Super leuke rondreis. Veel gezien en veel geleerd. Mede door onze mede reizigers en door onze gids Agmet.
De reis was uitstekend georganiseerd
Goed maar valt het wel tegen niet alle ontbijten zitten er niet . In Ethiopia kan alles goed zijn maar vaak geen elektra en water. Wanneer is de zuidreis naar Ethiopia ??
Beste Ben, Dank voor het delen van je ervaringen. De ontbijten zijn niet inbegrepen bij deze reis, ook geven we volgende aan op onze website over de accommodatie De kwaliteit van de hotels varieert nogal, de ene keer zullen de kamers wat luxer zijn, de andere keer wat eenvoudiger. Ze zijn hoe dan ook eenvoudiger dan in de westerse wereld. Houd er rekening mee dat de elektriciteit regelmatig kan uitvallen, dat de watertoevoer onverwacht kan stoppen, een kraan kan lekken, de wc kan doorlopen en een handdoek kan ontbreken. Een warme douche is ook niet altijd gegarandeerd. Koning Aap biedt geen reis aan enkel naar Zuid Ethiopië, de volgende reizen doen zowel het noorden als het zuiden aan van Ethiopië: https://koningaap.nl/rondreis-ethiopie-grotkerken-en-bijzondere-stammen https://koningaap.nl/rondreis-ethiopie-hotelreis-wierook-en-schotellippen We hopen dat je hebt genoten van het mooie Ethiopië! Het team van Koning Aap
Het was geweldig. Reis goed. Reisbegeleiding, Gids en Chauffeur top.
Prachtige reis die onder een deskundige leiding de diverse landstreken toont, je in contact brengt met de plaatselijke bevolking en cultuur en toch gepaard gaat met degelijke verblijven, transportmiddelen en comfort.
Zeer goed aanbod aan groepsreizen met op goed gekozen plaatsen in het land van bestemming met uitstekende reisleiders, tegen een redelijke prijs. Alleen om de groepsreizen nog aantrekkelijker te maken zou de groepsgrootte nog iets verder omlaag moeten naar max. 14. Dat de prijs dan iets omhoog moet is logisch.
Door omstandigheden werd ons vertrekdatum van de Iran reis 20 dagen april 1 dag uitgesteld en een vluchtwijziging. Ik apprecieer de financiële tegemoetkoming. Echter waren de oude vluchturen op ons vertrekbrief blijven staan en werd de gewijzigde vluchtschema onderaan geplaatst, wat verwarring bracht. Een paar keren naar KA België gebeld ivm een voor mij wat onduidelijke visumaanvraag procedure. Zij hebben mij met veel geduld telkens en telkens geholpen, waarvoor dank. Verkeerdelijk was er een visum van een ander persoon, samen met mijn visum naar mij opgestuurd. Dit is niet jullie fout. Ik wou dit alleen melden. Ander visum werd teruggestuurd met begeleidende mail. Dank voor de goede service.
reis geboekt en in mijnkoningaap was de reisbeschrijving niet te downloaden zoals bij iedereen van de groep het geval was bleek achteraf. Dit had ik al een paar keer aangegeven dat reisbeschrijving niet te downloaden was en er werd gezegd een fout van ICT maar een oplossing is er nooit gekomen !! Tevens gemeld dat op een bepaalde webpagina foute datums stonden maar dit is ook nooit aangepast. De reis is verder prima verlopen mede dankzij de reisbegeleidster
Beste Carlos, Wij zijn in het begin van dit jaar over gegaan op een nieuws systeem wat nogal wat problemen heeft opgeleverd. Gelukkig zijn deze problemen nu weer opgelost en kunnen we onze klanten weer beter van dienst zijn. Wel goed om te horen dat je een prima reis hebt gehad. Met vriendelijke groeten, Het team van Koning Aap
Onze ervaring was goed maar kort. Na 3 dagen kregen we bericht dat vader plotseling was overleden en moesten we de groep verlaten en terugreizen.
