Ik heb meer vertrouwen in mezelf gekregen.

Ik heb Eline ervaren als heel deskundig. Al vanaf de eerste keer straalt ze rust uit en voel je je zeer op je gemak. Ze kan heel goed luisteren, straalt warmte en betrokkenheid uit en komt snel tot de kern. Het lukt Eline om met speelse oefeningen je meer te laten voelen, zodat je, naast de gesprekken, een nog beter zicht krijgt op jezelf. Ik vond dit verrassend om te ervaren, het gaf me echt een betere kijk op wie ik ben. Ik ga nu met meer inzicht het leven tegemoet.

Bijzonder, liefde- en waardevol

Ik het de sessies bij Eline als heel bijzonder, liefde- en waardevol ervaren! Met haar hulp werd ik mij bewust hoe belangrijk het is om weer vertrouwen in mensen te krijgen. Haar veilige en liefdevolle aanpak hebben mij geholpen om mijn situatie enigzins te kunnen accepteren. Voelde met niet meer alleen fietsen tijden mijn zoektocht maar samen fietsend. Ik ben Eline heel dankbaar voor alle ondersteuning die zij mij heeft laten ervaren. Ben zelden in het leven iemand tegen gekomen die zo liefdevol en betrokken is. Wens iedereen die moelijke tijden in het leven heeft om bij Eline sessies te mogen volgen!

Ze heeft me geholpen om hoofd en hart te verbinden

Eline weet op een prettige manier de vinger te leggen op zere plekken waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Ze heeft onderdrukte emoties naar boven gehaald en me geleerd om bewust met deze emoties om te gaan ipv ze wegrationaliseren

Een sterker fundament

Investeren in je relatie kan op veel verschillende manieren. Wij waren op zoek naar een manier die meer effect heeft dan een avondje uit en het fundament van onze relatie sterker zou maken. Daar heeft Eline dubbel en dwars voor gezorgd. De sessies met Eline gaven ons inzicht in onszelf, elkaar en in hoe wij met elkaar omgaan. Soms door het over dingen te hebben maar vaker door de oefeningen die we deden. Die oefeningen gaven zoveel prijs over onszelf en elkaar. Na elke sessie gingen we vol energie de deur uit. Het effect op ons dagelijks leven: meer begrip, meer harmonie, minder onnodig gekibbel.

Eline is dé hapto therapeute waar je moet zijn in Haarlem

Ik ben een jaar bij Eline geweest om beter in contact te raken met mezelf en mijn gevoel en behoeftes, maar ook de schaduwkant (angst en afweer) beter te snappen. Ik ben er als een ander mens vandaan gekomen. Eline haalt keer op keer de angel eruit met haar wijsheid en inzicht. Laat licht schijnen op die plekken waar je net zelf in je eentje niet bij komt. Ik kan haar aanbevelen aan iedereen die vast zit in patronen, of angst en afweer, of niet goed verbonden zijn (met jezelf en anderen). Het is nooit zweverig, altijd down to earth, altijd werken aan de dingen die er echt toe doen en waar je écht iets aan hebt. Heel bijzonder!!!

In een veilige en rustige setting werken aan onze relatie

Wij kwamen met Eline in contact toen onze relatie killer en moeizamer verliep dan nodig. Mijn man en ik konden zelf ook wel goede gesprekken voeren maar de hulp van Eline bracht ons snel een stuk verder. Eline is rustig, vriendelijk en absoluut onpartijdig, want ons vrijwel direct vertrouwen gaf om tot kwetsbare kernen te komen. De gesprekken brachten heldere inzichten en bruikbare tips, waarmee wij makkelijk thuis aan de slag konden. In vijf gesprekken zijn issues waar wij al jaren mee worstelden verhelderd en deze kosten ons nu veel minder energie.

Een luisterend oor, een warme schouder, een veilige omgeving

Ik kwam bij Eline omdat ik viel voor het woordje 'Speelruimte' in haar praktijknaam. Ondanks dat ik met een aantal serieuze dingen worstelde, leek het me een prettig idee dat er ook ruimte was voor spelen, onderzoeken en kunnen lachen. Bij onze eerste afspraak werd heel snel duidelijk dat hier iemand zat die goed kon luisteren, maar die ook de juiste vragen kon stellen. Ik voelde me serieus genomen. Bovendien straalt Eline een prettige rust uit en maakt dat je je welkom voelt. De haptonomie 'oefeningen' die we meestal deden waren nieuw voor mij, maar vaak brachten deze physieke opdrachten toch meer duidelijkheid over mijn gevoelens. Ik ben een keer of tien bij Eline geweest en dankzij haar begeleiding begrijp ik nu beter waarom ik bepaalde dingen wel of niet doe en hoe mijn ervaringen uit het verleden invloed hebben op hoe ik nu in het leven en relaties sta. Ik zou haar zeker aanraden!

