Op 25-10-19 hebben wij bij Lederland Beverwijk 2 fauteuils besteld, type Adari kleur matera/cognac, die pas 9-3-20 geleverd zijn Helaas totaal verkeerde zit, te ruim leer, en ongelijke armleuningen. Wij hebben 10-3-20 direct een klacht ingediend maar geen enkele reactie. Op 30-3-20 is er iemand van een meubelservice bedrijf geweest, en heeft de fauteuils bekeken en is naar de winkel geweest voor de zit, en gaf ons volkomen gelijk!! Wij hebben toen aangegeven dat we iets anders wilde bestellen, maar krijgen geen enkele reactie, en hebben toen onze Rechtsbijstand verzekering (RBV) ingeschakeld, die hebben meerdere mails geschreven maar geen reactie pas toen ze dreigden met de Geschillencommissie wonen, krijgen we op 3-6 een reactie dat de fauteuils hersteld konden worden. Als de RBV dan reageert dat dit dan binnen 14 dagen moet gebeuren en alle 3 de gebreken hersteld moeten worden!!! Krijgen wij binnen een half uur een mail dat we naar de winkel kunnen om iets anders uit te zoeken. Dus op 10-6-20 een ander bankstel uitgezocht levertijd 8/12 weken. Ook worden de fauteuils opgehaald en krijgen wij een leenbank. Als wij zelf 14-8 bellen om te vragen naar de levering, horen we (na 9 weken ) dat het leer niet leverbaar is maar er is wel een alternatief, of we daar mee akkoord gaan, dus weer naar de winkel, en we gaan akkoord met het andere leer. Via de RBV krijgen we wel wat korting en horen we dat week 40 geleverd kan worden, wel moeten we na steeds weer vragen 6 weken wachten op een kloppende factuur. En dan blijkt dat er weer niet op tijd geleverd kan worden en na voor de 3e maal te dreigen met de geschillencommissie wordt het bankstel pas op 9-10-20 geleverd, dat is 7 maanden na dat de fauteuils geleverd zijn, (die als showroom model te koop staan) dat is 7 maanden ellende, irritatie DUS: als je wat wil kopen bij Lederland zorg dan dat je een rechtsbijstandsverzekering heb en heel veel geduld!!!! Want de service is echt heel slecht!!! Fam. van der Zon
Kopen was een hele positieve ervaring. Er werd ruim de tijd genomen en alles werd goed uitgelegd. Ook kwam de verkoper met goede alternatieven toen eerste keuzes e/o ideeën te duur of niet beschikbaar bleken. Levering duurde wel een beetje lang, jammer dat ik daar tussendoor geen bericht van kreeg en er tot tweemaal aan toe naar moest informeren. Bezorging was prima en attent. Jongens waren wel een beetje onervaren en eigenwijs, de (inderdaad wat grote) bank raakte de rookmelder vol en die ging stuk. Terwijl ik daar toch voor waarschuwde en zei dat ze naar achteren moesten gaan....
Prima ervaringen, fijne banken gekocht. Wel een beetje lange levertijd...
Vriendelijk en bereidt tot extra informatie. Lekkere koffie.
Enthousiaste verkoper, geen moeite teveel om iets te demonstreren en voor en tegens van aankoop goed op een rij gezet. Wel viel me op dat een paar weken na onze aankoop hetzelfde product aanmerkelijk goedkoper op de site stond. Voel je je toch een beetje ********
De levertijd viel wat tegen ,verder alles volgens afspraak.
We zijn een aantal keer in de winkel geweest waar we iedere keer uitstekend werden geholpen. Voldoende informatie over de bank, configuratie mogelijkheden, leder soorten, onderhoud, levering etc. Na aankoop werd aan alle afspraken voldaan. Keurige bezorgers en installatie. Kortom op alle punten een prima ervaring!
Diverse banken gezeten bekeken , gevoeld,geroken en na dikke vier en half uur de ware bank uitgekozen. Binnen 2 maanden al geleverd en we zijn er super blij mee. Het zit en lig comfort is comfortabel. Daar komt bij heel netjes afgeleverd en in elkaar gezet en ook nogeens direct de rommel afgevoerd,in een woord TOP!
We hebben een bank en salontafels aangeschaft en zijn heel tevreden.
