Filters

8

Fijne opvang waarbij de pedagogische medewerkers het beste voor hebben met je kind(eren)

De locatie is fijn afgesloten, de pedagogische medewerkers hebben het beste met je kind(eren) voor. Je kan fijn met ze overleggen en dingen bespreken.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
6

Super lieve mensen die op de groep werken.

Mensen op de groep zijn top. Super lief en goed voor mijn kinderen. Heel blij met hun. Maar organisatorische vind ik het niet goed. Weinig communicatie vanuit yes. Ruil mogelijkheden zijn slecht. Krijgt pas een dag van te voren te horen of het kan. veel wisselingen onder personeel. Locatie is echt slecht. Zitten in de klas en op het plein. Geen eigen ruimte.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
4

Lieve medewerkers op de groep, jammer van management

Niks ten slechte van de medewerkers op de groepen van de bso..echt het management en leidinggevenden zijn ver onder de maat. Proberen ouders een poot uit te draaien met dure contracten want andere contracten zijn uitverkocht! Medewerkers op de groep werken zich in het zweet voor een mager salaris, terwijl er schandalig met xe omgegaan word door leiding gevenden Het enige wat jammer is aan het personeel op de groep is dat er veel verloop is maar dat is ook niet gek, meiden werken keihard voor weinig

  • Aanbevelen? Nee
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice N.v.t.
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons dat u dit beeld heeft van de opvang. Medewerkers zijn schaars in de kinderopvang. We stellen alles in het werk om onze medewerkers te behouden. Uiteraard worden zij betaald en hebben zij secundaire arbeidsvoorwaarden volgens CAO-kinderopvang. Daarnaast doen wij nog veel meer voor onze medewerkers. Een aantal voorbeelden zijn de gratificatie die onlangs is uitgekeerd, vermindering van de werkdruk door diverse ondersteunende functies toe te voegen en oog voor hun behoefte door in clusters te werken waardoor invallen beperkt blijft tot een aantal locaties. Ook kunnen ze via onze organisatie een (elektrische) fiets leasen, krijgen ze korting op de sportschool en kunnen ze gratis gebruikmaken van een vitaliteitscoach. Dat er toch medewerkers vertrekken is inherent aan deze tijd. Ze gaan bijvoorbeeld verhuizen of vinden werk dichter bij huis of kiezen voor een andere branche waar ook een tekort aan personeel is. Ondanks onze jarenlange en intensieve inspanningen om nieuwe medewerkers op te leiden (in 1 jaar met betaald contract pedagogisch medewerker worden) en te werven, is ons personeelsbestand minimaal. Hierdoor zijn de plekjes schaars en kunnen wij helaas niet meer alle pakketten op alle locaties op alle dagen uitvoeren. Daar waar geen plek is kunnen wij geen kinderen plaatsen. Dit kan ertoe leiden dat u (tijdelijk) in een ander pakket terecht komt. Dat vinden we heel vervelend, maar kunnen wij niet verhelpen zonder uitbreiding van ons personeelsbestand. Hier werken we hard aan; niet voor niks ontvangen nieuwe medewerkers tijdelijk een flinke bonus van € 1000,- als ze bij ons als pedagogisch medewerker komen werken. Inzetten op behoud en werven van pedagogisch medewerkers is onze topprioriteit. De personele krapte is echter helaas aan de orde van de dag, niet alleen bij ons, maar ook bij alle andere kinderopvangorganisaties en bij heel veel andere branches. Het is een maatschappelijk probleem dat wij als regionale kinderopvangorganisatie niet kunnen oplossen, hoe graag we dit ook zouden willen. We hopen op een snelle maatschappelijke kentering en doen er alles aan wat binnen onze mogelijkheden ligt om ons personeelsbestand uit te breiden en alle ouders op alle locaties en alle dagen weer alle pakketten te kunnen aanbieden.

10

Mijn dochter vind het geweldig op de psz en zolang zij blij is zijn wij dat ook!

