Professioneel, meedenkend, hele goede service, klantvriendelijk

Onze ervaring met Rick van de Valk was al heel goed doordat hij al eerder een tuin voor ons ontworpen heeft. Nu ook weer een prachtig tuin ontworpen en deel mee aangelegd. Het plaatje kopt weer helemaal! we zijn er dan ook weer heel erg blij mee.

• Website*
  • Prijs/ kwaliteit*
  • Communicatie en bereikbaarheid*
  • Nakomen afspraken*
  • Het gaat hier om:* Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg

Onze tuin is in 1987 (!) ontworpen door Rick, toen nog werkzaam bij tuincentrum Margriet in Vught. Nu, ruim 30 jaar later, waren de 2 pergola's toe aan vervanging, was er een boom gesneuveld en nog zo wat. Kortom het moment was daar om de tuin/beplanting eens aan een kritische blik te onderwerpen. Daartoe hebben wij Rick - inmiddels zelfstandig gevestigd - opgezocht en heeft hij voor ons een beknopt renovatieplan gemaakt. Hierbij zijn we binnen de bestaande hoofdstructuur (van terrassen, paden en vijvers) gebleven; een bewijs dat het oorspronkelijke plan goed en tijdloos was. De renovatie bestond dan ook voor een belangrijk deel uit grondverbetering/-bemesting, een nieuw ontwerp van de pergola's, belichting, beregening en natuurlijk de botanische invulling met zorgvuldig geselecteerde solitairen en overige beplanting. Het werken met Rick vonden wij zeer prettig. Alles gebeurt in goed overleg, de communicatie is perfect en Rick is zeer transparant mbt de te verrichten werkzaamheden en de daarbij behorende kosten. De werkzaamheden werden uitgevoerd in samenwerking met hovenier Bart Rovers en wij konden zelf ook hand- en spandiensten verrichten, hetgeen de kosten drukten. Op deze manier ontstond echt teamwork en - ondanks het af en toe mindere weer - een hele fijne en gezellige sfeer. Rick heeft hieraan met zijn deskundigheid, ervaring, rust en enorme inzet een belangrijke bijdrage geleverd. En nu maar wachten op het voorjaar !

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp|Tuinaanleg

Goed inzicht en eerste advies met alleen plattegrond en foto's. Definitieve plan op locatie goed begeleiding en uitleg. Goede keuze van bestrating en aanplanting. Harmonieus en rustgevend geheel geworden. Professionele aanpak.

• Ik heb ervaring met: Anders

Zeer deskundig op zijn vakgebied, klantvriendelijk en grote mate van servicebereidheid

• Ik heb ervaring met: Groenvoorziening|Boomspecialisme

Rick is een bijzondere man, hij heeft ons laten inzien wat de tuin kan betekenen in ons leven en wonen. Overal kennis van en hij kan bijzonder goed luisteren, je wordt meegenomen hoe je naar je tuin kan kijken en beleven. Er is niet een vraag geweest die Rick niet kon beantwoorden. Alle planten en bomen met bloeitijd en onderhoud en wat wij graag willen bekijkt hij en vult aan. Een beminnelijk man die je geloofd en waar je graag mee samenwerkt. Wij beseffen dat we erg veel geluk hebben dat Rick onze tuin heeft ontworpen. Het liefste zou ik de impressie bij willen voegen, zo mooi de afstemming met de omgeving .

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp|Anders

Ik ben zeer tevreden over het ontwerp en de opvolging.

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp|Tuinaanleg|Boomspecialisme

Een vakkundig plan voor mijn tuin met detail voor de kleine zaken. Gemaakt conform de planning

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp

De sfeer van het huis, de omgeving, de bewoners en een bestaande tuin vragen om een tuinarchitect die past als een maatpak! In Rick de Valk hebben wij deze tuinarchitect gevonden. Vanaf het eerste contact tot het opleveren van de ontwerpen heeft Rick laten zien dat hij beschikt over de gave om op een creatieve en zeer vakkundige wijze onze tuin en daarmee de woonboerderij in zijn geheel naar een hoger plan te tillen. Iemand die goed kan luisteren naar onze wensen maar ook een spiegel kan voorhouden en met een eigen visie tot een passend ontwerp komt.  De komende jaren verwachten we de vakkundigheid en adviezen van Rick.

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp|Tuinaanleg

Ik ken Rick meer dan 10 jaar en in die periode heeft hij 4 tuinen tbv verschillende villa's getekend. Zijn sterke kant in al deze ontwerpen (die hij schitterend met de hand in 3D tekent), zijn de doordachte lijnen die er voor zorgen dat een tuin optisch groter en spannend wordt omdat er diepte wordt gecreeerd. Daarnaast heeft Rick een zeer grote botanische kennis waardoor hij een plantkeuze toepast waarmee een tuin ook gaat leven. In de laatste twee projecten duw hij voor ne heeft uitgevoerd heeft hij ook zorg gedragen voor de aanplant. Hierin blinkt hij uit in de zorgvuldigheid waarmee hij de de aanplant uitvoerd, geen half werk!