Alles rustig besteld in Breda. Na een lange levertijd onze bank en eetkamerstoelen gebracht.de jongens waren mooi op tijd en ze waren supergoed en rustig tijdens de montage.het totaal plaatje verdiend een prijs wat een goede zaak .zou er graag willen werken wat een goede en keurige zaak is dit .mannen ga zo door en ik zeg het door
De communicatie met de magazijnafdeling was onder de maat, maar de mannen die onze bank hebben afgeleverd was 1e klas service. daar geeft ik een dikke 10!!! keurig alles uitgepak en de bank in elkaar gezet en de rommel weer meegenomen. Top!! maar door de slechte communicatie een 8
Onlangs hebben wij een nieuwe roomwitte leren bank 3,5 zits en en 1,5 zits bank (Loveseat) bij Lederland Arena Amsterdam gekocht. Deze zijn inmiddels, tot onze volle tevredenheid, ook afgeleverd. Ons vorig leren bankstel hadden wij 14 jaar geleden ook bij Lederland gekocht, waren we zeer tevreden over. Lederland staat voor uitstekende kwaliteit leren zitmeubelen die op een ambachtelijke wijze geproduceerd worden in Nederland. Ze hebben veel keuze in assortiment en diverse uitvoeringen met een eerlijke prijs, zijn betrouwbaar en klantvriendelijk. Ben je op zoek naar een nieuwe leren bankstel of stoel, wij kunnen Lederland dan ook aan een ieder aanbevelen, kwaliteit kent geen tijd
Relax stoel kapot,voetensteun bleef omhoog staan. Stoel was nog maar 2 maanden oud. Regelmatig gebeld en gemaild wanneer stoel gemaakt kan worden Reacties bleven uit. Ze beloofde terug te bellen, maar het gebeurde niet Na 2 weken belde er s avond om 22 uur!!!! een monteur. Deze gaf instructies om te resetten,mijn man heeft dat gedaan. Stoel deed het toen nog niet. Hij beloofde de volgende dag terug te bellen,maar dat gebeurde natuurlijk niet. Volgende dag deed de stoel het gelukkig wel Nog een keer gemaild dat ik het een slechte gang van zaken vind,maar niets meer gehoord. Dit alles is al 2 weken geleden. Ben hier erg ontevreden over.Het zijn dure stoelen,dan mag je wel wat service verwachten.
Sold me unreliable and unsafe (their words) from their catalogue and 3 months later they refused to deliver it due to safety issue., After I had to cancel the order, they charged me 30% cancellation fee for their incompetency. I summaries the experience in one word, FRAUD
Geachte mevrouw Khedri, Graag reageren wij op deze review omdat wij van mening zijn dat dit genuanceerder ligt. U plaatst eind december een order van een eettafel, eetstoelen en een salontafel. In plaats van en ronde glazen tafel, welke standaard in het assortiment zit, wenste u een glazen ovaal variant van 220 cm. op 1 poot. Na overleg met de leverancier is vanwege veiligheidsredenen besloten dit niet te produceren. We hebben vele pogingen ondernomen om een afspraak met u te maken voor een herkeuze van de tafel. Helaas heeft dat, vanuit uw kant, meerder maanden geduurd. We hebben u verschillende alternatieve aangeboden, maar die voldeden niet aan uw wensen. Tevens hebben we aangeboden om de eettafel kosteloos te annuleren. U wenste daar geen gebruik van te maken en wilde van de totale order afzien. Dat kan, maar dan gelden de annuleringsvoorwaarden vanuit het CBW. We betreuren het dat we niet uw favoriete eetstoelen en salontafel hebben mogen afleveren. Deze waren op uw specificaties gemaakt en waren al geruime tijd gereed voor aflevering. We wensen u veel succes met het maken van een keuze elders. Team Lederland
Na 14 jaar wederom bij Lederland een lederen bankstel met fauteuil in vestiging Beverwijk gekocht. Bij aflevering bleek er een kleine beschadiging in de fauteuil te zitten. Vervoerder maakte hiervan foto’s die werden doorgestuurd naar de klantenservice. Na telefonisch contact werd bevestigd dat de leerspecialist ons zou bellen voor een afspraak. Jemaro - van Eijk kwam zoals afgesproken en heeft de beschadiging onzichtbaar tot volle tevredenheid verholpen. Kwaliteit en service is super.
