

Prima
Reactie van Electra & Zo ETIB Nijmegen Beste mevrouw Cirean van den Berg - Thiessen, Wij betreuren uw teleurstelling, maar uw review, evenals die van uw echtgenoot Stefan van den Berg (8 mei 2025), bevat onjuistheden en schetst een oneerlijk beeld. Beide reviews lijken een gecoördineerde poging om onze reputatie te schaden en een factuur (€164,54 incl. btw, 7 mei 2025) niet te betalen, terwijl u onze aangeboden oplossing (compromis €116,74) en de weg naar een geschillencommissie zoals in onze algemene voorwaarden staat negeert. Graag verduidelijken wij voor andere klanten. De opdracht op 7 mei 2025 (diagnose verlichting, reparatie keukenkastverlichting, onderzoek Hue-lichtbronnen) was in overleg, schriftelijk goedgekeurd door u (werkbon) en telefonisch geverifieerd met uw echtgenoot. De factuur dekt 45 minuten arbeid door twee monteurs, zoals transparant gespecificeerd en gebruikelijk in onze offertes (bijv. groepenkast €3.569,50 incl. btw, 26 maart 2025, door u akkoord en betaald). Uw claim dat u geen opdrachtgever was, is ongefundeerd; uw actieve rol (afspraakbevestiging, ondertekening, telefonisch contact) en de verificatie maken uw akkoord rechtsgeldig. Uw vraag over een lamp leidde tot een nieuwe opdracht, geen nazorg, zoals gedocumenteerd. Op 7 mei 2025 voerden wij geen meterkastwerk uit, slechts handmatige bediening van hergebruikte magneetschakelaars (26 maart 2025), die buiten garantie vallen (18 maanden op nieuwe materialen). Claims over defecten zijn vaag, onbewezen, en door ons herhaaldelijk om specificatie gevraagd, zonder reactie. Uw echtgenoot betaalde gisteravond ineens €87,12, wat deels ons werk erkent, maar liet €77,42 openstaan. In plaats van ons compromis te accepteren of de geschillencommissie te benaderen, kiezen u en uw echtgenoot voor negatieve reviews, wat niet bijdraagt aan een oplossing. Met een klantbeoordeling van 9,5/10 (98% aanbevelingen, 72 reviews) en tevredenheid over eerdere werkzaamheden (€4.277,43 betaald), staan wij voor uitstekende service. Wij blijven open voor een eerlijke oplossing via de mail, telefoon of de geschillencommissie. Met vriendelijke groet, Electra & Zo ETIB NIJMEGEN
Originele beoordeling
Ik schrijf dit omdat ik me verdrietig en boos voel over hoe dit is gegaan. Op de dag van de afspraak was ik alleen thuis. Mijn man had deze installateur gevraagd om een dimmer te plaatsen. Dat bleek technisch niet mogelijk. Maar voordat ik goed begreep wat er aan de hand was, vroegen de installateurs mij om iets te ondertekenen voor hun bestede tijd. Ik kamp al langere tijd met mentale problemen en ben daarvoor ook in behandeling in het ziekenhuis. In zulke situaties raak ik snel overprikkeld en voel ik me schuldig als iemand mij iets vraagt. Ik tekende dus maar. Later bleek dat dit werd gezien als akkoord voor werkzaamheden en kosten. Ik heb geen kopie ontvangen. Ik ben helemaal geen opdrachtgever, ik heb geen technische kennis en ik was er emotioneel helemaal niet toe in staat om dat soort beslissingen te nemen. De monteurs zouden er om 11:00 al zijn, toen mijn man thuis was. Ze belde om later te komen: omdat ik wist dat dit moest gebeuren, heb ik daar ja op gezegd. Wat me het meest raakte: ik vroeg alleen waarom een lamp het niet meer deed. Zonder uitleg of prijsopgave begonnen ze meteen met “repareren”. Ze waren met twee man, dus het waren dubbele kosten. Er werd niets gezegd over kosten of dat dit een aparte opdracht zou zijn. Maar achteraf werd het wel gewoon gefactureerd – zogenaamd in overleg met mij en mijn man. De installateurs zijn vriendelijk in de omgang, dat wil ik wel zeggen. Maar ik voelde me totaal niet serieus genomen. Bovendien werken er sinds hun bezoek dingen in huis niet meer die daarvoor gewoon wél werkten. Daar is geen enkele nazorg op gekomen. Iemand die thuis is, is niet automatisch iemand die mag beslissen.
