Gevoel van veiligheid

Inge heeft mij met haar fijne zachte energie veilig laten voelen tijdens haar sessies, zodat ik de juiste stappen kon zetten.

Zelfontwikkeling

Ik voelde me heel erg op m’n gemak en vertrouwd en dat vind ik heel belangrijk. Heb ook in een korte tijd mezelf heel erg op een positieve manier kunnen weten ontwikkelen en zo m’n doel kunnen behalen.

Duurzame zorg

Ik voelde me gehoord en begrepen. Ik heb handvatten gekregen en mezelf beter leren kennen. Hiermee kan ik in het dagelijks leven beter mijn grenzen bewaken, keuzes maken vanuit mijn gevoel en mijn triggers beter de baas blijven.

'De eerste stap om ergens te geraken, is het besluit dat je niet wilt blijven waar je nu bent'

Het behandeltraject voor mijn depressie bij de Inge van Liempt kliniek is voor mij levensveranderend geweest. Vanaf het moment dat ik binnenkwam, voelde ik me omringd door zorgzame professionals die mijn trauma’s en mijn opgebouwde copingmechanismes echt begrepen. De sessies begonnen met grondige gesprekken om mijn specifieke situatie te begrijpen. Vandaaruit werd er een op maat plan gemaakt. Neurofeedback stond centraal in dit plan en ik was verbaasd over de effectiviteit ervan. Dankzij geavanceerde technologie en zorgvuldige begeleiding leerde ik mijn hersenactiviteit te reguleren op een manier die mijn mentale welzijn zeer positief beïnvloedde. Wat dit traject echt onderscheidt, is de holistische benadering. Naast de neurofeedback werden er vele andere diepgaande technieken ingezet. En niet alleen werden mijn symptomen behandeld, maar juist ook het begrijpen van de diepere oorzaken van mijn depressie en het aanpakken van die gebieden. Dit zorgde voor duurzame veranderingen en gaf me een hernieuwd gevoel van hoop en kracht. Na verloop van tijd merkte ik een aanzienlijke verbetering in mijn stemming, energieniveau en algeheel welzijn. Ik voel me sterker en veerkrachtiger dan ooit tevoren. Ik ben diep dankbaar voor de toegewijde begeleiding van Wessel op deze reis naar herstel. Dit traject heeft mijn leven echt getransformeerd en ik kan het van harte aanbevelen aan anderen die met depressie en trauma worstelen.

Mijn ervaring is goed

Toen ik bij Inge terecht kwam was mijn gemoedstoestand een 3 en bij beëindiging was het een 7,5. Dankzij de fijne omgang met Wessel zit ik nu weer lekkerder in mijn vel. Bedankt Wessel.

Niet wat ik ervan gehoopt had

Chronische spanningshoofdpijn/spanningsklachten. Helaas niet het resultaat opgeleverd wat vooraf werd verwacht. Er is een QEEG filmpje gemaakt waar disbalansen werden geconstateerd. Dat was gemakkelijk te behandelen volgens Inge. Helaas niets mee opgeschoten. Klachten zijn helemaal niets vermindert. Verder zijn de behandelingen van 3 kwartier net wat te kort. Het (correct) aansluiten van de neurofeedback duurt ook wel even. Als je dan ook nog vooraf met je behandelaar een gesprek hebt zijn de behandelingen eigenlijk een kwartier te kort (persoonlijke mening). Ik raad het niemand af, maar voor mijn klachten heeft het niets gedaan.

Inzicht en herkennen

Door de neurofeedback en gesprekken met Wessel heb ik veel inzicht gekregen in mijn restklachten na een depressie . Het leren zien,herkennen en het verwoorden van emoties en gedragingen zorgt ervoor dat ik nu veel beter kan zien wat er gebeurd in mij en daar na te reageren en te handelen. Door alle behandelingen ben ik stabieler, rustiger en beter gaan slapen.Ik heb mij steeds gehoord en begrepen gevonden door Wessel wat het voor mij makkelijker maakte om over veel dingen te praten.En als het nodig is kan ik altijd met vragen of een gesprek terugvallen op de kliniek.Iedereen en met name Wessel heel erg bedankt.

