Veel geld voor een foto, met bezorgkosten

Foto Koch vraagt veel geld voor de foto. Komen er nog bezorgkosten bij. En die "klik met de kinderen" zie ik niet op de foto. Ik zou graag zien dat de school eens voor een andere fotograaf koos.

Halve foto

Ik bestelde de schoolfoto van mijn zoontje staat zijn haar er helemaal niet op. Lijkt wel een halve foto. Contact gezocht en kreeg te horen dat er bij had gestaan dat het een uit snede was en ik dit zelf gekozen had..klopt ik heb duidelijk dus niet goed gelezen maar ik vind persoonlijk dat een professionele fotograaf deze foto er nooit op had mogen plaatsen. Helaas zit ik nu met 12 foto s die ik aan geen familie lid kan geven.erg jammer.

leuk

mooi

Ronduit slecht

Bestel een digitaal kopie van een schoolfoto voor 15 euro !! En word afgescheept met jpg file die niet eens kan openen bar bar slecht

teamfoto niet mooi

De persoonlijke foto's waren mooi. Het zou erg fijn zijn dat de fotograaf goed meekijkt of een achtergrond van een groepsfoto passend is.

Heel erg tevreden

We waren heel erg tevreden, dat had grotendeels met de fotograaf ( Roeland van Santbrink ) te maken. Kan goed met peuters omgaan en werkte snel en efficiënt. Natuurlijk ook dankzij goede hulp van een van onze klassenouder. Voor de zomervakantie ook al goed geholpen met de koppenkaarten. Hopelijk gaat dit in juni 2020 ook weer goed. Daar heb ik alle vertrouwen in.

Waardeloze foto's

Foto Koch heeft jarenlang foto's van onze kinderen gemaakt tot volle tevredenheid. Tot nu. De laatste foto's waren te slecht voor woorden. Gezicht van de kinderen stond er maar voor de helft op!. Contact gezocht met foto Koch. Antwoord was ,dat er vermeld werd dat de foto's niet volledig afgedrukt zouden worden. Ik snap niet dat je als professioneel bedrijf zulke foto's durft aan te bieden. Troep.

Te duur...

Foto's zijn in ons geval leuk, maar de prijzen van digitale bestanden staan niet in verhouding tot die van andere fotografen voorgaande jaren... jammer.

• Geleverde diensten

professionele fotograven maar ook team achter de schermen top!

Wij zijn een school met 700 leerlingen. 4 fotograven komen 1 dag en maken na schooltijd ook nog alle broertjes-zusjes foto's. Naderhand is voor de Koch medewerkers niks te gek om te regelen. Mails worden snel beantwoord. Altijd vriendelijk. Top

Alles in orde

Vriendelijke contacten Netjes geregeld Snel

• Geleverde diensten

Kindvriendelijke aanpak die bijdraagt tot mooie foto's.

Fantastische service, totaalconcept, weinig werk voor de school.

Mooie foto's

Net de foto's van mijn kinderen ontvangen en ik ben blij verrast. Knap hoe de fotograaf ze samen lachend op de foto heeft gekregen. Ik ga zeker een aantal vergrotingen bestellen. Bedankt voor deze mooie herinnering voor later! (Mijn jongste zoon had nog etensresten op zijn gezicht en na contact met de klantenservice, is dit netjes opgelost).

Mooie foto

Mooie foto's alleen jammer dat het veel te duur is voor wat je krijgt

Teleurstellend

Al jaren heb ik ervaring met schoolfotografie. Bij mijn werk op een basisschool en privé van mijn eigen kinderen. Ik heb dus veel gezien... maar zo slecht als dit nog nooit! Kinderen zitten schots en scheef op de foto, (onnatuurlijke) poses die elk jaar hetzelfde zijn, haren worden niet even naar achter gedaan, snot nog op de neus zichtbaar. Heb je een gezinsfoto, staan er drie top op en 1 met zijn ogen half dicht. Dit zijn echt dingen die een fotograaf moet zien als die foto s maakt. Voor het eerst in jaren ga ik dus ook geen schoolfoto s bestellen. Jammer!

