Filters

10

Perfect

Afspraken werden goed nagekomen! Net werk afgeleverd!

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
6

qua kwaliteit lijkt goed is nog niet te bepalen. De uitvoering niet heel goed. Vooral de montage.

Op de eerste plaats waren wij niet ingelicht dat er dakpannen konden breken. Bij toeval waren ze er wel om dat we net nieuwe pannen hebben. Er zijn 10 dubbele dakpannen gebroken, hetgeen erg veel is in relatie tot we van anderen horen vaak geen gebroken dakpannen, of een of twee. De monteurs die buiten op het dak werkte liepen als maar over de dakpannen heen en weer met telefoontje in de hand te praten en zingen. Of dit veroorzaakte dat de pannen braken weet ik niet maar het is zeer denkbaar. De monteur die de omvormer installeerde deed het prima, jammer was dat we, we zijn niet deskundig, ons niet hebben gerealiseerd dat we de meter kast moesten legen daardoor werden mutsen en handschoenen etc. Met zaagsel besmeurd. Niet vreselijk maar jammer. Op dit moment hebben we de btw teruggave in gang gezet. Het downloaden van de app geeft enige moeite maar we blijven proberen De kwaliteit van het geleverde gerelateerd aan de items onder beoordeelpunten is nog niet te geven, wel op langer termijn. Nvt is dat kunnen we nog niet beoordelen

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
1

Zeer slechte service na reparatie

Letterlijk in de kou laten zitten na slechte reparatie van de cv installatie. De factuur daarintegen was zeer snel en prima berekend... Door de te snelle groei onherkenbaar Zeeuws bedrijf aan het worden. Nu slechts een nummer geworden .... Ook word je misleid door garantietermijn te willen ontlopen.. Zint eer ge begint. ... is Zeeuws voor dat u zich 2 keer bedenkt om hiermee zaken te doen..

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Een positieve ervaring, maar met ruimte voor verbetering.

Wij hebben zonnepanelen gecombineerd met een warmtepomp door Saman laten plaatsen. Zeer tevreden over de warmtepomp installatie en in eerste instantie iets minder over de zonnepanelen. Deze waren zeker niet netjes strak gelegd (ingehuurde ploeg) + excessieve dakpan breuk (die we gelukkig wel hadden liggen). Echter de klantenservice heeft dit prima opgepakt door de panelen alsnog door een eigen ploeg strak te laten leggen en de extra dakpannen te vergoeden. Ruimte voor verbetering: - laat het frame voor de panelen ALTIJD met rubbers onder de steunen monteren. Dat scheelt heel veel pan breuk. - doe zelf een afname van de panelen indien een externe ploeg is ingehuurd. - voeg standaard vogelwering (borstel) toe aan het pakket. - laat de panelen schoonmaken door de legploeg voordat ze vertrekken (zaten nu vol vuile vegen door vastpakken met vuile handen/handschoenen)

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Zeer positieve ervaring

De leveri g en installatie door het personeel van de Saman Groep is in mijn geval een schooovorbeeld van "ontzorgen".

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
9

Monteur heeft goed werk verricht aan een ketel die vervuild was door te laat onderhoud Saman

Ik heb een contract voor een keer in de twee jaar onderhoud. Laatste keer begin maart 2020, nu eind november 2022, dus bijna 3 jaar ertussen. Ketel was behoorlijk vervuild met ook verstopte openingen voor de waterdoorvoer, waardoor de vloerverwarming niet goed werkte. Monteur heeft alles goed schoongemaakt en mijn klacht dat ik problemen had met de verwarming omdat er bijna 3 jaar tussen de onderhoudsbeurten zat is door Saman netjes opgepakt en goed opgelost. Heel fijn.

  • Aanbevelen? Ja
8

Super

Gedreven mannen Snel gewerkt Jammer dat de app om naar de status te kijken niet werkt Na 6 dagen nog geen inlog gegevens voor solar edge mogen ontvangen

