Vriendelijk, super snel en duidelijk!
Hoi Tom, dank voor de lovende review! Wij proberen in onze communicatie inderdaad vriendelijk, snel en duidelijk te zijn. Geen ingewikkelde woorden en zinnen, lekker kort en krachtig.
Mijn lijfrentepolis (oftewel woekerpolis, afgesloten ruim 25 jaar geleden) bleef mij jaarlijks behoorlijke kosten opleveren (ongeveeer 30% van mijn brave maandelijkse inleg). Ik ben echter iemand die administratie erg vervelend vind en zoek hulp in menselijk advies, ondersteund door reken tools. Samen met BND adviseur werden beiden mooi samengebracht. Het kostte mij minder tijd (en eerlijk gezegd.. als ik het na het telefoongesprek zelf had moeten doen was ik waarschijnlijk niet zo ver gekomen), en ik kan dit hoofdstukje mooi afvinken van mijn to-do-list. Bedankt BND. het is me een stuk duidelijker waar ik zou kunnen staan op mijn 67e en welke stappen ik nu moet doorlopen.
Hallo Denize. Fijn om te horen dat onze collega Rinus u van de woekerpolis af heeft kunnen helpen, waardoor u dit hoofdstuk van uw to-do-list heeft kunnen afvinken. Bij vragen weet u ons (en Rinus) te vinden!
Ik was op zoek naar grafieken waarin ik de waardeontwikkeling in de tijd kon zien, eventueel zelfs met minimale/maximale prognose. Deze blijken er helaas niet te zijn. Inhoudelijk heb ik niet gevonden waarnaar ik zocht, maar op de chat werd zeer snel gereageerd en er werd direct een duidelijk antwoord gegeven. Het is belangrijk dat mijn geld bij BND een goed rendement oplevert en dat doet het enigszins. Ik heb helaas geen benchmark om te kunnen zeggen dat ik BND aanbeveel, maar ik zou ze ook zeker niet afraden.
Hallo Dieter, dank voor uw eerlijke review. Grafieken met waardeontwikkelingen staan nog op ons lijstje om te ontwikkelen. Fijn om te horen dat u snel en duidelijk werd geholpen, ondanks dat u niet het antwoord heeft gehoord waar u naar op zoek was.
Fout in systeem van BND, en onvoldoende kennis bij medewerker. En andere medewerker die ontkent dat er een fout in het systeem van BND zit.
Goedemiddag meneer Campman, wat vervelend om te horen dat uw ervaring met onze medewerkers niet is bevallen. Wij nemen contact met u op!
Vanochtend contact gehad via de chat. Slechts één wachtende voor mij en vervolgens goed geholpen.
Goedemiddag Robert, goed om te horen dat u goed bent geholpen via onze chat. Mocht u nog meer vragen hebben, weet u ons (en de chat) te vinden!
vriendelijk en snel overleg en antwoord
Dank voor de 10! Fijn dat de uitleg die u heeft gehad vriendelijk en snel is geweest. Goed om te horen!
Wie is die vrouw? Er kwam iemand zich vermelden dat wij haar vorige keer gezien hadden. O? Wie is zij, dan? Daarna kwam het verhaal waar het over gaat op gang maar er was een storende (hippe?) "Rec." knopje aan het knipperen en vervelende muziek zacht op de achtergrond terwijl ik het verhaal wilde volgen. Lose the distractions! It's about the message, not the music!
Goedemorgen Eleanor, dank voor de feedback! Wij nemen het mee voor het volgende filmpje.
Als je de website mag geloven kan je bij een pensioen beleggingsrekening kiezen uit 12 fondsen, waarvan 6 aandelen en 6 obligaties. Zodra je dan rekening krijgt en op portal bent ingelogd zie je dat dit helemaal niet mogelijk is. Omdat aanmaken van een account administratief werk is wordt er op de achtergrond keuze gemaakt een beperkte rekening te openen met zogenaamde naam vermogensidentiteit. Als je dan gaat bellen blijkt er ook een rekening te zijn met bankidentiteit. Je eerste ingelegde geld kan je dus niet beleggen over de 12 fondsen maar slecht over 6, waarvan maar 1 obligatiefonds! Let op dus met dit bedrijf en openen rekening.
Goedemorgen, dank voor uw feedback. Jammer om te horen dat u onze informatie als misleidend heeft ervaren. Van origine behoren al onze rekening tot Brand New Day Vermogensentiteit, waarbij een passieve beleggingsstrategie past. Het klopt niet dat hier maar één obligatiefonds mogelijk is. Door een rekening bepaalde instellingen te geven, kan er uit meerdere obligatiefondsen gekozen worden. Door de overname van een Bank eind 2017, zijn er rekeningen ontwikkeld onder Brand New Day Bank. Deze rekeningen kennen inderdaad een bredere fondskeuze. Het is dan ook ons voornemen om alle Vermogensentiteit rekeningen op termijn om te zetten naar Bank-rekeningen.
De antwoorden die ik krijg zijn uiterst deskundig en ook heel duidelijk. Klantgerichtheid staat bij Brand New Day hoog in het vaandel. Reacties zijn ook snel. Het is prettig bankieren bij Brand New Day.
Hoi Ton, super goed om te lezen dat de antwoorden die u op uw vragen krijgt naast deskundig ook heel duidelijk zijn. U als klant staat inderdaad hoog bij ons in het vaandel. Mocht u met meer onduidelijkheden zitten, laat het ons dan vooral weten!
Op site staat over verkoop dat het tegen dagkoers gaat als je voor 10 uur opdracht geeft. Daarna dat het binnen 1-2 dagen op tegenrekening staat. Dat er kennelijk een verschil is in rekeningen en een deel van de rekeningen hier niet onder valt staat nergens vermeld. Behoorlijke misinformatie dus. En dan te weten dat ik al ging verkopen om over te stappen naar fonds met lagere beheersvergoedingen.
Hoi Anouk! Wat jammer om te horen dat u ons als prutserig ziet, dat is absoluut niet onze bedoeling. Op onze website kunt u nagaan hoe vaak er wordt gehandeld met uw rekening: https://new.brandnewday.nl/particulier/handelen-vermogensopbouw/. Hier kunt u ook nalezen dat er door deze beperkte handelsmomenten volgens de wetenschap op de lange termijn juist een hoger rendement kan worden verwacht. Hopelijk kunnen uw rekeningen ergens in dit jaar omgezet worden naar varianten met frequentere handelsmomenten.
Ik heb een gebrek aan tijd om mijn geld te beheren, Brand New Day levert hiervoor een verantwoorde oplossing met een beleggingsrekening. In vergelijking met mijn andere vormen van pensioenopbouw met bankspaarrekeningen liet Brand New Day in de afgelopen 10 jaar zien dat zij de verstandigste keuze zijn. Brand New Day was in 2013 de enige mogelijkheid voor mij om nog bijtijds de fiscale BEW-regeling voor de aflossing van mijn huis te benutten.
Goedemiddag Ernst-Jan, dank voor de lovende woorden! U geeft aan al lange tijd een tevreden klant te zijn en dat wij uw BEW rekening destijds hebben kunnen verzorgen. Bij vragen weet u ons te vinden!
Prima
Hallo Frank, dank voor de mooie woorden! Goed en correct is zoals wij willen zijn, geen poespas en juist wel transparantie.
Het is de eerste keer dat ik hier mee te maken heb gehad en ben blij hoe ik geholpen ben. Er was wel 1 nadeel dat men geen Brits Paspoort nummer kon invullen. Ook jammer dat jullie telefonisch moeilijk te bereiken zijn, maar ook snel opgelost door een chat :)
Hoi Tony, heel fijn om te horen dat u een goed gevoel heeft overgehouden aan onze service! Ook fijn om te lezen dat de chat een goede vervanger is voor de telefoon.
Brandnewday levert onvoldoende informatie om functionele en technische analyses te maken. Zo is er bijvoorbeeld geen actuele koersinformatie beschikbaar en in zeer beperkt mate historische koersinformatie. Informatie van de onderliggende fondsen is ook lastig te vinden en het is onduidelijk hoe je de koers van de BND fondsen kan afleiden uit de onderliggende fondsen. Ook hebben ze beperkende mogelijkheden zoals 1 maal per week verkopen en 1 maal per maand kopen/rebalancen en een niet altijd even gewenst systeem van percentage verdeling tussen de fondsen wat maandelijks automatisch gerebalanced wordt. Een aankoopfee bij de eerste inleg van 0,5% is niet bepaald laag. Diverse concurrenten hebben fondsen waarbij geen aankoopfee van toepassing is en een vergelijkbare jaarlijkse kostenfee. Vanwege de transparantie problemen geen aanbeveling voor normale beleggingen. Voor sommige productien is het misschien wel een optie tov hun concurrenten, maar dat weet ik natuurlijk niet... Het is vanwege de ontbrekende informatie over de beleggingen meer gokken welk fonds je kiest dan een bewuste keus.... Verlies is altijd voor de klant en kosten moeten altijd betaald worden ongeacht of je verlies of winst hebt.
Goedemiddag Peter. Uw review is ontzettend jammer om te lezen. Iedere dag wordt de slotkoers van de handelsdag ervoor bekend gemaakt in MijnBND. Dit kunt als u dat zou willen iedere dag bekijken. De koers van de BND fondsen zijn uiteraard gelijk aan die van de onderliggende fondsen. De beperkte mogelijkheden tot handelen passen perfect bij een passieve beleggingsstrategie, waarvan de wetenschap heeft aangetoond meer rendement op te kunnen leveren op de lange termijn. Het percentage dat u noemt over de aankoopkosten klopt niet. Er wordt 0,50% stortingskosten gerekend over iedere storting die wordt gedaan. In vergelijking met andere aanbieders is dit een laag percentage. Wij kennen daarnaast geen kosten voor verkoop en voor herbalanceringen, dat is bij andere aanbieders vaak wel het geval.
helemaal top !!
Hoi Ruud, een 10 met de woorden helemaal top. Bedankt!!
Helder, eenvoudig en praktisch.
Goedemiddag Roeland, bedankt voor de mooie woorden: helder, eenvoudig en praktisch. Dat is ook hoe wij willen zijn!
Ben al jaren bij Brand New Day Rekenen lage kosten hoeden je goed op de hoogte.
Hallo Farry, goed om te lezen dat u al jaren een tevreden klant van ons bent. Daar gaan wij hopelijk de komende jaren mee door!
.
Goedemorgen Marius, dank voor de mooie woorden: compact maar duidelijk. Goed om te horen!
Vergelijken jullie de rendementen ook met bijvoorbeeld Meesman? Zij behalen een hoger rendement dan BND. Waar ligt dat precies aan? Ik vind dat Meesman bredere gespreide fondsen heeft dan BND. Hoe kijkt BND hier precies tegenaan? Gaat dit bij BND nog veranderen de komende jaren. Inzicht in het rendement is uitstekend dat komt door de overzichtelijke site. Het laat duidelijk in één oogopslag zien hoe mijn fondsen presteren. Een tevreden maar kritische klant.
Hallo Pieter. Ten eerste, dank voor de mooie 8! Wij hebben geen vergelijkingen op de website staan. Het verschil in rendement zou kunnen liggen aan bijvoorbeeld aan het afdekken van valuta. Kunt u ons wellicht vertellen hoe u uw evaluatie heeft gedaan?
Begonnen met een aanvullende pensioenbelegging, en dat beviel zo goed dat toen mijn dochter werd geboren ik er meteen een kinderrekening heb bijgenomen. Ik ben niet een actieve belegger, dus BND is ideaal voor mij. Af en toe wat aanpassen als het moet, en dat werkt gewoon zeer eenvoudig. Veel eenvoudiger dan de grote gevestigde namen, en dat met een stuk minder kosten. Vooral het gebruikersgemak, de overzichtelijke website en de jonge uitstraling van BND zijn voor mij redenen te blijven!
Hoi Niek, wat u omschrijft is precies waar wij voor staan! Super om te horen! Onze strategie is inderdaad af en toe wat aanpassen als het moet, maar voor de rest vanaf blijven om op de lange termijn rendement te behalen.
Wij zijn over gestapt naar bnd En ze hebben ons goed geinvoormeerd Zelf snapte we het niet meteen. Legde het nog eens en nog eens uit. Super Zelf nog eens gebeld en weer naar ons geluisterd maar op zeer geduldige en vriendelijke manier en toen geholpen Groetjes van piet
Hallo Piet, super goed om te horen dat de overstap naar ons als goed ervaren is! Mocht u nog meer vragen of onduidelijkheden tegenkomen, laat het ons vooral weten. Wij helpen u graag.
Sorry kan geen negative dingen verzinnen
Beste Harry, wauw! Excuses aanvaard dat u geen negatieve dingen kan verzinnen, dat vinden wij heel fijn om te horen.
Complete en heldere uitleg en informatie ontvangen. Vragen worden concreet en begrijpelijk beantwoord
Hoi Marc, goed om te horen dat uw vragen concreet en begrijpelijk worden beantwoord. Als online bank proberen wij de communicatie naar klant zo kort maar krachtig mogelijk te verzorgen, zodat de informatie voor iedereen begrijpelijk is.
Ik vind het heel handig dat ik een profiel kan instellen en dan makkelijk keuzes kan maken die daarbij passen. De website is duidelijk en geeft veel informatie. Je kunt ook gewoon bellen (met een mens) en dan krijg je heldere antwoorden. Geen vervelende marketing, wel relevante informatie als dat nodig is.
Goedemorgen Marjan, bedankt voor deze mooie review. Wij proberen alle benodigde informatie op de website te plaatsen, zodat onze klanten lekker vooruit kunnen. Goed dat u ons ook gewoon even belt als iets onduidelijk is, daar helpen we u graag bij.
Top presentators die duidelijk spreken en de juiste vragen stellen en beantwoorden. Rustige sfeer ook belangrijk, vooral in deze tijden.
Hallo David, wat een mooie woorden. Goed om te lezen dat wij duidelijk spreken en de juiste vragen stellen.
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.