Filters

9

goed

Zeer goed geholpen

  • Aanbevelen? Ja
9

Maakt de verwachtingen waar

Beslissingstraject: Door het Energieloket van onze gemeente kwamen wij bij Saman groep terecht. Een webinar van Saman Groep samen met de gemeente vulde mijn kennis prima aan. De laatste puzzelstukjes werden gelegd in het bezoek van een technische verkoper. Uit een vergelijking die ik heb gemaakt kwam Saman groep daarna met de beste prijs/kwaliteitsverhouding uit de bus. Wij besloten te kopen. Installatie: op de installatie dag kwam een goed op elkaar ingespeeld team langs dat voor een vlekkeloze installatie zorgde. Vraagpuntjes werden direct opgelost. Tot slot de btw-teruggave. Saman groep heeft dat samen met NBA (Nationale belasting adviseurs) prima geregeld. Ik adviseer wel om de aanvraag digitaal (via de link die Saman groep meestuurde te doen. Dan heb je dat in 5 minuten geregeld. Het is nu wachten wanneer de belastingdienst de teruggaaf heeft geregeld. Tip: probeer je goed vooraf te oriënteren, zodat je goed kunt inkopen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
1

Absoluut heel ver onder de maat.

Heb, gelokt door een financieel aantrekkelijk aanbod ikv actie Delta/ Saman, een nieuwe CV-ketel besteld bij Saman. Voor de voorliggende offerte zijn alle benodigde gegevens (in tekst en met foto's) aangeleverd. Uitdrukkelijk is aangegeven dat er een Elga warmtepomp aanwezig is en de nieuwe ketel daarmee één hybride installatie moet vormen. In de offerte is -op mijn verzoek- een via een app te bedienen thermostaat met gateway aangeboden. Bij de plaatsing en installatie van de nieuwe ketel bleek de kennis over de koppeling van de warmtepomp te ontbreken. Ook bleek de geoffreerde thermostaat niet geschikt te zijn voor de combinatie ketel-warmtepomp. Na telefonisch contact tussen enkele monteurs is de installatie afgerond en is men vertrokken. Kort daarna zag ik op de (teruggeplaatste) thermostaat de melding 'ketel in storing'. Het werd niet warm in huis. De volgende dag meteen gebeld en mijn verhaal gedaan. Ik zou teruggebeld worden, dat gebeurde pas nadat ik zelf een tweede keer contact heb opgenomen. Telefonisch is gepoogd met mij op afstand enkele handelingen te doen uitvoeren, maar dat gaf geen resultaat. Uiteindelijk is eind van de middag een monteur ter plaatse geweest die de warmtepomp heeft losgekoppeld van de ketel waardoor ik in ieder geval verwarming heb. Saman zou spoedig weer contact opnemen. Na bijna een week verder te zijn heeft Saman niets van zich laten horen. Ik heb nu dus niets aan mijn warmtepomp en moet mijn huis dus veel minder duurzaam verwarmen. Het is mijn eerste ervaring met Saman als verwarmingsinstallateur. Zo positief als mijn ervaringen met Saman voor de zonnepanelen waren, zo teleurstellend is mijn ervaring met Saman in dit geval. Saman heeft het contract niet nagekomen zodat ik een formele ingebrekestelling en mogelijk ontbinding van het contract moet vragen. #Samangeeftmijellende #ditkostmijenergie

  • Aanbevelen? Nee
8

Klantgerichte, vriendelijke en professionele inzet van de monteur, in 1 woord TOP.

Ik heb Saman in de afgelopen jaren als projectleider bij een van de opdrachtgevers zien groeien in klantgerichtheid, kwaliteit, veiligheid, deskundigheid en vooral capaciteit. Heel fijn om het gezamenlijk resultaat terug te zien nu ik zelf 'klant' mag zijn. Zoals in de scores aangegeven, voor mij zijn er nog essentiële verbeterpuntjes. Voor nu fijne kerstdagen en voor 2021.......de puntjes op de i.

  • Aanbevelen? Ja
7

heel tevreden

Ik heb goede ervaring met de Saman groep en ik zal zeker klant blijven

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima

Net werk geleverd en alles volgens afspraak

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Geweldig

Monteur was ziek. Gelukkig door een andere monteur gelijk opgevangen. Goed meegedacht! CV ketel werkt prima niks op aan te merken!

  • Aanbevelen? Ja
10

Perfecte montage en service geleverd door vakbekwame technicus.

Vandaag (15 december 2020) heeft Samen Groep een nieuwe CV ketel bij ons geïnstalleerd. De monteur heeft perfect de installatie gedaan op een vriendelijke en vakbekwame manier. Hartelijk dank.

