De reactiesnelheid en klantvriendelijkheid is goed. Die geef ik een 8-9. Echter ontbreekt er kennis en dat is jammer. Want daarmee ben uiteindelijk niet geholpen en ben ik doorverwezen naar de belastingdienst om daar mijn vraag te stellen! Ik heb recent twee kinderbeleggingsrekeningen geopend. Die staan op mijn naam. En nu wilde ik weten of mijn oom en tante daarop een belastingvrije schenking konden doen. Of dat de rekening echt op naam van het kind moet staan. Omdat zij dit natuurlijk ook bij de belastingdienst moeten aantonen. Dus dat ik eerst een bankrekening voor mijn kinderen moeten openen waar zij het geld naar toe storten en dat ik het vandaar overboek naar de kinderbelleggingsrekening?! De medewerker had hier geen antwoord op. Het lijkt mij dat deze vraag wel vaker gesteld wordt...? Omdat er vast wel meer opa & oma's willen schenken aan een kleinkind.
Beste Ruben, het geld dat u overmaakt naar de kinderrekening is een schenking. Ouders mogen samen elk kalenderjaar €5.515 belastingvrij schenken aan een kind. Schenkt u meer? Dan moet u over het meerdere schenkbelasting betalen. Opa’s en oma’s en andere sponsoren mogen per jaar €2.208. belastingvrij schenken. Waarschijnlijk ging mijn collega er vanuit dat u nadere vragen had over de schenkingsbelasting. Dit is de reden dat u werd doorverwezen naar de Belastingdienst, zij hebben namelijk duidelijk de nadere regelgeving voor schenkingen op de website vermeldt. Hopelijk is het u nu iets duidelijker.
Duidelijk antwoord en oplossing op mijn vraag.
Beste Myra, bedankt voor het mooie cijfer 10! Wij vinden het fijn om te lezen dat uw probleem snel is opgelost door mijn collega.
maar ik hoop niet dat elke chat een enquete veroorzaakt. dat is iets teveel van het goede
Beste Sjamp, bedankt voor het mooie cijfer 7! Fijn dat u goed bent geholpen met uw vraag door mijn collega. U wordt nadat u heeft gechat automatisch gevraagd om een enquête in te vullen. U bent natuurlijk niet verplicht om dit te doen. Het is altijd mogelijk om de enquête af te sluiten.
Meestal bel ik maar het was nu druk, toen een chat gestart en daar snel en goed geholpen.
Beste Bert, bedankt voor het mooie cijfer 10! Onze excuses dat u niemand aan de lijn heeft gekregen. Wij zijn inderdaad minder goed bereikbaar gedurende deze drukke tijd. Wij proberen zoveel mogelijk klanten telefonisch te woord te staan. Wij zijn blij dat u via de chatfunctie alsnog goed geholpen bent.
niet gebruikersvriendelijk, waarom een directeur in een filmpje, zet het gewoon op papier dan kan ik het printen en bewaren.
Beste Sjohn, bedankt voor uw feedback. Het heeft onze voorkeur om de beleggingsresultaten van het afgelopen kwartaal in een visuele video aan u te tonen in plaats van een lange tekst. U kunt het resultaat van specifieke fondsen altijd terugvinden via de volgende link: https://secure.brandnewday.nl/service/fondsen-en-koersen
Nadat ik een spaarrekening had geopend, bleek ik een beleggingsrekening te moeten hebben. Met behulp van de chat met "Bas" werd ik hier keurig doorheen geloodst. De correcte wijze en snelle antwoorden bieden hoop voor de toekomst. Ben nu al blij :).
Beste Joop, bedankt voor het mooie cijfer 10. Welkom als nieuwe klant! Fijn om te lezen dat mijn collega Bas u goed heeft geholpen met uw probleem. In de toekomst weet u ons telefonisch, via de chat of per e-mail te vinden als u vragen heeft.
