Filters

1

Totaal geen begrip voor mijn situatie

Op 5 dec. 2024 is een nieuwe warmtepomp geplaatst. Bij het naar binnen brengen is er nogal wat schade ontstaan aan het tegelpad in de tuin. De chauffeur, Willem, een zeer onbeschofte en eigenwijze man ‘wist alles beter’ met als gevolg dat het tegelpad flink beschadigd is. Ook is er dwars door een muur geboord met als gevolg een groot gat aan de andere zijde. Dat is ‘dichtgesmeerd’, ziet er niet uit zo midden op de muur. De projectleider betichtte mij ervan dat ik met mijn schademelding ‘geld uit de zakken van Saman’ wilde kloppen!!! Ook de afstelling van de warmtepomp was niet goed. De vraag in de huiskamer via de thermostaat was 18 gr. maar de pomp stond hele dagen aan en het was binnen 21-22 gr. Er zouden monteurs gestuurd worden, hele middag thuis zitten wachten, niemand geweest of gebeld. Op hun site staat dat je gegarandeerd binnen een minuut iemand aan de telefoon krijgt wanneer je belt. Loos bericht, het duurt soms meer dan 10 minuten (met zo’n irritant wachtrijmuziekje) en dan krijg je nog de persoon die je nodig hebt niet aan de lijn. Inmiddels zijn er vanaf 10 januari 3 verschillende monteurs geweest om de pomp opnieuw ‘juist’ af te stellen. Over de schade nog steeds niet gehoord. Kortom, dit bedrijf is uit op winst en zeker niet op service verlening. Het rammelt aan alle kanten en als ik zelf zou mogen kiezen voor een installateur voor de warmtepomp, zou ik zeker Saman NIET inschakelen. Het deugt van geen kanten en je kunt blijven bellen, de telefoniste heeft alle begrip voor de ontstane situatie, de projectleider, P.F. doet het af 'met dat hij het aan zijn collega zal doorgeven’. Een heel slecht bedrijf met slechte service.

  • Aanbevelen? Nee
8

Keurige aanleg

Offerte traject startte vlot maar haperde een beetje Aanleg ging netjes en vlot

  • Aanbevelen? Ja
10

Geweldig

Prachtig werk weer afgeleverd door de fa Saman

  • Aanbevelen? Ja
7

Erg kundige expert

Het inplannen van een afspraak was een drama, er was ook weinig flexibiliteit om mee te denken met de klant. Werd vooral in beperkingen gedacht. Gelukkig was de ervaring mbt het onderhoud door Kevin totaal tegenovergesteld. Erg kundig, meedenkend en kansen zien.

  • Aanbevelen? Ja
10

Vakkundig en kennis van zaken personeel

Arjan & Kylian hebben heel goed werk afgeleverd. Deze mensen kan je met een boodschap van huis sturen

  • Aanbevelen? Ja
10

Cv weer in orde

Vandaag kwam Kevin langs voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt van onze cv ketel. Naast dat hij netjes werkt, heeft hij ook een gezellige vlotte Brabantse babbel. Vragen kon hij snel en begrijpbaar beantwoorden. Ik ben zeer tevreden. Tot volgend jaar (hopelijk pas)!

  • Aanbevelen? Ja
10

Helemaal tevreden

Goed geholpen door de verkoper (Marcel), die ook meedacht in hoe het geheel zo mooi mogelijk geïnstalleerd kon worden. Het montageteam (Don, Serenzo en Alger) waren ook top. Echte vakmannen die netjes werken en de boel ook netjes opgeruimd achter laten. Dus echt helemaal blij.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel blij met mijn thuisbatterij en warmtepomp

Heel erg blij met mijn thuisbatterij en warmtepomp, van advies tot installatie is alles vlot verlopen. De thuisbatterij had nog een kleine storing, maar deze was snel verholpen. We zijn deze winter van 750 kuub naar 50 kuub gasverbruik gegaan. De kosten voor de extra stroom verdienen we terug met het slimme handelen van de thuisbatterij.

  • Aanbevelen? Ja
10

Top werk!

Ramon en Jesse hebben prachtig werk afgeleverd. Ze luisteren eerst wat de klant wenst. Kabel mooi buiten achter de regenpijp.weggewerkt. alle lof, heel tevreden

  • Aanbevelen? Ja
10

Uit de kunst!

Matthijs, Jassim en Wesley vormen een heel goed team. Ze zijn zeer vakkundig en ook nog eens hele aardige en rustige mensen. En er is een extra probleem opgelost dat in eerste instantie nogal moeilijk was. Petje af en hartelijk dank!

  • Aanbevelen? Ja
1

Tevreden over product en installatie maar zeer ontevreden over annulering afspraken

