Prachtig land, vriendelijke mensen, plezierige overnachtingsadressen

We hebben genoten van de reis naar Georgië. Het is een boeiend land met een heel oude en rijke geschiedenis. We kregen een goed beeld van het land. Deze positieve ervaring was voor een groot deel mede te danken aan de voortreffelijke reisleider en de plezierige groep. Dat laatste kan Koning Aap natuurlijk nooit garanderen. Hooguit is het wellicht zo dat een bepaald soort mensen (niet moeilijk doen, avontuurlijke instelling) kiest voor een reis met Koning Aap.

Het was geen groeps reis

Alleen de eerst en laatste dag hebben we samen gegeten.Maar verder moest je jezelf vermaken .Dat was voor veel mensen van de groep een tegen valler en iedereen wisselde dus reis organisatie uit die dat wel als groep deden .Daar boek je de reis op meld in de gids duidelijk dat alleen het vervoer gezamenlijk is.

• Zou u ons aanbevelen? Nee

Beste m Klein, dank je wel voor je reactie. De meeste maaltijden en excursies zijn bij Koning Aap niet inbegrepen, zodat klanten zelf kunnen kiezen wat ze op de vrije dagen willen gaan doen. Uiteraard worden er op de vrije dagen wel optionele excursies aangeboden. Klanten hebben de keuze om individueel of met (een deel van) de groep te gaan eten, normaal gesproken zal de reisbegeleider dit ook initiëren. Met vriendelijke groeten, het team van Koning Aap

goede service en leuke begeleider

alles was super geregeld ook al hadden we pech op de eerste dag met het vliegtuig gelukkig heb ik alsnog een leuke reis gehad vorig jaar.

super

prima reis, goed georganiseerd. onze Mount-everest wandeling kon jammergenoeg niet doorgaan, 53 euro was in de prijs inbegrepen, er was niets van compensatie, andere invulling voor die activiteit

Unieke reis! wij zijn een levenservaring rijker. Top reisbegeleider!

Een prachtige reis met een hele fijne reisbegeleider. Bert Schlichter is een mooi mens, kundig, enthousiast, met een gezonde portie humor, rijk aan mensen kennis. Hij geniet zelf ook echt van de reis en van het gezelschap en van de mensen uit het land. Hij was duidelijk in zijn informatie en durfde beslissingen te nemen voor de groep daar waar nodig. Wij hebben dit als heel prettig ervaren. Wij waren minder tevreden over de vliegmaatschappij Turkisch Airlines. Veel vertraging en koffers pas na 4 dagen thuis bezorgd.

overweldigend

Een bijzondere reis die je na doet denken. In een korte tijd een intense kennismaking met Israel en de Palestijnse gebieden. Cultureel, historisch en maatschappelijk een bijzondere reis in een relatief kleine groep.

Zoals we/ik altijd met Koning Aap en Shoestring hebben gereisd; prima in orde!

De Ethiopie reis met Koning Aap was weer prima in orde. Een reisleidster (Petra) die haar zaken goed voor elkaar had, empathisch, flexibel, ervaren en kennis van zaken. Het vervoer was prima, iederen had ruimte genoeg in de bus. De rijcapaciteiten van de chauffeur waren niet om over naar huis te schrijven, met name in de vele haarspeld bochten, maar we zijn overal veilig aangekomen. De hotels zijn niet te vergelijken met wat we in Nederland gewend zijn, maar we waren ook niet in Nederland maar Ethiopie. Het programma was ook prima samengesteld en er was genoeg tijd en ruimte om eea te bekijken of te doen. Al met al ***** als beoordeling waard. Wat nog wel dient te worden vermeld is dat de gehele reis overschaduwd werd door een meer dan bijzonder vervelende reisgenoot uit de groep, genaamd Anja. Zij vertoonde bijzonder vervelend gedrag naar een aantal groepsleden en met name naar onze reisleidster. Onfatsoenlijk, naar en ongeremd gedrag op borderline niveau, wat zeker niet thuis hoort in een groepsreis. Je hoeft zeker geen vrienden met elkaar te worden of elkaar leuk te vinden, maar enig respect voor anderen en anderen in hun waarde laten is wel het minste. Dat kon deze dame dus niet. Voor ons vervelend maar Petra heeft er duidelijk onder geleden. En dat verdiend ze zeker niet, want ze heeft van alles gedaan om het iedereen, ook die Anja, naar de zin te maken. Een pluim voor Petra! Het zou Koning Aap sieren als deze Anja in het vervolg buitengesloten wordt voor het boeken van groepsreizen. Dit ter bescherming van de toekmstige reisleid(st)er en meereizende groepsleden. We hebben bijzonder veel en vaak over de wereld gereisd maar dit was beslist een zeldzame maar erg vervelende ervaring.

Heerlijk zorgeloos reizen door Japan

Japan reis was compleet ! Reisleidster Anne-Marie is zo geweldig.

het was een goed georganiseerde reis.

