Filters

4

Kwaliteit medewerkers ondermaats, matig aanbod en te veel fouten in communicatie

Op de bso wordt er nauwelijks iets gedaan met de kinderen. Vakantieplanningen worden niet uitgevoerd. Medewerkers zitten binnen te kletsen met elkaar, terwijl gros van kinderen buiten speelt. Er wordt niet meegespeeld met kinderen. Dagelijks aanbod van vette en suikerrijke voeding. Crackers met speculoos en pasta, dagelijks ongezond bakken. Kinderen die niet meedoen met de bakactiviteit mogen niet mee eten van het baksel. Buitenproportioneel veel sluitingen van bso. Wat zegt dat over de bedrijfsvoering? Slechte communicatie rondom sluiting. Verkeerde groep benoemd, alleen via ouderportaal gecommuniceerd etc. Oftewel chaos en onveiligheid voor kinderen. Pedagogisch coach en -beleidsmedewerker is onzichtbaar. Medewerkers zeggen dat ze niet gecoacht zijn.

  • Aanbevelen? Nee
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel N.v.t.
  • Informatie vanuit Yes!

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat het heel vervelend is als de bso niet open kan. We doen er alles aan om deze situatie te voorkomen. Dit lukt helaas niet altijd doordat we soms te weinig inzetbaar personeel hebben. Niet alleen wij kampen daarmee, maar de hele branche kinderopvang en nog veel meer branches. Het is een maatschappelijk probleem dat we met elkaar moeten oplossen. Al jaren geleden zijn wij gestart met een interne en betaalde opleiding die in één jaar opleidt tot pedagogisch medewerker. Ook bieden wij al jaren een maximum aantal stageplekken aan. In bepaalde periodes loven wij een flinke bonus uit aan nieuwe pedagogisch medewerkers. En uiteraard zetten wij ook in op behoud van medewerkers o.a. door de werkdruk te verlagen en door naar ze te luisteren. Dat betekent soms ook dat ze vrij moeten kunnen nemen. Ook als dit betekent dat een groep een dag(deel) niet open kan of moet worden samengevoegd, omdat er geen (inval)medewerker beschikbaar is op dat moment. Het besluit nemen dat een groep niet open kan is een zorgvuldig en kritisch proces. We proberen hierbij de lasten voor ouders te spreiden, maar hebben ons daarnaast ook aan de wet te houden. Indien de groep van uw kind meerdere keren is gesloten, begrijpen we dat dit kan voelen als 'buitenproportioneel'. Dat spijt ons. De communicatie rondom het sluiten van een groep is eveneens een zorgvuldig proces dat altijd per e-mail gaat en aangevuld wordt met een attenderingsbericht via het ouderportaal. Het is echter ook een proces waarbij een menselijke of technische fout niet volledig uitgesloten is. Helaas heeft u dit ondervonden en dat spijt ons. Naar aanleiding daarvan hebben we het proces opnieuw onder de loep genomen en aangescherpt om de kans op herhaling ervan te minimaliseren. Wij schrikken van het beeld dat u schetst van de opvang op de groep. Dit beeld sluit absoluut niet aan bij de kwaliteitsstandaarden die wij hanteren. Uiteraard gaan we dit verder uitzoeken en indien nodig, bijsturen. Dat geldt ook voor de coaching van de medewerkers op de locatie van uw kind. Coaching van medewerkers is ingebed in onze vaste werkwijze; ons pedagogisch team is er dagelijks mee in de weer. Daarom kunnen wij uw ervaringen op de groep niet plaatsen en gaan we dit verder onderzoeken. Met vriendelijke groet, Yes! Kinderopvang

7

Prima opvang als er opvang is

Ben erg tevreden met de locatie en leidsters. In vergelijking tot 6 jaar gelden toen wij met de oudste begonnen gebruik te maken van de opvang is veel veranderd in negatieve zin. Hoge kosten, minder opvang en ruildagen hebben geen functie meer

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
9

De kinderen gaan met veel plezier naar de opvang!

Ik heb 2 kinderen (4 en 1 jaar). Zij gaan met veel plezier naar de 'juffen'. De dames zijn erg lief en behulpzaam. Het enige nadeel is het aanvragen van ruildagen. Deze worden vaak afgekeurd maar dat komt door personele bezetting. Het geeft wel eens wat problemen maar het blijft onmacht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
9

Tevreden met de opvang

Tevreden ouder

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
10

Good Kinderopvang

Security is good. Teachers supported a lot during the day care. The only issue we had was it was not possible to send kids 3 days per week. There was no place for 3 days.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

  • Aanbevelen? Nee
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

Kindgerichte zorg

Altijd als ik mijn dochter kom brengen wordt er tijd voor haar (en mij) genomen. Bij het ophalen zit de leidster vaak op de grond tussen de kindjes te spelen; dat is wat je graag ziet! De sfeer in het pand voelt goed. Wat ik jammer vind is dat ik zo weinig fotootjes krijg, maar als dat betekent dat ze hun tijd vooral aan de kindjes geven vind ik dat belangrijker (maar toch jammer ;-)).

