Fijn en prettig notariskantoor, geen kouwe kak en ook nog eens voordelig
Vanaf eind november diverse malen contact gehad met het kantoor. We wilden passeren voor het nieuwe jaar. Het was druk maar het zou moeten lukken. Mijn hypotheekadviseur verzocht het kantoor op 2 december de aflosnota op te vragen. Dit werd pas 6 dagen later opgepakt! Op 14 december kwam de aflosnota binnen bij Just. Dit werd niet per omgaande aan ons bekend gemaakt. Verder werd er niet gereageerd op gestuurde mails en werd de status in de webportal niet bijgehouden/bijgewerkt. Nadat ik afgelopen vrijdagmiddag telefonisch contact zocht met het kantoor bleek deze niet meer bereikbaar (op de website staat/stond dat men open was tot 16.30 uur). Hierop nog maar eens een mail gestuurd, waarna ik met excuses voor de late reactie o.a. de (concept) akte kreeg doorgestuurd. Maandag zou er nl. gepasseerd worden, dus was het wel handig om tijdig te kunnen zien wat nu in de akte stond. Vervolgens las ik in de loop van maandag dat er nog een pro forma rekening was gestuurd die niet correct bleek te zijn. Op 31 december jl. had ik een medewerkster van het kantoor gesproken die een aantekening zou maken in het dossier over een deel betaling. Deze aantekening is ogenschijnlijk nooit gemaakt. Dus ook hier weer op moeten reageren. Drie uur later naar Zoetermeer. 10 minuten voor de afspraak aanwezig. Vervolgens mocht ik 35 minuten wachten! Bij het passeren van de akte bij de kandidaat-notaris bleek vervolgens dat mijn reactie op de pro forma rekening nog niet was verwerkt. Die moest dus nog aangepast en opnieuw uitgedraaid worden. De Kandidaat notaris was aardig en heeft zijn best gedaan, maar echte aandacht voor mij als klant/mijn dossier heb ik totaal gemist. Een helaas teleurstellende en gefrustreerde ervaring/uitkomst.
Ik heb zelf drie keer moeten bellen voor we alle documenten toegestuurd hebben gekregen ivm de koop van een nieuwe woning. De dag voor de overdracht kregen we pas alles toegestuurd en moest alles met spoed gedaan worden, ondanks de meerdere belletjes. Er was intern iets niet goed doorgezet. Waardoor zowel wij als de verkopers problemen ondervinden hierdoor. Op locatie wel erg vriendelijke baliemedewerkers!
Onzin dat ik vanuit Eindhoven moest komen om te tekenen voor verkoop terwijl de flat niet van mij was en niet mijn verblijfadres. De reactie van JUST is: "Geachte heer Dillman, Bedankt voor uw reactie. Na het aanmaken van het dossier controleren onze juristen of cliënten geregistreerd partnerschap zijn aangegaan of getrouwd zijn. In verband met artikel 1:88 van het Burgerlijk Wetboek is er toestemming nodig voor de verkoop van de woning, ook al bent u niet op het adres ingeschreven. Als u maar een nacht heeft doorgebracht in de woning, wordt de woning al gezien als een echtelijke woning. In dit geval laten we altijd een toestemmingsverklaring tekenen door de partner. Dit geldt alleen voor gehuwden en geregistreerd partners. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen" Echter mijn notaris in Eindhoven stelt: "In artikel 88 Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek staat vermeld dat, indien u in algehele gemeenschap van goederen dan wel geregistreerd partner zonder partnerschapsvoorwaarden te maken bent gehuwd, en de woning op naam staat van een van de echtgenoten dient toestemming door de ander worden verleend. Indien de woning op naam staat van een van beiden maar wel beiden in de woning woonachtig (echtelijke woning) zijn en men is wel onder het maken van huwelijkse voorwaarden of met partnerschapsvoorwaarden gehuwd dient de ander eveneens toestemming te verlenen. In uw geval is geen toestemming nodig aangezien u, zoals aangegeven partnerschapsvoorwaarden hebt gemaakt en het niet de echtelijke woning betreft. (ook al heeft u er een nacht doorgebracht)." Daar heb je het dus: de flat is niet van mij, ik sta er niet ingeschreven en de hypotheek verstrekker kent mij ook niet.
Geachte heer Dillman, Bedankt voor uw reactie. Na het aanmaken van het dossier controleren onze juristen of cliënten geregistreerd partnerschap zijn aangegaan of getrouwd zijn. In verband met artikel 1:88 van het Burgerlijk Wetboek is er toestemming nodig voor de verkoop van de woning, ook al bent u niet op het adres ingeschreven. Als u maar een nacht heeft doorgebracht in de woning, wordt de woning al gezien als een echtelijke woning. In dit geval laten we altijd een toestemmingsverklaring tekenen door de partner. Dit geldt alleen voor gehuwden en geregistreerd partners. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen
Originele beoordeling
Onzin dat ik vanuit Eindhoven moest komen om te tekenen voor verkoop terwijl de flat niet van mij was en niet mijn verblijfadres.
Geachte heer Dillman, Bedankt voor uw reactie. Na het aanmaken van het dossier controleren onze juristen of cliënten geregistreerd partnerschap zijn aangegaan of getrouwd zijn. In verband met artikel 1:88 van het Burgerlijk Wetboek is er toestemming nodig voor de verkoop van de woning, ook al bent u niet op het adres ingeschreven. Als u maar een nacht heeft doorgebracht in de woning, wordt de woning al gezien als een echtelijke woning. In dit geval laten we altijd een toestemmingsverklaring tekenen door de partner. Dit geldt alleen voor gehuwden en geregistreerd partners. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen
Snel informatie en een inlog site waar mijn documenten konden worden gelezen.
Zeer snelle en kundige afwikkeling van Just Notarissen. De hypotheek moest omgezet worden en dit is goed verlopen. Aardige en kundige notaris. Het voortraject kon wat betreft communicatie beter. Documenten werden netjes verstuurd, maar daar kwam geen reactie op. Achteraf was alles perfect in orde, maar een terugkoppeling was wel prettig geweest. De online portal is wel echt een drama. Hier mag echt wel beter naar gekeken worden. Documenten uploaden werkte niet of niet goed. Informatie voorziening was heel lastig te vinden.
Geachte Miquel, Bedankt voor het aangename gesprek. De informatie die u ons gegeven heeft zullen wij delen met de softwareleverancier. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen
Prettige en vriendelijke ontvangst en uitgeleide door baliemedewerksters. Deskundige en heldere uitleg over de te tekenen documenten in ontspannen sfeer.
Ik heb al Div keren gebruik gemaakt van just notarissen naar volle tevredenheid..
Ik ben onwijs goed geholpen en kon terecht voor al mijn vragen. Het voelde heel betrouwbaar en de lagere kosten voel je niet terug in hoe je behandeld wordt, dus dat is zeer prettig. Zeker aan te raden!!!
Er is een goed online contact. Ook telefonisch wordt je snel en persoonlijk geholpen, geen lang computer verhaal.
Beste, Tijdens de voorbereiding moest ik zelf achter de documenten aan, het tijdig navragen van de nota's. Op de laatste werkdag, om 13:45 heb ik pas de juiste nota ontvangen. Vooraf was geen navraag gedaan over de startersverklaring, of gevraagd om hier informatie over aan te leveren. Op de dag zelf, op de dag dat het huis gepasseerd zou worden, ontvangen we nog extra aanvragen over het verklaren van het eigen geld. Dit geeft aan dat vooraf het administratieve proces niet in orde is. Daarnaast was de communicatie gedeeltelijk via mail/dossier. In plaats van alles via mail, of alles via dossier. Wanneer ik contact probeerde te krijgen met de receptie, had ik ook niet de beste ervaringen. 1. Vaak waren er minimaal 5 wachtende voor mij, wat altijd voor lange wachttijd zorgde. 2. Op het moment dat ik iemand aan de lijn had, kreeg ik altijd maar een beperkt/afgesnauwd antwoord. Op het moment van passeren was alles in orde en liep het als een geoliede machine. Als dit ook vooraf zou kunnen, laat je zien dat je het proces in geheel in orde hebt. Aanbevelen staat op ja, puur vanwege het prijsverschil.