Mijn dochter heeft van begin af aan genoten van de dagen dat ze naar de peuterspeelzaal ging. Wij als ouders waren ook erg tevreden over juf Arlinda en juf José (locatie o.b.s. De Bosweide) Helaas is juf José weg, maar mijn dochter heeft het nog vaak over haar. Ze wordt erg gemist door mijn dochter en van juf Arlinda wordt veel gehouden. Zo erg dat ze haar verjaardag niet zonder juf Arlinda wilde vieren en wilde wachten tot zij weer beter is. Dat zegt naar mijn gevoel heel veel!

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden N.v.t.
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
4

Kwaliteit medewerkers ondermaats, matig aanbod en te veel fouten in communicatie

Op de bso wordt er nauwelijks iets gedaan met de kinderen. Vakantieplanningen worden niet uitgevoerd. Medewerkers zitten binnen te kletsen met elkaar, terwijl gros van kinderen buiten speelt. Er wordt niet meegespeeld met kinderen. Dagelijks aanbod van vette en suikerrijke voeding. Crackers met speculoos en pasta, dagelijks ongezond bakken. Kinderen die niet meedoen met de bakactiviteit mogen niet mee eten van het baksel. Buitenproportioneel veel sluitingen van bso. Wat zegt dat over de bedrijfsvoering? Slechte communicatie rondom sluiting. Verkeerde groep benoemd, alleen via ouderportaal gecommuniceerd etc. Oftewel chaos en onveiligheid voor kinderen. Pedagogisch coach en -beleidsmedewerker is onzichtbaar. Medewerkers zeggen dat ze niet gecoacht zijn.

  • Aanbevelen? Nee
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel N.v.t.
  • Informatie vanuit Yes!

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat het heel vervelend is als de bso niet open kan. We doen er alles aan om deze situatie te voorkomen. Dit lukt helaas niet altijd doordat we soms te weinig inzetbaar personeel hebben. Niet alleen wij kampen daarmee, maar de hele branche kinderopvang en nog veel meer branches. Het is een maatschappelijk probleem dat we met elkaar moeten oplossen. Al jaren geleden zijn wij gestart met een interne en betaalde opleiding die in één jaar opleidt tot pedagogisch medewerker. Ook bieden wij al jaren een maximum aantal stageplekken aan. In bepaalde periodes loven wij een flinke bonus uit aan nieuwe pedagogisch medewerkers. En uiteraard zetten wij ook in op behoud van medewerkers o.a. door de werkdruk te verlagen en door naar ze te luisteren. Dat betekent soms ook dat ze vrij moeten kunnen nemen. Ook als dit betekent dat een groep een dag(deel) niet open kan of moet worden samengevoegd, omdat er geen (inval)medewerker beschikbaar is op dat moment. Het besluit nemen dat een groep niet open kan is een zorgvuldig en kritisch proces. We proberen hierbij de lasten voor ouders te spreiden, maar hebben ons daarnaast ook aan de wet te houden. Indien de groep van uw kind meerdere keren is gesloten, begrijpen we dat dit kan voelen als 'buitenproportioneel'. Dat spijt ons. De communicatie rondom het sluiten van een groep is eveneens een zorgvuldig proces dat altijd per e-mail gaat en aangevuld wordt met een attenderingsbericht via het ouderportaal. Het is echter ook een proces waarbij een menselijke of technische fout niet volledig uitgesloten is. Helaas heeft u dit ondervonden en dat spijt ons. Naar aanleiding daarvan hebben we het proces opnieuw onder de loep genomen en aangescherpt om de kans op herhaling ervan te minimaliseren. Wij schrikken van het beeld dat u schetst van de opvang op de groep. Dit beeld sluit absoluut niet aan bij de kwaliteitsstandaarden die wij hanteren. Uiteraard gaan we dit verder uitzoeken en indien nodig, bijsturen. Dat geldt ook voor de coaching van de medewerkers op de locatie van uw kind. Coaching van medewerkers is ingebed in onze vaste werkwijze; ons pedagogisch team is er dagelijks mee in de weer. Daarom kunnen wij uw ervaringen op de groep niet plaatsen en gaan we dit verder onderzoeken. Met vriendelijke groet, Yes! Kinderopvang

7

Prima opvang als er opvang is

Ben erg tevreden met de locatie en leidsters. In vergelijking tot 6 jaar gelden toen wij met de oudste begonnen gebruik te maken van de opvang is veel veranderd in negatieve zin. Hoge kosten, minder opvang en ruildagen hebben geen functie meer

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
9

De kinderen gaan met veel plezier naar de opvang!

