Prima bouwers, maar na de oplevering geven ze niet thuis

Prima bouwers, maar na de oplevering geven ze niet thuis

Slecht bedrijf

Ik heb een woning gekocht en voel me belazerd door het bedrijf. Komen afspraken niet na! Ze nemen geen verantwoordelijkheid voor fouten! Ze spelen samen met andere bedrijven onder 1 dak om geld te verdienen.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Era is een zeer professioneel en kundig bedrijf met werknemers die klantvriendelijkheid snappen!!

Wij hebben het gehele proces, dat komt kijken bij het kopen van een nieuwbouwhuis, ervaren als zeer prettig. De mensen zijn kundig, vriendelijk en zeer professioneel. Daarnaast lossen ze de "problemen", die niet bij derden liggen, snel en kundig op. Wel een aandachtspunt is dat er betere keuzes gemaakt moeten worden mbt de samenwerkingspartners, want de bedrijven waarmee ik te maken heb gehad hebben niet allemaal de professionaliteit en klantvriendelijk. Als laatste vind ik dat Era iets meer vingen aan de pols moet houden als acties bij derden liggen.

Slechte lift

In december ons nieuwbouw appartement opgeleverd gekregen. De lift is in oktober opgeleverd aan Era contour. Vanaf dag een problemen met deze Otis lift. Zowel Era als Otis laten dit probleem maar voortsudderen en misbak slagkracht. Wekelijks storingen en al 6 weken printplaten in bestelling Gewoon nieuwe lift erin zetten Otis/ Era en niet afschuiven op de bewoners. Wij hebben recht op een goede lift Ook Era laat ons zitten terwijl ze zelf een slechte lift hebben geaccepteerd. Is zeer nalatig gedrag. Onderstaande beoordeling heeft echt met alleen de lift te maken. Andere processen zijn best redelijk voor elkaar bij Era

• Ging het om een (ver)bouw project? Overige

Werk gedaan wat moest, geen problemen gehad; tevreden

Tevreden over de woning, natuurlijk met een paar kleine schoonheidsfoutjes. Maar niets kan perfect zijn. Contact met medewerkers was prima; ben vooral fan van Bert. Bert die helpt graag en legt ook altijd alles uit als je iets niet begrijpt.

Zeer professioneel en klantvriendelijk

Heel goed

• Ging het om een nieuwbouw project? Appartement

ik had gehoopt op een betere begeleiding

dat heb ik net gedaan...

• Ging het om een (ver)bouw project? Overige

Vriendelijk personeel. Communicatie en snelheid zijn nog verbeterpuntjes.

Oplevering nieuwbouwappartement prima verlopen.

• Ging het om een nieuwbouw project? Appartement

Moeilijke bouwperiode, gelatenheid onder het personeel, niet betrokken bij de kopers

De bouw ging niet geheel soepel, vertragingen waarvan de bouwer de gemeente de schuld geeft en andersom. Op de dag van de oplevering nog proberen de huizen op te leveren zonder werkende CV geeft aan dat de gemeente niet de oorzaak was van de vertraging. Kopers zijn hiermee voor de gek gehouden. Tijdens de bouw werd geen duidelijkheid gegeven over prognoses van oplevering, alleen Q3 Q4 is niet voldoende als men ergens tijdelijk moet gaan wonen. Het personeel reageert gelaten over problemen en irritaties. Koper moet overal achteraan bellen voor informative/terugkoppeling

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Super vriendelijk personeel

Top bedrijf

Het bedrijf denkt met je mee, levert goede kwaliteit en handelt alle vragen snel af! Ga zo door!

• Ging het om een nieuwbouw project? Appartement

Jammer van de afwerking en laconieke houding

De afwerking van de wanden en vloeren laat te wensen over. Diverse aanpassingen of opties werden van tafel geveegd als ‘dat doen we niet’ of ‘dat is niet mogelijk’. Daarnaast zijn diverse reparatie punten 3 maanden na de oplevering nog niet opgelost en zijn onderaannemers soms wel meerdere malen terug moeten komen. Bij oplevering waren er veel punten van aanmerking waar bij het merendeel ongeïnteresseerd en laconiek werd gereageerd. Het niet in orde zijn van de woning gaf ons het gevoel dat we voor het blok werden gezet, met name omdat ons dat niet vooraf was gemeld en het daardoor op veel punten afraffel werk leek te zijn. Er was geen enkele ruimte waar geen op of aanmerkingen waren en bijna al het schilderwerk was beschadigd. Op het moment van oplevering en daarna liepen er nog continue aannemers in en uit. Wel is er gebruik gemaakt van mooie en kwalitatief goede materialen.

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

professionele organisatie

Prima. Echter, Wij hebben een conflict gehad met de badkamerleverancier Tuyps tegels (verkeerde tegels geplaatst). Dit hebben wij uiteindelijk (via de rechtsbijstand) zelf opgelost. Jammer dat Era dit niet voor ons heeft kunnen doen.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Fijne communicatie vooraf, slechte afhandeling achteraf

Voortraject en communicatie allemaal goed, pas na oplevering kwamen er punten aan het licht welke tot op heden nog niet goed opgelost zijn. Wij gaan er echter vanuit dat dit nog wel goed gaat komen, helaas moeten wij ERA wel constant hierop attenderen.

Nvt

Nvt

• Ging het om een nieuwbouw project? Appartement

Prima service. Communicatie en snelheid kan soms beter.

• Ging het om een nieuwbouw project? Appartement

eerste gedeelte bouw positief laatste deel onprettig.

Eerste gedeelte goed begeleid door Wilke, na de oplevering ging het niet vlot met de opleveringspunten. Sommige duurde lang, slechte communicatie en geen reactie op mijn punten.

Goede service vriendelijk personeel

Bouw op aardig. Communicatie slecht

De bouw van de woning is aardig maar de communicatie is heel slecht

Over Bouwnu

Over ERA Contour B.V.

ERA Contour creëert ruimte. Samen met onze klanten bedenken en maken wij buurten en wijken. We zitten aan tafel met gemeenten, corporaties, consumenten, beleggers en andere ontwikkelaars om plekken te maken waar mensen gelukkig en veilig leven. Of het nu gaat om door ons ontwikkelde projecten of projecten voor derden: wij werken nooit alleen, samenwerken is onze kracht! Onze kernactiviteiten zijn nieuwbouw, renovatie & groot onderhoud, onderhoud & beheer en transformatie van woningen.