Wat een ervaring!

De milo opleiding is voor mij een prachtige ervaring geweest. Naast de kennis en kunde kijken ze echt naar jouw als persoon. Waar zitten je knelpunten? Wat heb jij nodig om een betere trainer te worden? De mentoren kunnen je super goed begeleiden in dit proces van groei. Echt een aanrader. Meer dan alleen een opleiding!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Kan ik het niveau wel halen.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Het examen succesvol afgerond, zorg er wel voor dat je echt bereid bent het werk erin te stoppen. Het is geen makkelijke opleiding!

Super opleiding!

Ik vond deze opleiding echt super fijn! Zeker vanwege de praktijk lessen wanneer de lesstof tot leven word gebracht. En echt alle mentoren zijn super lief en behulpzaam en je kan ze echt alles vragen ! Dus echt een aanrader als je Personal Trainer wilt worden !!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geslaagd !

Alles wat ik wenste en meer!

Ik ben de MPT opleiding gestart met het idee dat ik een stevig fundament wilde opbouwen als beginnend personal trainer. De opleiding heeft mij zoveel meer gegeven! De online stof biedt een prachtige naslagwerk en de bereid je perfect voor op de praktijklessen. In die praktijklessen weten de mentoren je echt te raken.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of de opleiding mij dat fundament zou geven dat ik zocht.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ja 100% dat en meer!

Kennis leren toe te passen in de praktijk.

De Milo PT opleiding heeft mij een fundamentele (op wetenschap gebaseerde) basis gegeven voor het zijn van een Personal Trainer. Dankzij Milo heb ik deze kennis ook leren toe te passen in de praktijk en heb ik al mijn vragen omtrent trainen en programmeren kunnen afvuren op de mentoren. Een avontuur waar ik uit mijn comfortzone ben gestapt en waar ik ontzettend veel heb geleerd!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of ik wel goed genoeg training gaf.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) 8.9

Top opleiding met vakkundige mentoren!

Ik kan het iedereen die PT wil worden alleen maar aanraden. Succes!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd

Ik dacht dat ik iets van krachttraining wist, tot ik begon aan de MILO PT opleiding

Dit was mijn eerste Personal Trainer opleiding, en ik ben zo blij dat ik voor MILO heb gekozen! Het is een hele complete opleiding die je op alle gebieden een goede basis geeft om als Personal Trainer te kunnen starten. Anatomie, trainingsprincipes, programmeren, oefeningen, en last but not least: coachen. Ik dacht dat ik al wel wat wist van krachttraining voor ik begon aan de opleiding, maar hier leerde ik pas écht hoe trainen werkt. Heel prettig om de theorie op je eigen manier en tempo te kunnen bestuderen in de online leeromgeving. De praktijkdagen zijn heel leerzaam en vooral ook leuk! Ik denk dat ik, als beginner in het vak, geen betere opleidingskeuze had kunnen maken. MILO geeft je alle tools, kennis en ervaringen, waarmee je een sterke basis bouwt om zelf aan de slag te kunnen gaan als PT’er. En shoutout naar alle mentoren, die een veilige omgeving wisten te creëren om fouten te maken en te leren. Soms werd je even in het diepe gegooid, maar dat heeft nooit oncomfortabel gevoeld. Absolute aanrader!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geen twijfels over de MPT opleiding, wel twijfels over wélke PT opleiding ik wilde volgen
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Het examen gehaald met een mooie 9.9! Maar nog belangrijker, veel kennis en ervaringen rijker om als PT’er aan de slag te gaan. Door de MPT opleiding heb ik nu een sterke basis waar ik op kan bouwen.

Geweldig opleiding waar ja in een veilige omgeving alles leert

Nvt

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Het behalen van er diploma

Deskunding en Praktisch! Top opleiding

De opleiding is goed opgebouwd. Op het einde van de opleiding komt alles samen en valt de puzzel op zijn plek. na 30 weken opleiding kwam ik er pas achter hoeveel ik geleerd had. Prettig is dat er veel herhaald word de gehele opleiding! ook word tijdens de praktijk lessen de theorie van de online leer omgeving behandeld die je de weken daarvoor geleerd heb. ook word je even uit je comfort zone gehaald wat zeer leerzaam is om verder te gaan in dit vak! en het diploma krijg je zeker niet kado dus mijn inziens een zeer goede opleiding zeker i.cm. de leuke en gezellige praktijk lessen! kortom zeer tevreden!!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Zeer tevreden

Meer dan alleen trainen in de praktijk!

Tegenwoordig zijn er zoveel personal trainers. De titel is niet officieel erkend, maar de kennis is, wat mij betreft, noodzakelijk om mensen kwalitatief te kunnen begeleiden. Ik ben dankbaar en trots dat ik onderdeel ben van de Milo familie waar de theorie en praktijk samen komen en er ruimte is voor discussie. Ik kan nu de "waarom" vragen van trainen/bewegen beantwoorden en kwalitstief bog beter begeleiden richting hun doelen. Hier was ik nou precies naar op zoek. Waar wacht jij nog op?

