
Op 5 dec. 2024 is een nieuwe warmtepomp geplaatst. Bij het naar binnen brengen is er nogal wat schade ontstaan aan het tegelpad in de tuin. De chauffeur, Willem, een zeer onbeschofte en eigenwijze man ‘wist alles beter’ met als gevolg dat het tegelpad flink beschadigd is. Ook is er dwars door een muur geboord met als gevolg een groot gat aan de andere zijde. Dat is ‘dichtgesmeerd’, ziet er niet uit zo midden op de muur. De projectleider betichtte mij ervan dat ik met mijn schademelding ‘geld uit de zakken van Saman’ wilde kloppen!!! Ook de afstelling van de warmtepomp was niet goed. De vraag in de huiskamer via de thermostaat was 18 gr. maar de pomp stond hele dagen aan en het was binnen 21-22 gr. Er zouden monteurs gestuurd worden, hele middag thuis zitten wachten, niemand geweest of gebeld. Op hun site staat dat je gegarandeerd binnen een minuut iemand aan de telefoon krijgt wanneer je belt. Loos bericht, het duurt soms meer dan 10 minuten (met zo’n irritant wachtrijmuziekje) en dan krijg je nog de persoon die je nodig hebt niet aan de lijn. Inmiddels zijn er vanaf 10 januari 3 verschillende monteurs geweest om de pomp opnieuw ‘juist’ af te stellen. Over de schade nog steeds niet gehoord. Kortom, dit bedrijf is uit op winst en zeker niet op service verlening. Het rammelt aan alle kanten en als ik zelf zou mogen kiezen voor een installateur voor de warmtepomp, zou ik zeker Saman NIET inschakelen. Het deugt van geen kanten en je kunt blijven bellen, de telefoniste heeft alle begrip voor de ontstane situatie, de projectleider, P.F. doet het af 'met dat hij het aan zijn collega zal doorgeven’. Een heel slecht bedrijf met slechte service.
Update 28-03: Fijn dat we elkaar zojuist even hebben gesproken. We nemen komende week opnieuw contact op om dit nader te bespreken. Beste meneer/mevrouw de Moor, Wat vervelend te lezen dat u niet tevreden bent. Ik heb een verzoek tot aanpassing gedaan omdat u de volledige naam van mijn collega vermeld, dit is niet gepast gezien de situatie. Uiteraard nemen wij deze klacht erg serieus, we bellen u vandaag op om dit in een persoonlijk gesprek te bespreken. Met energieke groet, Joni Saman Groep
Originele beoordeling
Op 5 dec. 2024 is een nieuwe warmtepomp geplaatst. Bij het naar binnen brengen is er nogal wat schade ontstaan aan het tegelpad in de tuin. De chauffeur, Willem, een zeer onbeschofte en eigenwijze man ‘wist alles beter’ met als gevolg dat het tegelpad flink beschadigd is. Ook is er dwars door een muur geboord met als gevolg een groot gat aan de andere zijde. Dat is ‘dichtgesmeerd’, ziet er niet uit zo midden op de muur. De projectleider betichtte mij ervan dat ik met mijn schademelding ‘geld uit de zakken van Saman’ wilde kloppen!!! Ook de afstelling van de warmtepomp was niet goed. De vraag in de huiskamer via de thermostaat was 18 gr. maar de pomp stond hele dagen aan en het was binnen 21-22 gr. Er zouden monteurs gestuurd worden, hele middag thuis zitten wachten, niemand geweest of gebeld. Op hun site staat dat je gegarandeerd binnen een minuut iemand aan de telefoon krijgt wanneer je belt. Loos bericht, het duurt soms meer dan 10 minuten (met zo’n irritant wachtrijmuziekje) en dan krijg je nog de persoon die je nodig hebt niet aan de lijn. Inmiddels zijn er vanaf 10 januari 3 verschillende monteurs geweest om de pomp opnieuw ‘juist’ af te stellen. Over de schade nog steeds niet gehoord. Kortom, dit bedrijf is uit op winst en zeker niet op service verlening. Het rammelt aan alle kanten en als ik zelf zou mogen kiezen voor een installateur voor de warmtepomp, zou ik zeker Saman NIET inschakelen. Het deugt van geen kanten en je kunt blijven bellen, de telefoniste heeft alle begrip voor de ontstane situatie, de projectleider, Patrick Fokker doet het af 'met dat hij het aan zijn collega zal doorgeven’. Een heel slecht bedrijf met slechte service.