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

Slecht bereikbaar

Telefonisch erg slecht bereikbaar

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
5

Veel te veel gedoe

Mijn vrouw werkt bij Yes, volgt ook een opleiding waar ze veel tijd in steekt en daarom moet onze zoon 1 dag in de week opgevangen worden. Dan blijkt de vakantieopvang niet op dezelfde dag beschikbaar en wordt er doodleuk 2,- meer (dan ook het maximale tarief voor de kinderopvangtoeslag) per uur in rekening gebracht. Vervolgens moeten er 3 mensen naar kijken voor het recht gezet kan worden. Wat uiteindelijk gedaan wordt door een locatiemanager. Dit lijkt mij toch meer gedoe dan strikt noodzakelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons dat u de acties die wij voor u gedaan hebben, op deze manier heeft ervaren. Gezien de grote vraag naar opvangplekken en een krap personeelsbestand, moeten we soms meer acties uitvoeren om de gewenste opvang te kunnen bieden. Dit doen we uiteraard met veel plezier. Het kost soms iets meer tijd en soms zijn er ook meerdere afdelingen bij betrokken. De afdeling Kindplanning plant de kinderen en de locatiemanager heeft zicht op de groepsdynamiek. Samen hebben ze voor u de gewenste opvang kunnen realiseren. De klantenservice is het aanspreekpunt en zij hebben het proces bewaakt en u geïnformeerd over de stappen die we als organisatie voor u gingen nemen en van wie u een reactie tegemoet kon zien. We betreuren het dat u dit op een andere manier heeft ervaren, maar zijn blij dat we u hebben kunnen helpen met het gewenste opvangplekje. Met vriendelijke groet, Yes! Kinderopvang

9

Lieve en zorgzame medewerkers

De medewerkers zijn allemaal even lief en zorgzaam. Alles is bespreekbaar. Ze organiseren leuke activiteiten. Ik laat mijn dochter met een gerust hart achter!

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

Lieve pm'ers die hun best doen!

Goede opvang

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
6

Leuke leidsters, maar de communicatie loopt vaak mis.

Wij hebben genoten van de leidsters van Yes Kinderopvang en hun creativiteit met activiteiten en de zorg voor de kinderen. Wij vinden het jammer dat er was niet gecommuniceerd over wanneer een leidster weg ging en als een nieuwe leidster de plek over naam. Wij vinden dat extra betalen voor ruildagen was zonder want je betaalt voor kinderopvang al gebruik je het niet altijd. Ook vonden wij de ouderportaal niet fijn. Wij missen foto's tijdens vakantie en studie dagen. Ook missen wij een plek waar wij als ouder kunnen bijzonderheden opschrijven. Zeker als er corona in onze gezin is en de kinderen lopen zelf naar binnen (BSO). De telefooon niet opnemen tijdens pauze vond ik ook niet kunnen. Als een ouder moet iets belangrijks laten weten dan moet je op elke moment van de dag kunnen bellen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
6

Zie onderstaand

Geldt niet de opvang zelf want die is in 1 woord geweldig, Mika heeft het er altijd goed naar zijn zin en wordt goed verzorgd. Vind de site echter slecht qua invullen planning etc. Hierdoor al verschillende discussies gehad, helaas.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
10

Prima

Leuke, lieve leidsters. Kind goed naar haar zin.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
9

-

-

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
10

Fijn

Gastvrij en dochter gaat heel graag naar de bso

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
7

Ruim voldoende voor 1 middag

Prima voor 1 dag VSO en NSO. ik vind de groepen vrij groot en daarom beperkt mogelijkheden. Toch is het ruimvoldoende. De juffen kennen de kids, vaste leiding dat is fijn. Wel irritant nu de personele tekorten. Je kan 1 dag van te voren een afmelding krijgen voor een groep.... School vakanties daar mag wel iets aan gedaan worden. Super veel kids, weinig leiding en niet altijd een programma. Jammer, dan duurt de dag lang. Toen er uitjes waren in de vakantie was het helemaal top!