Slechte fotografen zonder geduld

Al jaren worden schoolfoto’s gemaakt door foto Koch. Helaas hebben de fotografen weinig tijd om personen leuk op de foto te zetten. Het is zitten, klik en klaar. De klassenfoto idem dito. Laat de fotograaf eens kijken of de kleuren van de kleding wel matchen zodat er niet aan één zijde 5 kinderen in donkere of rode kleding bij elkaar staan. Jullie kunnen toch wel even de tijd nemen. Scholen kunnen beter een leerling een camera in de hand drukken om foto’s te maken. Worden ze zeker niet minder. Carolien, Meppel

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Carolien, Hartelijk bedankt voor je heldere mening. Aan de hand van de maand kan ik zien om welke school het gaat. Wij zullen je beoordeling meenemen tijdens de evaluatie. Met schoolfotografie kunnen wij in relatief wat kortere tijd van veel leerlingen fotografen. Maar niet prettig dat je het als niet fijn ervaren hebt. Met vriendelijke groet, Het Team van Foto Koch

te duur geen goede foto combinaties

vindt de digitale bestanden erg duur . de keuze in verschillende foto`s zijn er niet in combinatie met elkaar

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Manfred, Bedankt voor je beoordeling. Jammer te lezen, maar we nemen je mening mee in de verbetering van ons product. Mocht je je het nog prettig vinden om verder geholpen te worden, dan staan wij voor je klaar. Omdat je aangaf dat niet alle foto's te combineren zijn, kunnen wij wellicht nog iets voor je betekenen. Met vriendelijke groet, Het team van Foto Koch

redelijk

erg omslachtige constructie om voor 3 kinderen tegelijk foto's te bestellen. ik moest meerdere keren de inlogcodes invoeren, moest heen en terug op de bestel pagina's om een foto pakket aan te kunnen klikken per kind. wel fijn dat de klassenfoto gratis is, dank hiervoor.

• Geleverde diensten

Beste Marloes, Bedankt voor je opmerking. Binnenkort komt er een vernieuwde webshop, daar we je opmerking meenemen in ons proces. Veel plezier met je mooie herinnering van dit schooljaar. Met vriendelijke groet, Team van Foto Koch

Zeer onaardig en niet flexibele fotograaf!

Zeer onaardige en niet flexibele fotograaf gehad! Zij vond tijdsdruk belangrijker dan klanttevredenheid. ZEER teleurgesteld, hoop ze nooit weer te zien op mijn school!

• Geleverde diensten

Beste Martine, Bedankt voor je beoordeling en je eerlijkheid. Ook dit hoor ik graag, al is het natuurlijk niet de bedoeling geweest. Mag ik van je weten om welke school dit gaat? Erg vervelend dat je dit zo ervaren hebt. Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, Team van Foto Koch

Goed bedrijf.

Foto Koch is een zeer professioneel bedrijf maar dan ook met een vriendelijke en persoonlijke benadering.

• Geleverde diensten

Beste Joop, Wat een mooi compliment. Met veel liefde hebben wij de fotografiedagen bij jullie georganiseerd met prachtige resultaten. Geweldige kinderen. Nogmaals graag gedaan en bedankt voor de beoordeling. Met vriendelijke groet, Team van Foto Koch

Zeer. Goed

• Geleverde diensten

Beste Thea, bedankt voor je toffe beoordeling! Altijd leuk om te horen. We wensen je veel plezier met de leuke herinnering die wij vast hebben mogen leggen. Met vriendelijke groet, Esther van Foto Koch

Fijne samenwerking en foto's van kwaliteit!

Prettige samenwerking.

• Geleverde diensten

Beste M, Hartelijk bedankt voor deze mooie beoordeling. We komen dit schooljaar graag weer langs om wederom prachtige foto's te maken. Tot ziens! Met vriendelijke groet, Esther Team Foto Koch

wat een bedragen en onduidelijke websie

wat een belachelijke leuke fotos dat wel , alleen wat een gigantische rare dure grap plus je belt of je dan digital alleen kan zeggen zij ... ja kan dat gaat automatisch als u dit al besteld welk foto u wilt... OK LEUK DACHT IK MAAR ALLES GEKLIKT EN WTF ER STAAT DAARNA DAT JE NOG EXTRA MOET GAAN BESTELLEN VOOR EEN DIGITAAL. SORRY HOOR TEL IS ALLES BIJ ELKAAR ELK KIND EN DAN HELE KLAS DAN NOG EENS EEN HELE GROEP VAN HELE SCHOOL. HET GAAT O SCHOOL FOTO EEN HERINNERINGEN VOOR IEDER KIND EN OUDERS EN GOH HET LIJKT WEL ZO EEN DAGJE PROFECIONELE FOTO DAG VAN ELK KIND 200 EURO OFZO . WAAR PRATEN WE HET OVER OMG EEN SCHOOLFOTO , HET GAAT NIET MEER OM FOTO VOOR SCHOOLFOTO MAAR MEER OM GELD. ERGSTE VIND IK JE BELT EN ZEI DE DIGITAAL KRIJG JE ERBIJ OK LEUK VERVOLGENS AAN HET EINDE WIL JE AFREKENEN STAAT ER APPART OP VOOR DIGITAL EXTRA BETALEN WAT EEN MALOOT

Leuke foto's

Foto's zijn mooi en zoontje staat er leuk op! 1 min punt ik heb mijn bestelling nog steeds niet binnen... jammer vind ik dat...

• Geleverde diensten N.v.t.

Hallo J, Bedankt voor je mooie beoordeling. Het zal natuurlijk wel fijn zijn om dit ook echt te kunnen zien. Je mag je ordernummer aan ons doorgeven middels info@fotokoch.nl. Dan kijken wij het graag na, Fijn weekend gewenst en een vriendelijke groet, Esther Team Foto Koch

Wat belachelijk duur zeg!

Wat een vreselijk onduidelijke website. Niet van deze tijd. Eerst moet je pakketten in je winkemandje leggen, en daar kun je vervolgens pas de digitale foto’s bestellen, je kunt dus niet alleen maar digitale foto’s bestellen. De digitale versie kosten ook nog eens 15 euro per stuk(!!!). Heb 2 kinderen, als ik ze allemaal wil bestellen ben ik meer dan 200 euro kwijt. Jullie zijn echt helemaal gek geworden. Vorig jaar gebruik gemaakt van een ander bedrijf, dat was echt veeeeeeel beter! Die volgend jaar maar weer. Nu een klacht indienen op school. Daarnaast stond mijn dochter er op alle foto’s naar beneden kijkend op.

• Geleverde diensten

Beste Jinke, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad onze werkwijze. Graag laten wij zien wat echte kwaliteit is door eerste de afdrukken te leveren en vervolgens de digitale bestanden. Natuurlijk denken wij mee en hebben wij een hele mooie staffelkorting voor je klaarstaan als je meerdere bestanden besteld. Uiteindelijk betaal je voor 4 bestanden maar € 32,50 en voor elke meer € 2,50 per bestand. Na de zomervakantie lanceren wij een geheel vernieuwde webshop. Wellicht helpt dit je. Ook telefonisch maken wij gewoon jouw bestelling in orde. mocht je wens dit zijn, dan zijn wij vanaf 12 augustus weer bereikbaar. Met vriendelijke groet, Het team van Foto Koch

Vervelende ervaring bij bestellen foto’s

-->De mogelijkheid tot het enkel bestellen van digitale bestanden bestaat niet. Informatie hierover is met moeite te vinden via de vragen sectie. -->Na het bestellen van de fotoafdrukken kan pas een digitaal bestand besteld worden. Dit tegen nogmaals een schandalig hoog tarief wat vooraf niet vermeld is. De reactie van Foto Koch ging niet inhoudelijk in op de pijnpunten. Er werd vermeld dat het bestellen van digitale bestanden vermeld stond in de FAQ en er werd iets genoemd over de lage resolutie bestanden. Door de opzet van eerst gedwongen worden tot de aanschaf van foto afdrukken voordat hoge resolutie digitale bestanden kunnen worden aangeschaft wordt de klant gedwongen tot het maken van dubbele kosten. Dit is niets minder dan ordinaire geldklopperij en een reden om dit bedrijf sterk af te raden bij eenieder. Deze melding ook gedaan bij school met als resultaat dat het jaar erop een andere fotograaf is gekozen.

• Geleverde diensten

Beste Jan Willem, bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad onze werkwijze. Graag laten wij zien wat echte kwaliteit is door eerste de afdrukken te leveren en vervolgens de digitale bestanden. mocht je hier nog vragen over hebben, laat het ons weten. Met vriendelijke groet, Het team van Foto Koch

Over Foto Koch Nederland BV

We zijn een familiebedrijf uit Baarn en bestaan sinds 21 september 1932. Inmiddels hebben wij 85 jaar ervaring in het maken van spontane schoolfoto’s van schoolkinderen door het hele land. We zijn niet voor niets de grootste schoolfotograaf van Nederland. Voor de beste foto’s zoeken onze schoolfotografen elke dag weer naar een klik met de kinderen. Op een goede schoolfoto staat een kind namelijk zo echt mogelijk, zonder gespannen lachje.