Prachtige reis naar binnen

Bijna een jaar geleden starten het dan echt. Mijn reis naar binnen. Waarom doe ik wat ik doe? Waarom blijf ik mijn teen stoten aan steeds dezelfde steen? Waarom krijg ik maar geen grip op mijn leven zoals ik het wil leven? Gewoon een paar vragen waar ik mee rondliep. En waar ik niet direct een antwoord op kon vinden. De sessies liepen stroef. Ik bleef maar rennen, switchte van baan en viel uit. Wessel heeft me hierin altijd gesteund en een luisterend oor gegeven. Zij gaf mijn verhaal podium en haakte daar fijn op in. Zij zag mij en zij mag mijn struggle. Zij zag dit los van elkaar en dat maakte dat ze op het goede moment steeds weer of de vinger op de zere plek legde of precies het goede zei. Uiteindelijk na bijna een jaar kan ik wel zeggen dat mijn uitval mijn redding is geweest. Stoppen met rennen. Rust, daarna ging het snel. Wessel voelde exact aan wat wanneer goed was en alles gebeurde in flow, het ging weer voor een groot deel moeiteloos. De sessies waren zwaar en er gebeurde nog steeds veel. Maar ergens onderweg heb ik mijn kracht gevonden. Zo kon ik ondanks alle omstandigheden blijven groeien. En groeien dat doe ik nog steeds. Ik heb weer vertrouwen gekregen in mezelf en dat ik mezelf ten alle tijden kan helpen. Ook al is het zwaar, ook al lijkt het onmogelijk. Diep van binnen weet ik dat ik het kan en ik mag daarop vertrouwen. Ik ben Wessel en de Inge van Liempt kliniek dan ook intens dankbaar dat ze in mij geloofde en dat we samen deze mooie reis hebben kunnen maken. Dank jullie wel

De neuro-feedback behandeling heeft me meer balans en bewustzijn van mijn gedragspatronen gebracht

De neuro-feedback behandeling met daarbij de gesprekken over de klachten die ik teveel ondervond in mijn dagelijks leven, heeft mij erg goed geholpen om een balans en daarmee rust in mijn leven te hervinden die ik lang niet meer ervaren had. Het heeft me dichter bij mijn gevoelens kunnen brengen en door als het ware een 'paar stappen terug' te nemen meer 'op afstand' bewust te worden van mijn gecreëerde gedragspatronen die ik inzette als vlucht of camouflage voor bestaande angsten.

Positieve impact op fysiek, mentaal, emotioneel en gedragsniveau!

Na een flinke covidbesmetting bleef mijn brein overprikkeld en dat had grote gevolgen voor mijn dagelijks leven. Een gevoelig lijf was mij ervoor ook niet vreemd, maar nu had het ook gevolgen op allerlei taken in mijn leven. Na het eerste jaar met fysio en ademtherapeut aan de slag te zijn geweest, kwam ik bij Inge terecht. Na de eerste meting kwamen we er snel achter waar de onbalans in mijn hersenen zat. Ik voelde me meteen bij Inge op mijn gemak, zij is erg prettig in het contact en duidelijk in haar benadering naar mij. Een echte vakvrouw die betrokken en met passie zichzelf en haar methodiek inzet om mijn leven weer een stuk aangenamer te maken. Omdat sommige patronen in mijn hersenen behoorlijk uit balans waren, heb ik een intensief traject doorlopen, met eerst kort op elkaar volgende sessies en later met grotere tussenposes. Dit ook omdat ik zelf steeds meer regie kreeg op de manier waarop ikzelf mijn brein en lichaam kan ondersteunen door mijn eigen gedrag en denkpatronen. Als professioneel coach kon ik mijn eigen methodieken goed combineren met de 'sessies' bij Inge en het resultaat is echt superfijn. We zien het in de metingen terug, maar veel belangrijker ik merk het zelf zowel fysiek, mentaal, emotioneel en in mijn eigen gedrag. Weer lekker dicht bij mezelf, in balans en ontspannen in regie.

Professionele persoonlijke behandeing

Echt in een woord geweldig. Heel erg betrokken psychologe/psychotherapeute.Professioneel.Je wordt hier serieus behandeld/genomen.Ben zo blij dat ik deze kliniek na een lange weg heb gevonden.Ben nog niet zo heel lang in behandeling ,maar ben hier helemaal op mijn 'plek' .De Neurofeedback in combi met therapie is voor mij de juiste keuze.

Zeer professioneel geholpen.

Levens veranderd op een hele goede manier.