Een aanrader voor iedereen die worstelt met de relatie tussen gevoel en verstand

'Amsterdam telt tientallen haptonomen. Toch ben ik een half jaar lang zo eens in de twee weken naar Eline in Haarlem gereisd. Waarom? De zin ‘lucht in je relatie’ die ik trof op Elines website gaf de doorslag. Mijn partner en ik zaten op een dood spoor. Er was een routine in onze relatie geslopen waar we ons allebei onprettig bij voelden. Ik kon die niet doorbreken, maar voelde wel dat er iets moest veranderen. Maar wat dan? Dat was een open vraag, die ik bij Eline heb toegespitst tot de volgende ontwikkelingsvraag: verbeteren van verbinding tussen hoofd en hart, om gevoel te leren kennen en liefde te leren snappen (alleen hoofd is daarvoor te beperkt). Dat heeft gewerkt. En hoe. Eline heeft me bijvoorbeeld het verschil laten ervaren tussen veiligheid en intimiteit, en laten zien dat ik die twee door elkaar haalde. Voor mij is dat een cruciaal inzicht dat heeft geholpen me anders op te stellen tegenover mijn partner. Wat een bevrijding. Ik kan iedereen die worstelt met de relatie tussen gevoel en verstand van harte aanraden kennis te maken met Eline. Als het net zo goed klikt als tussen Eline en mij, dan is dat een groot geschenk. Voor jezelf, maar ook voor de mensen om wie je geeft en met wie je je wil verbinden. En de langere reistijd als je buiten Haarlem woont? Die zou ik op de koop toe nemen.'

Bijzonder

Toen ik bij Eline kwam zat ik de hele dag (en nacht) in mijn hoofd, piekeren, malen, onzeker, slapeloze nachten, met tegenzin naar werk en doodmoe. Eline heeft mij door oefeningen, aanrakingen en gesprekken weer in contact gebracht met mijn lichaam en mijn gevoel. Langzaam bouwde ik weer vertrouwen op, werd het rustiger in mijn hoofd en werd het steeds duidelijker wat voor mij nu echt belangrijk is in het leven. Een paar maanden later heb ik mijn relatie (na 10 jaar) beëindigd, ons appartement verkocht en mijn baan (na 10 jaar) opgezegd. Ik zat weer op mijn oude zolderkamer bij mijn ouders. Geen vriend, geen werk en geen huis. Ondanks dat ik natuurlijk ook verdrietig was voelde het goed. Deze beslissingen had ik gemaakt door naar mijn gevoel te luisteren. Het voelde alsof ik niet anders kon dan nu voor mijzelf te kiezen en ik wist zeker dat het voor mij alleen maar beter kon worden. Nu (weer een paar maanden later) heb ik een prachtig huis en ben ik bezig met het opzetten van mijn eigen bedrijf. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou durven. Voor mij was de ervaring bij Eline dus echt een keerpunt. Ik doe alleen nog maar dingen die ik echt leuk vind, ik vertrouw op mijn gevoel en maak van daaruit beslissingen en ik kan daardoor veel beter mijn grenzen aangeven. Ik ben dus heel dankbaar voor deze ervaring! Ik zit echt in een positieve flow omdat ik eindelijk mijn hart durf te volgen!

Een bijzondere leerzame reis naar een gelukkiger leven samen.

Mijn man en ik hebben samen een relatie therapie gedaan bij Eline. Wat een bijzondere vrouw ben je, je hebt meer dan een hoop in ons los gemaakt! Het was een hele uitdaging, maar we zijn hem samen aangegaan en wat is er veel moois uitgekomen! Erg fijn dat ik me altijd op mijn gemak heb gevoeld, ik altijd mezelf kon zijn en je me het gevoel gaf dat je er altijd was voor vragen of emoties. Alle emoties zijn voorbij gekomen, en konden er altijd zijn. Je maakte alle ruimte die we nodig hadden, alsof de tijd er altijd was voor alles wat we nodig hadden tijdens de gesprekken. Het is 1 van de leerzaamste periodes uit mijn leven geweest, met een prachtig resultaat! Bedankt voor zover Eline! ♡

Eline heeft me fantastisch op weg geholpen en daar heb ik voor de rest van mijn leven profijt van.

Al 40 jaar lang was ik zeer ervaren in het negeren van mijn gevoel. Dit deed ik niet bewust ik stond er gewoon niet voor open en besefte me niet dat het er was. Alles deed ik met mijn hoofd. Totdat ik hevig verliefd werd op een ander dan mijn partner en ik ontwaakte. Ik besefte me dat ik was vastgelopen, mijn brein kon me maar tot zover brengen en wist nu niet wat te doen. Kortom ik wilde leren om op mijn gevoel te varen maar moest dat natuurlijk eerst weer vinden. Eline heeft me daar fantastisch bij geholpen. Ik was verbijsterd hoe ze in onze eerste sessie al zo snel tot de kern wist door te dringen en mij een pijnlijke waarheden deed inzien. Ook in alle sessies die volgden kwam ik dankzij Eline tot bijzondere inzichten en leermomenten. Ze is erg goed in staat om je niet alleen te laten SNAPPEN maar het ook meteen echt te laten VOELEN. En dan is er geen ontkennen meer aan. Ik vond Eline zeer betrokken, scherp, open, zelf ook kwetsbaar en heel erg fijn om mee te werken. Zij heeft me fantastisch op weg geholpen en daar heb ik voor de rest van mijn leven profijt van.