Reactie van Electra & Zo ETIB Nijmegen Beste mevrouw Cirean van den Berg - Thiessen, Wij betreuren uw teleurstelling, maar uw review, evenals die van uw echtgenoot Stefan van den Berg (8 mei 2025), bevat onjuistheden en schetst een oneerlijk beeld. Beide reviews lijken een gecoördineerde poging om onze reputatie te schaden en een factuur (€164,54 incl. btw, 7 mei 2025) niet te betalen, terwijl u onze aangeboden oplossing (compromis €116,74) en de weg naar een geschillencommissie zoals in onze algemene voorwaarden staat negeert. Graag verduidelijken wij voor andere klanten. De opdracht op 7 mei 2025 (diagnose verlichting, reparatie keukenkastverlichting, onderzoek Hue-lichtbronnen) was in overleg, schriftelijk goedgekeurd door u (werkbon) en telefonisch geverifieerd met uw echtgenoot. De factuur dekt 45 minuten arbeid door twee monteurs, zoals transparant gespecificeerd en gebruikelijk in onze offertes (bijv. groepenkast €3.569,50 incl. btw, 26 maart 2025, door u akkoord en betaald). Uw claim dat u geen opdrachtgever was, is ongefundeerd; uw actieve rol (afspraakbevestiging, ondertekening, telefonisch contact) en de verificatie maken uw akkoord rechtsgeldig. Uw vraag over een lamp leidde tot een nieuwe opdracht, geen nazorg, zoals gedocumenteerd. Op 7 mei 2025 voerden wij geen meterkastwerk uit, slechts handmatige bediening van hergebruikte magneetschakelaars (26 maart 2025), die buiten garantie vallen (18 maanden op nieuwe materialen). Claims over defecten zijn vaag, onbewezen, en door ons herhaaldelijk om specificatie gevraagd, zonder reactie. Uw echtgenoot betaalde gisteravond ineens €87,12, wat deels ons werk erkent, maar liet €77,42 openstaan. In plaats van ons compromis te accepteren of de geschillencommissie te benaderen, kiezen u en uw echtgenoot voor negatieve reviews, wat niet bijdraagt aan een oplossing. Met een klantbeoordeling van 9,5/10 (98% aanbevelingen, 72 reviews) en tevredenheid over eerdere werkzaamheden (€4.277,43 betaald), staan wij voor uitstekende service. Wij blijven open voor een eerlijke oplossing via de mail, telefoon of de geschillencommissie. Met vriendelijke groet, Electra & Zo ETIB NIJMEGEN
Prima
Beste heer Stefan van den Berg, Hartelijk dank voor uw review en waardering voor de vriendelijkheid en vakmanschap van onze installateurs. Wij betreuren uw teleurstelling, maar vinden dat uw review een oneerlijk beeld schetst. Sinds de factuur van 8 mei 2025 (€164,54 incl. btw) claimt u ineens problemen en voegt u nieuwe klachten toe, ogenschijnlijk omdat u deze factuur niet wilt betalen. Eerdere werkzaamheden (€4.277,43, incl. groepenkastinstallatie) zijn naar tevredenheid uitgevoerd en betaald, wat leidde tot uw vervolgopdracht die wij gisteren (7 mei 2025) uitvoerden. In uw laatste e-mail van 8 mei 2025 gaf u aan open te staan voor een oplossing, maar plaatste toch een negatieve review, wat wij als oneerlijk ervaren. Graag verduidelijken wij voor andere klanten. Onze offertes en facturen zijn altijd transparant, gaan altijd schriftelijk via de mail met prijzen zowel exclusief als inclusief btw, en heeft u allemaal via de mail ontvangen en akkoord op gegeven, zoals bij de aanneemsom van de nieuwe groepenkastinstallatie (€3.569,50 incl. btw, 26 maart 2025), die u akkoord ging en betaalde. Dat u meerwerk wenste buiten de aanbieding van de offerte om en door een tweede monteur is uitgevoerd, is logisch dat deze werkzaamheden buiten de aanneemsom/offerte als meerwerk aan u belast worden met de genoemde meerwerktarieven die in de offerte duidelijk vermeld staan en akkoord bevonden zijn door u. De prijsopgave via de mail verstuurd voor de door