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

Prima opvang

Prima opvang, mijn kinderen gingen altijd met veel plezier naar de opvang en BSO. Inmiddels gaat alleen de jongste nog maar. Helaas veel verloop op het moment met leidsters, maar dat is te verwachten op dit moment met alle krapte ivm ziekte. Ik vond vroeger de aandacht van de leidsters voor de ontwikkeling per kind beter, maar het is nog steeds goed te noemen. Helaas is het lastig de laatste maanden om een ruildag in te wisselen, ook dit heeft te maken met de krapte. Hierdoor betaal ik te veel voor de opvang, omdat ik deze dagen bijna niet meer kan inzetten in de rest van het jaar. Ook vallen er een hoop BSO dagen af door ziekte van de leerkracht op school, deze dagen heb ik wel betaald maar er is nauwelijks mogelijkheid om deze alsnog te gebruiken. Nogmaals, alle begrip voor de tekorten, de leidsters werken keihard. Maar er zou best een financiele tegemoetkoming vanuit Yes op zijn plaats zijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

De kinderen hebben het goed naar hun zin op de bso.

De juffen zijn zorgzaam en gezellig. De kinderen gaan altijd met plezier naar de bso.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden N.v.t.
  • Locatie N.v.t.
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
9

Goed

De omgang met het personeel is goed en de band tussen de juffen en Joe voelt heel goed.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice N.v.t.
  • Afhandeling financieel N.v.t.
  • Informatie vanuit Yes!
9

Hele fijne opvang waar mijn kind met plezier naar toe gaat.

Onze dochter gaat met plezier naar de opvang. Zij leert heel veel op de opvang en doet goede ervaringen op. Wij vinden het vooral belangrijk dat ze spelende wijs alles leert en veel beweging krijgt. De tuin op deze locatie is ook echt een enorme pluspunt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
10

Erg tevreden

Ik ben erg tevreden over Yes! Kinderopvang. Ik laat mijn kind met een gerust hart achter, ze heeft het naar haar zin en komt gelukkig en vrolijk thuis. Als er iets is, dan is dit bespreekbaar.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
4

Het is dt het moet en dan gaat het net..

De organisatie is vooral kijkend naar zichzelf. Wij ouders zijn afhankelijk van een organisatie als de Yes, omdat we moeten werken voor ons geld, en hier profiteert de Yes van. De flexibiliteit is ver te zoeken, personeel komt en gaat, vaste medewerkers lopen, communicatie met organisatie gaat stroperig en de site is waardeloos. Zodra mijn kinderen zelfstandig genoeg zijn haal ik ze met spoed bij de Yes weg. Het kost genoeg en levert minimaal. De organisatie wordt gered door het meedenken van de meiden. Koester de meiden dan ook!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw beoordeling. Wat jammer om te lezen dat u dit beeld heeft van onze organisatie. Wij zijn dagelijks bezig met het organiseren en uitvoeren van goede en veilige kinderopvang waar kinderen worden gestimuleerd in hun ontwikkeling. De begeleiding van de kinderen heeft daarbij onze hoogste prioriteit en de ervaring van ouders is voor ons uiteraard van groot belang. Onze medewerkers zijn daarvoor van bijzonder grote waarde. Verbinden is een belangrijk woord in onze organisatie. Dat voorkomt echter niet dat medewerkers soms verhuizen of in een andere branche gaan werken. In een tijd met grote personeelstekorten in veel branches en ook in de kinderopvang, vraagt dit om creatieve oplossingen en keuzes maken. Daarin zullen wij altijd het belang van goede en veilige opvang door echte Yes!-medewerkers voorop stellen. Fijn te lezen dat u dat ook zo op de groep heeft ervaren. Mocht u over de genoemde punten contact met ons willen opnemen om ons te voorzien van een nadere toelichting, dan stellen wij dat zeer op prijs. Wij staan altijd open voor verbeteringen waar mogelijk. Naast uw contact op de groep (of via uw persoonlijke digitale omgeving Mijn opvang) en via de locatiemanager kunt u altijd een e-mail sturen naar klantenservice@yeskinderopvang.nl of bellen naar 078-612 13 30 (werkdagen 10-12 en 14-16, in schoolvakanties op ma/wo/vr). Wij zijn u graag van dienst. Met vriendelijke groet, Yes! Kinderopvang

10

Voelt als thuis

Na de zomervakantie gaat ons derde kindje starten op de peuterspeelgroep. Ik ken de Pedagogisch Medewerkers inmiddels goed. Het voelt als thuis. Vertrouwd en warm.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
7

Leuke meiden op de opvang

Maar de administratieve zaken gaan minder leuk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!

Over Yes! Kinderopvang

Het beste voor kinderen én ouders, dat is waar wij ons iedere dag weer optimaal voor inzetten. Dat doen we omdat en doordat we buitengewoon betrokken zijn bij onze kinderen en ouders. Yes! Kinderopvang is er voor ú! Daarom zijn we benieuwd naar uw ervaringen.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd