
Op 2 januari kwam ik voor een her opmeting. Doordat ik van de 1 op de andere dag slecht zicht had, naar het oogzkhs geweest en vervolgens deze opticiën voor een oogmeting. In het oogzkhs bleek gelukkig alles goed te zijn maar een bril nodig te hebben. Bij de Hesse opticiën konden ze met de meting niet mijn zicht ophalen wat ze wel in het oogzkhs konden. Dus advies was met welk glassterkte heeft het oogzkhs je zicht heeft kunnen ophalen en kom terug. Daar ik na september nog steeds slecht zicht heb, wilde ik laten her opmeten. Telefonisch geen probleem. Ter plaatse moest ik eerst de gegevens vh oogzkhs overhandigen alvorens een nieuwe oogmeting te mogen doen. Ik wenste andersom. Dit kost geld een oogmeting etc. werd verteld door de bedrijfsleider. De bedrijfsleider, een gezette man en bril- / baarddragend zei, als u niet eerst de resultaten van het oogzkhs wilt laten zien, zullen we dan maar stoppen met het gesprek. Ik zei, wat u wilt en ik ben niet blij met de service, ik ga een recentie plaatsen. Waarop hij zei/ vroeg: "U gaat mij nu bedreigen?" Ik reageerde met: "Sorry, bedreigen, serieus? Ik vind de service niet goed en het is een klacht. Als we het over bedreigen gaan hebben, ben ik gelijk klaar hier. U weet kennelijk niet wat bedreigen is." Een meid met zwart lang haar, lachte achter de balie. Dit zag ik en ik zei er wat van. Waarop meneer zei: Dit is onze werkwijze en als u een klacht indient, ik ga er op reageren. Ow, dus u wilt gelijk mijn klacht teniet maken? Kortom, zeer slechte ervaring. Jammer, dat de bedrijfsleider niet probleem oplossend gericht was/ en klantvriendelijk. Ik ben hierna voor het eerst naar een andere opticiën in het winkelcentrum gegaan en daar was de service uitstekend. Ook voor een 2e oog opmeting kan ik daar gewoon binnen lopen.
Wij vinden het jammer om te horen dat u uw tweede bezoek aan onze winkel als onprettig heeft ervaren. De opticien en optometrist hebben de gebruikelijke werkwijze tussen de optiekzaak en het ziekenhuis m.b.t. een brilrecept aan u proberen uit te leggen. Wij lichten dit graag nogmaals toe. Indien nodig, bijv. bij wisselend zicht, verwijst de optiekzaak door naar het ziekenhuis om de sterkte en de gezondheid van de ogen nader te laten onderzoeken. Als het ziekenhuis u een brilrecept meegeeft, wordt hierop vermeld dat de optiekzaak dit dient te controleren. Dit omdat het ziekenhuis geen aansprakelijkheid aanvaardt voor foutief aangemeten brillenglazen. Als u vervolgens een bril wilt laten aanmeten is de optiekzaak met deze controlemeting eindverantwoordelijk. Deze samenwerking tussen oogspecialisten maakt het mogelijk om tot een brilsterkte te komen die het beste aansluit op uw zichtklachten. Daarom was ons advies aan u eerst naar uw eigen oogarts te gaan voor een brilrecept, zodat een van onze optometristen daarna op basis van deze gegevens de controlemeting kan uitvoeren. Bij aankoop van een bril valt een oogmeting (en eventueel controlemeting) onder onze service en is kosteloos. Als de klant een uitdraai van de oogmeting/brilsterkte wenst, dan kost dit €45,-. Als u zich kunt vinden in deze werkwijze, bent u nog steeds van harte welkom bij ons voor de controlemeting.
