Filters

9

Duidelijk en een goed antwoord.

Na een snel contact , meteen een gericht antwoord Top

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
10

Prima geholpen!

Ik heb een aantal keer contact opgenomen en ik ben telkens snel en keurig geholpen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
8

Goede bank om pensioengeld te sparen en te laten uitkeren

De lage kosten maken BND aantrekkelijk en daarnaast de keuze mogelijkheden qua beleggingen die makkelijk zelf zijn aan te passen. De informatie over de rendementen van de diverse fondsen is ook redelijk makkelijk te vinden. Updates per email over het afgelopen kwartaal geven ook een goed beeld. Helpdesk is ook goed bereikbaar bij vragen. Wij zijn heel tevreden!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
1

Vreemd, dat ik niet mijn eigen lijfrente rekening kan inzien.

Vreemd, dat ik niet mijn eigen lijfrente rekening kan inzien, maar het resterende bedrag enkel per e-mail toegezonden kan krijgen. Op de vraag "Heeft u er bezwaar tegen als wij eventueel contact met u opnemen over dit onderzoek?"heb ik JA ingevuld, aangezien ik hierover vandaag telefonisch contact heb gehad. Het eerste contact werd abrupt verbroken. Het tweede contact werd mij verteld hoe ik inzage in mijn bankrekening kon krijgen, doordat ik een kopje nog niet had ingevuld. Er werd mij tijdens het tweede gesprek niet verteld dat ik geen rechtstreekse inzage in mijn lijfrenterekening kon krijgen. Ik blijf het vreemd vinden dat ik mijn eigen rekening niet kan inzien, of het nou een lijfrente rekening is of niet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
10

Een hele goede service

Ik had een vraag over Mijn BND. Het was zondagmiddag. Tot mijn verbazing was de chat beschikbaar. Mijn vragen werden snel beantwoord, en mijn probleem was op die manier onverwacht snel opgelost.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
6

Klantenservice snel maar...

Beloofd om binnen 5 werkdagen de rekening te openen. Echter niets gehoord, dus zelf gereclameerd. Er bleek iets mis te zijn met de verificatie. Kennelijk kan dat niet via een zakelijke rekening. Advies: meldt dat aanmelden met zakelijke rekening niet kan meteen en informeer de klant pro actief. Het is voor mij erg belangrijk dat alles met geldzaken zorgvuldig wordt afgehandeld.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
9

Prima beslissing om met BND in zee te gaan

Na een aanvankelijk haperend begin ben ik nu zeer tevreden over BND. Vooral het telefonische contact ( met een echt mens) geeft gevoel van vertrouwdheid en veiligheid. De maandelijkse beschouwing over de prestaties van de fondsen is een welkome aanvulling en wordt zeer op prijs gesteld. Allerzins begrijpelijk en heeft echt toegevoegde waarde voor mij.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid N.v.t.
  • Gebruiksgemak website
7

Het is een beetje vlees noch vis.......

Het openen destijds ging via het referral programma. Drie keer contact over moeten hebben voordat zowel degene die mij aanbracht als ikzelf de daarbij behorende " bonus" (uit mijn hoofd Eur 10,--) ontving. In totaal 5 jaar belegd. Eerste twee jaren een goed rendement ( 8 tot 9 procent in een overigens zeer sterk stijgende markt, dus goedbeschouwd nog aan de magere kant). Vervolgens kwam het "annus horribilis" 2022 met wereldwijde malaise op de beurzen en een negatief rendement van -20%. Navraag gedaan of ik gegeven de markt niet beter voor een meer defensief profiel zou moeten kiezen. Nietszeggend antwoord gekregen dat BND geen advies geeft. Kortom: zelf het profiel maar bijgesteld naar Neutraal. Daarna nog twee jaren met een goed rendement in - wederom - een sterk stijgende markt. Uiteindelijk dus nog in de plus geeindigd, maar minder tevreden met het verloop in de afgelopen 5 jaar in de wetenschap dat beleggingsresultaten kunnen varieren in rendement. Wat echt ridicuul aandoet is dat je 5 werkdagen of meer moet wachten bij verkoop van je hele portefeuille. Navraag gedaan bij BND: er zitten "vertraagde" fondsen in mijn portefeuille. Het klinkt alsof je diesel in een benzineauto hebt gegooid. Op dit onderdeel worden absoluut geen punten gescoord door BND. Zou ik BND dus aanbevelen bij anderen? Niet echt. Het is echt een magere 7 min als eindcijfer. Ik had er echt veel meer van verwacht.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
2

Teleurstellend

De werkwijze van BND is niet zorgvuldig, van verkeerdgespelde naam tot het niet nakomen van afspraken. Waar men snel mee is is het incasseren van de kosten. Nog voordat de overstap geregeld is al alle kosten in rekening brengen. Problemen met het versturen en ontvangen van mails, wel reclame mailen maar geen informatie die echt belangrijk is enz enz. Dit zijn tekenen van een bedrijf wat te snel groeit.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
10

Uitstekende aanvulling op de grote banken

Mijn geld staat op een prima alternatief voor de grote banken. Je wordt regelmatig geïnformeerd over de toestand van je beleggingen en rentestanden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
4

Goede hulp via chat, slecht resultaat beleggingen

Het valt mij op dat mijn portfolio (neutraal) relatief slecht presteert (negatief resultaat voor 2024. Bij Robeco heb ik ook rekening met neutraal profiel, die presteert aanzienlijk beter over 2024. Gewoon 5% verschil!!! Neutraal profiel bij BND resulteert in 90% obligaties …..beetje behoorlijk defensief naar mijn idee en niet neutraal???!!! Wellicht maakt BND ook meer (reclame)kosten die ten koste gaan van het eindresultaat? Ik heb nu mijn profiel aangepast naar offensief en hoop dat dit wat effect gaat hebben. Anders stal ik mijn geld liever bij een ander denk ik.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
10

Meedenkend, klantvriendelijk en betrokken

Goed bereikbaar, denken met je mee en sturen zelfs nog extra informatie om het overzicht te behouden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
9

Chatfunctie ideaal.