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
5

Postief over offertetraject, uitvoering niet goed

Na een positief offerte traject was ik ook hoopvol dat de installatie voorspoedig zou lopen, maar helaas: In eerste instantie zouden er zonnepanelen worden geïnstalleerd op 31 oktober. Bij aankomst bleek de elektricien ziek te zijn. Na 2 uur kwamen de zonnepaneel installateurs naar beneden met de mededeling dat het niet ging lukken om de panelen te installeren. Blijkbaar kregen ze de dakpannen niet van zijn plek. Na overleg met het hoofdkantoor kwam een week later een ander team kijken naar hoe ze de dakpannen los konden maken. Volgens dit team was er niks aan de hand en kregen zij, zij het met enige moeite, de dakpannen los. Op 15 november stond team 3 klaar. Dit keer met een erg vriendelijke elektricien. Helaas is aan de installateurs van de zonnepanelen niet doorgegeven hoe zij de dakpannen los moesten maken. Dus de eerste 1,5 uur hebben zij niks gedaan. De elektricien installeerde ondertussen in huis hetgeen nodig was, in de veronderstelling dat ze op het dak ook al bezig waren. Uiteindelijk is het dan toch gelukt om de zonnepanelen te installeren, echter was het al bijna donker toen ze klaar waren. Blijkbaar zijn ze op het dak iets vergeten aan te sluiten, waardoor hetzelfde team op 24 november nog een keer is langsgekomen. Na dik een uur was het euvel gevonden: de connector was niet aangesloten. Bijna een maand later en 3x thuis moeten werken, werken de zonnepanelen dan eindelijk. Van de overburen kreeg ik de vraag waarom ze 3x op het dak zijn geweest (ondertussen dus al 4x). Geen goede reclame voor Saman, en dat in een nieuwbouwwijk waar nog veel woningen geen zonnepanelen hebben.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Prima

Begin dit jaar begonnen met oriënteren voor het aankopen van zonnepanelen, Al snel via de site van Saman een duidelijk “keuzehulp”voor een situatie plan gevonden. Waarna een offerte op maat werd geleverd met verschillende keuze. Hierna goede communicatie betreft het vervolg traject van bestellen en plaatsen van het doe-het-zelf pakket. Waarna een vriendelijke en deskundige monteur ( Willem-Jan Paul ) de installatie heeft aangesloten en in bedrijf gesteld.

  • Aanbevelen? Ja
10

Goed advies, prima service

Het hele proces van advies tot plaatsing van zonnepanelen en hybride warmtepomp is naar tevredenheid verlopen. De montage is op 1 dag verwerkt, professionele en vakkundige zonnepanelen monteurs en CV monteur, uitermate correct en vriendelijke en alles schoongemaakt na de klus! Van goede verbruiksadvies voorzien en zelfs achteraf van de CV/warmtepomp monteur nog advies gekregen in het weekend, geweldige service

  • Aanbevelen? Ja
2

Saman gaat voorbij aan diefstalgevoeligheid

Ik heb o.a. enkele zonnepanelen laten installeren op mijn garagedak op advies van Saman. Na oplevering blijken de panelen met een standaard bout te zijn bevestigd. Een bout die eenvoudig en geruisloos losgeschroefd kan worden. Dit, terwijl er toch wel andere alternatieven voorhanden zijn, juist voor kwetsbare plakken als een garagedak. Ik had toch wel een meer professionelere insteek verwacht. Helaas verwijst Saman me door naar derden, in plaats van de bevestiging van de panelen nog eens kritisch te bekijken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
9

Zeer tevreden !

Saman is goed te bereikbaar en komt afspraken na. Prima service, deskundig personeel.

  • Aanbevelen? Ja
10

fijne Monteur Goede kennis

André van de Velde is zeker voor de Saman Groep en buiten gewoon goede medewerker, die voor zijn werk maar ook zijn vakkennis 100% te vertrouwen is. Tot volgend jaar. Adieu

  • Aanbevelen? Ja
10

geleverd zoals besteld, zeer goede communicatie

zeer goed advies, korte levertijd, snelle installatie

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Tevreden en blij!

Zeer tevreden over de werkzaamheden die zijn uitgevoerd bij ons.

  • Aanbevelen? Ja
9

Goed werk geleverd op het afgesproken tijdstip.

Eén puntje van onduidelijkheid was dat er in de opdracht bevestiging stond: "Aansluiten middels het plaatsen van een 3-fase aardlekautomaat in de groepenverdeelkast." De monteur die de elektrische installatie en de omvormer heeft geplaatst zei toen ik hem hierop attent maakte: "Dat is niet gebruikelijk in Zeeland". En dat is dus ook niet geplaatst. In de offerte is dat ook wel vernoemd en daar stond ook een bedrag van € 130,00 voor. Snelheid levertijd heb ik alle begrip voor dat het langer duurt met deze situatie in de wereld. Complement voor het nakomen van de afgesproken datum voor het plaatsen van de installatie.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
9

Prima!

Alles naar wens

  • Aanbevelen? Ja
10

Deskundige monteur en erg vriendelijk in de omgang.

Via site en mailverkeer kwam alle informatie snel en duidelijk binnen waardoor de keuze snel gemaakt kon worden. De monteur die de CV-ketel kwam installeren was deskundig en erg vriendelijk in de omgang.

  • Aanbevelen? Ja
9

Vriendelijke en ervaren medewerker

Wist duidelijk waarom hij kwam en moest controleren.

  • Aanbevelen? Ja
2

Verkoop en installatie netjes, behandeling bij klachten schandalig

In september 2019 zonnepanelen installatie laten aanleggen. 27 augustus 2022 ontdekt dat 1 paneel nog slechts een opbrengst heeft van 37% t.o.v. overige panelen. Dit 30 augustus gemeld. Nu 17 november na 5 telefoontjes en 7 mailtjes nog steeds geen oplossing. Krijg nooit iemand te spreken die iets kan beslissen, betreffende persoon is telkens niet aanwezig, terugbellen lijkt ook niet mogelijk. Voorstel van Saman is nu dat we het zonnepaneel zelf demonteren en komen omwisselen voor een nieuw paneel...... Saman: naast fabrieksgarantie hebben bestaat er ook nog zoiets als wettelijk garantie. (Een aankoop moet bieden wat u ervan mag verwachten. Het product moet de eigenschappen hebben die u voor normaal gebruik mag verwachten. Voor een periode die u mag verwachten.) Dat iets kapot gaat is geen probleem maar het gaat erom hoe men iets oplost. Daarom slechts 1 ster.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
6

rommelig !

De reden is; dat we twee offertes hebben gehad. Een met een 1 fase omvormer. En later een met een 3 fase omvormer. Na installatie bleek het toch een 1 fase omvormer te zijn gemonteerd Een dag later is de omvormer gewisseld voor de goede, maar dit komt niet erg professioneel over. Overigens, de tweede dag, aardige en behulpzame monteurs. De solis-app 2 x geinstalleerd!?

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

prima en snel geholpen.

Na een gemelde storing stond de monteur binnen 2 uur op de stoep.\De uitkomst van het onderzoek was voor ons minder florissant; de ketel was overleden, Voorlopig gaan we een ketel huren en bezinnen ons op een degelijke en toekomstbestendige aankoop.

  • Aanbevelen? Ja
9

Zeer professionele aanpak en vriendelijke monteurs

Zeer tevreden en als iemand vraagt welke onderhoud ik heb zal ik zeker samen zal noemen

  • Aanbevelen? Ja
9

Vriendelijke en behulpzame monteur

De hybride verwarming werkte niet. Dit bleek achteraf een eenvoudige instelling te zijn. Jaco legde dit op een prima manier uit. Bedankt!

  • Aanbevelen? Ja
10

Super uitleg! vriendelijke monteur netjes werk

Goedemiddag, De monteur W.J. Paul heeft bij ons vanmorgen de omvormer bekeken. Ik heb niet zoveel behoefte en helemaal geen kennis over zijn kunde, maar ik ben heel tevreden hoe hij dit werk verricht heeft, geduld mij zaken uit te leggen ivm de app van solaredge. Ik zou hem dus een goede beoordeling willen geven.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Gouwepoort 1

4301 RZ Zierikzee

0111-412647

[email protected]

Over Saman Groep

De energietransitie is één van de grootste maatschappelijke opgaven, maar wij begrijpen dat jouw wooncomfort net zo belangrijk is. Bij de Saman Groep combineren wij beide aspecten in ons aanbod en zijn ze ook op de lange termijn voordeliger. De slimme keuze dus! Een persoonlijke aanpak is voor ons de sleutel van een succesvolle samenwerking. Of het nu gaat om een warmtepomp, airco of zonnepanelen, het begint met het juiste advies. Geen situatie is hetzelfde en daarom bieden we persoonlijke begeleiding die aansluit bij jouw behoeften. Met onze A-merk producten en vakkundige installateurs is duurzaam comfort ook voor jou zo geregeld! ✓ Al ruim 100 jaar ervaring ✓ Al 60.000 klanten gingen jou voor ✓ 24/7 support en storingsdienst ✓ Altijd een vestiging bij jou in de buurt

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.