In mei 2020 hebben we hier een compleet set aangekocht twv €7.065,-. Het betreft een 3-zits bank, fauteuil, eetbank en 4 eetstoelen. Na 4 maanden zijn de spullen geleverd. Bij levering zag ik direct een scheurtje op 1 stoel. Ook was de onderstel vd eetbank manco. De fauteuil heeft 3 plekken van beschadiging. En zitkussens vd bank zijn niet allemaal even hoog en de middelste poten hangen in de lucht ipv stabiel op de grond. Dit zijn een hoop mankementen voor een nieuwe levering af fabriek. Waar ik zo naar uitkeek bleek een zware teleurstelling. Uiteraard alles tijdens levering aangegeven en met foto’s aangetoond richting de klantenservice. Aan de telefoon vriendelijk geholpen door de eerste aanspreekpunt van de klantenservice Renate; alles zou opgelost worden werd mij beloofd. Na ons eerste contact had ik nog enigszins hoop dat ze dit zouden rechtzetten. Want hoe kan je als bedrijf zijnde dit soort leveringen van je fabrikanten accepteren? Dat moest wel goed komen dacht ik naïef. Maar na verloop van de tijd kwam ik erachter dat de klantenservice nauwelijks reageert op mijn mails en áls ze al mailen is dit zonder concrete oplossingen. De enige oplossing volgens Lederland is het repareren van de meubels door een herstelbedrijf. Ik accepteer dit echter niet. Ik ga geen nieuw gekochte spullen die op maat zijn gemaakt laten repareren. We hebben niet eens gebruik gemaakt van de spullen die hier in de woonkamer aan de kant staan. Ik word behandeld alsof ik 2e hands spullen heb gekocht. Dit alles is zeer frustrerend, want mijn woonkamer staat al 3 wkn vol met spullen die ik niet wil hebben. Ik had ondertussen verwacht dat er een expert van Lederland zou langskomen om met eigen ogen de spullen te beoordelen. Ook dit gebeurt niet. En ik ben nog steeds in afwachting van een fatsoenlijke reactie op deze schandalige levering. Indien Lederland geen stappen onderneemt moet ik helaas juridische stappen ondernemen. Ik hoop dat mensen éérst reviews lezen voor aankoop.
Geachte meneer/mevrouw Aslantas, Op 25 augustus jl. zijn de meubelen aan u geleverd. Er waren enkele onderdelen niet meegeleverd en aandachtspunten. Een teleurstelling voor u, dat begrijpen wij. We hebben direct actie ondernomen en de missende onderdelen voor u besteld en ontvangen. Ook heeft de servicedienst van de fabrikant contact met u opgenomen om een afspraak met u te maken voor beoordelen c.q. herstel, maar u wenst geen afspraak te maken. Daarom hebben wij voorgesteld om met de deskundige van Lederland een afspraak met u te maken om alles persoonlijk door te nemen. Fijn dat u hiermee hebt ingestemd; de deskundige belt u voor het weekend om de afspraak te plannen. Met vriendelijke groeten, Team Lederland
Mijn derde bank gekocht bij lederland
we kwamen om te kijken,en gingen weg met een bankstel te hebben gekocht
In het grote bos met stoelen zijn wij uitstekend geholpen om onze droomwens te realiseren. De gekozen fauteuils bevallen reuze goed
Door corona, meubels wel later geleverd. Netjes op de hoogte gehouden. Bij afleveren alles netjes gemonteerd en geplaatst. Alle meubels zien er netjes en kwalitatief goed uit. Al het verpakkingsmateriaal meegenomen. Gewoon goed.
goed en eerlijk advies van de medewerker. Geen haast, geen druk. Mooie bank, mooi leer, zit goed.
Goed persoonlijk/ vriendelijk geholpen
Prettige behandeling van de verkoopster
De vrouw in de winkel heeft uistekend advies gegeven. Afgeronde hoek waren altijd heel pretig vond zij, dus die hebben wij genomen. Welliswaar een smallere zoals als de vierkante die daar stond. De tafel werd voortijdig bezorgd, wat prima was. En ik ben er nog steeds erg blij mee.
Prima, verkoopster Claudia was duidelijk, vriendelijk en voelde ons als klant goed aan.
Bernhardstraat 5
3474JR Zegveld
De Lederland collectie bestaat uit ruim 100 exclusieve modellen in een groot aantal stijlen van strak modern tot eigentijds romantisch. Elke Lederland bank, fauteuil of hoekcombinatie is met de grootste zorg op ambachtelijke wijze geproduceerd. Zo ontstaan al ruim 35 jaar kwaliteitsproducten waar u jarenlang van geniet. En langdurig genieten, daar draait het om. Daarom geeft Lederland op al haar zitelementen 5 jaar garantie. Deze enquête is alleen voor de volgende drie vestigingen van toepassing: Amsterdam, Utrecht en Beverwijk.
Kopen bij een CBW-erkende winkel biedt voordelen, maar vooral: meer zekerheid. Winkels die CBW-erkend zijn, hanteren algemene voorwaarden die jou als consument extra goed beschermen. Hierin zijn alle regels opgenomen die van belang zijn als je iets koopt, bijvoorbeeld over (aan)betalen, annulering, levertijd, levering, vervoer en garantie. Zie voor de exacte inhoud, voorwaarden en beperkingen de CBW-erkend-voorwaarden voor Woonwinkels of Bruidsmode en Maatwerk.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.