Geweldig team van vakmensen

Afgelopen Mei 2023 werd er een tuinontwerp gemaakt door Schraven Hoveniers voor onze bestaande tuin. Het ontwerp sprak ons enorm aan en afgelopen week werd de tuin aangepakt. Het was een flinke klus voor de mannen; enorme hoeveelheid grind afvoeren, grasmatten plaatsen, borders veranderen, wat straatwerk aanpassen. Maar het resultaat mag er zijn! We zijn zeer tevreden over de samenwerking met Schraven Hoveniers. Zeer vriendelijke en bekwame hard werkende mensen. Kortom, zeer aan te bevelen!

• Het gaat hier om:* Tuinrenovatie
  • In welke mate vindt u het belangrijk dat uw hovenier is aangesloten bij De Tuinen van Appeltern?* Maakt voor mij geen verschil
  • U kent ons van: Internet / Google

Mooi ontwerp en keurige realisatie

Schraven Hoveniers hebben vanaf het ontwerp tm de realisatie keurig werk geleverd. Een mooi ontwerp waarbij onze wensen op een creatieve manier zijn verwerkt. De realisatie is professioneel aangepakt met veel oog voor details. Wij raden Schraven Hoveniers van harte aan.

• Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg
  • In welke mate vindt u het belangrijk dat uw hovenier is aangesloten bij De Tuinen van Appeltern?* Belangrijk
  • U kent ons van: Internet / Google

Hoe Matt onze wensen wist om te zetten in een tuinontwerp was super gaaf! En om dan vervolgens dat ontwerp ook gerealiseerd te zien worden door twee vakkundige mannen (Edward en Daan) was leuk om te zien! Matt, Edward, Daan en de collega's achter de schermen van Schraven Hoveniers bedankt voor de zeer fijne samenwerking! Wij kunnen nu heerlijk genieten van onze prachtige achtertuin.

• Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg, Tuinrenovatie

Gewoon perfect

Wij hebben onze tuin opnieuw laten beplanten door Schraven Hoveniers. In de tuin is een kurkeik opgenomen van 6meter hoogte en geeft de tuin een mediterraans aanzicht wat bij ons past. Het plan was uitstekend en duidelijk, met een keurige tekening met plantbenamingen met foto's erbij, zodat je kunt zien wat er komt te staan, hoogte en kleur. In dit plan was ook ruimte voor hergebruik van de bestaande beplanting. Het resultaat meg er zijn. En de rekening, geen euro teveel, met een duidelijke uitleg. Nu komt het genieten van de mooie tuin.

• Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinonderhoud, Tuinrenovatie
  • U kent ons van: Mond tot mond reclame

mijn nieuwe voortuin voldoet helemaal aan mijn verwachtingen.

In huis staande voor de aanrecht, samen met de hovenier, zijn mijn wensen omgezet in ideeën voor inrichting en beplanting en het resultaat is een voortuin waarin het heerlijk toeven zal zijn, een ware schoonheid van een tuin om naar te kijken.

• U bent voor ons:* Een vaste klant
  • Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg, Tuinonderhoud, Tuinrenovatie

professionele vakmensen

De verandering van onze tuin was best een groot project. Door schuin aflopende stukken grond hadden we een wat kleinere 'leeftuin' dan we wilden hebben. Matt heeft goed met ons meegedacht over het ophogen van de tuin en over het aanbrengen van speelse elementen. Soms moesten we een paar keer overleggen om samen tot duidelijk beeld te komen maar dit is uiteindelijk goed gelukt. Vervolgens hebben Edward en Daan de tuin zeer netjes aangelegd en goed meegedacht over hoe onze tuin zo mooi mogelijk kon worden. Ook toen was Matt nog regelmatig in beeld en konden we snel schakelen.

• Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg
  • In welke mate vindt u het belangrijk dat uw hovenier is aangesloten bij De Tuinen van Appeltern?* Heel belangrijk
  • U kent ons van: Website Appeltern.nl

Schraven Hoveniers is vakbekwaam, harde werkers en betrouwbaar.

