Zeer onkundige reparaties en tegen de klant gewoon liegen
Als eerste brak de bril van nog geen 2 jaar van mijn partner doormidden. Dus terug gegaan en reparatie zou geen probleem zijn.
Toen de bril klaar was heeft mijn partner deze gehaald en ze hadden geen op of aanmerkingen, maar ze kon niet kijken of deze goed gerepareerd was want ze had geen bril hiervoor. Thuis gekomen heb ik dit gedaan en toen bleek dat de breuk weliswaar was gesoldeerd maar de kunststof was gebroken en met lijm in elkaar was gezet. Dit was eerst niet. Dus terug gegaan en de reparateur gaf toe dat hem dat was gebeurd maar bij een zulk oude bril vond hij dat normaal en de garantie was verlopen. Toen ik hem wees op de Nederlandse wet met betrekking tot garantie zou hij navraag gaan doen of er onderdelen te krijgen waren. Niet dus en er volgde geruime tijd erna een zeer onaangenaam gesprek met de bedrijfsleider en regio manager die mij beschuldigden van hard praten en respectlozigheid. Ze wilden mij tot twee keer toe eruit zetten. Uiteindelijk kozen eieren voor hun geld en mochten wij een andere bril uitzoeken uit een door hun aangewezen brillen die afgeprijsd waren. Nu hebben wij een bril die niet bevalt maar tenminste wel functioneel is.
Na enkele weken viel mijn eigen bril op de grond en de glazen waren beschadigd. Dus ging ik voor nieuwe glazen waarbij ik te horen kreeg dat zij dat zelf niet konden en de bril terug naar de fabriek moest. Dus geen probleem, was het niet dat ik na meer als 3 weken nog niets vernomen had. Dus eiste ik de bril al dan niet gerepareerd terug. Na een paar uur werd ik gebeld dat de glazen op lokatie in de bril was gezet en deze dus klaar was. Hieruit bleek dat zeebenen gelogen. De bril is niet opgestuurd maar ze hebben gewoon glazen besteld en vonden mij niet belangrijk als klant. Normaal is de procedure het zelfde als bij een nieuwe bril en is die binnen1 a 2 weken klaar. Dus ik heb mij al die tijd mogen behelpen.
Dus nooit meer een bril van Mayk van Beek optiek ofwel sinds kort eyecare.