Update 28-03: Fijn dat we elkaar zojuist even hebben gesproken. We nemen komende week opnieuw contact op om dit nader te bespreken. Beste meneer/mevrouw de Moor, Wat vervelend te lezen dat u niet tevreden bent. Ik heb een verzoek tot aanpassing gedaan omdat u de volledige naam van mijn collega vermeld, dit is niet gepast gezien de situatie. Uiteraard nemen wij deze klacht erg serieus, we bellen u vandaag op om dit in een persoonlijk gesprek te bespreken. Met energieke groet, Joni Saman Groep
Offerte traject startte vlot maar haperde een beetje Aanleg ging netjes en vlot
Beste meneer Zaadstra, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Goed om te horen dat de werkzaamheden naar tevredenheid zijn verlopen. Wij nemen uw feedback van harte ter verbetering van onze diensten. Wij wensen u vele zuinige jaren en comfort toe met uw nieuwe warmtepomp. Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Prachtig werk weer afgeleverd door de fa Saman
Beste meneer Paree, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Goed om te horen dat de werkzaamheden naar tevredenheid zijn verlopen. Wij wensen u vele duurzame jaren toe met uw nieuwe thuisbatterij! Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Het inplannen van een afspraak was een drama, er was ook weinig flexibiliteit om mee te denken met de klant. Werd vooral in beperkingen gedacht. Gelukkig was de ervaring mbt het onderhoud door Kevin totaal tegenovergesteld. Erg kundig, meedenkend en kansen zien.
Beste Larissa, Bedankt voor deze review. We begrijpen dat het inplannen van een afspraak vlot en met voldoende opties moet verlopen, excuses dat u hier problemen mee heeft ervaren. Dit nemen we zeker mee ter verbetering, we leren hier graag van! Fijn dat de monteur het onderhoud naar tevredenheid heeft uitgevoerd. Met energieke groet, Joni Saman Groep
Arjan & Kylian hebben heel goed werk afgeleverd. Deze mensen kan je met een boodschap van huis sturen
Beste Rene, Bedankt voor dit mooie compliment aan onze monteurs! Fijn te vernemen dat de werkzaamheden naar tevredenheid zijn uitgevoerd. We hopen u in de toekomst nog eens van dienst te mogen zijn. Met energieke groet, Joni Saman Groep
Vandaag kwam Kevin langs voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt van onze cv ketel. Naast dat hij netjes werkt, heeft hij ook een gezellige vlotte Brabantse babbel. Vragen kon hij snel en begrijpbaar beantwoorden. Ik ben zeer tevreden. Tot volgend jaar (hopelijk pas)!
Beste Inge, Bedankt voor deze 10! Ontzettend fijn dat de werkzaamheden naar tevredenheid zijn uitgevoerd en dat de monteur uw vragen duidelijk kon beantwoorden. Ik wens u een mooi weekend toe en veel comfort van uw cv-ketel. Met energieke groet, Joni Saman Groep
Goed geholpen door de verkoper (Marcel), die ook meedacht in hoe het geheel zo mooi mogelijk geïnstalleerd kon worden. Het montageteam (Don, Serenzo en Alger) waren ook top. Echte vakmannen die netjes werken en de boel ook netjes opgeruimd achter laten. Dus echt helemaal blij.
Beste Jaco, Bedankt voor het delen van deze leuke ervaring. Goed om te horen dat u het contact met uw adviseur prettig heeft ervaren en de werkzaamheden naar tevredenheid zijn verlopen. Wij hopen u in de toekomst zeker nog eens te mogen helpen. Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Heel erg blij met mijn thuisbatterij en warmtepomp, van advies tot installatie is alles vlot verlopen. De thuisbatterij had nog een kleine storing, maar deze was snel verholpen. We zijn deze winter van 750 kuub naar 50 kuub gasverbruik gegaan. De kosten voor de extra stroom verdienen we terug met het slimme handelen van de thuisbatterij.