Fijne, veilige plek om aan jezelf te werken

Inge heeft me op geduldige, meelevende en warme wijze een hele grote stap vooruit geholpen. Ze heeft veel moeite genomen om mij te begrijpen en me met veel respect en begrip een spiegel voorgehouden. Ik ben haar en haar team daar heel dankbaar voor.

Een geweldige goede ervaring geweest.

Enorm fijne kliniek. Hele fijne mensen die me oprecht goed geholpen hebben. Ik had een hele goede klik met de therapeute, en ik ben zo goed als van mijn angstklachten en onzekerheden af. Ik voel me goed, en sta goed en steviger in het leven.

Ik voel mezelf 100 keer beter!

Het heeft me zoveel gebracht.. en ik ben eindelijk van mijn hoofdpijn af.

Fijne hulp en ondersteuning

Neurofeedback therapie was nieuw voor mij en heb wel t gevoel dat het me geholpen heeft. Echter blijft het een onzichtbaar en moeilijk pakbaar gebied. Verder enorm fijne gesprekken en begeleiding van Wendy gehad waar ik dankbaar voor ben.

Heel veel inzicht gekregen en een echte steun.

De behandelingen bij Inge hebben mij heel veel inzichten gebracht. De door Inge gegeven warmte, veiligheid en het vertrouwen hebben mij geholpen in het onderzoeken van hetgeen mij bezighoudt en te komen tot de kern van mijn problematiek. Dit is de eerste therapie waar ik echt baat bij heb gehad. Ik ben er weliswaar nog niet, maar Inge heeft mij geleerd te accepteren met wat het is, daarmee om te gaan en ernaar te handelen. Dit gaat weliswaar met vallen en opstaan, maar dat maakt deel uit van het proces waar ik in zit. Ik ga nu weliswaar op "eigen benen" verder maar weet, dat ik altijd bij Inge terecht kan! Inge, dank voor alle goede gesprekken, wijze adviezen om inzicht te krijgen en het geduld wat je hebt.

Dankbaar!!

Ik kan moeilijk in woorden uitleggen hoe dankbaar ik Susanne ben. Een lange tijd zoveel onrust in m’n hoofd gehad en het idee gehad dat niets dat beter maakte. Toen ik zelf online opzoek ging naar een behandeling kwam ik bij de Inge van Liempt kliniek. Ik kon al snel terecht, wat super fijn was. Ik heb me altijd heel veilig en gehoord gevoelt. Geen enkel moment tegen een sessie opgezien en ik merkte al na een aantal keer dat er weer ruimte ontstond in m’n hoofd. Ik voel me weer mezelf en dat dankzij hun liefdevolle benadering en behandeling. Dankjewel lieve Susanne, voor mij is dit heel veel waard geweest!

Inge van Liempt geeft positieve, bekrachtigende ruimte aan herstel

Inge heeft een doordacht systeem van integrale behandelingen ontwikkeld. Als behandelaar en mens is ze steunend, positief bekrachtigend en warm. Met ruimte voor psychologisch, lichamelijk en spiritueel herstel. Alle lof voor die krachtige én kwetsbare aanpak!

Helpend, veilig en wat ik nodig had

De gesprekken had ik met Fiona. Zij bleek precies degene te zijn die ik nodig had. Ik voelde me gezien, gehoord en begrepen door haar. Ook even een grapje tussendoor was precies wat fijn was om te kunnen relativeren. Door de gesprekken en de handvatten die zij me gaf, kon ik met mezelf aan de slag. En dat heeft blijvend z'n vruchten afgeworpen. Na de intensieve therapie van 3 maanden ben ik nog een keer voor een paar gesprekken terug gegaan voor het 'laatste stukje'. Nu heb ik oprecht het gevoel dat ik een hoop oud zeer echt heb opgeruimd en niet meer met me meedraag.

Neurofeedback therapie heeft me op efficiënte wijze tot mijn doel gebracht

Voor mij was de werkwijze erg doeltreffend, waarbij er een meting is aan het begin en er d.m.v. wekelijkse metingen naar een doel gewerkt wordt. De therapie is laagdrempelig om te volgen en heeft voor mij goed gewerkt binnen een redelijke termijn.

Betroverend!

Ik had een overtuiging dat mijn issues aangeboren waren en er geen oplossing voor was. Vandaag kan ik eindelijk zeggen dat het niet zo is! Mijn sessies bij Inge V Liempt zijn recent afgerond en ik voel me weer levendig, zelfverzekerd, en heldhaftiger dan ooit! Een overtuiging die grotendeels van me leven nooit had. Inge V Liempt is zeker aan te raden voor hen met social angst stoornis of soort gelijken klachten! :)

fijn om weer te leren waar je zelf staat

Na de eerste kennis making had ik zelf al een goed vertrouwen. Ik was eerder al bij andere psycholoog geweest maar die aanpak werkte voor mij niet.Hier gaat het soms wel diep maar zeker in een goed vertrouwe. ik heb opnieuw geleerd om te gaan met bepaalde situaties. heb de rust er weer in gevonden en daar ben ik dankbaar voor. voor iedereen aan te raden en niet geschoten is altijd mis. succes gr Robin

Zo blij dat ik door de mensen van deze kliniek me als herboren voel!

Vanaf het eerste moment mezelf veilig en begrepen gevoeld . Op een hele rustige en diepgaande manier weer de persoon kunnen worden die ik wil zijn.

Een absolute verbetering van mijn toestand.

Heel sympathieke mensen, die echt met je begaan zijn, bij wie je helemaal jezelf kan zijn. De neurofeedback heeft mij echt geholpen. Ik voelde me na een paar sessies al rustiger en ik sliep beter. Dat ging alleen maar verder vooruit. Ik kan nu de angstgedachten die ik had en die maar in mijn hoofd bleven rondtollen, gewoon naast me neerleggen. Het praten met Suzanne was ook heel fijn, hoewel we wel eens een verschil hadden met hoe we tegen bepaalde dingen aankijken, omdat ik gelovig ben. Maar ik werd in elk geval volledig gerespecteerd, en dat voelt heel goed. Ik heb zelfs nauwelijks nog last van hooikoorts, waar ik meer dan 30 jaar (!) aan geleden heb. Klinkt allemaal misschien ongelooflijk, maar het is toch waar.

Warme deken en eigenlijk een 10+

Ik heb geleerd, er is naar mij geluisterd, een warme team en zo kan ik nog wel even door gaan. Ben er zo sterk uitgekomen en ben daar heel dankbaar voor. Heel veel goeds voor alle mensen die er elk uur van de dag voor mij zijn geweest. Lieve groet petra

Ik ben weer mezelf, de beste versie van mezelf!

Ik kwam bij de Inge van Liempt kliniek terecht vanwege een postnatale depressie. Ik was totaal vlak in emotie behalve als het ging om negatieve gevoelens, die sloegen in als bommen. Mijn eerste contact was telefonisch met Joost. Ik deed mijn verhaal en ik voelde me begrepen en kreeg een bevestiging dat ik met mijn klachten geholpen kon worden door een van de therapeuten. Kort daarop volgde het intakegesprek gesprek met Suzanne. Ik had inmiddels wat slechte ervaringen opgedaan waardoor ik niet geheel zonder vooroordelen aanschoof. Maar al gauw bleek dat Suzannen enorm goed kan luisteren. Suzanne vulde mij aan in plaats van invulling te geven voor mij. Dat stelde me gerust en gaf me hoop. Daarna volgde de QEEG. Ik vond het spannend omdat ik bang was dat er niets te zien zou zijn aan mijn hersenactiviteit. Nu was het Inge die me geruststelde en heel begripvol was. Daarna volgende er een intensief programma van twee sessies per week. Ik begon met neuro feedback therapie. Na een tijdje breiden we dat uit met gesprekken. Suzanne had diverse methode paraat die ze kon inzetten om bijvoorbeeld trauma te verwerken. Inmiddels is mijn therapie afgerond en ben ik weer mezelf. En ik durf te zeggen de beste versie van mezelf! Een vriendin vroeg me of ik het eng vond om het vanaf dit punt zelf te gaan doen. Mijn antwoord was: Nee, ik voel me juist rijker want als ik in de toekomst tegen problemen aanloop waarbij ik hulp nodig heb dan weet ik Suzanne te vinden! Ik ben enorm dankbaar dat ik jullie gevonden heb!