u gevraagde regiewerkzaamheden zijn idem altijd transparant, met prijzen zowel exclusief als inclusief btw, zoals bij de inspectiewerkzaamheden uitgevoerd op 28 januari 2025 begin dit jaar. Deze zijn ook door u betaald zonder problemen waardoor u een vervolgopdracht aan ons heeft verstrekt zoals de groepenkast uitgevoerd op 26 maart 2025 (inclusief de ter plaatse verstrekte opdracht voor het uitgevoerde meerwerk zijn zonder problemen en snel betaald door u), en zoals de opdracht die gisteren op 7 mei 2025 door ons is uitgevoerd. Alle werkzaamheden, inclusief de opdracht op 7 mei 2025 (diagnose verlichting, reparatie keukenkastverlichting, onderzoek Hue-lichtbronnen), zijn in overleg uitgevoerd en schriftelijk en mondeling goedgekeurd door uzelf en uw echtgenote, met uw telefonische verificatie. De factuur van gisteren (€164,54 incl. btw) dekt 45 minuten arbeid door twee monteurs, geen 1,5 uur, en is proportioneel voor de uitgevoerde taken. Claims van €1.600 extra kosten of dubbele facturatie zijn onjuist; alle kosten waren gespecificeerd en akkoord. Betreffende vermeende defecten: op 7 mei 2025 hebben wij geen meterkastwerkzaamheden uitgevoerd (dit was op 26 maart 2025), slechts handmatige bediening van bestaande magneetschakelaars, die in overleg zijn hergebruikt (26 maart 2025) en buiten onze garantie vallen (18 maanden op nieuwe materialen). Wij hebben geen defecten geconstateerd en vragen u te specificeren wat niet werkt. Met een klantbeoordeling van 9,5/10 en 98% aanbevelingen (72 reviews) streven wij naar uitstekende service. Wij hebben u een compromis aangeboden voor de factuur van de werkzaamheden op 7 mei (€116,74 incl. btw) en blijven open voor een oplossing. Neem contact op via de mail of telefoon om dit te bespreken. Met vriendelijke groet, Electra & Zo ETIB NIJMEGEN
Originele beoordeling
De installateurs zijn persoonlijk vriendelijk en netjes, maar zakelijk gezien ben ik helaas teleurgesteld. Vanaf het begin al was er onduidelijkheid over de opdracht(en) en de prijs. In de offerte werd een prijs exclusief btw genoemd, terwijl pas verderop in het document de prijs inclusief btw werd vermeld. Het leek erop dat de eigenaar ervan uitging dat ik de opdracht zakelijk voldeed, aangezien de kosten net netjes onder de psychologische prijsgrens van €3000,- uitkwamen. Voor de losse wensen die ik had, heb ik nooit een prijsopgaaf vooraf ontvangen. De kosten voor de extra kleine werkzaamheden kwamen achteraf bovenop de prijs waarvan ik als consument dacht dat die exclusief btw was. Ik vond de kosten voor de extra werkzaamheden proportioneel hoog. In de praktijk was ik hierdoor bijna €1600,- duurder uit dan verwacht, wat verwarring en misleiding veroorzaakt. Er werd een tweede persoon meegenomen voor de uitvoering van de werkzaamheden, wat slecht omschreven stond in de offerte. Op zich geen probleem; de offerte was kennelijk gebaseerd op een tarief voor twee personen. Echter, de extra gewenste werkzaamheden werden uitgevoerd door deze tweede persoon in de tijd van de 'hoofdopdracht', waarvoor alsnog extra kosten in rekening werden gebracht. Dit betekent feitelijk dat je dubbel betaalt voor de tweede persoon, aangezien de offerte voor twee personen was. Dit werd van tevoren niet duidelijk besproken en dit voelt achteraf niet terecht. Vervolgens gaven wij opdracht om een extra dimmer te plaatsen op 12V-lampen die veel te fel waren. De installateur ontdekte ter plaatse dat het ook om een 12V-schakeling ging. Er werd 1,5 uur in rekening gebracht voor werkzaamheden die hooguit 5 minuten hadden geduurd. Het demonteren van de schakelaar, het constateren van de 12V-draden en het terugplaatsen van de schakelaar hadden eenvoudigweg geen 1,5 uur mogen kosten. We hebben er nooit zo'n probleem van gemaakt. Na de werkzaamheden zijn er nu zaken die niet meer werken, welke vo