Geachte Tom, Fijn dat u de moeite heeft genomen om een reactie te plaatsen op deze website. Om een leveringsakte te laten passeren hebben wij meerdere documenten nodig. Na ontvangst van de koopovereenkomst maken wij een dossier aan en vragen wij de benodigde gegevens bij cliënt op. Wij houden onze website zo goed mogelijk up to date en hebben tijdig informatie over de overdrachtsbelasting gedeeld. Een financieel adviseur kan u hier eventueel bij helpen en meer informatie over geven. De belastingdienst heeft de formulieren pas eind december gepubliceerd. Hierdoor konden wij deze niet eerder delen met onze cliënten. Door Covid zijn wij genoodzaakt om meer medewerkers thuis te laten werken. We zijn daardoor helaas minder goed bereikbaar, wij vragen hiervoor uw begrip. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen
Keurige ontvangst, kort moment wachten met koffie. Duidelijke uitleg door de notaris, kort en bondig. Ik heb het als ze prettig ervaren en kan geen verbeter puntjes verzinnen.
Via mijn financieel adviseur Just doorgekregen als goedkoop alternatief voor de "gevestigde" duurdere notarissen. Eerlijjk is eerlijk, Just is gewoon prima! Alles volgens afspraak, vlot geregeld en voor een gustige prijs. Een aanrader!
Duidelijk alles uitgelegd
Heel goed geadviseerd en goed afgehandeld, één verbeterpunt is de bereikbaarheid deze,zou iets beter kunnen daarmee doel ik op na bepaalde tijd niet meer telefonisch te bereiken waardoor een teams afspraak die niet tot stand kwam niet kon worden doorgegeven. Verder zeer netjes en vriendelijk geholpen.
Ik heb een slechte ervaring overgehouden aan de samenwerking met JUST notarissen voor de overdracht van een woning. Dit is veroorzaakt door de (gebrekkige) communicatie. Ik heb geen ervaring met hun advies en de deskundigheid kan ik niet goed over oordelen. De communicatie is echter enorm slecht. Hieronder enkele voorbeelden: - Er dient een inlichtingenformulier ingevuld te worden. Hierbij worden meerdere vragen gesteld die beantwoord dienen te worden. Hier is echter veel onduidelijk. Bij de meeste vragen wordt geen aanvullende informatie aangeboden. Daardoor vaak moeten bellen. - volgens hen mag het taxatierapport niet ouder zijn dan 3 maanden. Echter, na gebeld te hebben blijkt het toch 6 maanden te zijn. - Er wordt om een hoop documenten gevraagd die de notaris, volgens mijn hypotheekadviseur, niet nodig heeft. Zo wordt er bijvoorbeeld om een taxatierapport gevraagd terwijl dat enkel van belang is voor de hypotheekaanbieder (wat naar hen gestuurd is door mijn hypotheekadviseur). Zo zijn er meer documenten waar de notaris niet naar hoeft te kijken. - Ik heb meerdere keren gevraagd of de behandelaar van mijn dossier kon bekijken of alles geregeld was voor de overdracht. Dit gebeurde enkel een paar dagen nadat ik telkens had gebeld zonder bericht te krijgen van hen. - Tijdens de laatste week voor de overdracht waren meerdere documenten nog niet gecontroleerd. Nog tweemaal opgebeld, maar alles leek in orde. 1 DAG van tevoren kreeg ik nog een (nieuwe, aangepaste) nota. - Er is driemaal een nota aangeleverd, telkens anders, zonder extra info (ook 1 dag voor de overdracht zelfs pas de definitieve). - Wachtwoord vergeten en te vaak verkeerde ingevuld. Optie om mail in te vullen zodat je je wachtwoord kan aanpassen. Ingevuld maar geen bericht. Opgebeld, bleek dat naast je account ook je emailadres wordt geblokkeerd. enkel weer toegang na hen op te bellen. - 1 positieve ervaring. Degenen die de telefoon opnemen zijn behulpzaam en geven wat meer info wat je gerust stelt
Geachte heer Toby, Bedankt voor uw reactie. Wij vinden het jammer om te lezen dat u niet tevreden bent over de geleverde diensten. Voor het versturen van nota's zijn wij afhankelijk van derden, wanneer wij nota's van derden laat aangeleverd krijgen zijn wij helaas genoodzaakt om u een gewijzigde nota te sturen. Als notaris hebben wij ons eigen onderzoeksplicht, hierdoor kunnen wij om meer gegevens vragen dan uw adviseur. Wanneer een overdracht binnen de familiaire sfeer plaats vindt vragen wij ten alle tijden een taxatierapport aan te leveren. Hopende u hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen
Zeer goed!