Ik voel me beter dan ooit, en heb het gevoel dat de cirkel eindelijk is doorbroken

Mijn ervaring bij de Inge van Liempt kliniek is ronduit geweldig geweest. Bij het kennismakingsgesprek kreeg ik al een heel goed gevoel en het idee dat dit is wat ik nodig had. Nu mijn 'behandeling' is afgesloten, kan ik met zekerheid zeggen dat dat inderdaad het geval is geweest. In het begin werd er vooral gefocust op de neurofeedback, wat me heel veel rust in mijn hoofd heeft gegeven en daardoor ook de ruimte om met gesprekken, ademhaling en EMDR verder te komen. Na jaren van blijven terugvallen in dezelfde patronen en tegen dezelfde problemen op en vast te blijven lopen, heb ik het met hulp van Susanne eindelijk kunnen doorbreken. Ik heb eindelijk het gevoel nu echt tot de kern te zijn gekomen, vanwaar ik verder heb kunnen werken. Als ik terugkijk op de afgelopen anderhalf jaar ben ik niet met stappen vooruit gegaan, maar met sprongen. Het goede gevoel dat ik kreeg tijdens het eerste gesprek is nooit meer weg gegaan. Ik heb me nog nooit zo op mijn gemak gevoeld bij een therapeut als bij Susanne, en heb altijd het gevoel gehad dat zij me echt begreep. Dat heeft heel veel voor me betekend. Susanne was altijd eerlijk en oprecht, heeft me op momenten een spiegel voorgehouden, heeft me veel inzichten gegeven, was altijd bereikbaar en bovenal wilde ze me echt verder helpen. Er werd naar me geluisterd, aanpassingen gemaakt in de neurofeedback wanneer ik onrust ervaarde, gezocht naar oplossingen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat Susanne me de juiste dingen kon aanreiken en de juiste woorden voor me had.

Ik ben bij de Inge van Liempt kliniek met respect en begrip behandeld..

De kliniek heeft een heel fijne uitstraling wat je meteen op je gemak stelt. Ik ben behandeld voor een angststoornis. Mijn behandelaar was Wessel. Ik ben haar dankbaar voor de vriendelijke en begripvolle manier waarop ze mij begeleid heeft. De neurofeedback en de gesprekken met Wessel hebben mij geholpen om inzicht te krijgen in mijn probleem en hebben mij zeker geholpen om minder last te hebben van mijn angststoornis en vrijer in het leven te staan.

onvoldoende kennis

aardige mensen, maar onvoldoende kennis van de behandeling. Afspraken worden niet vastgelegd, de afgesproken evaluatie vindt te laat plaats en voldoet niet aan de termen evaluatie. Er wordt niet gewerkt volgend GGZ-richtlijnen.

Beste Marieke, dank je wel voor jouw bericht. In navolging hierop hebben we samen uitgebreid contact gehad. Hieruit blijkt met name dat het niet duidelijk was dat wij geen ggz instelling zijn. Jouw feedback om dit op voorhand duidelijker te krijgen nemen wij ter harte. We hebben dit verwerkt in ons telefonische intake gesprek wat we voeren bij een eerste contactmoment. Nogmaals dank en alle goeds toegewenst. Hartelijke groet, Inge van Liempt kliniek.