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Zoveel aanbieders, welke moet ik kiezen?
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geslaagd met een 9,3!

Super waardevolle opleiding

Binnen de praktijklessen is er een super fijne sfeer aanwezig en heb je echt de kans om stappen te maken in je leerproces! Fouten maken hoort hierbij en daar kun je alleen maar van leren! De mentoren kijken goed mee en hebben heel veel kennis, dus dat is top!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ik twijfelde hoeveel ik kon leren in 10 praktijklessen, maar ik heb hier echt elke les weer nieuwe dingen kunnen leren!
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Met een hoop nieuwe kennis ga ik nu aan de slag met personal training geven!

Uitdagend, compleet en super leerzaam

Toen ik begon aan de MILO opleiding, had ik wel wat praktijk ervaring met training geven, maar nog weinig theoretische achtergrond. Hierdoor was vrijwel alles nieuw voor mij. Echter, was alles gelijk super duidelijk, alles wordt duidelijk omschreven in de stof en de video’s die erbij zitten, laten het echt leven. Tijdens de praktijkdagen wordt je uitgedaagd in een veilige en gezellige leeromgeving om echt het beste uit jezelf te halen. Na het behalen van de opleiding, sta ik met meer zekerheid training te geven, omdat ik nu echt weet wat ik doe, wil zien bij mijn klanten en hoe ik het optimale uit hun kan halen. Wil je jezelf meer ontwikkelen als PT, met of zonder ervaring? Dan zou ik 100% deze opleiding doen!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of ik de anatomie zou gaan beheersen
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Door de super duidelijke uitleg, was dit echt goed te leren

Top opleiding om je coaching naar hoger niveau te tillen

De opleiding is een aanrader voor de personal trainer (to-be) om zowel je theoretische basis te vergroten als je praktische vaardigheden te verbeteren. Elke drie weken krijg je via de online leeromgeving een stuk theorie - een bak aan informatie (die je na de opleiding nog steeds kan raadplegen). De recap en toepassing van deze informatie vinden plaats tijdens de praktijklessen onder begeleiding van zeer deskundige mentoren. Elke praktijkles vond ik een feestje - vol met nieuwe kennis, andere inzichten en tips om gelijk toe te passen als trainer. De kracht van deze opleiding is dan ook de theoretische basis met de praktische insteek door de diverse, bruikbare tools en handvatten om je coaching naar een hoger niveau te tillen.

• Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) -
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Heel veel nieuwe kennis en tools en natuurlijk een mooi diploma :)

Erg leuke cursus

Leuke leeromgeving en duidelijk en logische opbouw van de lessen. Je wordt tijdens de cursus erg goed begeleid. En als je vragen hebt hebben ze altijd antwoord voor je. Praktijk lessen zijn leuk en leerzaam.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Dat het misschien te veel leek op een andere cursus die ik hiervoor had gedaan. Maar dat was dus totaal niet zo.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geslaagd voor mijn examen. En een hoop nieuwe dingen geleerd op het gebied van iemand begeleiden en meer kennis over de stof die in de cursus voor kwam.

Een geweldige, uitdagende opleiding voor iedereen die zijn/haar niveau als trainer wil verhogen!

Super tevreden over deze opleiding. Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan! EINDELIJK kreeg ik de theoretische kennis waar ik al jaren naar op zoek was! Praktijkervaring als trainer had ik nog helemaal niet. Ik merkte wel duidelijk verschil tussen de medestudenten die dat wel hadden of die in het praktijk gedeelte van nature echt een ster zijn (qua coaching en entertainer als PT’er) Echter, er wordt een fijne veilige (maar uitdagende) omgeving gecreëerd door de mentoren zodat je jezelf enorm kunt ontwikkelen, ongeacht van van de hoeveelheid ervaring die je al vooraf had. Het is jouw eigen leerproces en persoonlijke + professionele ontwikkeling. De mentoren zijn écht heel goed en ik ben super blij dat ik van hen stukjes van het vak heb mogen leren!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ik twijfelde of ik buiten de groep zou vallen (qua niveau) doordat ik een kantoorbaan heb en uit een totaal andere wereld kom, waardoor ik geen praktijkervaring had toen ik aan de opleiding begon. Daarnaast of het niet te tijdrovend was naast een kantoorbaan.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) GESLAAGD met een 8.9! Zo blij mee! Maar nog belangrijker: enthousiaste vakidioten leren kennen, enorm veel geleerd zowel praktijk en theorie, uit mijn comfort zone gestapt en veel bijzondere ervaringen rijker!