Soepel traject zonder hickups
geweldige service, transparant, snel en goed personeel
Enige minpuntje is de lange wachttijd voor de 1e afspraak (ruim 3 maanden). Daarna verloopt alles snel en probleemloos.
De communicatie was niet goed. Diverse keren moest ik mailen ipv dat Just Notarissen dit deed. Zo kam ik zelf achter dat mijn ex partner moest tekenen voor de overbruggingshypotheek. Ik heb vier keer gemaild en hier geen reactie ontvangen. Ook heb ik diverse keren gebeld. Gemiddelde wachttijd 10 minuten? 15 minuten? Vandaag heb ik twee afspraken op dezelfde dag gehad, 1 keer voor het passeren voor mijn ex partner en 1 keer voor mijzelf. Voor beide keren was er een vertraging van 15- 20 minuten. Daarnaast kon mijn ex partner niet tekenen, omdat de verkopende getrouwd bleek te zijn. Hier kwam het notariskantoor tijdens het tekenen achter.. Naast het wachten, kon mijn partner ook niet formeel tekenen. Uiteindelijk is dit opgelost met een volmacht aan jullie van alle partijen. Poging 2, mijn tekenafspraak. Hier was ook een vertraging van 15 minuten. Vervolgens had ik getekend, maar ontbrak de volmacht voor de verkopende partij. Ondertussen zaten ik en mijn expartner 10 minuten in de ruimte, voordat we konden tekenen voor het nieuwe exemplaar. Al om al een zeer vermoeiende dag en een stroeve gang van zaken. Goedkoop = duurkoop. Dat is hier wel gebleken.
Vandaag onze testamenten ondertekend. Al bij ontvangst kunnen vaststellen dat de corona maatregelen minutieus worden nageleefd. Wel zo prettig! Ons voorbereidende gesprek via TEAMS hebben we als prettig ervaren. De concept stukken voldeden prima aan de afspraken die we maakten. We kregen vervolgens voorafgaand aan de ondertekening adequate uitleg bij de werking van ons testament om als afronding de handtekeningen te plaatsen. Een en ander werd vlot afgehandeld. Misschien nog een aanbeveling: ons werd gevraagd of we de factuur hadden voldaan. Dat zou met een blik in de boekhouding volgens mij vooraf kunnen worden vastgesteld.
De ontvangst was efficiënt en veilig. De wachttijd prima. De hyp. afhandeling vlot en vaardig. De kennis op heldere en informatieve wijze overgebracht. De benadering sympathiek en warm. De afhandeling correct dienstverlenend. Het afscheidspresentje met dank aanvaard.
Alles verliep soepel. Mijn advies is alleen om het online portaal te verbeteren. Dit is sterk verouderd en de zoekfunctie is niet bepaald makkelijk. Ook is contact (berichtenverkeer) daarbinnen niet bepaald optimaal.
Klantvriendelijk, ter zake zeer kundig, goed geadviseerd.
Einsteinlaan 50
2719ER Zoetermeer
Ons notariskantoor is sinds 1999 gevestigd in Zoetermeer. Door onze efficiënte en moderne werkwijze met computerrobots kunnen wij de laagste tarieven hanteren en snel leveren. Ons kantoor werkt volgens strakke procedures en is daardoor accuraat en zorgvuldig. Hierdoor is ons kantoor de laatste jaren flink gegroeid. Wij zijn hét notariskantoor voor Zoetermeer en regio, maar mensen uit heel Nederland reizen graag naar ons af. Want niemand wil te veel betalen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.