Beste Andre, Bedankt voor het delen van deze leuke ervaring! Goed om te horen dat u tevreden bent over de uitgevoerde werkzaamheden en u nu al verschil merkt in het gebruik en verbruik van de nieuwe installaties. Wij wensen u veel comfort en zuinige jaren toe met de nieuwe warmtepomp en thuisbatterij. Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Ramon en Jesse hebben prachtig werk afgeleverd. Ze luisteren eerst wat de klant wenst. Kabel mooi buiten achter de regenpijp.weggewerkt. alle lof, heel tevreden
Beste Edwin, Bedankt voor het mooie compliment! Goed om te horen dat onze collega's uw wensen eerst hebben besproken en hierna de werkzaamheden hebben uitgevoerd. Wij wensen u veel plezier en zuinige jaren toe met uw nieuwe zonnepanelen! Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Matthijs, Jassim en Wesley vormen een heel goed team. Ze zijn zeer vakkundig en ook nog eens hele aardige en rustige mensen. En er is een extra probleem opgelost dat in eerste instantie nogal moeilijk was. Petje af en hartelijk dank!
Beste meneer en mevrouw van Poeke, Bedankt voor dit mooie compliment! Ontzettend fijn te vernemen dat de werkzaamheden zo goed zijn bevallen, we hopen u in de toekomst nog eens van dienst te mogen zijn! Met energieke groet, Joni Saman Groep
De installatie van de airco's zou plaatsvinden op 3 en 4 december. Voor die dagen had ik verlof opgenomen. Op 3 december 9:00 uur kreeg ik te horen dat de monteurs niet konden komen omdat één van de monteurs door zijn rug gegaan was. Ook de dag erna werd het werk niet opgepakt. Ik heb na een periode van meerdere dagen zelf maar contact opgenomen om een nieuwe afspraak in te plannen. Dit initiatief werd helaas niet door de Samangroep genomen. We hadden helaas pech. Een nieuwe afspraak op kort termijn zat er niet in. Pas twee maanden later was het pas weer mogelijk om de airco’s te installeren. Dat terwijl we die airco's met een reden voor de winter wilden laten plaatsen. Dit was echter niet de eerste keer dat dit een afspraak op het laatste moment niet doorging. Ook bij de installatie van de happydrops had ik een dag verlof opgenomen en werd op de dag zelf de afspraak geannuleerd. De gifbeker bleek nog niet leeg. Ook de nieuwe installatiedagen van de airco's die ingepland waren voor 7 en 14 februari werden geannuleerd. Na een telefoontje werden de airco's uiteindelijk toch op 14 februari naar alle tevredenheid geïnstalleerd. De monteurs hebben netjes gewerkt en uitermate duidelijk en netjes gecommuniceerd. Over de voor niets opgenomen verlofdagen, heb ik contact opgenomen en aangegeven dat er na vier annuleringen geen sprake meer is van overmacht. Een excuus zou te makkelijk zijn en is een compensatie op z’n plaats. Nu ontvang ik facturen zonder enig excuus of compensatie met de vraag of ik nog vragen heb. Het zal u niet verbazen dat ik niet begrijp waarom de Samangroep in tussenliggende periode geen contact opgenomen heeft om tot een gepaste oplossing te komen en zelfs een excuus te veel gevraagd blijkt en dat terwijl we ruim 23k€ als klant bij de Samangroep hebben uitgegeven.
Beste Coen, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend om te horen dat het gehele proces niet naar tevredenheid is verlopen ondanks dat u tevreden bent over de plaatsing. Ik zou de situatie graag persoonlijk met u bespreken om te kijken wat ik kan betekenen maar vooral om van uw ervaring te leren. Wij hebben uw relatiedossier gevonden en mijn collega of ik nemen deze week nog contact met u op om de situatie te bespreken. Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Van begin tot eind goed geholpen met onze zonnepanelen. Roberto en Kylian hebben alles vakkundig geïnstalleerd!
Beste Lisa, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Goed om te horen dat uw nieuwe zonnepanelen installatie naar tevredenheid is verlopen. Wij wensen u vele zuinige jaren toe. Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Ik zou graag altijd dezelfde monteur Kevin willen zien hij is geweldig
Beste Adri, Bedankt voor het delen van uw ervaring met onze monteur Kevin. Ik geef dit mooie compliment aan hem door. Fijn weekend gewenst!
Monteurs hebben prima werk afgeleverd. Hebben zich helaas tot tweemaal toe niet aan de aankomsttijd gehouden, hierop had ik wel tot tweemaal toe mijn dag gepland en moest ik dus mijn gemaakte afspraken gaan wijzigen. Tussen 7.30 en 8.30 werd uiteindelijk 10.00 uur. De Gateway werkte niet bij vertrek, wij moesten dit zelf verder regelen. De Gateway gaf direct een foutcode en dit hebben de monteurs niet geprobeerd op te lossen, dat moesten we dan zelf maar oppakken. Hierover contact opgenomen. Het hele gesprek van begin tot het eind was zeeer teleurstellend. Geen enkele empathie (ook overde aankomsttijd) en we zitten nog met een Gateway waarmee we hetzelf maar moeten uitzoeken of die het wel of niet gaat doen.