Veel geleerd in theorie en praktijk

De opleiding combineert een enorme theoretische kennis met de praktische lessen iedere drie weken. Door de wol geverfde trainers staan je bij in je leerproces. Of je al werkt als trainer, of die ambitie hebt maakt niet uit. Het kan dus de start van een carrière zijn of een aanvulling. Ik heb beter leren kijken naar bewegen, trainings principes en anatomie. Het was voor mij de start als trainer, maar heb nu wel de basis waar ik naar terug kan blijven gaan.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of ik wel aan kon sluiten terwijl ik niet werkte als trainer
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ik heb in ieder geval een mooie start met personal training te beginnen

Complete, uitdagende opleiding met enthousiaste en deskundige mentoren!

De afgelopen 30 weken heb ik veel geleerd in een leuke, betrokken groep van gelijkgestemden. De mentoren zijn deskundig en enthousiast. De theorie en praktijklessen vullen elkaar goed aan. Al met al een hele positieve, leerzame ervaring!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Vooraf twijfelde ik of de opleiding niet te ver buiten mijn comfortzone lag.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Juist door buiten mijn comfortzone te stappen heb ik veel nieuwe kennis en skills opgedaan.

Alle kennis weer mooi in structuur, compleet en alles wat ik nodig had!

Ik had zelf al wat kennis, maar dan doe je zo’n opleiding en zie je toch weer hoeveel je nog kan leren en wat ik hier vooral extra top vond was de praktische aanpak van de opleiding! Informatie opnemen is één ding, het kunnen overbrengen is de echte kunst. En precies dat leer je hier bij Milo als nergens anders! Naast het feit dat ik meer geleerd heb, ben ik ook achter dingen gekomen over mezelf. Heb echt nog meer plezier en leergierigheid dan ooit door de leuke aanpak van de trainers en het opkijken naar hun vaardigheden wat me enorm inspireerde! 11/10 en elk persoon die misschien denkt aan trainer worden of nog meer uit zichzelf wilt halen moet deze opleiding doen. Je leert ook veel toffe mensen kennen die hetzelfde willen als jij en dat is ook een mooie toegevoegde waarde, je houd er meer aan over dan een certificaat.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Veel stappen gemaakt en een betere trainer geworden!

Ongelooflijk leerzaam!

Ik heb zoveel geleerd wat ik van te voren nooit dacht te kunnen weten. Allemaal bij Milo willen ze je heel graag hebben en zijn ze ook geduldig genoeg om iedereen op zijn of haar eigen niveau te begeleiden. Ik was persoonlijk heel zenuwachtig voor het examen. Van te voren lieten ze ook weten dat als je te zenuwachtig was en daarom niet meteen op een antwoord kon komen, gewoon aangeven en dan komen we er op terug. Vond ik persoonlijk super fijn. Al met al een hele leerzame, leuke maar ook uitdagende cursus!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Van te voren wist ik niet of ik het wel aan kon. Dus was ik heel erg aan het twijfelen. Maar super blij dat ik het gedaan heb.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ik ben geslaagd met een 8,5. En mega veel kennis wijzer wat een stuk belangrijker is!

Nooit gedacht

Toen ik voor het eerst hoorde van Milo dacht ik, dit kan ik toch nooit dit is verlate ingewikkeld. Dit had ik tot ongeveer de 3e les. Hier begon in door te hebben dat het samen met de mentoren wel goed zou komen. Ze zijn er voor je niet tegen je. Ik heb zo nu en dan ook echt wel iets moeten laten zeker tegen de tijd dat ik examen deed. Maar ben blij dat ik deze opleiding gedaan en gehaald heb. Kleine tip of iets wat ik misschien fijner had gevonden. Iets compacter het was heel veel om te lezen. En soms werden er ook 3 voorbeelden gebruikt. Bij 1 voorbeeld zou je genoeg hebben. Of meer beeldmateriaal

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of ik het zou kunnen
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Behaald en viel best mee uiteindelijk. Het is niet makkelijk. Maar iedereen kan het

Een vloed en eb aan kennis

Afgelopen september gestart met Milo, na het afronden van mijn studie sport en bewegen. Deze kennis + de bijkomende en de coachingcues die ik bij mij heb meegekregen hebben tools in mijn rugzak aangevuld. Het was de afgelopen weken vaak een zegen en een vloek, maar als je echt het van wilt leren dan is Milo een mooie opstap of aanvulling om een Personal Trainer te worden of te verbeteren in je vak. Genoten!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of het te doen was qua belasting studie.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ik heb er geen spijt van. Maar het is erg pittig als je er nog een baan naast hebt of als je nog 0 kennis hebt van het vak. Mijn mening.