Na een negatieve ervaring met één van de landelijke populaire brillenwinkels mbt een multifocale bril kwam ik via een vriendin bij De Hesse terecht. Ik was sceptisch en wantrouwend, maar ik had echt een bril nodig. De bril die De Hesse me leverde overtrof al mijn verwachtingen: vanaf het moment dat ik de bril opzette was het helemaal top!! Dit bewees voor mij het vakmanschap van de opticien. Niet alleen de oogmeting, maar ook de kennis, de ervaring en het aanvoelen van wat goed voor mij is. Nu net - 3 jaar later - mijn 2e bril opgehaald en weer ben ik heel erg tevreden! Mijn tip: bespaar niet op de uitgave voor je bril!
professionele service en mensen
Een geweldige zaak. Er wordt echt notitie van je genomen en meegedacht. Super aardige mensen die er werken! Heel blij mee!!!❤️
Ik werd als eerste vriendelijk ontvangen, deskundig getest. Daarna uitstekend uitgelegd over de glazen en werking. Brillen uitgezocht en die werden gelijk weer nagekeken en "uitgelijnd" voor de glazen. Al met al bijna 2 uur binnen geweest maar kan niet anders zeggen dat ik me er erg prettig door voelde. Had het idee dat ik serieus en deskundig behandeld werd
Eerst wordt er een oogtest gedaan en wordt er gekeken of je ogen nog gezond zijn. Daarna wordt er geholpen met het maken van een keuze voor een nieuw montuur. Wat past bij je gezicht en wat totaal niet. Altijd fijn als iemand zijn mening daarover geeft. Nog een keer terug geweest voor het afstellen van mijn bril. Dit ging keurig snel!
Na een slechte ervaring bij een opticien in Gorinchem zijn we voor een second opinion bij de Hesse terechtgekomen. Wat direct opviel was een zeer hartelijke ontvangst, zeer goede uitleg en dito meting. Vervolgens aldaar een nieuwe bril met multifocale glazen aangeschaft. Daarna heb ik geprobeerd de fout te verhalen bij de eerste opticien, zonder resultaat. Toen de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Hier heeft de Hesse, de heer Rampersad, mij weer uitstekend bijgestaan door een brief op te stellen, waarin zeer duidelijk gesteld werd wat door de eerste opticien fout was gedaan. Het gevolg is dat met dit bewijs de rechtsbijstand mijn eerste gemaakte aanschafkosten voor de multifocale glazen geheel gecrediteerd heeft. Mijn hartelijke dank voor uw expertise en inzet. Met vriendelijke groet, R. Klein
uitstekende oogzorg zoals ik nog niet heb mee gemaakt, ik kwam bij de Hesse via een advertentie die opriep langs te komen bij problemen met je varifocalebril. Bij het lezen moest ik de mijne steeds optillen en door er 1 vinger onder te houden dat was lastig. Er is een uitgebreide controle gedaan waarbij men alle tijd nam en afgezonderd rustig alles kon kiezen de begeleiding was uitstekend en uiteindelijk werd in alle rust de sterkte van mijn glazen bepaald na een zeer vakkundige analyse. Toen kwam het aan op de keuze van het soort varifocusglas de specialist nam alle mogelijkheden rustig door en uit eindelijk ben ik prima geslaagd.
De tijd en aandacht die voor je genomen wordt, is echt subliem. Ik kwam bij de Hesse met multifocale glazen. De glazen waren opgemeten door optiek Olympus in Gorinchem. De glazen gaven mij zoveel problemen dat ik niet meer normaal kon functioneren. Helaas kreeg ik bij de opticien geen gehoor voor mijn problemen. Uiteindelijk ben ik via internet bij De Hesse terechtgekomen. Ik heb nu een fijn montuur en super glazen waar ik totaal geen problemen mee heb gehad.
Vakmensen die de tijd voor je nemen en goede adviezen geven. Service zoals service behoort te zijn. Chapeau!
Super klantvriendelijk! Naar aanleiding van klachten aan mijn ogen, langs gegaan om advies. Er is gekeken d.m.v apparatuur en ik werd geadviseerd om druppels te gebruiken ivm droge ogen. Dit bezoek spaarde mijzelf en de ziektekosten verzekering een bezoek aan huisarts en oogarts! Dank jullie wel!
Ben bij verschillende zaken geweest en bijna nergens. En nergens kon ik geen 1 glas bestellen. Aangezien ik alleen maar 1 oog gebruikt want de andere kan niks zien.. En bij hun kon het wel. Werd zeer vriendelijk geholpen ..Ik raad iedereen bij hun te gaan en niet naar andere Bril-zaken te gaan .Volgend jaar ga ik een 2 bril daar halen
Onlangs heb ik voor mijn echtgenote een afspraak gemaakt voor een oogonderzoek. Ze kon binnen enkele dagen al langskomen. Op de afgesproken tijd zijn haar ogen uitvoerig onderzocht waarna de resultaten van het onderzoek uitgebreid zijn besproken met haar. De uitleg was helder waarbij de complexiteit van de klacht van de ogen van mijn echtgenote begrijpelijk en geduldig werd toegelicht. De algehele service was vriendelijk en vrijblijvend. Ik kan De Hesse Optiek & Oogzorg van harte aanbevelen.