Beste heer Stefan van den Berg, Hartelijk dank voor uw review en waardering voor de vriendelijkheid en vakmanschap van onze installateurs. Wij betreuren uw teleurstelling, maar vinden dat uw review een oneerlijk beeld schetst. Sinds de factuur van 8 mei 2025 (€164,54 incl. btw) claimt u ineens problemen en voegt u nieuwe klachten toe, ogenschijnlijk omdat u deze factuur niet wilt betalen. Eerdere werkzaamheden (€4.277,43, incl. groepenkastinstallatie) zijn naar tevredenheid uitgevoerd en betaald, wat leidde tot uw vervolgopdracht die wij gisteren (7 mei 2025) uitvoerden. In uw laatste e-mail van 8 mei 2025 gaf u aan open te staan voor een oplossing, maar plaatste toch een negatieve review, wat wij als oneerlijk ervaren. Graag verduidelijken wij voor andere klanten. Onze offertes en facturen zijn altijd transparant, gaan altijd schriftelijk via de mail met prijzen zowel exclusief als inclusief btw, en heeft u allemaal via de mail ontvangen en akkoord op gegeven, zoals bij de aanneemsom van de nieuwe groepenkastinstallatie (€3.569,50 incl. btw, 26 maart 2025), die u akkoord ging en betaalde. Dat u meerwerk wenste buiten de aanbieding van de offerte om en door een tweede monteur is uitgevoerd, is logisch dat deze werkzaamheden buiten de aanneemsom/offerte als meerwerk aan u belast worden met de genoemde meerwerktarieven die in de offerte duidelijk vermeld staan en akkoord bevonden zijn door u. De prijsopgave via de mail verstuurd voor de door u gevraagde regiewerkzaamheden zijn idem altijd transparant, met prijzen zowel exclusief als inclusief btw, zoals bij de inspectiewerkzaamheden uitgevoerd op 28 januari 2025 begin dit jaar. Deze zijn ook door u betaald zonder problemen waardoor u een vervolgopdracht aan ons heeft verstrekt zoals de groepenkast uitgevoerd op 26 maart 2025 (inclusief de ter plaatse verstrekte opdracht voor het uitgevoerde meerwerk zijn zonder problemen en snel betaald door u), en zoals de opdracht die gisteren op 7 mei 2025 door ons is uitgevoerd. Alle werkzaamheden, inclusief de opdracht op 7 mei 2025 (diagnose verlichting, reparatie keukenkastverlichting, onderzoek Hue-lichtbronnen), zijn in overleg uitgevoerd en schriftelijk en mondeling goedgekeurd door uzelf en uw echtgenote, met uw telefonische verificatie. De factuur van gisteren (€164,54 incl. btw) dekt 45 minuten arbeid door twee monteurs, geen 1,5 uur, en is proportioneel voor de uitgevoerde taken. Claims van €1.600 extra kosten of dubbele facturatie zijn onjuist; alle kosten waren gespecificeerd en akkoord. Betreffende vermeende defecten: op 7 mei 2025 hebben wij geen meterkastwerkzaamheden uitgevoerd (dit was op 26 maart 2025), slechts handmatige bediening van bestaande magneetschakelaars, die in overleg zijn hergebruikt (26 maart 2025) en buiten onze garantie vallen (18 maanden op nieuwe materialen). Wij hebben geen defecten geconstateerd en vragen u te specificeren wat niet werkt. Met een klantbeoordeling van 9,5/10 en 98% aanbevelingen (72 reviews) streven wij naar uitstekende service. Wij hebben u een compromis aangeboden voor de factuur van de werkzaamheden op 7 mei (€116,74 incl. btw) en blijven open voor een oplossing. Neem contact op via de mail of telefoon om dit te bespreken. Met vriendelijke groet, Electra & Zo ETIB NIJMEGEN
De monteurs zijn vriendelijk, werken netjes en leggen duidelijk uit wat ze doen. Betrouwbare en vakkundige elektriciens die ik zeker zou aanraden!