De installatie van de airco's zou plaatsvinden op 3 en 4 december. Voor die dagen had ik verlof opgenomen. Op 3 december 9:00 uur kreeg ik te horen dat de monteurs niet konden komen omdat één van de monteurs door zijn rug gegaan was. Ook de dag erna werd het werk niet opgepakt. Ik heb na een periode van meerdere dagen zelf maar contact opgenomen om een nieuwe afspraak in te plannen. Dit initiatief werd helaas niet door de Samangroep genomen. We hadden helaas pech. Een nieuwe afspraak op kort termijn zat er niet in. Pas twee maanden later was het pas weer mogelijk om de airco’s te installeren. Dat terwijl we die airco's met een reden voor de winter wilden laten plaatsen. Dit was echter niet de eerste keer dat dit een afspraak op het laatste moment niet doorging. Ook bij de installatie van de happydrops had ik een dag verlof opgenomen en werd op de dag zelf de afspraak geannuleerd. De gifbeker bleek nog niet leeg. Ook de nieuwe installatiedagen van de airco's die ingepland waren voor 7 en 14 februari werden geannuleerd. Na een telefoontje werden de airco's uiteindelijk toch op 14 februari naar alle tevredenheid geïnstalleerd. De monteurs hebben netjes gewerkt en uitermate duidelijk en netjes gecommuniceerd. Over de voor niets opgenomen verlofdagen, heb ik contact opgenomen en aangegeven dat er na vier annuleringen geen sprake meer is van overmacht. Een excuus zou te makkelijk zijn en is een compensatie op z’n plaats. Nu ontvang ik facturen zonder enig excuus of compensatie met de vraag of ik nog vragen heb. Het zal u niet verbazen dat ik niet begrijp waarom de Samangroep in tussenliggende periode geen contact opgenomen heeft om tot een gepaste oplossing te komen en zelfs een excuus te veel gevraagd blijkt en dat terwijl we ruim 23k€ als klant bij de Samangroep hebben uitgegeven.

  • Aanbevelen? Nee
8

Fijne ervaring

Van begin tot eind goed geholpen met onze zonnepanelen. Roberto en Kylian hebben alles vakkundig geïnstalleerd!

  • Aanbevelen? Ja
8

Geweldig zoals je geholpen wordt.

Ik zou graag altijd dezelfde monteur Kevin willen zien hij is geweldig

  • Aanbevelen? Ja
6

Kundige monteurs, uiterst teleurstellende klantcoördinatorr

Monteurs hebben prima werk afgeleverd. Hebben zich helaas tot tweemaal toe niet aan de aankomsttijd gehouden, hierop had ik wel tot tweemaal toe mijn dag gepland en moest ik dus mijn gemaakte afspraken gaan wijzigen. Tussen 7.30 en 8.30 werd uiteindelijk 10.00 uur. De Gateway werkte niet bij vertrek, wij moesten dit zelf verder regelen. De Gateway gaf direct een foutcode en dit hebben de monteurs niet geprobeerd op te lossen, dat moesten we dan zelf maar oppakken. Hierover contact opgenomen. Het hele gesprek van begin tot het eind was zeeer teleurstellend. Geen enkele empathie (ook overde aankomsttijd) en we zitten nog met een Gateway waarmee we hetzelf maar moeten uitzoeken of die het wel of niet gaat doen.

  • Aanbevelen? Nee
10

Heel klantvriendelijk

Aardige mannen, netjes, snel en komen afspraken keurig na

  • Aanbevelen? Ja
9

Keurig werk prettige monteurs

Op tijd kwamen Johan en Omar om de laadpaal te installeren. Prettige monteurs die keurig werken.

  • Aanbevelen? Ja
9

Klantgerichte monteur

Kevin is een deskundig en klantgericht monteur

  • Aanbevelen? Ja
10

Klantgericht

Kevin is een vriendelijke en betrokken monteur. Hij neemt de tijd voor z’n klant en doet gedegen z’n werk

  • Aanbevelen? Ja
9

Vakkundig werk conform afspraken

Geheel zoals afgesproken zijn de panelen, batterij en laadstation geïnstalleerd.

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima service

In januari is onze warmtepomp geïnstalleerd. We zijn erg tevreden over het hele proces van advisering en installeren. Prima vakmensen.

  • Aanbevelen? Ja
9

Uitmuntend

Geen opmerkingen

  • Aanbevelen? Ja
10

Patrick een geweldige vakman

Patrick de onderhoudsmonteur kwam de cv-ketel nakijken. Hij nam de tijd om uit te leggen hoe en wat. Ik had een vraag over mijn cv-ketel (deze is al 15 jaar oud) hij gaf goed advies. De beste ketel die ik nodig zou hebben,had goed geluisterd hoe de woonsituatie nu was en gaf daarop goed en gedegen advies. Saman hou deze man in ere. Hij verstaat zijn vak. Ik zit nu dankzij Patrick toch na te denken over een nieuwe cv-ketel bij de Saman groep. Patrick je bent een toppertje

  • Aanbevelen? Ja
10

Goed en prettig

Alles goed afgewerkt

  • Aanbevelen? Ja
10

Erg vriendelijke en behulpzame monteur.

De monteur heeft goede uitleg en adviezen gegeven hoe om te gaan met onze klacht. Hij was ook bereidwillig om uitleg te geven over de thermostaat en deze opnieuw in te regelen.

  • Aanbevelen? Ja
9

Keurig nette en snelle installatie door een zeer correcte monteur (Mathijs)

Keurig nette en snelle installatie door een zeer correcte monteur. (Mathijs)

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Gouwepoort 1

4301 RZ Zierikzee

0111-412647

[email protected]

Over Saman Groep

De energietransitie is één van de grootste maatschappelijke opgaven, maar wij begrijpen dat jouw wooncomfort net zo belangrijk is. Bij de Saman Groep combineren wij beide aspecten in ons aanbod en zijn ze ook op de lange termijn voordeliger. De slimme keuze dus! Een persoonlijke aanpak is voor ons de sleutel van een succesvolle samenwerking. Of het nu gaat om een warmtepomp, airco of zonnepanelen, het begint met het juiste advies. Geen situatie is hetzelfde en daarom bieden we persoonlijke begeleiding die aansluit bij jouw behoeften. Met onze A-merk producten en vakkundige installateurs is duurzaam comfort ook voor jou zo geregeld! ✓ Al ruim 100 jaar ervaring ✓ Al 60.000 klanten gingen jou voor ✓ 24/7 support en storingsdienst ✓ Altijd een vestiging bij jou in de buurt

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.