Het begon met 'n aansprekende advertentie in 't plaatselijk krantje; ik belde voor informatie, aansluitend een afspraak. Cloe, aan de telefoon, trok me met haar open vriendelijkheid letterlijk de winkel in. De afspraak was meteen de volgende dag om 15:00 uur!!! Aangekomen vielen 2 dingen op: een gezellig clubje ouderen aan 'n grote kaarttafel 2: receptioniste: "Waarmee kan ik u van dienst zijn?" Ik mocht meteen aan een tafel voor intake zitten, koffie/thee? Na registratie een professionele meting door een supervriendelijke optometriste. Voorlichting, kennis en uitleg hoog in het vaandel. Bestelling en afspraken gemaakt, levering binnen twee weken. Wat een geluk dat ik dit alles mag meemaken. Als Limburger kom ik terecht in een winkel met vele nationaliteiten m/v. Ik had het niet beter kunnen treffen. HARTVERWARMEND en GASTVRIJ. Ik zal deze winkel en de mensen zeker voor 100% verder aanbevelen. met vriendelijke groet, Willem de Jong BC.
Fijne ontvangst. Nette zaak. Vriendelijk personeel.
Slecht! Ik heb een wazig oog en dacht willicht kunnen ze er even naar kijken. Iets betalen voor de service zou ik geen probleem vinden,maar 85 euro voor een consult?! Ik stond zo perplex dat ik ben afgedropen! Overigens ben ik 51 en volgens de flyer buiten zouden ze mij dit gratis moeten aanbieden! Kortom een slechte beurt!
Beste mevrouw Jonker, Bedankt voor uw review en de kans hierop te kunnen reageren. Onze excuses dat de uitleg voor u onduidelijk was. U werd te woord gestaan door onze stagiair. Zijn advies lichten wij graag toe. Tijdens een gratis 50+ oogzorgconsult bieden wij een korte screening van de ooggezondheid (ca. 10 min) en een controle van uw bril (ca. 10 min) met aansluitend een advies (ca. 10 min) aan. Voor bepaalde klachten is het gratis consult te kort om de oorzaak te kunnen onderzoeken. Omdat u aangaf sinds een paar dagen last te hebben van wazig zicht met één oog adviseerde onze stagiair u een volledig optometrisch onderzoek. Na uw klacht intern te hebben besproken blijven wij bij dit advies. Een volledig optometrisch onderzoek kost €85. Het onderzoek duurt ca. 60 minuten en kunnen wij niet gratis aanbieden. U bent nog steeds van harte welkom voor een gratis 50+ oogzorgconsult, zodat u kunt kennismaken met onze oogspecialisten en werkwijze. Wij bespreken dan graag met u de meerwaarde van een aanvullend optometrisch onderzoek en of u hier gebruik van wilt maken. Voor een afspraak kunt u bellen naar 010 236 1939. Met vriendelijke groet, De Hesse Optiek & Oogzorg
De heer Ali onderzocht de ogen c.q. het gezichtsvermogen van zowel mijn vrouw als mij. Dit gebeurde voor het overgrote deel ongestoord in een aparte ruimte. De onderzoekresultaten zijn daar met de heer Ali besproken en later in de winkel met zijn collega - waarvan ik de naam ben vergeten - erbij. Met behulp van uitleg van laatstgenoemde konden weloverwogen keuzes voor de monturen en de glazen en de coatings worden gemaakt. Daar waar mogelijk werd voorbeelden van al dan niet gecoate glazen gebruikt om de effecten duidelijk te laten zien. Beide heren antwoorden onafhankelijk van elkaar steeds duidelijk en consistent op best wel gedetailleerde vragen, zoals over wat werd onderzocht, de achterliggende technieken en de onderzoeksresultaten, Maar ook over wat geen deel uitmaakte van de onderzoeken. Kortom, beiden komen zeer deskundig over. Gelet op bovenstaande is besloten om ook nog glazen voor het vorige montuur aan te schaffen. Die bril ziet er ook weer nieuw uit. Alle brillen waren eerder klaar dan verwacht. De contacten met beiden, maar ook met de andere personeelsleden zijn steeds als aangenaam ervaren. Opvallend was dat, bij een onverwachte ontmoeting men de familienaam paraat had.