De stroomstoring in ons bedrijf om 21:00 uur in de avond waarbij de grote koelkast en horecavriezer zonder stroom kwamen te staan contact opgenomen met Electra Enzo in Nijmegen. Afgesproken voor 9 uur 's ochtends. Cobus heeft de situatie bekeken en snel verholpen ( gesprongen hoofdzekering ). Tussen de bedrijven door nog beslist handige tips en adviezen gegeven om de electra factuur naar beneden te krijgen de veiligheid te verbeteren en een onduidelijk probleem met de acculaders voor de bezorgfietsen te verklaren. Kortom beslist een vruchtbaar bezoek!
Electra & Zo heeft mij al meerdere keren geholpen (installatie van extra meterkasten, extra groepen, extra stopcontacten, extra leidingen . kabels, ...). Altijd is het werk professioneel en correct gedaan. De communicatie is ook aangenaam en er zijn geen verassingen. Alles wordt getest vooraleer op te leveren. Ik heb nog nooit problemen ondervonden na een installatie.
Super goed werk geleverd, met groot oog voor detail. Wij hebben onze woning verbouwd en verduurzaamd en daar hoorde ook een complete renovatie van de elektra bij. Cobus heeft ons goed advies gegeven en we hebben samen een mooi plan gemaakt voor vervanging van de oude elektra, nieuwe aansluitingen en een nieuwe groepenkast.
Groepenkast vernieuwd en uitgebreid. Helder advies gekregen wat de beste optie zou zijn voor onze huidige situatie en rekening houdend met onze toekomstige plannen . Alle werkzaamheden werden verricht zoals afgesproken. Tijdens de werkzaamheden netjes gewerkt en alles werd netjes afgewerkt.
Een aantal lampen opgehangen in een seniorenappartement. Volkomen ontzorgd; alle lampen mooi en vakkundig opgehangen; ik ben er erg blij mee!
Cobus kwam met zijn 2e monteur op tijd. En er werd Fantastisch gewerkt. Netjes en snel. Een goede ervaring en mocht het nodig zijn bel ik hem weer.
Om in een huis uit 1895 orde te scheppen in een door de jaren heen ontstane electriciteitsleidingen chaos en alles up-to-date te maken vereist vakmanschap. Het werk werd snel, vakkundig en in prettig overleg tot stand gebracht.
Cobus heeft bij ons naar volle tevredenheid een badkamerventilator geinstalleerd en uitleg gegeven over de werking. Bij vragen achteraf heeft hij ons prettig geholpen.
Ben ons 25 jaar oude huis aan het verduurzamen. Zonnedakpannen laten leggen en de oude meterkast is door E&Z vervangen door een op de toekomst ( warmtepomp? huisaccu? electrisch rijden? ) voorbereide verdelerkast. Zo fraai gemonteerd dat het eigenlijk jammer is dat ie niet in het zicht is!
Cobus en Jari zijn beiden zeer vakkundig en professioneel. Ze werken hard en netjes, leggen ook uit en denken mee. Ze luisteren goed naar wat er gevraagd wordt en geven advies over zaken waar je nog niet over nagedacht hebt. Beiden heel vriendelijk en betrouwbaar. We hebben al een aantal klussen door Cobus en Jari laten uitvoeren, we zijn zeer tevreden, er zullen nog meerdere volgen!
