Via Koning Aap heb ik interessante landen en mooie culturen leren ‘kennen’.

Mijn man en ik hebben al een keer of 7 mooie en interessante vakantiereizen gemaakt naar landen in Azië en Afrika. Het reizen met een groep bevalt goed en je hoort nog eens wat, niet in de laatste plaats van de reisleiders. Door de vele indrukken en soms lange reisdagen moeten we na de reis wel even bijkomen van de vakantie, maar dat is het wel waard. De Corona gooide tijdelijk roet in het eten, maar we hebben de draad weer opgepakt.

Een goed aanbod voor een correcte prijs

Koning Aap biedt een breed gamma aan reizen naar alle hoeken van de wereld (we gingen zelf al meer dan 10 keer met hun op reis). Op het programma van de reizen zelf staat een bezoek aan de meest toeristische trekpleisters gepland maar je maakt ook kennis met niet-alledaagse locaties en er is bovendien genoeg vrije tijd om zelf individueel op excursie te gaan. Kortom een goede mix tussen en strak schema en vrijheid.

Uitstekend, accuraat

Of het nou een reis naar Madagascar of Centraal Azië is, altijd goede en fijne reisbegeleiders met kennis van zaken en net dat stapje meer, reisprogramma zit goed in elkaar en prima en bijzondere overnachtingsplekken.

Over algemeen zijn de rondreizen goed

Behalve rondreis japan onvoldoening

Jean-Marc Zoals vastgesteld in ons aangenaam telefonisch gesprek, zijn er op de Japan reis meer vrije momenten en reisde je bovendien alleen. Dit ondervond je als minder aangenaam dan de reis naar Brazilië die je samen met een vriend hebt gemaakt. Verder verliep de reis goed en heb je alsnog genoten. Met vriendelijke groeten, het team van Koning Aap

Ongeschikt transportmiddel

De grote touringcar was luxueus, maar te groot voor de wegen in Zuid-India. Hierdoor zaten we te lang in de bus en hebben we een aantal toeristische hoogtepunten gemist (Dharasuran-tempel en omgeving Kodaikanal) of was er te weinig tijd voor een bezichtiging bij daglicht (Sri Meenakshi-tempel).

Prima familiereis naar Jordanië

De organisatie en informatie verstrekking door Koning Aap vooraf was prima. Ter plaatse kon de logistiek van de reis beter. Er werden soms programma onderdelen gewijzigd of in aangepaste vorm aangeboden, met soms vage redenen. Hotels waren ok maar de beloofde zwembaden bleken vaak niet open of überhaupt niet aanwezig. Overal was de prijs-kwaliteit verhouding prima.

Zeer tevreden accuraat woedecommunicatie

Een heel boeiende en toffe reis!

Ik maakte met KA een hele boeiende rondreis in Japan. Vele aspecten: natuur, cultuur, mensen, sportieve en ontspannende momenten kwamen veelvuldig aanbod. Een heel boeiend en veilig reisland! Ook een heel aangename groep om mee rond te reizen en gids Nancy die alles voorzag, duidelijke en gerichte uitleg gaf om alles comfortabel te laten verlopen. Ook heel veel info omtrent bezoeken, restaurants, contacten en ging echt met ons mee als een vriendin, betrokken en verzorgend voor de hele groep. Spijtig was dat onze bagage niet toekwam in Fukuoka en dat ook de terugvlucht van Frankfurt naar Schiphol met meer dan een uur vertraging vertrok. De afhandeling van terugbetaling van gedane kosten blijkt niet zo simpel te zijn bij Lufthansa.

Schuiven alle problemen door naar allang, de plaatselijke reisorganisator, die amper reageert

Restauranr met bevroren eten, hotelkamer zonder verwarming en warm water, verblijven 80 km verder, omdat laatste kamer werd geannuleerd, nadien geboekt voor deelname 19/20, zodat 18 personen telkens 4x extra kleuren verplaatsing hadden. Geannuleerde excursie na 5 weken nog niet terugbetaald

Beste Paul Bedankt om je beoordeling over de reis richting Zuid-Afrika te delen. De excursie naar Robbeneiland kon niet doorgaan, die terugbetaling hebben we bij jullie thuiskomst direct uitgevoerd, we hebben hierover reeds contact gehad. Wat de reis zelf betreft hebben we enkele keren gevraagd om meer toelichting naar aanleiding van je feedback, maar die mochten we niet ontvangen. Verdere toelichting is voor ons zeer nuttig om de situatie goed te kunnen inschatten. Bezorg ons gerust meer info zodat we er mee aan de slag kunnen. Mocht je alles nog even willen overlopen tijdens een gesprek, contacteer ons dan gerust. Vriendelijke groet Het team van Koning Aap

Geen antwoord op mijn mail.

Lange mail gestuurd over mijn vakantie in Zuid Afrika. In Kaapstad heeft de reisleider ons in de steek gelaten. (mijn echtgenote en ik) Datum mail verzonden 08-11-2023 t.a.v. Marios.

Prettig, goed verzorgd, informatief

Aardige reisleidster die alles goed in de gaten hield, mooie reis, veel gereden, veel gezien, prettige groep.