De vorige multivocale bril gaf blijvende vervorming vh beeld tijdens het bewegen wat n onrustig beeld gaf. De nieuwe bril geeft geen vervorming en het lezen heeft ook n rustig beeld.
De aanpak straalt vakmn schap . Dat is voor mij heel belangrijk omdat ik een oog aandoening heb en er zeer onzeker over ben. Maar door het juiste advies , en het te volgen ga ik weer 5 jaar auto rijden . En daar was ik heel gelukkig mee. Bedankt
Een vriendelijke ontvangst, na de intake volgde er een uitgebreide oogmeting, er bleek nog wat meer onderzoek nodig te zijn, hiervoor werd er een andere specialist aan het team toegevoegd. Er is heel vel tijd besteed aan de meeting. Prettig was de hulp bij het uitzoeken van het montuur. Nu ben ik zeer tevreden met mijn mooie nieuwe bril. Heel kom ik zeker terug en beveel de Hesse aan.
In een poging mijn rijbewijs te verlengen liep ik stuk op een CBR organisatie welke tijds-verslindende en niet traceerbare procedures blijkt te volgen. Een en ander had tot gevolg dat tijdige verlenging er niet in leek te zitten omdat CBR nog aanstuurde op onderzoek naar een niet bestaande, echter door hun vermoede beperking. De Hesse bood een uiterst snelle oplossing, welke ik tot tweemaal toe weer heb moeten afzeggen omdat CBR ook niet communiceerde of dit nadere onderzoek nu wel of niet nog noodzakelijk werd geacht. Een en ander zou voor mij hebben betekend dat ik tijdelijk geen geldig rijbewijs zou hebben gehad, ondanks het feit dat ik 7 maanden voor verlenging alle noodzakelijke acties voortvarend had opgestart.
Na meerdere multifocale brillen van diverse opticiens te hebben gehad eindelijk een bril die ik de hele dag kan dragen; autorijden, beeldschermwerk en lezen. Hulde!
Na een vriendelijk ontvangst werden de nodige (uitvoerige) onderzoeken verricht bij mijn moeder. Daarna heeft ze een mooi montuur uitgezocht en werden de glazen besproken. Ook dit werd uitvoerig gedaan. Men nam echt de tijd hiervoor en dat was erg prettig. Mijn moeder heeft inmiddels haar bril opgehaald en is nog nooit zo tevreden geweest over een nieuwe bril. Kortom, we zijn ontzettend tevreden met de uitstekende service, kundigheid en vriendelijkheid de mensen van De Hesse Optiek & Oogzorg!!!
Bij personeel vind de omgang, de attitude, de klantvriendelijkheid, luistervaardigheid, de omgang met elkaar enzovoort heel belangrijk. Maar alles begint bij het begin. Hoe kom je binnen? Hoe is de ontvangst en de sfeer? Is het in het etablissement ordelijk, schoon en aangenaam? Hoe is het geluid en hoe zijn de stoelen of zitelementen. Hoe is de apparatuur? Het is weliswaar een hele opsomming. Maar het zijn toch essentiële elementen waar ik op let en die ik beleef. De Hesse Optiek & Oogzorg scoort op alle voornoemde kwaliteiten ongetwijfeld heel positief.
Zowel de oogmeting als advies voor montuur vond ik professioneel uitgevoerd worden.
Dit bedrijf voert het NUVO Keurmerk. Bedrijven met dit keurmerk bieden drie belangrijke zekerheden die in samenwerking met de Consumentenbond tot stand zijn gekomen: 1. Gediplomeerde opticiens 2. Veilig aanbetalen 3. Onafhankelijke geschilafhandeling Meer informatie over het NUVO Keurmerk vindt u op www.nuvo-keurmerk.nl
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.