Zeer vakkundig en professioneel en een prettige benadering. Een absolute aanrader
Alles bij Electra & Zo ademt vakmanschap en aandacht. We zijn goed geholpen bij de storing in onze tuin en kregen nog bakken met gratis advies erbij. De communicatie per mail en WhatsApp is vlot, de offertes helder en betaalbaar en als je snel betaalt krijg je 5% korting. Aanrader!
ze werken keihard en maken de klus zeer vakkundig en professioneel en zijn heel vriendelijk een echte aanrader
Voor onze nieuwe sauna hadden we een nieuwe 3 fasen groepenkast nodig en moest er een kabel van zo'n 40m door ons jaren 30 huis worden getrokken. Electra * Zo heeft deze klus zeer deskundig en op plezierige wijze uitgevoerd, en dacht ook steeds goed mee over de beste oplossingen voor problemen die zich aandienden.
Na het plaatsen van een aarde aansluiting door de netbeheerder werd er een aardfout ondekt in mijn installatie. Hierop heb ik ‘Electra & zo’ gebeld en gevraagd om deze storing te verhelpen. Ze waren flexibel in het maken van een afspraak. Dit kon op erg korte termijn. Cobus komt rustig en vakbekwaam over. De afspraak duurde 1,75u waarbij ze de storing vonden (in TL verlichting op zolder) en oplosten. Hierna was er duidelijk uitleg over wat het probleem was en hoe ze dit hebben opgelost.
Communicatie vooraf per mail was heel goed, snelle reacties, afspraak maken ging goed. Het werk zelf: snel, probleem werd opgelost, goede en vriendelijke service.
Snelle, goede en vakkundige service. Vriendelijk naar de klant, denkt mee naar oplossingen. Iedereen aan te raden!
Zie hierboven. Goede en snelle communicatie, heldere offerte. Alles conform afspraken. Aanrader.
als boven
Goede ervaring waarin werd gedaan wat gevraagd was maar daarnaast ook extra werk en advies.
Ik had app-contact op zondag. Ik voelde betrokkenheid bij mijn probleem en kreeg pro-actief advies om bepaalde zaken ivm veiligheid even te checken. Direct op maandag geholpen, duidelijke communicatie, goede prijs
We hebben bij een niet standaard situatie een goed advies gekregen voor het plaatsen van een HVK.
Derde Walstraat 11
6511 SM Nijmegen
De techniek van morgen, vandaag in huis! Elektrotechniek is een veelzijdige vakgebied waar veiligheid, duurzaamheid en energiebesparing hoog in het vaandel staat! Wij hebben een breed pakket aan diensten in huis zodat wij voor u de juiste partner in maatwerk kunnen zijn. Of het nu om de energietransitie, bestaande-, renovatie- of nieuwbouw gaat. Kleinschalig werk of grotere projecten voor binnen of buiten. Uitbreidingen of demontage. Keuren of inspecteren. Regelen of meten. Ontwerpen, tekenen of calculeren. Beheren, besparen of verduurzamen. Verlichten of schakelen. Onderhouden of vervangen. Een veilig, duurzaam, en betrouwbare installatie begint bij Electra&Zo die wij vanuit een idee met u vakkundig en professioneel kunnen realiseren. Elektrotechnisch advies vereist vakkennis, inventiviteit en duurzaamheid om een veilige, energiezuinige en tevens flexibele installatie te realiseren op basis van maatwerk en lef. Behalve bij nieuwbouw geldt dat mogelijk nog meer voor het inspecteren, wijzigen, uitbreiden en of renoveren van uw bestaande elektrische installatie, groepenkasten en of vervanging van uw verlichting. Een goed advies is hierin van groot belang. Wij bieden vele alternatieven voor veilige, duurzame en energiebesparende oplossingen. Laat u inspireren door ons wat de mogelijkheden zijn op dit gebied. Wilt u contact met ons? Vul ons contactformulier in op www.electraenzo.nl en we nemen spoedig contact met u.
Techniek Nederland is de belangrijkste vereniging voor ondernemers in de installatiebranche, de technische dienstverlening en de elektrotechnische detailhandel. De leden van de vereniging zijn technische experts en dienstverleners op een breed terrein. Ze plaatsen niet alleen technische systemen in uw woning of bedrijf, maar leveren ook advies en voeren de regie over ingewikkelde technische projecten, van ontwerp en plaatsing tot beheer en onderhoud.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.