Mooie reis in Zuid-Afrika gemaakt

Ik zou het programma minder vol maken, in ieder geval kortere afstanden ipv soms ruim 600 km op 1 dag. Ook meer aandacht om interessante plaatsen te kunnen bezoeken en niet enkel om te lunchen.

Mooie reis, Goede deskundige reisleider

Mooie reis, Goede deskundige reisleider. Gezellige gemengde groep, naar leeftijd, geslacht en nationaliteit

Goed georganiseerde reis, met enkele opmerkingen.

Voorbereiding : graag een betere communicatie, een mailtje als er iets toegevoegd wordt op de website. Bijvoorbeeld als de vertrektijdenbrief online komt, graag de reizigers daarvan verwittigen. Vluchten : 2 tussenstops is van het goede teveel. Bijvoorbeeld in de heenreis een tussenstop in Wenen en overstap In Addis Abeba. Terugreis idem. Hotels : - Betere keuze van hotels, zeker bij verblijf voor 2 nachten. Bijvoorbeeld ons hotel in Swakopmund was wel zeer basic. - Airco in de kamers is wel essentieel. Wij hadden 1 hotelkamer zonder airco en met een defecte ventilator. Slapen was niet mogelijk...

• Zou u ons aanbevelen? Yes

zeer goed

zeer goede ervaring

Prachtige reizen, ervaar het land echt

Prachtige reis gemaakt naar Nepal, waar we met een lokale gids, echt ontzettend veel plezier hebben gehad, maar juist ook doordat we een lokale gids hadden, ook konden genieten van alle culturele verschillen Zij deed echt een stap meer voor ons als groep en wist ons echt een fantastische ervaring rijker te laten zijn. Nu opnieuw geboekt voor het najaar, laten we hopen dat het weer zo'n fantastische reis gaat worden!

Fijne reisorganisatie

Keuze uit vele soorten reizen naar mooie bestemmingen. Op de bestemmingen is alles nagenoeg altijd goed geregeld. Hotels op mooie locaties of centraal in de stad. Vervoer is goed. De communicatie vooraf loopt ook altijd erg prettig.

De reis voldeed aan alles zoals hij door Koning Aap aangeboden is.

Wij (echtpaar van 75 en 76 jaar oud) hebben een fantastische reis gehad. Botswana is ongelooflijk mooi. De mensen daar zijn ontzettend aardig en behulpzaam. Wanneer wij voorafgaande aan de reis nog vragen hadden, hebben we alle medewerking ondervonden van Koning Aap. Wij kregen altijd snel een reactie en ook bellen ging probleemloos het omzetten van ons ticket, eerst via Londen, toch rechtstreeks werd direct geregeld. Wij kunnen Koning Aap dan ook zeker aanbevelen. Nogmaals alles bij elkaar voor ons onvergetelijk!

Mijn eerste reis was top. Voor de 2de reis was de gids ondermaats

Met koning aap in 2018 een geweldige reis naar Costa Rica gedaan. Organisatie, hotels en gids waren top. Onze recente Cuba reis (okt-nov 2023) was eveneens een geweldige ervaring. Maar deze keer was de gids ondermaats. De gids sprak zeer gebrekkig Nederlands waardoor haar uitleg volledig verloren ging. Mensen haakten af. Maar wat mij vooral stoorde is het feit dat we ze niet konden vertrouwen. Verschillende keren heeft ze voor excursies meer aangerekend dan de kostprijs. I.p.v de groep voorop te stellen, kwam eigenbelang op de eerste plaats. Jammer want Cuba is een mooie bestemming.

Beste Joris Bedankt om je ervaring over de reis naar Cuba met ons te delen. We zijn in gesprek met onze lokale agent in verband met jullie reisbegeleidster. We zullen je eerstdaags contacteren en komen er nog op terug. Met vriendelijke groet Het team van Koning Aap

Uitstekend georganiseerde reis naar Jordanië

Wij hebben in september met een gemengd gezelschap de rondreis van 10 dagen in Jordanië gemaakt. Strak georganiseerd met een uitstekende gids en chauffeur. Goede hotels en leuke eetgelegenheden. Ook het bezoek bij mensen thuis was zeer geslaagd. Dit was onze derde reis met Koning Aap en we hebben wederom genoten!

Super geregeld

Ik was 15 september naar Indonesië Sumatra Java Bali, het was een mooie reis, maar de meeste complimenten gaan naar Roel een super reisleider geweldig , groetjes Tiny

Onvergetelijk!

De reis door Centraal-India in november was een prachtige ervaring dankzij de gedreven Indiase gidsen en de prima organisatie! Ook de medereizigers zorgden voor onvergetelijke reismomenten...

Superleuke reis mogen beleven met Koning Aap!

Alles goed geregeld, en waar het vooral om gaat: de reisleiding was exceptioneel goed! Jamuna in Nepal was echt een geweldig deskundige reisleidster!

Vrijheid is blijheid

Een goede gids en top Hotels.

Mooie reis naar Ijsland gemaakt

Goed en zorgvuldig georganiseerd. Prima deskundige lokale begeleiding. Gids met liefde voor haar Ijsland. Prachtige reis gemaakt.

Entrada 223

1114 AA Amsterdam-duivendrecht