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp|Tuinaanleg

Zeer bekwame en betrouwbare tuinarchitect. Mooie ontwerpen die niet getekend zijn met een computerprogramma, maar echt met de hand! Niet alleen erg leuk om het ontwerp in vogelvlucht te zien, maar het ontwerp is mooi en we hebben ook het idee dat er echt goed geluisterd is naar onze wensen en voorkeuren. Alles wat we hebben aangegeven is verwerkt in het ontwerp. Daarnaast is het ontwerp goed doorgesproken en uitgelegd en wordt ook goed meegedacht met de uiteindelijke realisering van het ontwerp. Hij heeft het ontwerp samen met een collega tuinarchitect gemaakt. Deze samenwerking is in goed overleg gegaan. Rick kent diverse leveranciers en brengt ze in contact met je. Het is wel duidelijk: wij zijn erg tevreden met het resultaat en kunnen Rick de Valk echt aanraden als tuinarchitect.

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp

Rick van de Valk is heeft voor ons een mooi tuinplan gemaakt. We zijn zeer tevreden. Het plan is totaal anders dan wij hadden verwacht en dat maakt het juist zo leuk! Hij heeft goed naar onze wensen geluisterd.

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp

snelle reacties op vragen en verzoeken .Correcte levering en conform afspraak. Erg plezierig om zaken mee te doen. Groot vertrouwen in deskundigheid. Dank voor samenwerking

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp|Tuinaanleg

Rick de Valk is ons voorgedragen door de architect van onze woonboerderij, met als referentie een goede aanvulling op de bouwstijl en ervaring in tuinontwerp te hebben. Wij hebben Rick leren kennen als een ervaren, rustige en zeer kundig tuinontwerper. Voor ons heeft hij een zeer mooi, landelijk, boeren tuinontwerp en beplantingsplan gemaakt. Hier is goed over nagedacht ten aanzien van: planten (kleuren in de loop van de jaargangen), passende in de stijl van het huis/landschap, functionele natuurlijke bescherming zoals schaduw en afscherming van niet wenselijk zicht in het landschap en onderhoud. Er is tevens een gedetailleerd blanco kostenoverzicht gemaakt waarmee zeer gemakkelijk offertes aangevraagd konden worden bij hoveniers. Dit gaf een goed handvat om het proces verder aan te kunnen pakken. Daarnaast zijn wij te spreken over de nazorg bij de uitvoering van zijn ontwerp door hoveniers. Reactie op vragen is altijd snel en keurig onderbouw met eventueel goed doordachte alternatieven. Wij zijn gezien bovenstaande dan ook zeer tevreden en kunnen Rick de Valk dan ook van harte aanbevelen!

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp

Wij zijn erg blij met het resultaat en hebben plezierig samengewerkt. Rick de Valk heeft bij het ontwerp oog voor het grote geheel en ook voor details.

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp|Tuinaanleg

Rick de Valk is een rustige man die op een prettige manier met veel passie over zijn werk vertelt. Het tuinontwerp heeft hij tot in de kleinste details schitterend getekent.

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp

Wij zijn Rik zeer erkentelijk voor zijn plan van aanpak en de uitgewerkte tekeningen. Keurig op schaal gemaakt. In de toekomst zullen wij hier een goede leidraad aan hebben voor de verdere invulling van onze tuin en boerenerf.

• Ik heb ervaring met: Tuinonderhoud|Groenvoorziening

Rick heeft een tuinontwerp opgeleverd dat boven onze verwachting was! Hij luistert erg goed en is heel kundig. Hij is een heel prettig persoon om mee samen te werken. Na het traject van het tuinontwerp, ligt er een goede basis om samen verder te gaan tijdens de realisatie van onze tuin!

• Totaal indruk
  • Kwaliteit geleverde werk N.v.t.
  • Nakomen afspraken
  • U doet zaken met ons als: zakelijke klant
  • Ik heb ervaring met: Tuinontwerp

In natuurgebied hebben we een huis gebouwd. Wij wilden onze bijna 1 ha grote tuin een geheel laten vormen met de natuur er om heen. Rick deelde onze mening en is er in zijn ontwerp uitstekend in geslaagd om de tuin op te laten gaan in de omliggende natuur.

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp

Omdat we geen idee hadden, hoe de veranderingen aan te pakken, weliswaar wel wat wensen kenbaar gemaakt, hebben we ons laten verrassen in het tuinontwerp en dat zag er boven verwachting prachtig en zeer leefbaar uit. Helemaal top tevreden met het ontwerp!

• Ik heb ervaring met: Anders

Rick kan goed luisteren. Ik had geen duidelijk plan of een wensenlijstje, dus praatte wat losjes over wat mij wel en niet aanstond. Voelde niet als een duidelijk wensenlijstje. Toen Ricks voorstel kwam zat wel precies alles erin wat ik indirect had gevraagd.

• Ik heb ervaring met: Tuinontwerp|Tuinaanleg|Tuinonderhoud

Over VHG