mijn / onze ervaringen zijn niet positief

als kaashandel dienen wij aan verschillende richtlijnen te voldoen in het kader van voedselveiligheid en tracking en tracing. ruim voor de zomer is hier een inspectieronde geweest, inzake de elektrische systemen. deze was in dit geval noodzakelijk voor de bedrijfsschade / brandverzekering. er bleken diverse tekortkomingen te zijn. enkele malen contact gezocht en gevraagd terug te bellen, duurde dit ook dit weken. na enkele weken is er een ( prima ) monteur geweest die de meeste zaken heeft hersteld. er mistte een plastic plaat in de meterkas die moest besteld worden, dit duurde ook een week of 6. de plaat moest worden gemonteerd, maar wat bleek - de plastic schroeven welke hier voor nodig waren - 4 stuks - waren niet op voorraad, deze moesten besteld worden. in de tussentijd diverse malen gebeld wanneer het klaar zou zijn, aangezien de verzekering meerdere malen maande dat dit klaar moest zijn voor een bepaalde datum. deze datum is allang verstreken en we leven nu 14 december. de werkzaamheden nog steeds niet afgerond.

matig

Wederom de monteur voor servicebeurt CV gehad, die hoofdzakelijk luid vloekend en klagend over zijn rug en de werkomstandigheden zijn werk uitvoerde. Natuurlijk loopt het dan uiteindelijk niet goed af. Waardoor de afvoer van het condenswater verstopt raakte en we dus met een natte bijkeuken vloer zijn geconfronteerd. Met deze monteur hadden we al vaker problemen. Zo heeft hij in het verleden het drukverlies in de CV installatie opgelost met een nieuw drukvat. Terwijl ik de monteur had gewezen op een mogelijk lek. Nadat het laminaat in de buurt van het lek was opgezet heeft hij de lekkende koppeling wel goed aangedraaid. Deze man past niet in uw team??

• Vakmanschap/Deskundigheid
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Nazorg en Garantie N.v.t.

Nieuwe cv ketel geïnstalleerd maar niet ongeregeld

CV ketel geïnstalleerd maar vergeten de vloerverwarming in te regelen waardoor water van meer dan 60 graden door vloerverwarmingssysteem werd geleid. Dit veroorzaakte verstoring u de circulatiepomp en lekkage in het leidingsystemen. Monteur van Lok is erbij geweest en heeft aangegeven dat het systeem verkeerd ingeregeld was. Ook de thermostaat niet compleet geleverd. Er is nu wel een afspraak voor de lekkage maar verder geen terugkoppeling gehad over installatie en levering thermostaat

• Nazorg en Garantie

Goed, met een kleine kanttekening

Lok was snel ter plaatse toen er een elektrische groep niet meer werkte. Snel en deskundig advies: beter om de groepenkast te vervangen. Dat zat er al aan te komen, dus ik was snel overtuigd. Een paar dagen later is het werk ingepland en toen prima uitgevoerd. De kanttekening betreft dit: het eerste bezoek was kort, omdat de storing snel duidelijk was. Daarom had ik eerlijk gezegd wel verwacht dat de rekening daarvoor achterwege zou blijven, ook gezien de prijs van vervanging van de groepenkast.

Slechte communicatie

De mannen die de stoppenkast gemaakt hebben daar ben ik zeer tevrede over. De communicatie vanuit kantoor is ronduit slecht. Ik wacht ook nu weer (na ruim 2 weken) op een andwoord. Teven wacht ik ook nog steeds op uitleg waarom mijn rookgasafvoer vervangen dient te worden. Dit nadat er wel een afspraak ingepland werd en er geen communicatie rond om was. Ik hoop dan ook dat mijn beide vragen snel beantwoord zullen woorden

Rare tent

werkt op zich goed, maar administratief een zooitje. worden niet terug gebeld facturen komen laat.