Mede door de uitstekende gids,Nika, achternaam weet ik niet meer. is onze reis een succes geworden. Nika regelde alles perfect en sprak uitstekend \engels De hotels en Questhouses waren goed. alleen kregen we in een hotel heel mager te eten. daarom geen 5 sterren maar 4.

Via telefoon meerdere malen vriendelijk te woord gestaan.

De 16 dgs rondreis door Nepal was in ons geval enkel te boeken voor het landarrangement. Via telefoon begeleiding gekregen van Koning Aap om tickets te boeken. Het kostte heel wat moeite - m.n. door later ‘omvallen’ van Jet Airway. Uiteindelijk heb ik zelf nieuwe vlucht moeten boeken van Kathmandu naar Mumbai bij Nepal Airways. Vandaag kreeg ik bericht van de KLM dat ze die vlucht voor mij gaan betalen - dus alles is nu echt in orde. Reis zelf was heel mooi met goede en fijne reisbegeleider Raj.

Een zeer prettige reisleider en super leuke groep.

Positieve ervaring. We snappen echter niet waarom er bij de heenreis in Casablanca wordt geslapen als je daar s'avonds laat aankomt en s'morgens vroeg weer weggaat. Dit is het zelfde bij de terugreis. Er zou net zo goed bij het vliegveld overnacht kunnen worden aangezien je ook de 1 na laatste dag in Casablanca laat aankomt en s'morgens vroeg weer weggaat. Casablanca is dus geen plaats welke je ziet of bezoekt. Dus 2 nachten Casablanca terwijl je Casablanca niet ziet. We hadden net zo goed de 1 na laatste dag in de avond terug kunnen vliegen naar Nederland. Wij hebben erg genoten van onze reisleider Joris. Onbevangen, eerlijk, dicht bij de mens (m.b.t. de groep en m.b.t. de lokale bevolking). Hij heeft mede onze reis zeer memorabel gemaakt. Qua kinderen had onze dochter de perfecte aansluiting met de andere kinderen en ook wij hebben genoten van de kinderen en de mede volwassenen.

Beste Lia, Dank voor je goede beoordeling van de reis en je complimenten over onze reisbegeleider Joris! De reden dat we overnachten in Casablanca is dat daar op gevlogen wordt. Omdat er meerdere vluchten per dag gaan, en klanten soms op verschillende vluchten aankomen, is ervoor gekozen de eerste nacht in Casablanca te slapen. Op dag 2 brengen jullie nog een bezoek aan de grote moskee, waarna doorgereisd wordt naar Fes. De stad Casablanca is verder niet interessant genoeg om langer te blijven. De laatste overnachting daar is uiteraard weer nodig om op tijd aanwezig te zijn voor de terugvlucht. Fijn te horen dat jullie een mooie reis gehad hebben! Met vriendelijke groeten, het team van Koning Aap

Prima organisatie, perfecte reisbegeleider, prima hotels, veel gezien.

Groepsreis Jordanië met kinderen van 12 tot 18 jaar: Voor aanvang van de reis vond ik de informatie verstrekking op een aantal vlakken te kort schieten. Zo was er geen informatie voorhanden welke specifieke documenten nodig zijn voor een alleen reizende ouder met kind. Hiervoor werd naar de Douane verwezen. De vlucht en de verdere reis verliepen verder super. Mooie hotels, prima reisbegeleiding door buschauffeur en reisleider (heten beiden Achmed). Wifi in de bus, voor de jeugd erg prettig, maar ik heb er toch ook veel gebruik van gemaakt. Zeker omdat de belkosten, mb's in Jordanië schrikbarend duur zijn. De reis zelf was voor ons een aaneenschakeling van hoogte punten met Petra, Wadi Rum en de Rode zee als hoogte punten. Steeds waren we op de juiste plek op het juiste tijdstip om de drukte en warmte voor te blijven. Erg fijn ook dat onze onze gids naast het Arabisch ook het Engels en heel bijzonder het Nederlands machtig was. Complimenten dat hij het Nederlands zo goed beheerst. Al met al een prima reis waar ik met veel plezier op terug kijk.

Heel mooie reis, goed georganiseerd en begeleid door Jan Koning

Jan was een prima begeleider, dankzij zijn inzet en mede door de medewerking van Mevr. Song, konden wij heel veel zien en meemaken. De groep was schitterend en aanstootgevend tot actie en vooral plezier maken en hebben. De inzet van Jan m.b.t. onze terugkeer was heel groot.

Men reageert snel en adequaat op vragen die we hebben gesteld.

Bij het boeken van de reis "China Yunnan rondreis" en daarna zijn we altijd goed en snel geholpen, zowel telefonisch als via de mail. Op één vraag is overigens niet het goede antwoord gegeven: in China zou je volgens een medewerker van Koning Aap een pinpas moeten hebben met het cirrus logo. Dat bleek onjuist te zijn. met een maestro pinpas kun je niet bij elke bank pinnen, maar er hoeft geen cirrus logo op te staan.

Vriendelijke, persoonlijke, professionele service en mooie reizen.

Vriendelijke, persoonlijke, professionele service en mooie reizen.

Topreis, topbegeleider...

Prachtige reis, goede opbouw naar extreme hoogten, onder leiding van Bert de beste reisbegeleider die we al gehad hebben in vergelijking met onze vorige Koning Aap (.be) reizen in het verleden. Groet, Joris & Christine Dubois-Vandewyngaerde

Heel goed

Het was een fantastische ervaring, mede dankzij een gezellige groep en zeer prettige reisleiding.

Een uitstekende reis met een fantastische gids in een heel bijzonder land.

Een prachtig land en een uitstekende gids zoals je zelden tegenkomt, Payaam Bahramiaan,; een Iraanse Gids. Ik zou deze gids zeker aanbevelen; zeer ervaren met een enorme kennis van zaken en de hele dag in touw om het ons naar de zin te maken. We hebben genoten van de vriendelijkheid van de bevolking en de schoonheid van de oude cultuur.

Fantastische reis gehad; goed opgebouwd en begeleid.

Fantastische reis gehad door drie landen in 4 weken. Voor ons de eerste keer op reis met een groep en dat is ons goed bevallen. De reis geeft veel ruimte voor eigen invulling, maar alle hoogtepunten worden ook aangeboden als excursies. Goede en ervaren begeleider van Koning Aap gehad. Opbouw van de reis was erg goed qua voorbereiding op reizen en overnachten op hoogte maar ook erg mooi qua inhoud.

Fantastische reis door een schitterend land

We hebben een erg mooie reis gemaakt met een leuke groep door een schitterend land. Reusbegeleidster (Suzanne) deed het uitstekend en heeft alles ter plekke prima geregeld. Verbeterpunten zijn de kwaliteit van de bus en sommige hotels (met name Splendid) waren wel heel elementair. Niet alleen was de bus oud en oncomfortabel maar we hebben ook pech gehad en dat was wel vervelend omdat we lang hebben moeten wachten langs een drukke weg en daardoor hebben we een deel van het programma gemist.

Beste Henk, Hartelijk dank voor het delen van de verbeterpunten. Deze zullen zeker meegenomen worden bij het evalueren van de reis. Via onze reisbegeleider hebben wij inderdaad vernomen dat jullie pech onderweg hebben gehad. Wij kunnen ons voorstellen dat dit een vervelende situatie is geweest. Voor het ongemak hebben jullie een etentje aangeboden gekregen. Fijn om te horen dat jullie een mooie reis hebben gemaakt door het prachtige Marokko en dat jullie tevreden zijn over onze reisbegeleidster. Met vriendelijke groeten, Het team van Koning Aap

goede reis maar foute info ivm persoonlijke uitgaven

Het hotel in Bejing lag enorm ver uit het centrum en er was helaas geen mogelijkheid tot ontbijt. Een rustig, goed ontbijt is een van de topmomenten van een vakantie. In de excursies was het inkomgeld niet inbegrepen, Wanneer je bijna alle excursies meedoet kom je belange niet toe met de 600€ die vooropgesteld werd. Wij kwamen aan een bedrag van 1100 € zonder de cadeau's.

• Zou u ons aanbevelen? Nee

Beste Jaak, Hartelijk dank voor het delen van de verbeterpunten. Over het algemeen verblijven wij in centraal gelegen hotels. In Beijing hebben wij gekozen voor een goed bereikbaar hotel dichtbij een metrostation zodat onze reizigers gemakkelijk zelf de stad kunnen ontdekken. Verder beschikken niet alle hotels die wij gebruiken over een restaurant. Wel zijn er vaak voldoende mogelijkheden om in de buurt van het hotel te ontbijten. Onze reisbegeleider weet vaak de leukste adresjes. Goed dat je laat weten dat het adviesbedrag voor het zakgeld voor jullie niet voldoende is geweest. Wij gaan dit onderzoeken en zullen eventueel het adviesbedrag voor het zakgeld aanpassen. Wij hopen dat je ondanks de verbeterpunten hebt genoten van het prachtige China! Met vriendelijke groeten, Het team van Koning Aap

Veel Baltische zielen in de Baltische Staten

De steden zijn erg fascinerend. Voldoende tijd was er om high lights te bekijken. Jammer dat Riga volstroomde met toeristen van een cruiseschip waardoor er meer toeristen dan inwoners van de stad waren. Uitstekende hotels, op loopafstand van de oude binnensteden. We hebben prachtige architectuur w.o. kerken in allerlei soorten en maten van binnen kunnen verkennen. Deskundige reisbegeleider, die de reis naar de Baltische Staten door zijn kennis, relaxte houding, steeds op de achtergrond voor je klaarstond.

Rondreis met familie door Jordanie

Super leuke rondreis. Veel gezien en veel geleerd. Mede door onze mede reizigers en door onze gids Agmet.

De reis was uitstekend georganiseerd

De reis was uitstekend georganiseerd

alles gaat verder goed

Goed maar valt het wel tegen niet alle ontbijten zitten er niet . In Ethiopia kan alles goed zijn maar vaak geen elektra en water. Wanneer is de zuidreis naar Ethiopia ??

Over Koning Aap

Filter op Taal