  • Aanbevelen? Ja
10

Ontzorgen door probleemloze uitvoering van werkzaamheden

Alle werkzaamheden zijn goed uitgevoerd. Knelpunten in de uitvoering zijn duidelijk uitgelegd en adequaat opgelost. Medewerkers zijn correct in de omgang. Kortom, een uitvoering van werkzaamheden zoals je die als klant graag ziet.

  • Aanbevelen? Ja
8

snel en goed

zeer snelle reactie na mn telefonisch contakt

  • Aanbevelen? Ja
9

Goede adviezen van Saman zodat er voor de eindgebruiker een goed product op maat is gerealiseerd.

.

  • Aanbevelen? Ja
10

Zeer tevreden

Saman Groep adviseerde een LT warmtepomp van een zeer gerenommeerd merk, in mijn goed geisoleerde woning met convectoren en radiatoren. Dat blijkt uitstekend te werken en het werkt zoals beloofd. De subsidie aanvraag hebben ze ook voor mij afgehandeld en dat is al binnen. Snelle vakkundige installatie.

  • Aanbevelen? Ja
8

Prima en fijn contact

Snelle levering. Factureren mag wrl sneller. Subsidie aanvraag was wel snel geregeld

  • Aanbevelen? Ja
10

geweldige service en communicate

geweldig

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
4

Niet tevreden over de service en contact.

Er wordt niet goed geluisterd naar de klant en het duurt te lang voordat er een monteur ingepland wordt. Uiteindelijk het probleem pas na 4x langskomen opgelost en tevens weer een nieuw probleem veroorzaakt. Het contact is te omslachtig omdat je niet direct iemand van de planning aan de lijn krijgt. Ze weten heel weinig over het type warmtepomp die wij hebben.

  • Aanbevelen? Nee
7

Deskundig met een paar opmerkingen

Alles netjes volgens afspraak en goed geïnstalleerd. Een paar aandachtspunten: * In afwijking van de bestelling warmtepomp zonder koelfunctie geleverd. Wel netjes en snel opgelost door andere printplaat te installeren. * Ik kon nog net de monteurs terugroepen om de bestelde pompschakelaar aan te sluiten. Geef voorafgaand aan de installatie aan dat je onder de buitenunit het beste grind kunt maken, zodat het condenswater in de grond zakt. Nu kan ik de bestrating er niet meer uit krijgen * Lange levertijd en duurde bovendien langer dan in het adviesgesprek aangegeven

  • Aanbevelen? Ja
5

Alles ok,behalve de oplevering en uitleg gebruiksaanwijzingen.

Zie hierboven

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap* N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
5

Zonnepanelen installeren uitsteken, cominicatie naar de kland slecht

Het instaleren van de zonnepanelen was uitstekend maar de communicatie erna was slecht, 5 weken moeten wachten op een werkende app na 2 keer mailen en 3 keer bellen was er nog niets geregeld, uiteindelijk een boze mail verstuurd waar wel op werd gereageerd. Als jullie dat verbeteren zijn jullie een topbedrijf

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
3

slechte communicatie ook bij Saman intern blijkbaar.

Prijzen die verkoper gaf over E-Flux backend voor laadpaal waren niet volledig. In de praktijk is het ongeveer het dubbele. En contract termijn van E-flux is 2 jaar ipv 1 jaar zoals de verkoper zei. Eerste opdracht bevestiging noemde een 11kw lader ipv gevraagde 24kw. In eerste instantie werd een 5m kabel geleverd ipv bestelde 8m. (dit is wel gecorrigeerd) Monteur heeft lader aangesloten met nieuwe 16A groep en kabel getrokken voor 11kw laden ipv 24kw. (heb hier wel credit nota voor gekregen. Aan de lage kant.. maar toch maar mee akkoord gegaan omdat ik inmiddels het gezeur erg beu ben) Op deze fouten van de monteur na, ben ik wel erg te spreken over de monteur. Erg vindingrijk en snel.

  • Aanbevelen? Nee
10

alles geprobeerd om het gezoem te verhelpen.

Het is alleen niet verholpen. Het gezoem blijft. Wij hebben alles uitgezet ook alles afgesloten , toen bleef de ventilator nog draaien. Dat is het probleem. Hoe dat kan is een raadsel. Mijn man stond erbij en hoorde ook de ventilator draaien en die veroorzaakt s'nachts veel gezoem . Ik durf eigenlijk niet meer te bellen omdat ik het heel vervelend vind en hoop dat u nog contact met mij wilt opnemen

  • Aanbevelen? Ja
10

Samen is een bedrijf dat zich aan de afspraken houdt, het contact met de client blijkbaar heel belan

De contacten met Saman dateren vanaf begin dit jaar. We lieten ons toen door Jeroen voorlichten over de mogelijkheid van zonnecollectoren. Op ons verzoek maakte hij een offerte, die wij heel snel ontvingen. Toen wij, een half jaar later, besloten tot aanschaf van de zonnepanelen waren de contacten weer via Jeroen. Heel prettig! Ook heel prettig was dat dezelfde offerte aangehouden werd, dat wij deskundig advies kregen, dat de panelen op 9 december tot onze tevredenheid gelegd zijn, dat de drie heren plezier hadden in hun werk en dat we complimenten krijgen over ons dak. Ik heb nog één tip: maak het aanmelden bij de site energie eenvoudiger. Wie weet nu het wachtwoord van de energiemeter? Gelukkig was uw telefoniste bereid ons te helpen. En nu moeten we nog een mailtje ontvangen zodat we de app kunnen installeren. Kortom: bedankt voor de uitstekende service!