Beste Annette, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Vervelend om te horen dat de aankomsttijd later was dan gepland, Ik kan mij goed voorstellen dat dit als vervelend ervaren kan worden. Ik zie gelukkig wel dat de monteur u gebeld heeft die ochtend om aan te geven dat hij later was. Ik zie in uw relatiedossier staan dat de Gateway inderdaad niet functioneert. Hiervoor heeft mijn collega Intergas ingeschakeld om dit verder op te pakken, hier krijgt u dus nog bericht over. Ik heb mijn collega gevraagd om u hier in ieder geval over te informeren zodat u weet wat u kan verwachten vanuit Saman. Jammer om te horen dat u het contact met mijn collega als niet prettig ervaren heeft, dit is zeker niet het gevoel wat wij u willen geven als klant zijnde en zullen dit intern dan ook bespreekbaar maken om te leren van uw ervaring. Wij nemen uw bericht van harte en zullen dit intern oppakken om hier verbetering uit te kunnen halen. Wij wensen u veel comfort met uw nieuwe cv installatie. Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Originele beoordeling
Monteurs hebben prima werk afgeleverd. Hebben zich helaas tot tweemaal toe niet aan de aankomsttijd gehouden, hierop had ik wel tot tweemaal toe mijn dag gepland en moest ik dus mijn gemaakte afspraken gaan wijzigen. Tussen 7.30 en 8.30 werd uiteindelijk 10.00 uur. De Gateway werkte niet bij vertrek, wij moesten dit zelf verder regelen. De Gateway gaf direct een foutcode en dit hebben de monteurs niet geprobeerd op te lossen, dat moesten we dan zelf maar oppakken. Hierover contact opgenomen met Jamie den Braber. Het hele gesprek van begin tot het eind was zeeer teleurstellend. Hij toonde geen enkele empathie (ook overde aankomsttijd) en we zitten nog met een Gateway waarmee we hetzelf maar moeten uitzoeken of die het wel of niet gaat doen.
Beste Annette, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Vervelend om te horen dat de aankomsttijd later was dan gepland, Ik kan mij goed voorstellen dat dit als vervelend ervaren kan worden. Ik zie gelukkig wel dat de monteur u gebeld heeft die ochtend om aan te geven dat hij later was. Ik zie in uw relatiedossier staan dat de Gateway inderdaad niet functioneert. Hiervoor heeft mijn collega Intergas ingeschakeld om dit verder op te pakken, hier krijgt u dus nog bericht over. Ik heb mijn collega gevraagd om u hier in ieder geval over te informeren zodat u weet wat u kan verwachten vanuit Saman. Jammer om te horen dat u het contact met mijn collega als niet prettig ervaren heeft, dit is zeker niet het gevoel wat wij u willen geven als klant zijnde en zullen dit intern dan ook bespreekbaar maken om te leren van uw ervaring. Wij nemen uw bericht van harte en zullen dit intern oppakken om hier verbetering uit te kunnen halen. Wij wensen u veel comfort met uw nieuwe cv installatie. Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Aardige mannen, netjes, snel en komen afspraken keurig na
Beste Linda, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Goed om te horen dat het contact met onze collega's goed verlopen is en de werkzaamheden naar tevredenheid zijn uitgevoerd. Wij wensen u vele zuinige jaren toe met uw nieuwe zonnepanelen! Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Op tijd kwamen Johan en Omar om de laadpaal te installeren. Prettige monteurs die keurig werken.
Beste meneer van der Paardt, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Goed om te horen dat u tevreden bent over onze collega's, wij delen uw bericht dan ook graag met hen! Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Kevin is een deskundig en klantgericht monteur
Beste André, Bedankt voor dit mooie compliment. Ik deel dit met de monteur, hier worden we blij van! Met energieke groet, Joni Saman Groep
Kevin is een vriendelijke en betrokken monteur. Hij neemt de tijd voor z’n klant en doet gedegen z’n werk
Beste Jan, Bedankt voor uw beoordeling. Goed te lezen dat de werkzaamheden door de monteur zo goed zijn bevallen. We hopen u in de toekomst nog eens van dienst te mogen zijn! Met energieke groet, Joni Saman Groep
Geheel zoals afgesproken zijn de panelen, batterij en laadstation geïnstalleerd.