Prettig en vriendelijk. Fijn dat het een kleine groep was
Mooie afwisselende reis door Japan per bus, boot, trein ( waaronder de Shinkansen) naar mooie plaatsen. Van rust naar hectiek, van ‘zen’ naar ‘hysterie’. Kundige flexibele begeleiding. Genoten van de mensen, de mooie landschappen, het verrukkelijke eten.
Uitstekende service van onze onvolprezen gids Nancy in Marokko. Zij was weergaloos in het organiseren en mogelijk maken van al onze wensen. Nog nooit zo'n TOP gids gehad. Zij is TOP van de top. De reis was prachtig. Alleen jammer dat er geen tijd was om iets meer te zien van Casablanca dan behalve de moskee.
We hebben verschillende reizen gedaan met Koning Aap. Allen met veel plezier. Goede begeleiding.
Het was de eerste keer dat we met Koning Aap op reis gingen. Het is ons zeer goed bevallen. Alles was goed geregeld. De reis zelf was goed afgewisseld tussen cultuur en natuur. Er was 1 dag in de reis (dag Meknes) die wel heel volgepropt was waardoor alle activiteiten niet meer goed tot zijn recht kwamen. Maar verder geen punten van kritiek. We hebben super genoten! Onze reisbegeleider heeft er zelfs nog voor gezorgd dat we extra activiteiten/excursies konden doen. Dat was echt super! Compliment voor de reisbegeleider. We hebben echt alles uit onze reis gehaald.
Alles prima geregeld. Vragen zijn telefonisch duidelijk beantwoord. Website geeft veel informatie maar is wat traag.
Zeer fijne vakantie in Marokko gehad. Prima georganiseerd mede door de zeer vakkundige reisleider Arco.(door ons omgedoopt tot Travel Manager) Aangezien het een gezinsreis betreft zou het reistempo misschien iets lager mogen, zodat de allerkleinsten iets rustiger aan kunnen doen. Maar dat is wel de enige opmerking die ik zou kunnen verzinnen. Zeer de moeite waard en voor ons reden om dit in de toekomst vaker te doen.
Centraal gelegen hotels, kamers schoon, wel wat aan de kleine kant. Maar dat hoort kennelijk bij Japan. In ieder geval een prima prijs-kwaliteit verhouding. Route zit goed in elkaar. Hoogtepunten voor mij waren de homestay in Usuki, het Japanse eten, de dolfijnenexcursie en de steden Kyoto en Tokyo.
De service was zeer, zeer slecht. Vooraf zelf gegevens ingevoerd en deze gegevens kun je later zelf niet meer aanpassen. Toen de tickets waren geboekt, bleek de tenaamstelling niet juist te zijn. Het personeel is niet vriendelijk en legt de schuld direct bij de klant. Meedenken aan een passende oplossing is niet aan de orde. Je wordt erg onvriendelijk benaderd. Ook de suggestie om een dubbelcheck in te passen voordat tickets worden geboekt worden meteen terzijde gelegd. Annulering is na betaling niet meer mogelijk. Dit heeft mij € 180 extra gekost, terwijl ik zeker weet dat door medewerkers van Koning Aap op meerdere momenten meer gegevens in mijn dossier zijn aangepast. Namen, telefoonnummers e.d. zijn gewijzigd, terwijl ik er zelf niet meer bijkon. De werkelijke kosten van het omboeken van een ticket bedroegen uit navraag bij de vliegmaatschappij € 100. Naast slechte service dus dubbele oplichting door Koning Aap. Toen bleek dat de koffers niet in Marokko waren gearriveerd was de eerste reactie: Sorry daar kunnen wij vanuit Nederland niets aan doen. Later is nog een keer gebeld, maar dit gaf niet de indruk dat actie werd ondernomen om daadwerkelijk te informeren bij Royal Air Maroc. De rondreis in Marokko was overigens wel goed geregeld. Een hele leuke groep en fijne gids. Maar ik adviseer iedereen om NOOIT bij Koning Aap te boeken.
Prima vervoer, gids en planning van de reis in Iran.