Ik heb 2 kinderen (4 en 1 jaar). Zij gaan met veel plezier naar de 'juffen'. De dames zijn erg lief en behulpzaam. Het enige nadeel is het aanvragen van ruildagen. Deze worden vaak afgekeurd maar dat komt door personele bezetting. Het geeft wel eens wat problemen maar het blijft onmacht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
9

Tevreden met de opvang

Tevreden ouder

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
10

Good Kinderopvang

Security is good. Teachers supported a lot during the day care. The only issue we had was it was not possible to send kids 3 days per week. There was no place for 3 days.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

  • Aanbevelen? Nee
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

Kindgerichte zorg

Altijd als ik mijn dochter kom brengen wordt er tijd voor haar (en mij) genomen. Bij het ophalen zit de leidster vaak op de grond tussen de kindjes te spelen; dat is wat je graag ziet! De sfeer in het pand voelt goed. Wat ik jammer vind is dat ik zo weinig fotootjes krijg, maar als dat betekent dat ze hun tijd vooral aan de kindjes geven vind ik dat belangrijker (maar toch jammer ;-)).

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

Slecht bereikbaar

Telefonisch erg slecht bereikbaar

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
5

Veel te veel gedoe

Mijn vrouw werkt bij Yes, volgt ook een opleiding waar ze veel tijd in steekt en daarom moet onze zoon 1 dag in de week opgevangen worden. Dan blijkt de vakantieopvang niet op dezelfde dag beschikbaar en wordt er doodleuk 2,- meer (dan ook het maximale tarief voor de kinderopvangtoeslag) per uur in rekening gebracht. Vervolgens moeten er 3 mensen naar kijken voor het recht gezet kan worden. Wat uiteindelijk gedaan wordt door een locatiemanager. Dit lijkt mij toch meer gedoe dan strikt noodzakelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons dat u de acties die wij voor u gedaan hebben, op deze manier heeft ervaren. Gezien de grote vraag naar opvangplekken en een krap personeelsbestand, moeten we soms meer acties uitvoeren om de gewenste opvang te kunnen bieden. Dit doen we uiteraard met veel plezier. Het kost soms iets meer tijd en soms zijn er ook meerdere afdelingen bij betrokken. De afdeling Kindplanning plant de kinderen en de locatiemanager heeft zicht op de groepsdynamiek. Samen hebben ze voor u de gewenste opvang kunnen realiseren. De klantenservice is het aanspreekpunt en zij hebben het proces bewaakt en u geïnformeerd over de stappen die we als organisatie voor u gingen nemen en van wie u een reactie tegemoet kon zien. We betreuren het dat u dit op een andere manier heeft ervaren, maar zijn blij dat we u hebben kunnen helpen met het gewenste opvangplekje. Met vriendelijke groet, Yes! Kinderopvang

9

Lieve en zorgzame medewerkers

De medewerkers zijn allemaal even lief en zorgzaam. Alles is bespreekbaar. Ze organiseren leuke activiteiten. Ik laat mijn dochter met een gerust hart achter!

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

Lieve pm'ers die hun best doen!

Goede opvang

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
6

Leuke leidsters, maar de communicatie loopt vaak mis.

