestaan in een zaak tegen het UWV, waarbij laatstgenoemde onterecht mijn WIA-uitkering wilde stoppen. Na een gedegen inventarisatie van de voorgeschiedenis, kon Peter van Wegen een aantal gegronde en stringente bezwaren aanvoeren tegen het besluit van het UWV. Uiteindelijk heeft het UWV dan ook op haar beslissing moeten terugkomen en heb ik alsnog een WIA-uitkering toegekend gekregen. Het is niet leuk om in een situatie verzeild te raken waarin je een WIA-uitkering nodig hebt; daarentegen is het fijn dat ik, dankzij de verrichtingen van Peter van Wegen, deze uitkering nu kan blijven ontvangen.

Beste advocaten

D

• Betrokkenheid

Snel en deskundige hulp in een lastige periode.

Peter van Wegen stond direct voor mij klaar toen ik contact met hem zocht. Hij gaf mij deskundig advies en drong aan om het arbeidsconflict met mijn werkgever vooral rationeel te benaderen. Dat is heel aardig gelukt en dat heeft geleid tot een voor mij goede afvloeiingsregeling. Ik heb de intensieve samenwerking met hem zeer op prijs gesteld.

Goed en professioneel geholpen

In deze zaak werd ik geholpen door meneer Van Wegen. Ik had recht op een transitievergoeding van mijn vorige werkgever alleen die werd niet uitbetaald. Door meneer Van Wegen zijn goede advisering en inzet is de zaak op een deskundige wijze opgelost.

• Betrokkenheid

Goede begeleiding en heel veel ervaring in ambtenarenrecht

Door zijn kennis en ervaring is mijn zaak met succes afgerond!

• Betrokkenheid

Snelle en professionele hulp bij VSO

Advocaat van Wegen heeft mij zeer snel en professioneel bijgestaan in het bereiken van een vaststellingsovereenkomst. Ik was al twee maanden met mijn werkgever in gesprek, maar voelde mij niet gehoord en de onderhandeling die op niets uit leek te lopen was voor mij erg stressvol en onprofessioneel. Daarom heb ik Mr. Van Wegen ingeschakeld om te bemiddelen als laatste poging eruit te komen met mijn werkgever. Door langdurige stress op het werk vanwege een vervelende situatie na mijn zwangerschapsverlof waar mijn functie was ingenomen door een ander zonder daarover te communiceren met mij, was ik na 10 maanden ziek thuis komen te zitten met burn-out klachten. Er moest een oplossing komen en het beste leek het mij om uit elkaar te gaan, omdat er geen toekomstperspectief was voor mijn functie en het vertrouwen weg was. Mijn werkgever wilde echter niet de minimale transitievergoeding overeenkomen. Ik heb mij laten adviseren dat dat wel gebruikelijk is, ook gezien het risico dat ik neem. Mr. Van Wegen heeft snel gehandeld, de communicatie met mijn werkgever compleet overgenomen zonder de emoties erbij te betrekken (daar moest ik wel even aan wennen en hem daarin vertrouwen) en binnen een paar dagen was de overeenkomst akkoord en getekend. Ik ben er erg blij mee en kan nu eindelijk vooruitkijken. Nogmaals bedankt voor uw hulp!

Zaak succesvol afgerond.

UWV liet mij meer dan 2 jaar wachten voor een herkeuring en deed alsof ik niet bestond , ik werd totaal genegeerd. Meneer Van wegen heeft het UWV in gebrekegesteld waarbij de maximum dwangsom bereikt werd waarna Van Wegen een beroepsprocedure is gestart om het UWV te dwingen tot een herkeuring met behulp van de rechter. Nog voordat de rechtszaak begon besloot het UWV mij te keuren en binnen 1 dag tijd de uitslag op te sturen. Resultaat: IVA uitkering, waarbij ik met terugwerkende kracht alles uitbetaald krijg vanaf de datum van aanvraag herkeuring. Advocaat Van Wegen maakt het verschil dat staat vast! Held!

• Betrokkenheid

snel, accuraat, geen woord te veel maar zeker betrokken

Dhr. Van Wegen heeft mij snel en prima geholpen bij het komen tot een vaststellingsovereenkomst met mijn werkgever.

Zeer positief

Bij een conflict op het werk lopen de emoties hoog op. Wat is het dan een verademing als je een advocaat treft die het hoofd koel houdt en je tegelijkertijd het vertrouwen geeft dat hij er voor je is, dat je er niet alleen voor staat, dat de zaak bij hem in goede handen is. Mr. Peter van Wegen Advocaat heeft die eerste indruk meer dan waar gemaakt. Hij neemt de tijd en weet snel en kundig hoofd- en bijzaken te scheiden. Er is rust en aandacht. Hij geeft je het vertrouwen dat hij de best mogelijke uitkomst voor je nastreeft. Daarbij geeft hij meteen een realistische inschatting van de uitkomst. De communicatielijnen waren kort en snel. Ik ben zeer tevreden over deze advocaat.

Uitstekende bijstand geleverd!

Peter heeft mij een geruime tijd bijgestaan. Zijn kennis en ervaring zijn uitmuntend. Altijd perfect bereikbaar, en snel in communicatie. Een advocaat die weet waar die over praat. De zaak is met succes afgerond en naar mijn tevredenheid! Je hoopt ze nooit weer nodig te hebben, maar mocht dat het geval zijn, dan zou ik weer voor deze advocaat kiezen.

Vaststellingsovereenkomst

Tijdens een korte telefonische kennismaking stelde de advocaat een aantal scherpe vragen. Meteen merkte ik dat hij veel kennis heeft in zijn vak. Mijn vragen wist hij meteen te beantwoorden en wist hij ook meteen al waar ik met mijn vraag naartoe wilde. Hij heeft een werkwijze dat snel, duidelijk en goed is. Ik kon het bij hem echt los laten.

• Betrokkenheid

Positieve ervaring met goede afloop!

Goed en helder advies, vlot handelen en een goede benaderbaarheid, kenmerkte de geboden rechtsbijstand bij de totstandkoming van een vaststellingsovereenkomst met mijn werkgever, dit heeft een voor mij lastige situatie ten goede gekeerd.

• Betrokkenheid

Top! Verstand van zaken, goed bereikbaar en snel ter zake

In een voor mij onrustige periode, bood de heer van Wegen bij mij rust. Ik ben uitermate tevreden en zal de heer van Wegen absoluut aanraden. Dank nogmaals voor het verlichten van mijn zorgen en de goede afwikkeling in mijn zaak.

Hij gaat ervoor

We kregen waarvoor we kwamen.Chapeau

Over Advocaatscore.nl