We hebben onlangs een beleggingsrekening geopend. Dit ging erg makkelijk en snel. Vooraf nog telefonisch contact gehad en dat was ook heel prettig en deskundig. Wat ik nog als verbeterpunt mee wil geven is de duidelijkheid nadat je de rekening hebt geopend. Er moeten een heel aantal gegevens gecontroleerd worden en vervolgens krijg je een heel erg algemene mail. Geen bevestiging dat het is goedgekeurd en je rekening nu geopend is. Ook zou het handig zijn als in die mail, of al bij het openen staat dat de eerste automatische incasso de maand erna plaats gaat vinden. Tort slot zou het makkelijker zijn om meteen een gezamenlijke rekening te kunnen openen en niet eerst een formulier invullen en dan alles van de partner aanleveren. Dat zou toch in een keer moeten kunnen!?
Beste Petra, Bedankt voor de mooie cijfers! Fijn om te lezen dat u tevreden bent over Brand New Day. U heeft helemaal gelijk, het formulier is omslachtig. U heeft de rekening net een aantal dagen te vroeg geopend, zul je altijd zien ;). Sinds gisteren is het namelijk mogelijk om direct via de website een gezamenlijke rekening te openen. Het formulier gebruiken wij nu alleen nog voor het toevoegen van een rekeninghouder aan een bestaande rekening. Uw feedback omtrent de activatie en de eerste incasso nemen wij mee. Fijn dat u meedenkt! Dit helpt ons om onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.
Met een beperkt aantal doordachte diensten voel ik mij echt thuis bij Brand New Day. Altijd open, ook met aanspreekbare medewerkers. Heb veel vertrouwen in wat ze doen met mijn geld en de rendementen zijn prima.
Beste Dick, Bedankt voor de mooie review. Super leuk om te horen dat u zo tevreden bent over onze dienstverlening. Hopelijk blijft u zich nog lang thuis voelen bij ons!
Alles was ok
Beste Marcel, Hartelijk dank voor de review :)
Snelle vriendelijke hulp. Overzichtelijke website en links naar te ondernemen acties
Beste Linda, Bedankt voor de review. Fijn dat u goed geholpen bent. Mocht u nog hulp nodig hebben bij de te ondernemen acties, laat het dan gerust weten!
Alle vragen die je stelt over het aankoopmoment moeten worden geinformeert bij collega's. Dan nog in 1 week 2 verschillende antwoorden: de 1 zegt 's morgens voor 12.00 aangeven, de ander zegt 's avonds voor 24.00 uur. 7 maanden geleden was het heel anders: toen werd 17.00 uur aangegeven als aankoopmoment. Het overboeken van je spaarrekening naar je pensioenbeleggingsrekening kan maximaal 10 dagen duren !!! De overboeking van geld bij je eigen bank ! moet " fiscaal gekontroleerd worden" Geld dus dat gereserveerd is voor je pensioen dat je nooit over kunt overboeken naar je tegenrekening!! Bij andere banken wordt het direkt overgeboekt. Tot overmaat van ramp wordt gesteld dat er bijna 500 Euro aan kosten gerekend wordt voor deze opdracht. Na bezwaar worden deze kosten teruggedraaid..... Het switchen tussen de spaarrekening en pensioenbeleggingsrekening wordt totaal niet aangegeven in de voorbeelden van de beschrijving. Ik zal toch niet de enige zijn die dit doet? Jammer dat de zaken verdraaid worden in Uw antwoord op mijn review op 19-06. Ik heb niet geinformeerd naar verschillende typen opdrachten. Het ging slechts over 1 opdracht met 2 verschillende antwoorden! Alles wat U aanbiedt valt onder de standaard situatie.Dus het aanbieden van een switch tussen rekeningen uit serviceoogpunt is onzin. U stelt dat het overboeken van geld van spaar naar beleggingsrekening een uitzonderingssituatie is die handmatig gedaan moet worden? En het systeem merkt niet op dat de kosten al betaald zijn? Dus toch systematisch? Alle telefoongesprekken worden geregistreerd .En ja hoor alleen het gesprek waarin gezegd is dat mijn saldo dezelfde middag wordt overgeboekt niet! "Het was toch rustig op de afdeling en daar hadden ze wel even tijd voor" Ze hadden wel tijd om mij een email te sturen of ik de kosten van Eu zou accepteren. Dat was niet terecht en is teruggedraaid. Hadden ze ipv deze email mijn saldo maar overgeboekt zoals beloofd .Nu kost het mij veertienhonderd Euro.........
Bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat u nog altijd niet tevreden bent over onze service. Dat spijt ons oprecht. Ik baal ervan dat ons contact van de afgelopen tijd het niet heeft verduidelijkt. Ik licht het graag nog een keer toe: Een overboeking tussen verschillende typen fiscaal geblokkeerde rekeningen (in dit geval een rekening op basis van sparen en een rekening op basis van beleggen) is niet een ‘standaardsituatie’ zoals u dat beschrijft. Onder een 'standaardsituatie' verstaan we opdrachten die u zelf via MijnBND, zonder onze hulp kunt uitvoeren. Uw verzoek viel hier niet onder. Het overboeken van de waarde tussen rekeningen is een administratieve taak die handmatig door ons wordt uitgevoerd. Met deze opdracht vermoed ik dat u het inleggen op de pensioenrekening-beleggen wilde timen. Dat is natuurlijk uw goede recht, maar u bent daarbij wel afhankelijk van onze verwerkingstijden en de handelstermijnen voor het doorgeven van beleggingsopdrachten. U kunt, zoals we u eerder lieten weten, in het vervolg ook gebruikmaken van de cashallocatie. De cashallocatie is bedoeld voor situaties als deze. Die kunt u gebruiken om (een deel van) de waarde tijdelijk niet te beleggen. U kunt dan zelf kiezen wanneer u een beleggingsopdracht uitvoert en hoeft niet te wachten op de administratieve handelingen die wij moeten uitvoeren bij het overboeken tussen verschillende type rekeningen. Wilt u dat niet en gaat uw voorkeur uit naar het switchen tussen de rekeningen, dan moet dat via de Klantenservice. Voor een pensioenrekening-beleggen betaalt u 0,5 % stortingskosten, voor de pensioenrekening-sparen gelden deze kosten niet. Die stortingskosten worden over iedere storting op de rekening in rekening gebracht. Dat doet het systeem automatisch. Zodra wij een waarde van een pensioenrekening-sparen naar een pensioenrekening-beleggen overboeken, wordt dat gezien als een 'nieuwe' storting en worden er dus automatisch stortingskosten gerekend over het bedrag dat is overgeboekt. In uw geval heeft u de stortingskosten in het verleden al betaald. U heeft de waarde namelijk al vaker heen en weer laten boeken tussen de rekeningen. Om die reden vergoeden wij de stortingskosten die in rekening zijn gebracht. U hoeft natuurlijk niet dubbel kosten te betalen. De vergoeding hebben wij inmiddels op uw pensioenrekening-beleggen geplaatst. Bij het plaatsen van uw vorige review hebben wij telefonisch contact gehad, en hebben we het gesprek per e-mail nog bevestigd. Mocht u toch nog wat kwijt willen, of een verdere toelichting wensen, dan wil ik u vragen op mijn mail te reageren of telefonisch contact op te nemen. We staan u graag te woord.
duidelijk en vriendelijk geholpen
Beste Marco, Fijn dat we u naar tevredenheid hebben geholpen. En natuurlijk bedankt voor de 10!
Erg duidelijke overzichtelijke informatie op de website en vriendelijke en snelle hulp
Beste Dana, Bedankt voor de beoordeling! Fijn dat het allemaal zo duidelijk was en we u goed hebben kunnen helpen. Mocht u nog ergens hulp bij nodig hebben, dan horen we dat graag!
via de chat heel snel contact. Antwoord was snel opgezocht. Vriendelijk te woord gestaan. Netjes!!
Geachte heer Keus, Bedankt voor uw review. Fijn dat we u zo snel vooruit hebben kunnen helpen. Daar doen we het voor!
Overall good experinece with their investing process. I have only used the service for children's saving account for now as this is the only good solution out there in Netherlands. The only issue I find the website however is that the UI doesn't offer automatic english support so that is something to be improved!
Dear Khagesh, Thanks for your review! Great to hear that you have such a positive experience with us. At this point we indeed don't offer our services in English yet. Our apologies for the inconvenience. We are however investigating if and how we can implement English support :)
Mijn twijfel is snel weggenomen door de snelle en fijne hulp. Dank hiervoor Brian.
Beste Adriaan, Bedankt voor het goede cijfer. Het compliment geven we door aan Brian!
Heel fijn dat er via de chat een medewerker meteen antwoord kon geven op mijn vraag. Ik zou willen dat alle bedrijven dat zo deden. Complimenten!
Bedankt voor uw mooie compliment en het mooie cijfer! Daar doen wij het voor :)
Super ... SUPER !! vriendelijk te woord gestaan, en direct (!) geholpen !
Beste Marc, Bedankt voor uw positieve review! Fijn om te lezen dat wij u goed hebben kunnen helpen :)
drempel om zo mijn praktische vraag te stellen overwonnen, neiging om liever te bellen minder geworden.
Beste Paulien, fijn dat u goed bent geholpen via onze chat. U kunt hier inderdaad ook altijd terecht voor uw vragen! Wij waarderen het mooie cijfer 10, bedankt daarvoor.
Mijn kapitaal is geslonken in plaats van gegroeid. Verwachte eind kapitaal van het Fonds met historische beurs ongeveer 30.000 lager gezet. Er zijn meer kosten gemaakt als dat ik ingelegd heb. Brand new day maakt dus het geen men zegt niet waar. Verkeerd advies over rekeningbeheer gouden handdruk.
Beste Onno, Bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Ik zie dat u en uw financieel adviseur inmiddels contact hebben gehad met mijn collega's over uw rekening en dat de aanvraag van uw Gouden Handdruk uitkering loopt. Wij balen uiteraard van het negatieve koersresultaat, daar wordt niemand blij van. Ik zie dat u belegt in obligaties. Het verwachte rendement en risico van obligaties ligt wat lager dan bij aandelen. Daarnaast reageren obligaties sterk op (verwachte) rentewijzigingen. Wanneer de marktrente stijgt, worden uw eerder gekochte obligaties minder waard. De laatste maanden zijn de marktrente en de verwachte rente allebei gestegen, wat slecht nieuws voor de obligaties betekent. Het is enorm balen dat deze slechtere periode precies gepaard gaat met de verplichte fiscale einddatum van uw Gouden Handdruk , waardoor u genoodzaakt wordt het opgebouwde kapitaal precies nu uit te laten keren (met een negatief rendement). Ik snap uw frustratie, maar helaas is het niet anders. Mochten wij u nog ergens bij kunnen helpen, dan vernemen wij het graag!
Uitstekende communicatie en zelfs in het weekend per chat persoonlijk contact mogelijk.
Beste Michel, Hartelijk dank voor de mooie review. Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent!
IK kreeg meteen antwoord op een vraag. Ben een tevreden klant alleen gaat er veel tijd zitten tussen aangeven verkoop en de werkelijke verkoop of aankoop van aandelen. Dat vind ik lastig omdat ik de ervaring heb dat ik altijd te laat ben. Maar begrijp jullie principe.
Beste Theo, Bedankt voor uw review en het mooie cijfer dat u ons heeft gegeven. Het is bij ons helaas niet mogelijk om real time te handelen, omdat u bij ons belegt in indexfondsen. Dit betekent dat er één slotkoers per dag is en er enkele werkdagen verwerkingstijd overheen gaan alvorens een opdracht is afgerond. Dit wil gelukkig niet zeggen dat u ook pas handelt tegen de koers van de werkdag waarop de opdracht is afgerond. Dit is namelijk afhankelijk van de tijd waarop u de opdracht invoert en of de fondsen handelen die dag, in de meeste gevallen is dit de koers van de eerstvolgende werkdag. Onder het kopje 'Fondsen en koersen' in MijnBND vindt u de precieze koers waartegen gehandeld is. Hopelijk neemt dit het gevoel dat u vaak te laat bent enigszins weg. Nogmaals dank voor de mooie review!
Snel en goed geholpen
Beste Bram, Hartelijk dank voor de 10! Fijn dat we u zo goed hebben geholpen.
Juiste uitleg.
Beste Arie, Bedankt voor het mooie cijfer! Fijn dat u zo tevreden bent.
Kort en zakelijk en goed geholpen
Beste Henk, Bedankt voor de beoordeling! Fijn om te horen dat u zo goed geholpen bent.
Goed en snel geholpen in chat.
Beste Mariek, Hartelijk dank voor de review! Fijn dat we u zo snel vooruit hebben kunnen helpen.
Gebruik gemaakt van de chat functie. Binnen een minuut een medewerker en vraag werd snel en deskundig beantwoord.
Beste meneer/mevrouw, Bedankt voor het fijne cijfer! Mooi dat u na het chatten zo snel weer vooruit kon.
Sinds kort klant bij BND. Ik wilde ontzorgd worden als het gaat om beleggen. Wil niet sparen, levert niets op. Enkele gesprekken met BND gehad: Prettige medewerkers, weten waar ze het over hebben en wat voor mij heel belangrijk is ( als internet stumper): Een heel makkelijk te bedienen website/account. Zeer overzichtelijk en ( voor mij belangrijk) eenvoudig te begrijpen. Uiteraard kan er geen enkele garantie afgegeven worden over de resultaten. Maar beleggen is naar de toekomst kijken en daar heb ik bij BND wel vertrouwen in.
Beste Pieter, Hartelijk dank voor de review en nogmaals welkom bij Brand New Day! Goed om te horen dat we u fijn geholpen hebben en u met uw beleggingen bij Brand New Day naar de toekomst gaat kijken. Mochten we nog ergens bij kunnen helpen, dan staan we u weer graag te woord! U weet ons te vinden.
DNB heeft onrechtmatig geld van mijn rekening geincasseerd en laat mij voor de kosten opdraaien. En straks staat hieronder een heel vriendelijk bericht (want die lieve jongens aan de lijn zijn heel vriendelijk in woorden) , dat ik het niet goed heb begrepen en dat zij er alles aan hebben gedaan om me te waarschuwen, wat niet waar is, én waar ik niet op kan reageren. LET OP: Op mijn telefoon, onder de button: geld storten en opnemen kun je een periodieke inleg invullen. Daaronder een keuze uit: per maand/per jaar. Bij elke bank die ik ken, zit er minstens 1 VERIFICATIE moment tussen: een moment waarop gevraagd wordt om EEN CODE of een gezichtsherkenning. Zo geef je officieel TOESTEMMING tot het incasseren van geld. Zo niet bij BND. Ik zat een beetje te klooien in die invulhokjes omdat ik dacht dat het een rekentooltje was. Ik typte lukraak 10000, werd gestoord en vergat dat ik ermee bezig was. Enige tijd later, dagen, een week... kreeg ik per mail een bericht: Voor uw Brand New Day rekening met IBAN NL79BNDA******0000 heeft u eenmalige en/of periodieke incasso ingesteld. Helaas is de meest recente automatische incasso mislukt. De incasso is gestorneerd. Als gevolg van het storneren is er een negatiefstand op uw rekening bij Brand New Day ontstaan. Dat wil zeggen dat er beleggingen zijn aangekocht met een waarde die later weer uit de rekening is onttrokken. Dat is op zich geen probleem, maar wij moeten dit wel corrigeren. Om de negatiefstand te corrigeren, verkopen wij beleggingen ter waarde van de negatiefstand. Kortom: die ZONDER VERIFICATIECODE ingevulde 10.000 euro daadwerkelijk door DNB geincasseerd!! Ik was mij van geen kwaad bewust. En nog erger: mijn ING bank had het bedrag gestorneerd, het is dus nooit aangekomen omdat ik het geld niet op de bank had staan. Maar DNB heeft er wel beleggingen voor gekocht. En met verlies verkocht. En ik moet dat verschil betalen. Hoe kan dit?
Beste Barbara, Bedankt voor de review. Vervelend om te lezen dat u zo’n slechte ervaring heeft gehad met onze dienstverlening. Vanzelfsprekend niet de bedoeling! Ik zie dat u al uitgebreid contact heeft gehad met mijn collega’s. Voor de volledigheid reageer ik ook hier graag nog even op uw punt. U heeft zelf tijdens het openen van de rekening gekozen voor een automatische incasso van uw eerste inleg. Daar heeft u tijdens het accepteren van de voorwaarden in MijnBND expliciet akkoord voor gegeven. Niet met gezichtsherkenning, maar wel door een vinkje te zetten en nog apart op 'opslaan' te klikken. Het spijt ons dat het toch niet helemaal duidelijk was dat we zouden gaan incasseren. En extra vervelend natuurlijk nu de incasso niet gewenst bleek. De geplande incasso’s hebben wij halverwege maart per mail aangekondigd. Hierop heeft u gereageerd dat de ingestelde doorlopende incasso niet gewenst was. Wij zijn in een reactie hierop nog bij u nagegaan of de ingestelde eenmalige incasso wel gewenst was. Helaas hebben wij hierop geen reactie ontvangen. We zijn er daarom van uitgegaan dat deze incasso wel gewenst was. Daar moeten we op kunnen vertrouwen aangezien u het zelf heeft aangegeven en u niet liet weten dat het tegendeel de bedoeling was. Na de incasso kopen wij zo snel mogelijk beleggingen aan. Bij iedere Nederlandse bank geldt een termijn van 56 dagen om een incasso te storneren. Vanzelfsprekend kunnen wij niet 56 dagen wachten met het aankopen van beleggingen. Dat zou zonde zijn. Wanneer (zoals in deze situatie) een incasso gestorneerd wordt nadat er beleggingen zijn aangekocht, ontstaat er een negatiefstand op de rekening. De klant mag/kan deze negatiefstand zelf aanzuiveren. Doet de klant dit niet? Dan verkopen wij beleggingen om de negatiefstand recht te trekken. Het koersrisico dat hiermee gepaard gaat komt voor rekening van de klant. Helaas is het koersverloop in uw geval negatief geweest. We snappen dat u hiervan baalt, maar u begrijpt ook dat we geen invloed hebben op wat de koersen doen en dit helaas het gevolg is van het storneren.
Goed
Beste Eric, Dank voor het mooie cijfer!
Binnen 1 minuut had ik via de chat een antwoord op mijn vraag. Super service!
Beste S, Fijn dat u zo snel geholpen bent via onze chat. En natuurlijk hartelijk bedankt voor het mooie cijfer! :)
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.