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
9

Altijd goede en prettige service

Mijn eerste ervaringe met Saman dateren al van 1977, toen kocht ik mijn eerste CV ketel. Vanaf die tijd is alles altijd goed zonder problemen geregeld dus ik ben al lang een tevreden klant en wil dat graag zo houden.

  • Aanbevelen? Ja
9

Ben zeer tevreden

De mensen hebben snel en vakkundig de panelen op het dak gelegt we zijn zeer tevreden

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
3

Het duurde anderhalve week eer ze de fout hadden gevonden

De zonnepanelen waren geïnstalleerd maar deden het niet en ik kon niet op internet controleren hoeveel ze op zouden leveren. Ik heb 5 of 6 keer gebeld en iedere keer werd mij verzekerd dat ze het wel deden omdat er een groen lampje branden. Na 10 (TIEN) dagen kwam er een monteur die het euvel oploste, de zonnepanelen hadden in die 10 dagen NIET gewerkt. Het steekt mij ten eerste dat de telefoniste maar bleef herhalen dat de zonnepanelen werkten en het steekt mij nog meer dat er 10 dagen over gedaan werd om een monteur te sturen en uiteindelijk bleek dat ze helemaal niet werkten. Ondertussen werd wel de rekening gestuurd en werd ik geacht te betalen voor de niet werkende zonnepanelen. Kortom een nare ervaring die ik niet verwachtte van een gerenommeerd bedrijf. Ik beveel Saman dan ook niet aan qua uitvoering, klantvriendelijkheid en oplossingsbereidheid.

  • Aanbevelen? Nee
3

reparatie storing duurde heel lang bijna 7 weken na melding

Storing gemeld op 6 oktober uiteindelijk op 25 november gerepareerd. De eerste monteur kon pas op 2 november komen 4 weken na de melding, dit vind ik veel te lang max 1 week lijkt mij normaal. Ook geschrokken dat de omvormer al binnen 3 jaar stuk is en dat de nieuwe binnen 2 dagen ook niet meer werkte. De omvormer staat op zolder waar ik niet zo vaak kom. Daarom kwam ik er laat achter dat er iets niet klopte, zag dat pas aan mijn energie rekening, ook omdat op de sticker van de omvormer stond ,rood is installatie buiten gebruik dan Saman informeren ,oranje is communicatie en er stond niet bij dat als het groen knippert de installatie ook niet werkte. Hoe kan het dat het rode lichtje niet brande???? Hierdoor 4 maanden geen opbrengst gehad (augustus t/m november 2020) plus de betalen reparatie kosten betekent een verlies van 1 jaar rendement., waar ik dus teleurgesteld in ben ondanks dat de reparatie kosten schappelijk zijn gehouden. Ik prijs de kennis die bij Saman aanwezig is, maar met deze ervaring heb ik moeite om de volgende installaties zoals de Airco , wat ik van plan ben om te gaan installeren, die door Saman te laten plaatsen. Ook hier moest ik 6 weken wachten voor er een adviseur beschikbaar was om mij advies te geven. Moet wel zeggen dat deze adviseur verstand van zaken had, kwam met de juiste oplossing. Zal e.e.a. nog eens bekijken Mvgr, Arie Schakel

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Gouwepoort 1

4301 RZ Zierikzee

0111-412647

[email protected]

Over Saman Groep

De energietransitie is één van de grootste maatschappelijke opgaven, maar wij begrijpen dat jouw wooncomfort net zo belangrijk is. Bij de Saman Groep combineren wij beide aspecten in ons aanbod en zijn ze ook op de lange termijn voordeliger. De slimme keuze dus! Een persoonlijke aanpak is voor ons de sleutel van een succesvolle samenwerking. Of het nu gaat om een warmtepomp, airco of zonnepanelen, het begint met het juiste advies. Geen situatie is hetzelfde en daarom bieden we persoonlijke begeleiding die aansluit bij jouw behoeften. Met onze A-merk producten en vakkundige installateurs is duurzaam comfort ook voor jou zo geregeld! ✓ Al ruim 100 jaar ervaring ✓ Al 60.000 klanten gingen jou voor ✓ 24/7 support en storingsdienst ✓ Altijd een vestiging bij jou in de buurt

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.