Service gaat rap achteruit
Al 35 jaar ben ik klant bij Alferink Optiek, maar voor het eerst in al die jaren overweeg ik serieus om over te stappen. Een overzicht van mijn klachten: mijn dochter heeft daglenzen en kreeg deze van een nieuw merk. I het doosje van 30 lenzen braken er 5, waarvan meerdere kapot in haar oog. Bij melding van de klacht, was de reactie "dit kan wel eens gebeuren". Daar nam ik geen genoegen mee, uiteindelijk een ander merk en nieuw doosje gekregen. Daarna wilden we een zonnebril kopen. Op de site gekeken of we een afspraak moesten maken hiervoor. Nee hoor, was niet nodig. Bril uitgezocht, maar oogmeting kon niet, want Thijs was alleen en zijn collega's zaten achter te eten. Ook werd er geen voorstel gedaan om later op de avond terug te komen. Uiteindelijk is er voor dinsdag een afspraak gemaakt. De bril bleek (op die sterkte) € 450 te kosten. Dit zou komen door de sterkte vd glazen en goedkoper was onmogelijk. Ondertussen een gelijkwaardige zonnebril gekocht bij een zelfstandige opticien in de buurt voor € 290. Hoezo kon deze niet goedkoper?
Daarna kreeg dochter een oproep voor een controle van haar daglenzen. (Controles zijn al 35 jaar gratis!). Maar zij kreeg de mededeling dat de volgende controle € 22,50 zou gaan kosten. Wij kopen voor het hele gezin ALLE brillen en lenzen bij Alferink behalve deze ene zonnebril. Waarom moeten wij ineens deze controle betalen? Tenslotte hebben andere dochter en ik een abonnement op nachtlenzen. Bij haar controle kreeg ze te horen dat ze toch wel erg veel bewaarvloeistof gebruikt. Waarop dochter in paniek thuis komt en zich afvraagt wat de medewerker daar nu eigenlijk mee wilde zeggen. De vloeistof zit in het abonnement, bij ons allebei. Ik kom ze vaak halen voor ons tweeën en wellicht worden de meeste flessen op haar naam gezet? Is dat het? Of moeten we nu ook hier gaan bijbetalen? Is € 72 per maand niet voldoende?
Tenslotte bij collega van Thijs aangegeven dat we er wel klaar mee zijn en een overstap overwegen. Maar geen reactie