Beste Marieke, Bedankt voor uw review en uw vertrouwen in Saman Groep! Goed te vernemen dat de opdrachten volgens afspraak zijn verlopen en u tevreden bent over de oplevering. Ik zal dit compliment delen met de uitvoerende afdeling, hier krijgen wij energie van. Met energieke groet, Joni Saman Groep
In januari is onze warmtepomp geïnstalleerd. We zijn erg tevreden over het hele proces van advisering en installeren. Prima vakmensen.
Bedrijfsnaam | Van Hilst Koffie en Thee |
Beste Cor, Bedankt voor deze 10 als beoordeling. Goed te lezen dat het traject van advies tot oplevering naar tevredenheid is verlopen, dit horen we graag! We hopen u in de toekomst nog eens van dienst te mogen zijn, voor nu wens ik u een mooie dag toe. Met energieke groet, Joni Saman Groep
Geen opmerkingen
Beste Eric, Bedankt voor deze beoordeling! Fijn dat de werkzaamheden naar tevredenheid zijn verlopen. Met energieke groet, Joni Saman Groep
Patrick de onderhoudsmonteur kwam de cv-ketel nakijken. Hij nam de tijd om uit te leggen hoe en wat. Ik had een vraag over mijn cv-ketel (deze is al 15 jaar oud) hij gaf goed advies. De beste ketel die ik nodig zou hebben,had goed geluisterd hoe de woonsituatie nu was en gaf daarop goed en gedegen advies. Saman hou deze man in ere. Hij verstaat zijn vak. Ik zit nu dankzij Patrick toch na te denken over een nieuwe cv-ketel bij de Saman groep. Patrick je bent een toppertje
Beste Claudia, Bedankt voor deze review. Ontzettend fijn te vernemen dat de werkzaamheden zo goed zijn verlopen en dat de monteur u van goed advies heeft voorzien! Dit compliment deel ik zeker met de monteur en het uitvoerende team, hier worden we blij van. Indien we u mogen helpen met een vrijblijvende offerte horen we graag van u, voor nu wens ik u een mooie dag toe! Met energieke groet, Joni Saman Groep
Alles goed afgewerkt
Bedrijfsnaam | Saman |
Beste Gerard, Bedankt voor deze 10! Hier worden we blij van, we hopen u in de toekomst nog eens van dienst te mogen zijn. Met energieke groet, Joni Saman Groep
De monteur heeft goede uitleg en adviezen gegeven hoe om te gaan met onze klacht. Hij was ook bereidwillig om uitleg te geven over de thermostaat en deze opnieuw in te regelen.
Beste Martin, Bedankt voor deze mooie beoordeling. Fijn te vernemen dat het probleem met de waterdruk opgelost is, en dat de monteur u hier advies en uitleg over heeft gegeven! Met energieke groet, Joni Saman Groep
Keurig nette en snelle installatie door een zeer correcte monteur. (Mathijs)
Beste Jacques, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Leuk om te lezen dat u zo tevreden bent over de uitgevoerde werkzaamheden en onze collega monteur. Wij wensen u veel plezier en comfort met uw nieuwe airco! Met energieke groet, Benita - Saman Groep
Gouwepoort 1
4301 RZ Zierikzee
De energietransitie is één van de grootste maatschappelijke opgaven, maar wij begrijpen dat jouw wooncomfort net zo belangrijk is. Bij de Saman Groep combineren wij beide aspecten in ons aanbod en zijn ze ook op de lange termijn voordeliger. De slimme keuze dus! Een persoonlijke aanpak is voor ons de sleutel van een succesvolle samenwerking. Of het nu gaat om een warmtepomp, airco of zonnepanelen, het begint met het juiste advies. Geen situatie is hetzelfde en daarom bieden we persoonlijke begeleiding die aansluit bij jouw behoeften. Met onze A-merk producten en vakkundige installateurs is duurzaam comfort ook voor jou zo geregeld! ✓ Al ruim 100 jaar ervaring ✓ Al 60.000 klanten gingen jou voor ✓ 24/7 support en storingsdienst ✓ Altijd een vestiging bij jou in de buurt
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.