Laat ik vooropstellen: ik ben een pensioenadviseur. Lijfrentes behandel ik niet vaak. Jullie kwamen als scherpste aanbieder naar voren bij de variabele rente. Om de klant inzicht te verschaffen wilde ik ook de rentetarieven voor de vaste rentes van lijfrentesparen meesturen om een compleet plaatje te schetsen. Met dat doel nam ik contact op en dat was letterlijk mijn vraag. Ik was hoopvol. Toen ik de chat startte, stond er: u bent de eerstvolgende. De verwachte wachttijd is 1 minuut. Dat is prima. Na 2 minuten startte er nog niets. Dus ben ik tegelijkertijd gaan bellen naar 020-7585310. Resultaat: Na dik 10 minuten werden de telefoon en de chat beantwoord. Maar niet een antwoord op mijn vraag. Ik kreeg via de chat een link naar de algemene rentetarieven. Die had ik al onderzocht. Het ging mij om de depositorente. Vervolgens liet ik dat weten. Een paar minuten later werd er aangegeven dat er geen vaste rente was en dat ik dat kon vinden in de voorwaarden. Dat is ook een antwoord. Maar ik was ondertussen een kwartier verder. Mijn tip: zet dit op jullie website dat er geen vaste tarieven zijn, maar alleen variabele rentes.
Beste Michel, bedankt voor uw review. Het is begrijpelijk dat u een compleet plaatje wilt schetsen voor uw klant. Onze excuses dat u zo lang heeft moeten wachten op een antwoord via de telefoon en via onze chat. In verband met de drukte zijn wij minder goed telefonisch bereikbaar, maar via de chat dient u direct een antwoord te ontvangen. Wij zijn blij om te horen dat u uiteindelijk een antwoord heeft gehad op uw vraag. Wij nemen uw feedback mee om de informatie op de website uit te breiden.
Twee keer moeten bellen voor iets simpels als een mobiele telefoon verificatie en dan nog lukt dat niet. Je moet eigenlijk nooit meteen een recensie geven als je een negatieve ervaring hebt gehad maar het is niet de eerste keer. Ik zou de slogan "bourgondisch in service maar weglaten, BND is niet anders dan de "oude"banken. Let wel, U heeft mijn geld, ik hoef niks van BND.
Beste Frederik, vervelend om te horen dat het niet is gelukt met de verificatie van het mobiele nummer. Helaas zijn wij uit veiligheidsoverwegingen genoodzaakt uw mobiele nummer te verifiëren. Wij helpen u graag telefonisch met het verifiëren van uw mobiele nummer.
Snel, transparant en no nonsens. Gewoon helemaal prima!
Beste Joep, bedankt voor het mooie cijfer 10! Wij zijn blij om te lezen dat u ons een transparante bank vindt. Wij proberen onze klanten namelijk zo veel mogelijk informatie te verstrekken.
Ik had een eenvoudige vraag en ik kreeg snel het antwoord.
Beste Magalie, bedankt voor het mooie cijfer 10! Wij zijn blij dat u snel antwoord heeft gekregen op uw vraag.
Zie boven. Voor nader advies is meer tijd en een persoonlijker contact wenselijk. Daarvoor zal ik nog met de klantenservice bellen.
Beste Wilfried, bedankt voor het mooie cijfer 8! Wij zijn blij om te lezen dat u goed via onze chat bent geholpen. U kunt altijd gerust telefonisch contact met ons opnemen om meer in detail in gesprek te gaan.
Snelle en vakkundige chatondersteuning. Ik heb naar tevredenheid antwoord gekregen op mijn vraag.
Beste Katinka, bedankt voor het mooie cijfer 10! Wij zijn blij om te lezen dat u goed bent geholpen met uw vraag via onze chat.
Geld is ruim een week geleden overgeboekt, welliswaar zonderhetspecifieke beleggersrekening nummer, maar het geld staat nog steeds niet op de juiste beleggersrekening. Ondanks dat dit afgelopen vrijdag telefonisch toegezegd is dat dit per omgaande geregeld zou worden. Er kan mij op dinsdag wederom niet verteld worden wanneer het geld er wel op staat. Erg on transparant en ik houd hier een onbetrouwbaar gevoel aan over.
Beste Thomas, ik ben dieper op uw review ingegaan per e-mail.
snelle verbinding en een duidelijk antwoord
Beset Lucia, fijn om te lezen dat u snel een duidelijk antwoord heeft gekregen op uw vraag. Bedankt voor het mooie cijfer 9!
Ik ben al jaren klant bij BND en ben erg tevreden. Er is echter wel een verbeterpunt en dat is de duurzame fondspropositie....diep verstopt zit daar olie in: Exxon Mobile en dat is de WK klimaatontkenner geweest. Dat zou een beter product moeten zijn. Verder geen verbeterpunten.
Beste Jacco, wat fijn om te lezen dat u al zo lang een tevreden klant bent van ons. Bedankt voor uw feedback! Wij zorgen ervoor dat dit bij de juiste afdeling terecht komt.
Een prima en duidelijke chatsessie gehad met Laurens
Beste Ton, bedankt voor de uitmuntende beoordeling! Erg fijn dat u goed bent geholpen door één van onze medewerkers.
BND altijs snel bereikbaar als ik vragen heb. Of per telefoon of per chat. Ook antwoord to the point. Persoonlijk en vriendelijk. Sommige vragen zou ik verwachten te kunnen vinden op de website van BND maar kan niet altijd even makkelijk de instructies of FAQ's terugvinden.
Hoi Floris, bedankt voor uw beoordeling en feedback! Wij zijn blij om te horen dat u tevreden bent over onze bereikbaarheid en klantvriendelijkheid. Als tip zou ik u graag willen meegeven dat u op de website gebruik kunt maken van de zoekbalk bovenin het scherm. Als u het antwoord dan nog niet kunt vinden, helpen wij u uiteraard graag telefonisch of in de chat!
was te kort om meer info te geven
Beste Jo, bedankt voor de goede beoordeling! Het is fijn om te horen dat u goed bent geholpen door één van onze medewerkers
Miscommunicatie en verspilling van mijn tijd. Goede bereikbaarheid, reactiesnelheid en gebruikersgemak betekenen niks als je niet geholpen wordt.
Beste Bas, wij zien inderdaad dat er een miscommunicatie was tijdens het chatgesprek. Een collega heeft u daarom even telefonisch benaderd om het goed te bespreken. Wij werken eraan om het door u doorgegeven probleem te verhelpen. Hier krijgt u dan nog een bericht over.
Ik moet verplicht door de omzetting van jullie een ander fondsenpakket / beleggingsprofiel aanklikken en dat kan niet? Ik wil voor Zeer Offensief gaan maar ik kan niet schuiven in mijn percentages. Dus ik heb nu maar gekozen voor vrij beleggen omdat ik daar wel kan schuiven met de percentages. Er werd door de support medewerker aangeven na lang wachten u moet op het groene pijltje klikken maar dat lukte juist niet en was ook mijn hulpvraag?
Beste Pascal, wat vervelend om te horen dat het gesprek van de chat niet naar wensen verliep. Daarnaast is er een logische verklaring waarom de wijziging niet ingevoerd kon worden, hier komen wij per mail bij u op terug. Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid voor u.
Zeer snelle wechat ervaring met duidelijk een reactie die oplossings gericht was
Hoi Freek, bedankt voor deze super beoordeling! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen door één van onze medewerkers.
Ik had een probleem bij het inloggen, en de medewerker heeft mij erg goed geholpen.
Goedemiddag! Bedankt voor deze goede beoordeling. Super dat één van onze medewerkers u goed heeft kunnen helpen.
ok
Beste Sjaak, bedankt voor deze uitstekende beoordeling. Fijn dat u goed bent geholpen in de chat.
Men is hier zeer klantvriendelijk en probeert tot het uiterste te gaan een klant te helpen.
Hoi Rob! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen. Bedankt voor het mooie cijfer!
Bedankt!
Hoi Erik, bedankt voor deze goede beoordeling! Wij zijn erg blij met dit mooie cijfer. Fijn dat u goed bent geholpen door één van onze medewerkers.
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.