Ik ben uitermate tevreden en blij met mijn huidige tuin. Een ander hoveniersbedrijf heeft bij het ontwerp en de aanleg veel fouten gemaakt die men weigerde te herstellen. Schraven Hoveniers heeft mijn tuin naar een hoger niveau gebracht ten opzichte van wat het was. Het is zo vreselijk mooi geworden. Bijen, hommels en vlinders hebben massaal mijn tuin gevonden. Overal vinden ze wat te snoepen. Het is een drukte van belang. De watertafel brengt levendigheid met het klaterende geluid en de verlichte waterbubbel. De vogels hebben al interesse in het water getoond en zullen zeker in de (nabije) toekomst graag komen drinken en badderen. Ook 's avonds is het geweldig mooi. Het ziet er met de verlichting sprookjesachtig mooi uit. Ik noem mijn tuin inmiddels mijn gedroomde "sprookjestuin", en terecht. Ik ben er superblij mee. Schraven Hoveniers heeft zich steeds stipt aan de gemaakte afspraken gehouden. Iets wat ik heel belangrijk vind. Mijn complimenten voor het ontwerp en het harde werken van de hoveniers van dit hoveniersbedrijf.

• Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinaanleg, Tuinonderhoud
  • U kent ons van: Voorbij rijden / -lopen

Algemeen goed maar wel met kanttekeningen

Na gesprekken met meerdere hoveniersbedrijven te hebben gevoerd obv gevoel en vertrouwen gekozen voor Schraven Hoveniers. De adviseur gaf ons een luisterend oor en we hadden echt het gevoel dat hij mee wilde denken. We zijn verder erg tevreden over de aanleg van ons tuin. Echter de volgende zaken vielen ons tegen: * In de meerdere offertes die we van ze hebben ontvangen is zonder overleg een van de punten aangepast (hergebruik van materiaal). Dit wilden we niet en hebben we ook nooit toestemming voor gegeven * Het aantal gewerkte uren was ingecalculeerd op 32 uur maar we kregen 60 uur gefactureerd. We begrijpen dat er meerwerk aan te pas kan komen maar een calculatieverschil van ruim de helft vinden wij veel. Hierdoor hebben wij een flinke naheffing gekregen. Ook bij het benoemen van deze klacht konden ze hier niets aan doen Hierdoor zijn we alsnog 30% boven ons max budget uitgekomen. Naar ons idee is in dit geval niet naar de behoefte van de klant geluisterd. Verder hebben de hoveniers zelf echt keurig en netjes gewerkt. Leuke, nette heren

• Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinaanleg, Tuinrenovatie
  • In welke mate vindt u het belangrijk dat uw hovenier is aangesloten bij De Tuinen van Appeltern?* N.v.t.
  • U kent ons van: Internet / Google

Wij zijn zeer tevreden over het geleverde werk!

Wij hebben Schraven Hoveniers ingeschakeld voor een volledig herontwerp van onze tuin inclusief de aanleg van de tuin. Wij zijn zeer tevreden over het werk geleverd door Niek en collega’s. De hoveniers zijn van alle markten thuis en leveren goed werk op alle fronten, van grondwerk en bestrating tot aan de beplanting en het plaatsen van een overkapping met pergola. Niek en collega’s werken zeer netjes. Ze werken op basis van het ontwerp, maar betrekken de klant intensief bij eventuele voorgestelde afwijkingen daarvan. Ze denken goed mee en zetten net dat stapje extra voor de klant. Tijdens het hele project hebben we telkens goed contact gehad met Matt, waarmee we tevens het ontwerp hebben gemaakt. Wij bevelen Schraven Hoveniers zeker aan!

• U kent ons van: Internet / Google

Wij genieten van onze prachtige tuin!

Na een verbouwing was een tuinaanleg hoognodig. Matt is langsgekomen voor een eerste gesprek voor het ontwerp. Hij heeft goed geluisterd naar onze wensen en kwam snel met een passend en verrassend tuinaanleg voorstel. De juiste balans tussen hoogtes, groen en terras! Ook zijn we erg te spreken over de jongens die de tuin hebben gerealiseerd. Nick en zijn collega’s waren elke ochtend op tijd en werkten erg netjes! Dank allemaal, we genieten al volop van onze nieuwe tuin in de eerste lentezon!

Professioneel en goede vakmanschap

Met oog voor detail en onze persoonlijke wensen heeft Matt een bijzonder mooie patio ontworpen. De uitvoering is door zeer vakbekwame en gedreven medewerkers uitgevoerd. De flexibiliteit tijdens het aanleggen van de tuin was heel erg fijn, alles gaat in overleg en aanpassingen zijn in het proces continue mogelijk. De aandacht die Schraven heeft voor ons als klant heeft zie je deze tijden niet zoveel meer terug bij bedrijven. Wij kunnen iedereen Schraven Hoveniers dan ook aanbevelen. Matt, Peter en Akriem hartelijk dank voor deze mooie ervaring en voor het resultaat wat ver boven verwachting ligt!

• Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg, Tuinrenovatie
  • U kent ons van: Advertentie

Wij hebben als eerste een prettig gesprek thuis gehad met Matt Later zijn wij uitgenodigd door hem om op de zaak daar de uitgewerkte plannen te bekijken. Het geheel beviel ons gelijk. Vervolgens is naar onze wensen m.b.t beplanting gevraagd, daar rond gelopen, perfecte uitleg gekregen en een hele mooie platen plan laten maken. De hoveniers (Edward en Daan) hebben alles keurig volgens tekening gemaakt. Alles keurig netjes achter gelaten en nog uitleg over het snoeien gekregen. Ook nog een eind controle gehad waarbij Matt nog wat vragen beantwoord heeft. Gewoon een super goed en netjes hoveniers bedrijf die wij zeker aanbevelen

• U kent ons van: Internet / Google

Van ontwerp tot oplevering oog voor detail!

Matt heeft geduldig de tijd genomen om, na meerdere keren op ons verzoek het ontwerp aan te passen, een ontwerp op te stellen dat we voor ogen hadden. Tijdens de realisatie fase heeft Johan, iemand die je goed 'om het huis kunt hebben', op grond van zijn kennis en kunde, enkele (kleinere) aanpassingen doorgevoerd. De overkapping, die door hem alléén is gerealiseerd, is een echte blikvanger! De oplevering door Matt is 'netjes' verlopen. Enkele (kleine) onvolkomenheden zijn naar volle tevredenheid opgelost. We hebben besloten het onderhoud van onze fraai aangelegde tuin in het vervolg door Schraven Hoveniers te laten uitvoeren!

Zijn vakmensen

Kundige hovenier, van alle markten thuis (tuin, electra,afwatering) voor hun is een probleem geen probleem. Ze werken netjes en in overleg. We krijgen van veel mensen complimenten dat het netjes gedaan is.

• Het gaat hier om:* Tuinaanleg, Tuinonderhoud

zeer goed

We hebben een oude lekke vijver laten verwijderen en daarvoor in de plaats een pergola met waterelement en beplanting laten realiseren. Prima ontwerp en zeer goede uitvoering. Vakwerk en in een paar dagen gerealiseerd.

• Het gaat hier om:* Tuinaanleg, Tuinrenovatie
  • U kent ons van: Mond tot mond reclame

Fijne samenwerking en prachtige nieuwe tuin aangelegd

De tuin van onze nieuwbouw woning moest geheel worden aangelegd. Schraven heeft een tekening/ontwerp gemaakt in overleg met onze wensen. Schraven heeft een plantenplan gemaakt en vervolgens de gehele tuin met terrassen en veel planten/groen aangelegd inclusief lampjes op schutting en grondspots op bomen gericht. Het is heel mooi geworden we zijn er erg blij mee. Samenwerking ging heel goed , we hadden veel inspraak voor en ook tijdens de aanleg van de tuin. Ik kan ze zeker aanraden.

• U kent ons van: Mond tot mond reclame

Van ontwerp tot een prachtige tuin

Vanaf de eerste kennismaking al een goed gevoel gehad. Door Schraven werd een tuinontwerp gemaakt waarin slechts enkele kleine aanpassingen noodzakelijk waren om het ontwerp aan al onze wensen te aten voldoen. Naar onze wensen en ideeën werd goed geluisterd. Tuin werd in overleg ingedeeld met kenmerkende planten voor onze stijl tuin. Op de afgesproken datum werd gestart met de aanleg van de tuin en na 11 dagen hard werk is onze prachtige tuin afgerond. Je kunt natuurlijk altijd een voorstelling maken van het ontwerp maar als je de tuin in het echt kunt bewonderen dan pas weet je hoe prachtig de tuin daadwerkelijk is geworden!!!

• Het gaat hier om:* Tuinplannen, Tuinaanleg

Prachtige tuin gemaakt!

