Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons dat u dit beeld heeft van de opvang. Medewerkers zijn schaars in de kinderopvang. We stellen alles in het werk om onze medewerkers te behouden. Uiteraard worden zij betaald en hebben zij secundaire arbeidsvoorwaarden volgens CAO-kinderopvang. Daarnaast doen wij nog veel meer voor onze medewerkers. Een aantal voorbeelden zijn de gratificatie die onlangs is uitgekeerd, vermindering van de werkdruk door diverse ondersteunende functies toe te voegen en oog voor hun behoefte door in clusters te werken waardoor invallen beperkt blijft tot een aantal locaties. Ook kunnen ze via onze organisatie een (elektrische) fiets leasen, krijgen ze korting op de sportschool en kunnen ze gratis gebruikmaken van een vitaliteitscoach. Dat er toch medewerkers vertrekken is inherent aan deze tijd. Ze gaan bijvoorbeeld verhuizen of vinden werk dichter bij huis of kiezen voor een andere branche waar ook een tekort aan personeel is. Ondanks onze jarenlange en intensieve inspanningen om nieuwe medewerkers op te leiden (in 1 jaar met betaald contract pedagogisch medewerker worden) en te werven, is ons personeelsbestand minimaal. Hierdoor zijn de plekjes schaars en kunnen wij helaas niet meer alle pakketten op alle locaties op alle dagen uitvoeren. Daar waar geen plek is kunnen wij geen kinderen plaatsen. Dit kan ertoe leiden dat u (tijdelijk) in een ander pakket terecht komt. Dat vinden we heel vervelend, maar kunnen wij niet verhelpen zonder uitbreiding van ons personeelsbestand. Hier werken we hard aan; niet voor niks ontvangen nieuwe medewerkers tijdelijk een flinke bonus van € 1000,- als ze bij ons als pedagogisch medewerker komen werken. Inzetten op behoud en werven van pedagogisch medewerkers is onze topprioriteit. De personele krapte is echter helaas aan de orde van de dag, niet alleen bij ons, maar ook bij alle andere kinderopvangorganisaties en bij heel veel andere branches. Het is een maatschappelijk probleem dat wij als regionale kinderopvangorganisatie niet kunnen oplossen, hoe graag we dit ook zouden willen. We hopen op een snelle maatschappelijke kentering en doen er alles aan wat binnen onze mogelijkheden ligt om ons personeelsbestand uit te breiden en alle ouders op alle locaties en alle dagen weer alle pakketten te kunnen aanbieden.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat het heel vervelend is als de bso niet open kan. We doen er alles aan om deze situatie te voorkomen. Dit lukt helaas niet altijd doordat we soms te weinig inzetbaar personeel hebben. Niet alleen wij kampen daarmee, maar de hele branche kinderopvang en nog veel meer branches. Het is een maatschappelijk probleem dat we met elkaar moeten oplossen. Al jaren geleden zijn wij gestart met een interne en betaalde opleiding die in één jaar opleidt tot pedagogisch medewerker. Ook bieden wij al jaren een maximum aantal stageplekken aan. In bepaalde periodes loven wij een flinke bonus uit aan nieuwe pedagogisch medewerkers. En uiteraard zetten wij ook in op behoud van medewerkers o.a. door de werkdruk te verlagen en door naar ze te luisteren. Dat betekent soms ook dat ze vrij moeten kunnen nemen. Ook als dit betekent dat een groep een dag(deel) niet open kan of moet worden samengevoegd, omdat er geen (inval)medewerker beschikbaar is op dat moment. Het besluit nemen dat een groep niet open kan is een zorgvuldig en kritisch proces. We proberen hierbij de lasten voor ouders te spreiden, maar hebben ons daarnaast ook aan de wet te houden. Indien de groep van uw kind meerdere keren is gesloten, begrijpen we dat dit kan voelen als 'buitenproportioneel'. Dat spijt ons. De communicatie rondom het sluiten van een groep is eveneens een zorgvuldig proces dat altijd per e-mail gaat en aangevuld wordt met een attenderingsbericht via het ouderportaal. Het is echter ook een proces waarbij een menselijke of technische fout niet volledig uitgesloten is. Helaas heeft u dit ondervonden en dat spijt ons. Naar aanleiding daarvan hebben we het proces opnieuw onder de loep genomen en aangescherpt om de kans op herhaling ervan te minimaliseren. Wij schrikken van het beeld dat u schetst van de opvang op de groep. Dit beeld sluit absoluut niet aan bij de kwaliteitsstandaarden die wij hanteren. Uiteraard gaan we dit verder uitzoeken en indien nodig, bijsturen. Dat geldt ook voor de coaching van de medewerkers op de locatie van uw kind. Coaching van medewerkers is ingebed in onze vaste werkwijze; ons pedagogisch team is er dagelijks mee in de weer. Daarom kunnen wij uw ervaringen op de groep niet plaatsen en gaan we dit verder onderzoeken. Met vriendelijke groet, Yes! Kinderopvang
Het beste voor kinderen én ouders, dat is waar wij ons iedere dag weer optimaal voor inzetten. Dat doen we omdat en doordat we buitengewoon betrokken zijn bij onze kinderen en ouders. Yes! Kinderopvang is er voor ú! Daarom zijn we benieuwd naar uw ervaringen.
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.