Redelijk

Reis mooi, reisleidster uitstekend, e-mail contact ramp, zowel voor de reis als bij opsturen beoordeling. Gegevens komen foutief over of kunnen helemaal verstuurd worden. Aanbevelen alleen als mailen verbeterd wordt.

geen waar voor je geld, mooi land en mensen.

De reis was OK, maar het niveau van de accommodaties was mager. De prijs van de reis staat niet in verhouding tot de geboden kwaliteit. Ik kreeg bij navraag van Koning Aap een mooi verhaal dat het vooral aan anderen ligt dat de reis zo duur was. En dat zij zich toch aan de "kleine lettertjes" houden. En die had ik beter moeten lezen. Ze konden er niets aan doen...

Beste Peter de Groot, Inmiddels is er al contact geweest met onze afdeling cliëntenservice. Toch reageren wij graag nog op jouw bericht. Wij zullen de kwaliteit van de aangeboden hotels goed in de gaten houden. Over het algemeen worden de hotels tijdens deze reis met een goed cijfer beoordeeld in onze enquetes. Wanneer een hotel tijdens de reis niet aan de verwachtingen voldoet dan is het belangrijk dat een klacht direct gemeld wordt. Wij zijn hiervoor 24 uur per dag bereikbaar. Het is onze ervaring dat wij in de meeste gevallen een oplossing kunnen vinden. Verder proberen wij zo concurrerend mogelijk te zijn met onze prijzen. Dit is één van de redenenen waarom wij met flexibele prijzen werken. Waar mogelijk zullen wij altijd onze prijzen verlagen. Dit is ook gebeurd voor de reizen in het najaar. We hopen dat je verder wel hebt genoten van het prachtige Iran. Met vriendelijke groeten, Het Team van Koning Aap Reizen

****

Gevarieerd intens en boeiend. Super goede locaLe gids in azabijan.

Goede prijs kwaliteit verhouding

Goede reisbegeleidster en redelijke hotels

Zie hieronder

Prima georganiseerde reis met een uitstekende gids, goed thuis in de geschiedenis van centraal Azie, met veel aandacht voor lokale situaties en daarbij een heel plezierige reisgenoot.

Goede ervaring

Goede ervaring

Smaakt naar meer

Klantgericht, vriendelijk, informatief

Helemaal top

Prettig dat de groep niet te groot is. Aantal activiteiten samen, maar Ook ruimte voor je eigen invulling. Nu drie keer met koning aap op reis geweest. Volgende keer weer met Koning Aap. Hadden ook wel een heel fijne reisbegeleidster: ze deed meer dan zou moeten. Helemaal Top Tine

Prima reisorganisatie

Wij zijn voor de eerste keer met Koning Aap op reis geweest. Ofschoon wij al bij hen geboekt hadden gingen wij alsnog naar de informatiemiddag. Na en leerzame en leuke informatiemiddag op het kantoor van Koning Aap, wisten wij het zeker: we gaan met een gerust hart met Koning Aap op reis naar Japan. En men heeft ons zeker niet teleurgesteld. Een prima reis gehad, alles goed verzorgd en een geweldige reisleidster! Koning Aap is zeker aan te bevelen.

Schitterende reis!

Goed georganiseerd, fijn reisbegeleider, mooie rondreis.

Helemaal ok!

De reis door Azerbeidzjan met Koning Aap was zeer goed geregeld. Zowel het proces van het boeken van de reis als de reis zelf. Ter plekke hebben we de hoogtepunten van het land bezocht. Bakoe was voor mij een zeer prettige ontdekking! Ik heb het zeer naar mijn zin gehad.

Prachtig land, vriendelijke mensen, plezierige overnachtingsadressen

We hebben genoten van de reis naar Georgië. Het is een boeiend land met een heel oude en rijke geschiedenis. We kregen een goed beeld van het land. Deze positieve ervaring was voor een groot deel mede te danken aan de voortreffelijke reisleider en de plezierige groep. Dat laatste kan Koning Aap natuurlijk nooit garanderen. Hooguit is het wellicht zo dat een bepaald soort mensen (niet moeilijk doen, avontuurlijke instelling) kiest voor een reis met Koning Aap.

Het was geen groeps reis

Alleen de eerst en laatste dag hebben we samen gegeten.Maar verder moest je jezelf vermaken .Dat was voor veel mensen van de groep een tegen valler en iedereen wisselde dus reis organisatie uit die dat wel als groep deden .Daar boek je de reis op meld in de gids duidelijk dat alleen het vervoer gezamenlijk is.

Beste m Klein, dank je wel voor je reactie. De meeste maaltijden en excursies zijn bij Koning Aap niet inbegrepen, zodat klanten zelf kunnen kiezen wat ze op de vrije dagen willen gaan doen. Uiteraard worden er op de vrije dagen wel optionele excursies aangeboden. Klanten hebben de keuze om individueel of met (een deel van) de groep te gaan eten, normaal gesproken zal de reisbegeleider dit ook initiëren. Met vriendelijke groeten, het team van Koning Aap

goede service en leuke begeleider

alles was super geregeld ook al hadden we pech op de eerste dag met het vliegtuig gelukkig heb ik alsnog een leuke reis gehad vorig jaar.

super

prima reis, goed georganiseerd. onze Mount-everest wandeling kon jammergenoeg niet doorgaan, 53 euro was in de prijs inbegrepen, er was niets van compensatie, andere invulling voor die activiteit

Unieke reis! wij zijn een levenservaring rijker. Top reisbegeleider!

Een prachtige reis met een hele fijne reisbegeleider. Bert Schlichter is een mooi mens, kundig, enthousiast, met een gezonde portie humor, rijk aan mensen kennis. Hij geniet zelf ook echt van de reis en van het gezelschap en van de mensen uit het land. Hij was duidelijk in zijn informatie en durfde beslissingen te nemen voor de groep daar waar nodig. Wij hebben dit als heel prettig ervaren. Wij waren minder tevreden over de vliegmaatschappij Turkisch Airlines. Veel vertraging en koffers pas na 4 dagen thuis bezorgd.

overweldigend

Een bijzondere reis die je na doet denken. In een korte tijd een intense kennismaking met Israel en de Palestijnse gebieden. Cultureel, historisch en maatschappelijk een bijzondere reis in een relatief kleine groep.

Zoals we/ik altijd met Koning Aap en Shoestring hebben gereisd; prima in orde!

De Ethiopie reis met Koning Aap was weer prima in orde. Een reisleidster (Petra) die haar zaken goed voor elkaar had, empathisch, flexibel, ervaren en kennis van zaken. Het vervoer was prima, iederen had ruimte genoeg in de bus. De rijcapaciteiten van de chauffeur waren niet om over naar huis te schrijven, met name in de vele haarspeld bochten, maar we zijn overal veilig aangekomen. De hotels zijn niet te vergelijken met wat we in Nederland gewend zijn, maar we waren ook niet in Nederland maar Ethiopie. Het programma was ook prima samengesteld en er was genoeg tijd en ruimte om eea te bekijken of te doen. Al met al ***** als beoordeling waard. Wat nog wel dient te worden vermeld is dat de gehele reis overschaduwd werd door een meer dan bijzonder vervelende reisgenoot uit de groep, genaamd Anja. Zij vertoonde bijzonder vervelend gedrag naar een aantal groepsleden en met name naar onze reisleidster. Onfatsoenlijk, naar en ongeremd gedrag op borderline niveau, wat zeker niet thuis hoort in een groepsreis. Je hoeft zeker geen vrienden met elkaar te worden of elkaar leuk te vinden, maar enig respect voor anderen en anderen in hun waarde laten is wel het minste. Dat kon deze dame dus niet. Voor ons vervelend maar Petra heeft er duidelijk onder geleden. En dat verdiend ze zeker niet, want ze heeft van alles gedaan om het iedereen, ook die Anja, naar de zin te maken. Een pluim voor Petra! Het zou Koning Aap sieren als deze Anja in het vervolg buitengesloten wordt voor het boeken van groepsreizen. Dit ter bescherming van de toekmstige reisleid(st)er en meereizende groepsleden. We hebben bijzonder veel en vaak over de wereld gereisd maar dit was beslist een zeldzame maar erg vervelende ervaring.

Heerlijk zorgeloos reizen door Japan

Japan reis was compleet ! Reisleidster Anne-Marie is zo geweldig.

het was een goed georganiseerde reis.

Mede door de uitstekende gids,Nika, achternaam weet ik niet meer. is onze reis een succes geworden. Nika regelde alles perfect en sprak uitstekend \engels De hotels en Questhouses waren goed. alleen kregen we in een hotel heel mager te eten. daarom geen 5 sterren maar 4.

Via telefoon meerdere malen vriendelijk te woord gestaan.

De 16 dgs rondreis door Nepal was in ons geval enkel te boeken voor het landarrangement. Via telefoon begeleiding gekregen van Koning Aap om tickets te boeken. Het kostte heel wat moeite - m.n. door later ‘omvallen’ van Jet Airway. Uiteindelijk heb ik zelf nieuwe vlucht moeten boeken van Kathmandu naar Mumbai bij Nepal Airways. Vandaag kreeg ik bericht van de KLM dat ze die vlucht voor mij gaan betalen - dus alles is nu echt in orde. Reis zelf was heel mooi met goede en fijne reisbegeleider Raj.

Een zeer prettige reisleider en super leuke groep.

Positieve ervaring. We snappen echter niet waarom er bij de heenreis in Casablanca wordt geslapen als je daar s'avonds laat aankomt en s'morgens vroeg weer weggaat. Dit is het zelfde bij de terugreis. Er zou net zo goed bij het vliegveld overnacht kunnen worden aangezien je ook de 1 na laatste dag in Casablanca laat aankomt en s'morgens vroeg weer weggaat. Casablanca is dus geen plaats welke je ziet of bezoekt. Dus 2 nachten Casablanca terwijl je Casablanca niet ziet. We hadden net zo goed de 1 na laatste dag in de avond terug kunnen vliegen naar Nederland. Wij hebben erg genoten van onze reisleider Joris. Onbevangen, eerlijk, dicht bij de mens (m.b.t. de groep en m.b.t. de lokale bevolking). Hij heeft mede onze reis zeer memorabel gemaakt. Qua kinderen had onze dochter de perfecte aansluiting met de andere kinderen en ook wij hebben genoten van de kinderen en de mede volwassenen.

Beste Lia, Dank voor je goede beoordeling van de reis en je complimenten over onze reisbegeleider Joris! De reden dat we overnachten in Casablanca is dat daar op gevlogen wordt. Omdat er meerdere vluchten per dag gaan, en klanten soms op verschillende vluchten aankomen, is ervoor gekozen de eerste nacht in Casablanca te slapen. Op dag 2 brengen jullie nog een bezoek aan de grote moskee, waarna doorgereisd wordt naar Fes. De stad Casablanca is verder niet interessant genoeg om langer te blijven. De laatste overnachting daar is uiteraard weer nodig om op tijd aanwezig te zijn voor de terugvlucht. Fijn te horen dat jullie een mooie reis gehad hebben! Met vriendelijke groeten, het team van Koning Aap

Prima organisatie, perfecte reisbegeleider, prima hotels, veel gezien.

Groepsreis Jordanië met kinderen van 12 tot 18 jaar: Voor aanvang van de reis vond ik de informatie verstrekking op een aantal vlakken te kort schieten. Zo was er geen informatie voorhanden welke specifieke documenten nodig zijn voor een alleen reizende ouder met kind. Hiervoor werd naar de Douane verwezen. De vlucht en de verdere reis verliepen verder super. Mooie hotels, prima reisbegeleiding door buschauffeur en reisleider (heten beiden Achmed). Wifi in de bus, voor de jeugd erg prettig, maar ik heb er toch ook veel gebruik van gemaakt. Zeker omdat de belkosten, mb's in Jordanië schrikbarend duur zijn. De reis zelf was voor ons een aaneenschakeling van hoogte punten met Petra, Wadi Rum en de Rode zee als hoogte punten. Steeds waren we op de juiste plek op het juiste tijdstip om de drukte en warmte voor te blijven. Erg fijn ook dat onze onze gids naast het Arabisch ook het Engels en heel bijzonder het Nederlands machtig was. Complimenten dat hij het Nederlands zo goed beheerst. Al met al een prima reis waar ik met veel plezier op terug kijk.

Heel mooie reis, goed georganiseerd en begeleid door Jan Koning

Jan was een prima begeleider, dankzij zijn inzet en mede door de medewerking van Mevr. Song, konden wij heel veel zien en meemaken. De groep was schitterend en aanstootgevend tot actie en vooral plezier maken en hebben. De inzet van Jan m.b.t. onze terugkeer was heel groot.

Men reageert snel en adequaat op vragen die we hebben gesteld.

Bij het boeken van de reis "China Yunnan rondreis" en daarna zijn we altijd goed en snel geholpen, zowel telefonisch als via de mail. Op één vraag is overigens niet het goede antwoord gegeven: in China zou je volgens een medewerker van Koning Aap een pinpas moeten hebben met het cirrus logo. Dat bleek onjuist te zijn. met een maestro pinpas kun je niet bij elke bank pinnen, maar er hoeft geen cirrus logo op te staan.