Wij hebben genoten van de leidsters van Yes Kinderopvang en hun creativiteit met activiteiten en de zorg voor de kinderen. Wij vinden het jammer dat er was niet gecommuniceerd over wanneer een leidster weg ging en als een nieuwe leidster de plek over naam. Wij vinden dat extra betalen voor ruildagen was zonder want je betaalt voor kinderopvang al gebruik je het niet altijd. Ook vonden wij de ouderportaal niet fijn. Wij missen foto's tijdens vakantie en studie dagen. Ook missen wij een plek waar wij als ouder kunnen bijzonderheden opschrijven. Zeker als er corona in onze gezin is en de kinderen lopen zelf naar binnen (BSO). De telefooon niet opnemen tijdens pauze vond ik ook niet kunnen. Als een ouder moet iets belangrijks laten weten dan moet je op elke moment van de dag kunnen bellen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
6

Zie onderstaand

Geldt niet de opvang zelf want die is in 1 woord geweldig, Mika heeft het er altijd goed naar zijn zin en wordt goed verzorgd. Vind de site echter slecht qua invullen planning etc. Hierdoor al verschillende discussies gehad, helaas.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
10

Prima

Leuke, lieve leidsters. Kind goed naar haar zin.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
9

-

-

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
10

Fijn

Gastvrij en dochter gaat heel graag naar de bso

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
7

Ruim voldoende voor 1 middag

Prima voor 1 dag VSO en NSO. ik vind de groepen vrij groot en daarom beperkt mogelijkheden. Toch is het ruimvoldoende. De juffen kennen de kids, vaste leiding dat is fijn. Wel irritant nu de personele tekorten. Je kan 1 dag van te voren een afmelding krijgen voor een groep.... School vakanties daar mag wel iets aan gedaan worden. Super veel kids, weinig leiding en niet altijd een programma. Jammer, dan duurt de dag lang. Toen er uitjes waren in de vakantie was het helemaal top!

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

Prima opvang

Prima opvang, mijn kinderen gingen altijd met veel plezier naar de opvang en BSO. Inmiddels gaat alleen de jongste nog maar. Helaas veel verloop op het moment met leidsters, maar dat is te verwachten op dit moment met alle krapte ivm ziekte. Ik vond vroeger de aandacht van de leidsters voor de ontwikkeling per kind beter, maar het is nog steeds goed te noemen. Helaas is het lastig de laatste maanden om een ruildag in te wisselen, ook dit heeft te maken met de krapte. Hierdoor betaal ik te veel voor de opvang, omdat ik deze dagen bijna niet meer kan inzetten in de rest van het jaar. Ook vallen er een hoop BSO dagen af door ziekte van de leerkracht op school, deze dagen heb ik wel betaald maar er is nauwelijks mogelijkheid om deze alsnog te gebruiken. Nogmaals, alle begrip voor de tekorten, de leidsters werken keihard. Maar er zou best een financiele tegemoetkoming vanuit Yes op zijn plaats zijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
8

De kinderen hebben het goed naar hun zin op de bso.

De juffen zijn zorgzaam en gezellig. De kinderen gaan altijd met plezier naar de bso.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden N.v.t.
  • Locatie N.v.t.
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!
9

Goed

De omgang met het personeel is goed en de band tussen de juffen en Joe voelt heel goed.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice N.v.t.
  • Afhandeling financieel N.v.t.
  • Informatie vanuit Yes!
9

Hele fijne opvang waar mijn kind met plezier naar toe gaat.

Onze dochter gaat met plezier naar de opvang. Zij leert heel veel op de opvang en doet goede ervaringen op. Wij vinden het vooral belangrijk dat ze spelende wijs alles leert en veel beweging krijgt. De tuin op deze locatie is ook echt een enorme pluspunt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Opvangmogelijkheden
  • Locatie
  • Locatiemedewerkers
  • Klantenservice
  • Afhandeling financieel
  • Informatie vanuit Yes!

Over Yes! Kinderopvang

Het beste voor kinderen én ouders, dat is waar wij ons iedere dag weer optimaal voor inzetten. Dat doen we omdat en doordat we buitengewoon betrokken zijn bij onze kinderen en ouders. Yes! Kinderopvang is er voor ú! Daarom zijn we benieuwd naar uw ervaringen.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd