Prettig, snel en adequaat.
Beste Astrid, Hartelijk bedankt voor de 10! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen.
Duidelijk snel en professioneel
Beste Constant, Bedankt voor de review! Fijn om te horen dat u goed geholpen bent.
Stelde een vraag en kreeg netjes en snel antwoord en het is dus erg gemakkelijk in gebruik
Beste Belinda, Bedankt! Fijn om te horen :)
Fijn om direct een persoonlijk antwoord te krijgen (van een persoon en geen chatbot!) op een zondag. Kon direct mijn belastingaangifte afronden.
Beste Hanneke, Op zondag zitten we inderdaad ook voor u klaar! Fijn dat u zo in een keer door met de aangifte. Bedankt voor de positieve review.
Medewerker heeft mij goed geholpen en mij geïnformeerd over hetgeen ik vroeg
Beste Rob, Fijn! Hartelijk dank voor de 10!
In mum van tijd wist ik wat ik moest weten.
Beste Peter, Hartstikke goed! Mochten we nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag.
Ik had vragen over pensioen service aangaande speren en uitkeren. De antwoorden waren duidelijk en begrijpend. Dank je wel
Beste Ronald, Fijn dat het een stuk duidelijker geworden is zo. U bedankt voor de beoordeling! :)
Even een vraag stellen via de chat: binnen 1 minuut een medewerker beschikbaar en probleem gelijk opgelost. Ideaal.
Beste Siebren, Super! Dat is precies de bedoeling van onze chatfunctie. Dank voor uw positieve review!
Ik word goed geholpen voor al mijn vragen via de chat. De medewerker neemt de tijd om onze vragen te beantwoorden.
Beste Lydia, Wat leuk om te lezen dat de service via onze chatfunctie zo goed bevalt. Daar doen we het voor!
Daar computers niet ons ding is, en we een jaaropgave niet konden vinden, gechat.Een vriendelijke medewerkster wist waar te zoeken, en heeft heel lief het per email verzonden. Daar kunnen we wel wat mee. Onze hartelijke dank aan de vriendelijke en behulpzame medewerkster.
Beste Lena, Wat fijn om te lezen dat u op deze manier alsnog het jaaroverzicht heeft kunnen inzien. Heel erg bedankt voor uw positieve beoordeling!
_
Beste klant, Heel erg bedankt voor de positieve review!
Misleidend. Als je goed bezig denkt te zijn met het duurzame fonds kun je beter naar een andere partij overstappen. Niet investeren in wapens (wat dus blijkbaar wel in alle andere fondsen gebeurt...?!) maakt je nog niet duurzaam.
Bedankt voor de review. Misleidend is nogal een sterk woord.. Van misleiding is geen sprake. Het duurzame fonds voldoet namelijk keurig aan de criteria op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid en handelt in lijn met de principes uit het Global Compact van de Verenigde Naties. Die principes gaan gaan over mensenrechten, goede arbeidsomstandigheden, aandacht voor het milieu en het tegengaan van corruptie. Daarnaast sluit het fonds bedrijven uit met fossiele brandstofreserves en andere bedrijven met een hoge CO2-uitstoot. Deze fondsen proberen daarmee het klimaatrisico te beperken en de CO2-uitstoot van de beleggingen flink te verlagen. Binnenkort komen we met een nieuw obligatiefonds, dat qua duurzaamheid nog een stapje verder gaat. Daar wordt namelijk met het bedrag dat u inlegt, direct geïnvesteerd in duurzame projecten. Ons duurzame fonds is dus wel degelijk een duurzaam fonds. Maar wellicht dat u er een andere verwachting bij had, of het graag nog duurzamer had gezien. Dat maakt ons niet misleidend, maar is een ander verhaal vrees ik..
aardige mensen maar bedroevend negatief resultaat sinds vorig voorjaar. De rekening opgeheven.
Beste Eduard, Fijn dat u ons aardig vindt, horen we graag. Dat u de rekening stopt, horen we natuurlijk minder graag ;) 2022 was geen goed beursjaar en dat heeft u helaas ook gemerkt, we snappen dat u daarvan baalt. Dat is helaas – hoe vervelend het ook klinkt – ook onderdeel van beleggen. Soms gaat het omhoog en soms gaat het omlaag en in 2022 was door verschillende factoren (aanhoudende inflatie, oorlog in Oekraïne) voornamelijk het omlaaggaan van de koersen wat u merkte. Hoe langer u de tijd neemt, en vooral niet in paniek raakt of uitstapt wanneer de koersen dalen, hoe groter de kans dat het verlies weer rechttrekt. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we.
Originele beoordeling
aardige mensen maar bedroevend negatief resultaat sinds vorig voorjaar. De rekening opgeheven.
Beste Eduard, Fijn dat u ons aardig vindt, horen we graag. Dat u de rekening stopt, horen we natuurlijk minder graag ;) 2022 was geen goed beursjaar en dat heeft u helaas ook gemerkt, we snappen dat u daarvan baalt. Dat is helaas – hoe vervelend het ook klinkt – ook onderdeel van beleggen. Soms gaat het omhoog en soms gaat het omlaag en in 2022 was door verschillende factoren (aanhoudende inflatie, oorlog in Oekraïne) voornamelijk het omlaaggaan van de koersen wat u merkte. Hoe langer u de tijd neemt, en vooral niet in paniek raakt of uitstapt wanneer de koersen dalen, hoe groter de kans dat het verlies weer rechttrekt. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we.
Nette, duidelijke hulp. Geduldige behulpzame medewerkers. Een nadeeltje, heel klein, soms een beetje meer duidelijkheid, maar verder niks op aan te merken, ga zo door Brand New Day, zou ik zeggen. Vriendelijke groeten, Jack Theunissen.
Beste Jack, Hartelijk bedankt voor het mooie cijfer. Goed om te horen dat u blij bent met ons. En als zaken soms nog duidelijker moeten, laat het ons dan alstublieft weten. We willen niet dat u met onduidelijkheden blijft zitten!
Vriendelijk
Beste Drenth, Bedankt voor de positieve beoordeling! Fijn dat u goed geholpen bent.
Ik heb mijn twijfels uitgesproken over de informatie verstrekking en de manier van benadering ivm gedane transacties. Ik was daar niet zo blij mee. De opvolging van BND is goed en hebben aangegeven daar ook iets mee te doen. Bedankt.
Beste Jo, Bedankt voor de review en de medewerking aan het onderzoek. Vervelend om te horen dat u de benadering als onprettig ervaren heeft. Dat is zeker niet de bedoeling. Als bank hebben we inderdaad de verplichting om het een en ander te controleren en onderzoek te doen naar transacties. We begrijpen goed dat u niet op al die vragen zit te wachten, maar we kunnen er niet onderuit. We proberen het zo efficient mogelijk te doen en u er zo min mogelijk mee te belasten, maar we hebben ook wat tijd nodig om de antwoorden te bekijken en soms leiden bepaalde antwoorden tot nieuwe vragen die we van tevoren niet hadden voorzien. Excuses daarvoor.
Originele beoordeling
BND stelt vragen over transacties, werk daar aan mee maar ik vind ze dat ze onzorgvuldig zijn. Ze zetten een aantal transacties in een email waarvan ik me afvraag of dit wel per email verstuurd mag worden. Daarnaast werk ik daar met tegenzin aan mee en dan hoor ik niets meer. Ik snap dat er controles worden gedaan maar ze kunnen hier beter mee omgaan. Ik wil hier ook excuses voor. Want je wordt benaderd als een crimineel, je levert iets aan na een aantal slinkse vragen, dus ze vragen iedere keer steeds meer, en dan is het stil, terwijl ze ook in een eerste email meer duidelijkheid kunnen geven wat er als klant van je verwacht wordt. Maar nee, ze zijn verplicht om bepaalde transacties te controleren maar hebben geen idee hoe ze dit op een goede manier met klanten moeten bespreken. Heel slecht, ik ga hier geen geld meer onderbrengen.
Beste Jo, Bedankt voor de review en de medewerking aan het onderzoek. Vervelend om te horen dat u de benadering als onprettig ervaren heeft. Dat is zeker niet de bedoeling. Als bank hebben we inderdaad de verplichting om het een en ander te controleren en onderzoek te doen naar transacties. We begrijpen goed dat u niet op al die vragen zit te wachten, maar we kunnen er niet onderuit. We proberen het zo efficient mogelijk te doen en u er zo min mogelijk mee te belasten, maar we hebben ook wat tijd nodig om de antwoorden te bekijken en soms leiden bepaalde antwoorden tot nieuwe vragen die we van tevoren niet hadden voorzien. Excuses daarvoor.
Snel en duidelijk, er tevreden over de service
Beste Ron, Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent! Wij zijn u graag van dienst.
goed
Beste Frans, Hartstikke goed! Bedankt voor het mooie cijfer!
Er was een tweede spaarrekening op onze namen geopend om niet te achterhalen redenen. Via een chatdialoog was dat heel snel opgelost.
Beste Paul, Fijn om te horen dat het een en ander snel opgelost was. Bedankt voor de positieve beoordeling!
Geen verdere gedoe ivm opnieuw je kenbaar te maken als je al klant bent.
Beste Mat, Daar staan we voor! No-nonsense en het allemaal zo eenvoudig mogelijk houden. Fijn dat je je dat ook zo ervaart!
Rens, Bedankt voor je hulp en zeer duidelijke antwoorden. Dat heb ik wel eens anders ervaren bij bedrijven! Ook goed om aan te geven wat je niet weet! KR, BB
Beste BB, Bedankt voor de fijne review en het compliment aan Rens. Leuk om te horen dat hij u zo goed geholpen heeft.
Ik heb tot op heden alleen naar positieve ervaringen met BND gehad.
Beste Ton, Wat goed om te lezen dat u enkel positieve ervaringen heeft gehad met ons. Dat is precies onze bedoeling! :)
Op vragen wordt deskundig antwoord gegeven.
Beste Saskia, Heel erg bedankt voor uw positieve beoordeling. Leuk om te lezen dat u zo tevreden bent over ons! Mocht u in de toekomst aanvullende vragen hebben, dan staan wij u uiteraard graag weer te woord. :)
goede uitleg en contact snelle reactie
Beste G.M., Ontzettend bedankt voor het goede cijfer. Goed om te horen dat onze service goed bevalt!
Goed bereikbaar via chat. Zojuist geholpen door Mees. Ik zou graag nog wat meer info willen halen uit het dashboard. Bijv. wat is de impact als ik meer of minder beleg?
Beste Angela, Bedankt voor uw positieve review en het complimentje voor Mees! Goed punt! Uit uw persoonlijke dashboard kunt u die informatie helaas niet halen. Wel hebben we op onze website een beleggingstool: https://new.brandnewday.nl/wat-levert-beleggen-u-op/ Daarmee kunt u wel met verschillende scenario's en ingaves spelen om zo te kijken wat dat op kan leveren!
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.