Zeer trage afhandeling van het bijstellen van de factuur van nov 2019

In nov. 2019 heb ik 2x gebeld om uit te leggen dat ik het oneens was met de factuur. Vervolgens heb ik nog een mail gestuurd en pas nu in november 2020 een reactie per mail over een openstaande factuur. Meteen gereageerd per telefoon en blijkbaar was er niets? genoteerd over mijn protest tegen de rekening. De dame van de administratie meldde dat door ziekte van de betreffende collega die een besluit moest nemen, het wat langer kon duren. En na ca 3? weken kreeg ik zonder verdere toelichting een nieuwe aangepaste factuur. Niet zo netjes als je al jaren een trouwe klant bent. Heb de factuur meteen voldaan. De vraag of ik jullie zal aanbevelen zou ik voor oktober 2019 met ja beantwoorden, maar administratief is er veel mis bij Lok Ontving nl ook al een foute factuur voor niet geleverde thermostaat.

Zorgzaam

Niet te krap plannen, zodat de monteur op afgesproken tijd voor de deur kan staan.

• Nazorg en Garantie N.v.t.

Snel gebeld door de monteur en ook snel terug gebeld.

heel goed verlopen

Het was jammer dat zo een storing op vrijdag gebeurd. De monteur was er snel. controle en overleg was goed. Jammer dat de offerte in de spam terecht kwam, en ik het niet door had. Dan had het misschien sneller verlopen. Toen de ketel kwam was het werk snel uitgevoerd. één opmerking : Ik vind nu wel dat er veel ruis in de leidingen zit rond de ketel. Kan dat komen door flexibele bochten?

Mijn ervaring is uitstekend

Service is heel goed. Wordt goed geluisterd. Ook als het onverwachts nodig is, wordt geprobeerd zo snel mogelijk te komen.

Goed werk gemaakt.

Mijn thermostaat keurig vervangen, met goede uitleg.

We zijn goed geholpen

Er is snel gereageerd en het probleem was zo goed als opgelost.

Prima werk verricht

Aad de Jong is al 15 jaar voor mij de beste vakman

Kan de adviezen van Aad de Jong klakkeloos overnemen

goed geïnstalleerd, netjes afgewerkt

er is een vervangende Remeha Calenta Ace 40 C CW 5 CV ketel geïnstalleerd, de oude heeft het bijna 20 jaar gedaan.

Geen bijzonderheden

• Nazorg en Garantie

De douche doet het weer, met dank aan Lok

De eerste reparatie was moeilijk, na een keer douchen kwam er weer alleen koud water uit de douche, na de tweede poging hebben we nu al drie dagen een warme douche.

• Nazorg en Garantie

Klantgericht, uiteindelijk goed, maar volstrekt rommelige afhandeling.

Ik ga er van uit dat mijn ervaringen als particulier anders zijn dan bij de uitvoering van projecten. Als dat niet zo is dan hebben jullie echt grote problemen. Klantgerichtheid, welwillendheid, flexibiliteit zondermeer uitmuntend. maar dan: monteurs die onvoorbereid aan de klus beginnen, niet de foto gezien, verkeerde spullen bij zich, onverrichter zaken terugkeren, nieuwe vervolgafspraken, verkeerd besteld, facturen voor nog niet geleverd werk, factuur met onvolledige/onjuiste specificatie, onvoldoende communicatie tussen uitvoering en facturering, nieuwe afspraken maken, zelf als klant de factureringsafdeling bellen om een factuur op "hold" te zetten. Er is dus ruimte voor verbetering. Alles is tot mijn tevredenheid afgehandeld en ik maak me er dan ook niet druk over maar als jullie aandringen dan moeten jullie het hier mee doen. Fijne Kerstmis en de beste wensen voor 2021.

Snelle en correcte uitvoering van het onderhoud van de CV ketel

Snelle en correcte uitvoering van het onderhoud van de CV ketel

Vakkundig, exacte tijd.

Jarenlang klant bij Lok Techniek in Bodegraven. Correcte bediening en tevreden over het jaarlijkse onderhoud van de cv.

heel goed

Goede service en goed advies!!

Over Lok Installaties

Lok installaties is totaal installateur op het gebied van projecten en service & onderhoud. Wij ontwerpen, installeren, onderhouden en exploiteren gebouw gebonden installaties. Met een professioneel, vriendelijk, proactief en bevlogen team van vaste medewerkers en ketenpartners realiseren we innovatieve en optimaal presterende installaties voor onze klant.

Over Techniek Nederland