De reis is goed opgebouwd. Hotels zijn goed, zij het in Tokio wat minder. De reisbegeleider van Koning Aap heeft zich goed gekweten van zijn logistieke taken. Verder had hij geen enkele toegevoegde waarde wegens gebrek aan kennis van en ervaring met Japan. Alleswas voor hem net zo nieuw als voor ons. Dit vind ik een blamage voor Koning Aap en is volstrekt in tegenstelling met wat op de website beweerd wordt. Naar ik begreep gaat het om een inhuurkracht die eenmalig op een Japan reis is gezet. Als ik dat vooraf geweten had, had ik niet geboekt. Ik heb een uitgebreide reiservaring, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Koning Aap doet er goed aan zijn intake procedure voor nieuwe reisbegeleiders te verbeteren. Dit kost jullie klanten.
Pracht reis ,goede begeleidster, leuke bestemming
Mooie reis naar 4 grote steden in Japan. Idd slow en comfort maar door de metro's toch nog veel gelopen.
Mooie reis en goede begeleiding
De reis 22 dagen Japan is als goed ervaren wat betreft de samenstelling van het programma en de hotelaccomodaties. Wat echter zeer teleurstellend was betreft de reisleiding. In 2 eerdere reizen met Koning Aap hadden wij reisleiders die naast hun taak als reisleider ook ter plekke aanvullende informatie en tips gaven. Op deze reis beperkte de reisleider Stef van de Wetering zich primair met de logistieke taken wat ok was,maar meer ook niet. Hij bood geen enkele toegevoegde waarde!!!!! Zeer teleurstellend en niet des Konings Aap . En dat tegen de achtergrond dat wij voor de boeking telefonisch met Koning Aap hadden gebeld met de vraag of deze reis een met deze reis ervaren reisleider zou plaats vinden en waarop bevestigend werd geantwoord!! Dus niet netjes als het onwaar is. Koning Aap een zeer slechte beurt want als we dit hadden geweten hadden we niet geboekt. Uw reactie op deze mail wordt zeer op prijs gesteld. Fam Scholten
Beste familie Scholten, Wat jammer dat de reisbegeleider niet aan de verwachting heeft voldaan. Jullie hebben hierover contact opgenomen met onze afdeling cliëntenservice en zij hebben jullie inmiddels een inhoudelijke reactie toegestuurd. Wanneer een reis niet naar verwachting verloopt is het altijd mogelijk om tijdens de reis contact met ons hoofdkantoor op te nemen. Wij zijn hiervoor 24 uur per dag bereikbaar en het is onze ervaring dat wij in de meeste gevallen een passende oplossing kunnen vinden. Met vriendelijke groeten, Het team van Koning Aap Reizen
Japan is bijzonder. Tokyo is geweldig. Japanners vriendelijk. De geselecteerde hotels zijn prima. Maar...voor zo'n reis verwacht je een reisleider met echte kennis van het land, van de cultuur, van de plekken, met ervaring van de Japanse keuken, met bijzondere tips. Maar Koning Aap presteert het om de opleiding / het inwerken van een beginnende reisleider door het reisgezelschap te laten dragen. Geen ervaren reisleider ter begeleiding van de beginnende reisleider, geen lokale gidsen, ongelooflijk! Ja, de betreffende reisleider is een prima mens en je ziet tijdens de reis een bepaalde ontwikkeling. Maar voor zo'n reis, met toch een aardig prijskaartje, (nog?) niet competent genoeg. En schuif de schuld niet op de reisleider maar op de incompetente selectie en screening van Koning Aap. Mijn brief volgt.
Beste Gijs Holtman, Wat jammer dat de reisbegeleider niet aan de verwachting heeft voldaan. Je hebt hierover contact opgenomen met onze afdeling cliëntenservice en zij hebben jou inmiddels een inhoudelijke reactie toegestuurd. Wanneer een reis niet naar verwachting verloopt is het altijd mogelijk om tijdens de reis contact met ons hoofdkantoor op te nemen. Wij zijn hiervoor 24 uur per dag bereikbaar en het is onze ervaring dat wij in de meeste gevallen een passende oplossing kunnen vinden. Met vriendelijke groeten, Het team van Koning Aap Reizen
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.