Ik kwam binnen als een meisje vol angst en onzekerheid. Door op mijn eigen tempo te beginnen met vertellen kwamen er steeds meer conclusies naar boven waarom ik me zo voelde. Er is mij geleerd hoe ik daar mee om moet gaan en die te verwerken. Het was een heftig proces maar ik voel me vrijer en zelfverzekerder dan ooit. Dit neem ik mijn hele leven mee. En ik wil hier Bas in specifiek nog even voor bedanken. Ik zou bijna zeggen dat ik t gezellig vond.

Fijne ervaring

Ik was er erg slecht aan toe toen ik bij Wessel terecht kwam. Ik zat in een diepe put. Ik had een burn out en was erg depressief. Wessel gaf mij een goed gevoel, ze is een super lief mens die mij echt zag en naar me luisterde. Ik heb veel geleerd en goede handvatten meegekregen. Als ik ergens mee zat kon ik bij haar terecht. Ik ben erg gegroeid in die periode. Ik ben blij dat ik nu verder kan met mijn leven, ik weet nu dat het gaat lukken en daar ben ik haar erg dankbaar voor. Manuela

Zeer persoonlijk en respectvol

Verschillende sessies gehad met Wessel, in kader van coaching neurofeedback. Heeft me geholpen om meer mijn gedachten los te laten, meer voor mezelf te kiezen en respect voor me te hebben. Vond de heel professionele, maar toch zeer persoonlijke en meelevende aanpak van Wessel zeer bijzonder. Heeft me als mens zeer zeker verrijkt en handvaten en rust gegeven om de toekomst weer tegemoet te gaan

Meer dan waardevol!

Het was een pittig traject, maar ik heb zoveel van en over mezelf mogen leren. Ik heb dingen geleerd die ik de rest van mijn leven meeneem!

Ik heb een hele verandering doorgemaakt, in positieve zin.

Ik kwam binnen bij de Inge van Liempt kliniek en was er erg slecht aan toe. Mijn ervaring is erg positief met neurofeedback. En had ook een geweldige lieve coach Wessel. Zo persoonlijk, en word echt naar je als persoon gekeken. Alleen maar vol lof. Heel veel groetjes Nancy

Ik kwam in een diep dal binnen met veel angst en paniek klachten. Maar na 4 intensieve maanden ben ik helemaal klachten vrij en ben ik een heel ander mens. Ze zijn vriendelijk en geduldig en weten precies wat doen. Zonder hun had ik het alleen niet gered.

Eindelijk iemand die je serieus neemt

Na jarenlang van de ene arts na de andere te zijn gestuurd en na alle denkbare therapieën te hebben gevolgd was het een verademing om hier hulp te krijgen. Eindelijk had ik iemand gevonden die open stond voor mijn verhaal en die me serieus nam. Bij jouw kon ik echt merken dat je daar voor je patiënten zit en je jezelf volledig inzet om mensen te helpen. Inge bedankt voor je inzet, je expertise, je openlijkheid, je eerlijkheid, je geduld. Maar vooral je hulp bij het terug vinden van mijn geluk. Je bent een ontzettend aardig en warm mens en ik wens je dan ook al het beste. Bedankt!

“Een verbeterde versie van mezelf…”

Een jaar geleden kreeg ik last van concentratiestoornissen, angstaanvallen en sliep ik heel slecht. Uiteindelijk kwam ik thuis te zitten met de diagnose “Burn-out klachten”. Wat nu? Gaat dit vanzelf over? Ga ik met iemand praten? Via de huisarts werd ik doorverwezen naar een praktijkondersteuner waarmee ik zou kunnen praten. Zo gezegd, zo gedaan. Maar na 1 sessie voelde ik me daar niet fijn bij. Ik wist wel wat mijn “bagage” was en was daar altijd redelijk nuchter over. Ik had best het een en ander meegemaakt, maar enkel daarover praten zou me niet gaan helpen. Het ging even “mis” in mijn hoofd, dus moest het voor mijn gevoel ook dáár aangepakt worden. Daarom ben ik op zoek gegaan. Ik ging Googlen op Burn-out klachten tot ik wat vond wat me aansprak. Zo ben ik bij Inge uitgekomen…. Het contact met Inge was direct warm en vriendelijk, ik voelde me meteen op mijn gemak en ik werd serieus gehoord. Inge legde alles goed en rustig uit. Er werd een hersenfilmpje gemaakt waarbij ze kon zien of er sprake is van een disbalans in mijn brein. Delen van je brein kunnen als het ware teveel of te weinig pieken/werken. Je hoeft hierbij enkel rustig te zitten (met je ogen open of dicht) en te luisteren naar een muziekje. Je krijgt elektrodes op je hoofd waarmee het hersenfilmpje gemaakt wordt. Dit doet geen pijn en het is zo klaar! Ik was er helemaal van overtuigd dat Inge me zou kunnen helpen en dat is inderdaad zo ook uitgekomen. In totaal ben ik 34 keer geweest en heb ik verschillende soorten sessies gehad. Soms was het emotioneel en achteraf vermoeiend, maar gaandeweg voelde ik hoe ik aan het herstellen was. Ik ben Inge, Fiona, Floor (en mezelf) heel dankbaar voor hun hulp tijdens dit traject wat we samen hebben afgelegd. Ik kan nu zeggen dat het me veel gebracht heeft en dat het ook heel leerzaam is geweest. Ik ben enorm gegroeid en heb het gevoel dat ik de verbeterde versie van mezelf ben geworden. Zo blij mee!