Via chat communiceren geeft meer tijd om als klant te begrijpen wat wordt aangegeven. Bij een telefoongesprek kan dit erbij inschieten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
10

Top

Ik beleg nu exact een jaar bij brand new day. Iedere maand gaat dit vanzelf via de automatisch incasso. De keren dat ik een vraag had, werd ik super goed en snel geholpen. Maandelijks krijg ik een update in mijn email over de prestaties van die maand, ook al beleg ik voor de lange termijn, vind ik het fijn om maandelijks deze email te lezen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
2

Waardeloos

BND schrijft onterecht 2k bij op mijn belegrekening, zonder opdracht hiervoor. Uiteraard blijft er geld aan strijkstok hangen van BND Wat een waardeloze partij

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
9

Snel, duidelijk, sympathiek, transparant.

De uitkering van een koopsompolis heb ik vorig jaar gestort bij BND voor pensioensparen. Dat ging vlot en correct. En sindsdien wordt ik goed op de hoogte gehouden, maar niet lastig gevallen met allerlei 'cross-selling'. De communicatie-toon is duidelijk en grappig. Ik proef zelfspot en Sander Schimmelpenninck. Ga zo door, Eme

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid N.v.t.
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
8

service goed.

Ik heb mijn lijfrente bij jullie lopen en elke maand wordt het bedrag zonder problemen gestort.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
9

Simpel, na 1 jaar oefenen en rondkijken. ( ik ben geen 20 meer)

Simpel, overzichtelijk, direct, zakelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
10

Door eenvoud blinkt het uit

Duidelijke site en veel is inzichtelijk. Wel is er bij mij een wens voor een (termijn)deposito.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
8

gemakkelijk te openen

Geen prijsvechter wat betreft het rentepercentage dat je ontvangt

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
6

Handig, maar niet erg rentegevend

Ik vind deze manier van sparen best handig. Ik zou het fijn vinden als ik maandelijks een uitdraai zou kunnen maken van de storting van die maand. De rente is nog erg laag zeker voor een lange termijn spaarrekening.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid N.v.t.
  • Reactiesnelheid N.v.t.
  • Gebruiksgemak website
2

Defensief beleggen is bij jullie 10% per jaar verliezen

Ik werd vorig jaar klant en geadviseerd om defensief in te leggen zodat ik praktisch geen risico had op verlies, maar wel kon groeien met een laag rentepercentage. Inmiddels zijn we een jaartje verder en ben ik al bijna 10% van mijn inleg kwijt! Hoe kan dit en wat kan ik dit jaar verwachten? Waar zijn jullie beloften gebleven bij het binnenhalen van mij als klant? Via de chatbox krijg ik dan te horen dat het altijd risico is met beleggen, ook met defensief beleggen in de obligatiemarkt? Daar kunnen jullie niets aan doen. Ben ik over enkele jaren mijn pensioen helemaal kwijt door jullie leuke vethaaltjes?

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
3

Fondsen verkopen duurt lang

Op de site staat dat dit max. 3 dagen duurt. Na vragen via de chat duurt dit soms langer bij “trage fondsen”. Nu zou het geld dus de vijfde dag gestort worden. Hiermee blijft de klant in het ongewisse want de site geeft al dagen aan dat er “opdrachten worden verwerkt”. Geen enkel signaal wat te verwachten is. We wachten af..

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
5

Zowel positief als negatieve ervaring

Nieuwe rekeningen aanmaken gaat gemakkelijk, evenals geld storten. Maar o wee als je het er weer af probeert te halen. Duurt meerdere werkdagen omdat het om verschillende verkoopmomenten gaat. Lastig, vooral als je je geld snel nodig hebt. En als je dan chat via de beveiligde omgeving met extra controlecode met een vraag wanneer je je geld kunt verwachten, mogen ze via chat geen antwoord geven over wanneer de fondsen dan wél verkocht zijn. Dit terwijl het alleen maar over datum/tijd-informatie gaat; dit lijkt me toch echt geen AVG-gevoelige informatie (evenals info over in welke fondsen je belegt, kan niemand wat mee). Reactie: "...dat hebben we hier zo afgesproken...". Kan wel per mail (minder veilig) of telefoon (met extra vragen) overigens. Is dus niet dat ik die info niet kan krijgen, maar ik vind het gewoon irritant dat het zo lang duurt en ik niet via de chat antwoord krijg op totaal niet gevoelige vragen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website
10

Prima!

Keurig te woord gestaan via de chat met Vincent. Tijdens de chat kwamen nog wat verdiepende vragen naar voren die wat meer inhoudelijk opzoek werk vroeg waarop ik op een later moment via de mail antwoord op ga krijgen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Bedrijfsgegevens

Hoogoorddreef 15

1101BA Amsterdam

020-7585300

[email protected]

Over Brand New Day

Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.