Veel geleerd van deskundige mensen

De deskundigheid die de mentoren overbrachten hebben mij veel kennis gegeven, daarnaast had ik een super leuke klas waarin iedereen elkaar hielp en steunde. Met plezier heb ik deze opleiding doorstaan.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) De hoeveelheid stof
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geslaagd!

Zeer professionele opleiding met leuke docenten

Afgelopen vrijdag heb ik Milo afgerond en mijn ervaring is zeer positief geweest! Leuke en professionele docenten, actieve lessen waar je veel van leert en veel kennis van opdoet! (Ga de lessen en de mensen missen) Al met al een aanrader!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of de prijs het waard was
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) ABSOLUUT!

Super goed! Hele leuke mentoren en goede begeleiding

Ik had toen ik met Milo begon weinig ervaring in personal training. Maar dit werd steeds uitgebreider naarmate de opleiding volgde.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of ik er wel goed genoeg voor was met weinig ervaring
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Dat het niveau per persoon wat kan verschillen maar ze daar heel goed mee omgaan!

Knowledge, experience and challenge in 30 intense weeks

First of all, I am writing this in English to also encourage non-native Dutch speakers to consider MILO, as it is totally worth it. The course is excellent, building up progressively over 30 weeks from the basics to a holistic approach, from the main concepts being taught up to independently writing programs and coaching people. The mentors are real professionals and will educate and challenge you, but you also need to put in the work. There is a lot of material (text, video, practical) to go through and you need to invest time, but it also works best if you find a place where to practice coaching and looking at how people move. Also, the exam is far from one that you can just breeze through. You will need to prove that in 30 weeks you are able to guide people, justify your choices and have the knowledge of a professional. I approached this as a non-Dutch speaker with some working skill of the language, and could follow the online material and the practice lessons. It just took me a bit longer to study, as I was processing a bit slower. The mentors accommodated my case, and I was able to coach during the course in English, and take the exam in English. Awesome. The only improvement point for me was that in the most practice lessons we coached what felt like the same exercises (e.g. squats, Romanian deadlifts), and it only got more diverse in the last few chapters. I would have enjoyed to be challenged in coaching more variations in the same movement patters, thereby taking the training wheels off sooner. I feel that I really came out of the course empowered to coach people and groups, and I have a solid base on which to build. A big thank you to the MILO mentors.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) I doubted whether I could follow the whole course in Dutch, as I am not a native speaker. Also, all of the concepts and coaching were new to me, and I thought I would not perform well if I took the exam in Dutch.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) The course is clearly written and reasonably easy to follow in Dutch, if you have working knowledge of the language and are willing to spend a bit of time translating some of the key concepts to something you recognize in English. The mentors also allowed me to coach in English, which was how I could be myself and perform well. The exam was also in English, which I appreciated a lot!

Een hele leuke en leerzame cursus waar ik alle kneepjes van het worden van een pter heb mogen leren

Mijn ervaring met Milo Education is dat ik echt op zoek was naar een opleiding waar ik mezelf kon omvormen naar een personal trainer met een grote vorm van kennis in anatomie, biomechanica, oefening selectie en een goede rol in coaching. Dit heb ik zeker allemaal goed veelvoudig terug zien komen bij Milo. En dit wordt duidelijk wanneer de praktijk en theorie samenkomen. Het enige wat mijn ervaring wellicht nog iets prettiger had kunnen maken was met nog iets meer praktijklessen. Maar er stond voorafgaand duidelijk vermeld dat je 10 praktijklessen zou krijgen en in die 10 lessen heb ik alle kennis mogen opdoen. Zeker een aanrader!!!!!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Mijn twijfels zaten bij de prijs van de cursus. Wat ik toe der tijd best wel fors vond. En of ik mezelf wel genoeg zou kunnen motiveren om zoveel zelf studie te gaan doen.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Mijn uiteindelijke resultaat is dat ik mezelf nu een EREPS 4e graad personal trainer mag noemen en heel veel informatie heb kunnen opdoen waarmee ik heel goed uit de voeten kan.

Over MILO Education

MILO. Een groep vakidioten. Een aantal zeer ervaren trainers en coaches die klaar staan om hun expertise met jou te delen. MILO is begonnen als gesprek tussen trainers die op zoek waren naar antwoorden over hun vak. Trainers die de drang hadden om beter te begrijpen waarom en hoe. Beter willen worden. Daar kwamen we tot de ontdekking dat vakmanschap een combinatie is van kennis en ervaring. Dat is nog steeds de basis voor alles wat wij doen.

Over Coachscore.nl

Coachscore is de reviewtool speciaal voor coaches. Groei als coach met echte reviews. Help meer mensen. Meer weten over hoe de reviews worden verzameld en worden gecontroleerd op echtheid? Ga dan naar onze website en klik onderin de footer op: “hoe worden reviews gecontroleerd op echtheid?”