Bas kan ontzettend goed luisteren

Ik voel mij gehoord en vind mijn rust en hij geeft mij handvatten waar ik mee verder kan op 4 november gaan we samen kijken waar ik sta. Mvg Peter van de Burgt

Ik kan doen wat ik zelf wil

Ik ben gekomen vanwege niet op woorden kunnen komen en boosheid. Inge heeft EEG gedaan en toen zag ik wat er vooral meespeelt, bijvoorbeeld stress. Ik heb neurofeedback gedaan en nu kan ik weer beter slapen en als ik niet kan slapen ga ik in- en uitademen en dan val ik in slaap. Neurofeedback helpt ook om rust te krijgen in je hoofd. Heb ik ergens last van helpt ademen en voelen in je lichaam, je hart, je buik , en dan gaat piekeren voorbij. Als ik niet op woorden kom, kan ik nu rustig wachten en komen de woorden weer terug. Mijn emoties spelen vooral mee door mijn jeugd. Als iemand zegt:" je doet het niet goed ",dan werd ik boos of wil aardig zijn voor de ander. Inge en Suzanne hebben mij verteld dat het van vroeger kwam. De angst en boosheid komen niet van de ander nu ,maar van vroeger. En nu ga ik verder als volwassenen en doe wat ik zelf wil.

Dit is voor mij een omslag geweest in mijn leven. Het heeft mijn leven (positief) veranderd!

Inge heeft mij met haar neurofeedbackbehandelingen enorm geholpen. 2 jaar geleden kwam ik thuis te zitten met een burn-out. Mijn HSP, karakter en leefomstandigheden zijn daar de aanleiding tot geweest. Ik ben daar zelf, en m.b.v. een coach voor 70% bovenop gekomen. Maar er bleven veel restverschijnselen die maar niet over leken te gaan; slapeloosheid, angst/paniekklachten, nervositeit, onrust in hoofd en lichaam. Een half jaar geleden schakelde ik Inge in. Na de eerste neurofeedbacktrainingen van Inge begon ik al meteen verschil te merken. Waar ik er voorheen uren over deed om in slaap te vallen, sliep ik nu binnen een 10 minuten. Ook verdwenen mijn angst/paniekklachten en nervositeit, en werd ik veel rustiger in mijn hoofd en lichaam. Dit is voor mij echt dé uitkomst geweest, en heeft de overige 30% die nog over was van mijn burn-out laten verdwijnen. Ik voel me weer fijn in mijn lichaam, kan weer veel meer genieten van het leven. Het heeft mijn negatieve vicieuze cirkel doorbroken, en aangezet in de positieve richting. Ik ben heel blij dat ik met Inge in aanraking ben gekomen, want zonder haar behandelingen was ik lang niet waar ik nu ben! Ik raad neurofeedback dan ook zeer aan, aan mensen met allerlei soorten (vage) lichamelijke en/of fysieke klachten. Waar je voorheen dacht, dat er niks aan te doen was, is er dus wel iets te doen!

De beste behandelaar voor herstel bij NAH

Vanaf de intake bij Inge had ik direct een vertrouwd gevoel. Inge luistert goed, legt alles goed uit en is deskundig. De uitslag van de QEEG gaf een goede weergave en onderschreef de klachten van mijn hersenletsel. Inge heeft het behandelplan hierop afgestemd. De Neurofeedback therapie, ondersteunende behandelingen en de tips van Inge om in het dagelijks leven mijn herstel te bevorderen, hebben een zeer positieve uitwerking gehad. Ik ben Inge hier erg dankbaar voor en gun dit iedereen die met NAH te maken krijgt. In de zoektocht naar professionele hulp ben je hier op het juiste adres!

Boven mijn verwachting

In de loop der jaren heb ik last gekregen van een heleboel klachten. Ik heb dan ook al diverse hulpverleners bezocht. Ik ben uiteindelijk bij Inge terechtgekomen en voelde me daar meteen op mijn gemak. Na een aantal behandelingen was ik zelfs van mijn jarenlange hoofdpijn af. Ik slaap tegenwoordig redelijk goed in, kan weer uitslapen en heb veel meer rust in mijn lijf. Ik ben ook een stuk positiever. Ik zit letterlijk beter in mijn vel. Ik ben blij dat ik deze behandelingen heb gedaan.