Van tuinschets tot eindresultaat zeer tevreden! Nadat Matt zijn ideeën getekend had hebben Niek, Ties en in de laatste week ook Peter alles vakkundig gemaakt. Een overkapping met lichtkoepels, een hok voor de fietsen, terras en straatwerk, gazon en borders, beplanting. Het geheel is prachtig geworden. Ook bij onverwachte dingen werd dit (altijd in overleg) keurig opgelost. Zeer tevreden met Schraven Hoveniers. Niet twijfelen, gewoon doen!

• U kent ons van: Internet / Google

Een hovenier die meedenkt, afspraken nakomt en heel netjes werkt

Al meerdere keren samengewerkt met Schraven Hoveniers. Aan de voorkant komen ze met goede suggesties en ideeen. Ze komen hun afspraken na, zijn vriendelijk en zijn enorm netjes: ruimen alles op en vegen alles weer aan. We zijn enorm blij met het eindresultaat.

Professioneel en betrouwbaar

Van het eerste contact tot en met oplevering van de tuin was het een prima traject. Er werd goed geluisterd naar onze wensen ideeën en het ontwerp was boven verwachting. De uitvoering werd geheel volgens afspraak gedaan. Leuke vakmensen, goed overleg en netjes volgens planning. Als we nog eens een tuinklus hebben, bellen we Schraven zeker weer.

• U kent ons van: Bezoek aan Appeltern

Goed werk geleverd

Makkelijk contact. Communicatie verliep plezierig en er werd hard en deskundig gewerkt.

Professioneel

Goede communicatie, goed advies, prettig contact.

• U kent ons van: Bezoek aan Appeltern

Geweldig resultaat, proces mocht wat strakker

Van ons "oerwoud" heeft Schraven Hoveniers een prachtig paradijs gemaakt. Het was een flinke investering. Hierbij hebben we gekozen voor een grote overkapping (8x3 meter), een gazon, plantenbak en mooie bestrating. Alle complimenten voor de klantvriendelijkheid, zowel van het back-office als de hardwerkende mannen in de tuin. Met een speciaal woordje voor Johan. Een ontzettend kundig hovenier met een kritisch oog voor het eindresultaat. Tussendoor goed overleg over de afwegingen wat wel of niet kon, en waarom. Hierdoor werd het wat anders dan het ontwerp, maar daardoor is het juist beter geworden. We zijn echt ontzettend blij wat er gemaakt is. Ook werd er bij aanwezigheid ontzettend aardig en met respect voor privacy gewerkt (niet dat we daar problemen mee hadden, maar het viel wel op). Wel is er procesmatig/communicatief ruimte voor verbetering: - Voor aanvang zelf eerder contact opnemen met de daadwerkelijke (verwachte) startdatum, helemaal na een halfjaar wachttijd door de volle planning. - Duidelijkere communicatie over de verwachte opleverdatum en of dit overeenkomt met de verwachtingen van de klant (we hadden vakantie genomen om van de tuin te genieten - dit is helaas niet helemaal gehaald) - Heb overleg met de klant wanneer medewerkers onverwacht niet op een geplande dag op de opdracht kan werken (plan ze niet zonder overleg op een andere opdracht in tussendoor - daardoor krijg je het gevoel dat je niet "serieus" genomen wordt) - Manage de verwachtingen omtrent de stelposten in de offerte en de daadwerkelijke factuur - komt het hoger of juist lager uit, en waar zit dat in? Zo wordt de factuur geen verrassing. De klantvriendelijkheid en de inzet van alle medewerkers hebben ervoor gezorgd dat we desalniettemin toch helemaal tevreden zijn!

• U kent ons van: Voorbij rijden / -lopen

Zeer tevreden met het resultaat.

Er werd goed en snel en netjes gewerkt. Prettige medewerkers.

• Kwaliteit geleverde werk*
  • Kwaliteit materiaal* N.v.t.

Fantastisch!

Vanaf het begin van het tuinontwerp tot aan het einde van de aanleg van onze tuin zijn wij enorm tevreden over Schraven Hoveniers. We zochten een organisatie waarbij we gezamenlijk onze tuin konden renoveren en die hebben we gevonden bij hun. Onze ideeën en wensen die we hadden zijn helemaal uitgekomen en er is een verrassend ontwerp opgesteld door Matt. De tuin is bovenverwachting mooi geworden. Een hele fijne samenwerking en communicatie en echte vakmensen! Een aanrader!