Echt aan te raden voor ieder met een mentaal probleem.

Een half jaar geleden zat ik tegeneen burn-out aan. Van alles geprobeerd dokter, psycholoog, ademhaling therapie mental coach, maar ik kreeg maar geen rust in mijn lijf en had het idee dat ze me niet echt serieus namen, tot dat ik bij Inge terecht kwam. Hier kreeg ik meteen het gevoel dat ik wel serieus genomen werd en ook de behandelingen sloegen goed aan, ik kreeg weer rust in mijn hoofd, kon weer goed slapen en zat weer een stuk lekkerder in mijn vel. Echt een aanrader!! Nu nog even met mijn mental coach, fysiek aan de gang om mijn conditie weer op te bouwen.

Mijn leven is totaal veranderd

Geweldig, zo blij dat ik hier aan begonnen ben. Inge is een hele lieve zachtaardige therapeut. Voelde me meteen op mijn gemak bij haar. Nu ben en voel ik me zoveel beter. Dankzij haar en de therapie is mijn leven positief veranderd

Een zeer positieve, prettige ervaring en openbaring

Op de eerste plaats, voelde ik mij compleet op mijn gemak. Inge is: zachtaardig, doortastend, duidelijk, kundig, legt de behandelwijze zeer goed uit o.a. door het gebruik van een white board, correct, plezierig. De sessies die ik had, waren zeer prettig, in een fijne omgeving, rustgevend. Een van de meest prettige ervaringen was, dat ik NIET alles uit het verleden hoefde op te rakelen. Dat is namelijk niet nodig, is geen must, maar indien ik dat wel wilde was daar wel gewoon ook ruimte voor. Dat alleen al is een geruststellende gedachte. Deze gehele behandeling was voor mij een echte “eye-opener” en het beste wat ik in vele jaren aan therapie heb gehad. Ik voel me absoluut weer sterk en sta positief en vastberaden in het leven. Ik wil als laatste nog kwijt, dat ik eenieder die behoefte heeft aan hulp op psygologische/psygische gebied, deze 4 dimensionale therapie van Inge van Liempt van harte kan en wil aanbevelen. Tenslotte, er is niets zo belangrijk dan zorg in jezelf te investeren voor een beter en fijn leven!

Empatisch

Als je hulp nodig hebt ben je hier op de juiste plaats. Inge is een warme rustige dame. Inge neemt de tijd voor je, zoekt naar de bron en gaat in overleg kijken naar een aanpak. Ze controleert tussendoor hoe je de behandeling ervaart. Na de behandeling vindt er een evaluatie plaats. De behandeling wordt persoonlijk op je afgestemd. Hele goede zorg!

Persoonlijk, oprecht en deskundig

De begeleiding van Inge vond ik erg fijn; ze is vriendelijk, rustig en warm. Ik voelde me meteen op mijn gemak. Na de intake had ik een duidelijk beeld wat neurofeedback inhield, wat dit voor mij zou betekenen qua behandelplan en wat dit voor effecten kon geven. Inge legt duidelijk en rustig uit en geeft veel praktische, concrete adviezen die ik meteen kon toepassen. Het was een hele mooie combinatie tussen neurofeedback, de theorie en de fijne gesprekken. Ik ben Inge enorm dankbaar! Ik merk een heel sterk positief effect bij mezelf en ook voor mijn omgeving is dit merkbaar.

Op een erg vriendelijke en fijne manier geholpen aan mijn problemen.

Inge heeft mij vanaf het begin een gevoel weten te geven waardoor ik snel alles op tafel legde en we snel aan de slag konden gaan met de problemen. Een goede afwisseling tussen de twee behandelmethodes. Inge stelde me gerust en het was een veilige omgeving. Ik ben Inge erg dankbaar voor het redelijk snel oplossen van mijn problemen.

Inge luistert en sluit aan waar nodig, je hebt zelf de regie!

Ik had verschillende plekken gehad waarbij ik aangaf waar het probleem lag en om hulp vroeg, zij gingen hun eigen behandelpakket af en sloten niet aan. Bij Inge was er meteen een gevoel dat ik er niet meer alleen voor sta, zij luistert en vraagt goed door waardoor ze de juiste plekken raakt en er inzicht is gekomen voor mij. De behandeling is meermaals op mij aangepast en er is goed afgestemd of ik zaken wil en als prettig ervaar. Ik heb het gevoel altijd terecht te kunnen!